Fietsband lek gestoken door conciërge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 15:42

Ik zou het alsnog ook bij de politie neerleggen. Ook om te zorgen dat het gewoon ergens vastgelegd wordt. Gebeurt het dan weer (maar dan bij anderen) dan kan men dat ook ontdekken. Wat je dus niet hebt als je alleen maar naar het ROC gaat en het onderhands opgelost wordt en verder niemand er van weet.

(Overigens, ook als het studenten van het ROC zijn geweest en ze al 15 waarschuwingen gekregen hebben, dan nog zie ik niet hoe het leksteken van banden aanvaardbaar zou kunnen zijn? Gemeente vragen om de fietsen te verwijderen, aan de ketting leggen zijn dingen die ik kan snappen, maar vernieling?)

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:03

Dani schreef:
purny schreef:

Het kan net zo goed jan Janssen zijn die een hekel aan fietsen heeft. Of een bewoner uit de straat.

Ja dat kan, maar het is toch logisch dat TS als eerste denkt aan het ROC aangezien het op ROC-papier geschreven is en erop staat dat het vanuit het ROC is gedaan?

Daarom ook goed om eerst bij die school langs te gaan. Als zij van niets weten en nooit een waarschuwing hebben verstuurd willen zij vast ook graag weten wie hun papier en naam hiervoor misbruikt.


Tuurlijk is het meer aannemelijk dat iemand het van het ROC heeft gedaan dan een buitenstaander maar TS zet letterlijk in de titel fietsband lek gestoken door conciërge terwijl ze daar feitelijk geen enkel bewijs voor heeft. Met zulke beschuldigingen moet je goed oppassen..

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:30

Ik ben al tig jaar weg bij het bedrijf waar ik werkte, maar heb nog steeds papier van ze liggen hoor. Die notitieblokken met logo's worden te pas en te onpas weggegeven, dus kan me eerder indenken dat een buurtbewoner zijn zegje wil doen.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:39

Senna21, mijn reactie was op onderstaande quote. Dat een politie dus niet meteen een heel onderzoek hoeft te starten :)

Gillbo schreef:
Shiloh schreef:

Dat is dan toch aan de politie om uit te zoeken?

Ik denk niet dat de politie een heel onderzoek start naar wie dit gedaan heeft als de conciërge van de school het ontkent.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:48

logo van de school, ouderwets handschrift.
Misschien een kerkganger, die al meerdere keren bij de school geklaagd heeft over de fietsen, en nu heft in eigen hand heeft genomen?

Lijkt me niet iets wat een conciërge doet of iemand van school. kun je als school toch niet maken je conciërge opdracht geven om spullen van leerlingen te vernielen.
Die zie ik er eerder voor aan om de fietsen elders te parkeren en aan de ketting te leggen om ze fout parkeerders op het matje te krijgen en persoonlijk aan te kunnen spreken.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 18:19

2 studenten die ook met een lekke band zaten zijn vanmiddag verhaal gaan halen bij het ROC. Ze werden letterlijk doorverwezen naar een woordvoerder, alsof het nieuwschierige journalisten waren. Die woordvoerder wist natuurlijk van niks, maar ze ‘gingen het uitzoeken’. Op de vraag hoe lang dat dan zou gaan duren had hij geen antwoord. Toen de twee zeiden dat ze dan naar de politie zouden stappen wegens vernielingen was het snel geregeld en zou de school vandaag nog met hun team van congiërges en beveiligers in overleg gaan of iemand ergens van wist of wat gezien had. Al met al een beetje vreemd natuurlijk. Mocht er uit dat overleg niks komen gaan ze alsnog met zn allen aangifte doen, maar mocht een van de medewerkers van het ROC een beetje overhaast te werk zijn gegaan willen ze hen de kans geven dit zonder politie oid op te lossen. Ik ben er zelf natuurlijk niet bij geweest, dit is wat mijn zusje mij heeft verteld, maar ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:27

Gillbo schreef:
Shiloh schreef:

Dat is dan toch aan de politie om uit te zoeken?

Ik denk niet dat de politie een heel onderzoek start naar wie dit gedaan heeft als de conciërge van de school het ontkent.



Wie heeft het over een heel onderzoek? Het is niet aan degene die aangifte doet om te bewijzen wie het gedaan heeft. Je gaat aangifte doen, doet je verhaal. Geeft alle informatie. En dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de politie even met alle betrokkenen gaat praten.

Nee. Als de conciërge ontkent, zullen ze waarschijnlijk niet veel kunnen doen. Maar dat betekend toch niet dat je niet toch gewoon aangifte kan doen van een strafbaar feit, en daar best jou vermoedens bij mag vernoemen.

Mijn punt was. Wat boeit het of je wel zeker weet of de conciërge het was. Het is toch niet zo dat je alleen aangifte kunt doen als je 100% zeker bent van de dader?

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:34

Het lijkt mij aannemelijk dat het de school was ivm dat hun waarschuwingen naar hun eigen leerlingen hebben gedaan dat ze geen fietsen daar mochten plaatsen.
Kerkgangers zullen vast wel weten dat de school deze ruimte huurt. Ik neem aan dat een kerkganger zich eraan ergert eerst verhaal is gaan halen bij de organisatie van de kerk, die daarop dus zal hebben uigelegd dat de ruimte verhuurt wordt.
Het kunnen eventueel nog kwade buurtbewoners zijn, maar waarom zouden die zich ergeren aan fietsen die daar staan? Wat hebben die daar bij nodig?

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:36

Vindt dit dingen altijd zo raar. Hoe moeilijk is het om gewoon netjes je Nederlandse mond te gebruiken en naar de school te gaan met briefje in de hand en vragen of hun hier iets van af weten en of ze het handschrift herkennen. Om het nu eerst op internet te zetten waarschijnlijk maar dat is een aanname is er ook wel iets op Facebook over verschenen. En ook al meteen over aangifte bij de politie? Hoe logisch is het dat een conciërge dit doet? Iedereen weet toch dat je door vernielen van andermans spullen in problemen komt vooral als je het vanuit je functie doet. Kan je baan kosten...
Buurtbewoner of leerling lijkt mij veel logischer. Goed dat het nu wel nagevraagd is bij school en hoop dat er netjes antwoord komt

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 18:46

genja schreef:
Vindt dit dingen altijd zo raar. Hoe moeilijk is het om gewoon netjes je Nederlandse mond te gebruiken en naar de school te gaan met briefje in de hand en vragen of hun hier iets van af weten en of ze het handschrift herkennen. Om het nu eerst op internet te zetten waarschijnlijk maar dat is een aanname is er ook wel iets op Facebook over verschenen. En ook al meteen over aangifte bij de politie? Hoe logisch is het dat een conciërge dit doet? Iedereen weet toch dat je door vernielen van andermans spullen in problemen komt vooral als je het vanuit je functie doet. Kan je baan kosten...
Buurtbewoner of leerling lijkt mij veel logischer. Goed dat het nu wel nagevraagd is bij school en hoop dat er netjes antwoord komt


Het was direct de intentie van de groep om naar de school te gaan om te vragen wat er precies gebeurd zou kunnen zijn. Waarom ik dit hier vraag is omdat ik, en met name ook kijn zusje, wil weten of je hier aangifte tegen kunt doen en of dat dan zin heeft. Misschien waren er anderen hier die iets soortgelijks hadden meegemaakt en hebben zij wel een goede oplossing. Ik noem verder geen (plaats)namen in dit verhaal, ik vraag enkel meningen. Er staat hierover niks op Facebook, voor zover mijn zusje weet, want ze willen eerst graag weten waarom en door wie hun banden zijn lek gestoken.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 18:59

De aangifte gaat dan toch ook niet over de conciërge, maar over de vernieling. 9 fietsbanden vernield. Bij een fietsenmaker ben je per fiets zo 50 euro verder! Dat is schade voor totaal 450 euro!! Ik vind dat niet normaal hoor!

Dat je vermoedt dat het door de school gedaan is vertel je we dan bij. En nogmaals. Dan is het aan de politie om uit te zoeken of dat klopt of niet. Sinds wanneer is het de taak van de burger om een dader op te sporen voor die aangifte mag doen?

Hoezo zelf oplossen? Dat vind ik dan weer gek! Dit is toch gewoon een compleet idiote actie? Hoezo coulance? Alsof de school niet per direct de politie zou bellen als een leerling/student de fietsband van een medewerker van de school lek steekt.

En bovendien. Zoals ik het begrijp is het zusje niet eens student bij die ROC maar bij een andere school! Dan is het toch helemaal idioot!

Ik vind dit gewoon ver boven iedere vorm van fatsoen gaan. Zeker als het inderdaad iemand van de school was.

Je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af. Hang er een slot omheen, hang er een briefje aan, vraag de gemeente om fout geplaatste fietsen te handhaven. Maar je gaat gewoon NIET vernielen. Belachelijk.

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 19:05

Van begin tot eind wat Shiloh zegt. :j

Exitium

Berichten: 7142
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:25

Shadow0 schreef:
(Overigens, ook als het studenten van het ROC zijn geweest en ze al 15 waarschuwingen gekregen hebben, dan nog zie ik niet hoe het leksteken van banden aanvaardbaar zou kunnen zijn? Gemeente vragen om de fietsen te verwijderen, aan de ketting leggen zijn dingen die ik kan snappen, maar vernieling?)

Aan de ketting leggen ook niet, dat is aan de politie en/of gemeente. De school heeft geen bevoegdheid op de openbare weg.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:00

Exitium schreef:
Shadow0 schreef:
(Overigens, ook als het studenten van het ROC zijn geweest en ze al 15 waarschuwingen gekregen hebben, dan nog zie ik niet hoe het leksteken van banden aanvaardbaar zou kunnen zijn? Gemeente vragen om de fietsen te verwijderen, aan de ketting leggen zijn dingen die ik kan snappen, maar vernieling?)

Aan de ketting leggen ook niet, dat is aan de politie en/of gemeente. De school heeft geen bevoegdheid op de openbare weg.


Nee, aan de ketting leggen mag ook niet, maar nog te begrijpen en op zich wel een methode die effect kan hebben. Als je er een briefje aan hangt van "daar en daar melden, dan halen we slot eraf". Dan kunnen ze wel de mensen die het negeren aanpakken. Dan schrijf je hun namen op en dan kun je er tenminste (bij herhaaldelijk negeren) consequenties aan hangen. Dat zou ik eigenlijk geen slechte aanpak vinden. Je vist de echte overlast brengers/studenten er tussen uit en met een week of wat is het over.

Koop er een doos chocolade repen oid bij, voor de niet-studenten, die per ongeluk in het vangnet mee worden genomen als oprechte excuus en dan kom je denk ik een heel eind. Als mijn fiets dan onterecht op slot ging, zou ik daar best begrip voor kunnen opbrengen op die manier. Dan ben je als school pro-actief bezig om een probleem op te lossen.

Maar vernielen? Never.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:07

Eensch met shiloh.
Een effectief beleid zou zelfs voor zusje van ts fijn kunnen zijn, want meer plek voor haar om fiets bij de kerk kwijt te kunnen.

Ben heel benieuwd wat de school hier verder nog over gaat zeggen..
Vind het wel tekenend dat ze pas echt wat gingen doen toen met aangifte gedreigd werd.

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 17:30

We hadden vandaag op antwoord gehoopt, maar helaas. Na het weekend komt de school met een antwoord of een van hun medewerkers ergens iets van weet. Mn zusje en haar klasgenoten zijn het wel aardig zat aan het worden, want ze worden van het kastje naar de muur gestuurd zo. Aangifte is inmiddels gedaan.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:40

Als je zusje nog extra kosten moet maken om naar school te kunnen komen (ze heeft nu immers geen fiets) dan zou ik daar de bonnetjes ook even van bewaren en dat geld ook terug vragen. Geen idee of je het ook daadwerkelijk terug kan krijgen, maar ik zou dat meenemen :o nee heb je, ja kan je krijgen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:27

En is er ooit duidelijkheid ontstaan TS?

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:51

Hier ben ik ook wel benieuwd naar

CestLaVie_97

Berichten: 139
Geregistreerd: 16-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 10:54

Mijn zusje en haar klasgenoten heb en de schade vergoed gekregen. Uiteindelijk is met camerabeelden aangetoond dat de banden wel degelijk lek zijn gestoken door een medewerker van het roc. Er is aangifte gedaan en de wijkagent is wel op de hoogte gebracht

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:03

Wauw. Echt wauw. :\

Gelukkig goed afgelopen.

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:12

Heel fijn dat jullie het vergoed hebben gekregen! en wat triest dat een school dit soort dingen doet...

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:43

Zo.. hopelijk heeft dit gevolgen gehad voor de medewerker.

Fijn dat je zusje een vergoeding heeft gekregen :)

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:49

Jeetje, wat een idioot zeg... Hoe gefrustreerd ben je dan. Fijn dat je zus een vergoeding heeft gekregen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Fietsband lek gestoken door conciërge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:58

Wat een bizar verhaal dit :’)
Bijzonder ook dat het met beelden ineens wek allemaal waar is en voorheen niet