Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 18:04

Voor de zoveelste keer is er een schandaal geweest met Facebook:

https://nos.nl/artikel/2223549-facebook ... itter.html

Ik twijfel al langer of ik het moet verwijderen voor mijn mentale rust. Ik merk dat ik uren zit te scrollen als ik vrij heb en moe ben: zonde van de tijd dus!

Opzich ben ik niet heel moeilijk met mijn privacy, maar ik vind ze nu wel erg ver gaan. :o

Daarom wil ik nu de stap nemen om Facebook te verwijderen! Wie doet er ook mee? En zo nee, waarom niet?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:08

Nope.. Absoluut niet..

Facebook is voor mij de manier om met mijn familie en vrienden in het zuiden in contact te blijven en met mijn schoonfamilie is Spanje..

Daarnaast vind ik t gewoon leuk om te volgen wat bepaalde sporters en vips allemaal uitspoken..

Ook ben ik lid van een aantal paard gerelateerde facebook pagina's die ik erg leuk vind om te volgen..

Dus nee.. Ik hou facebook lekker.. :)

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:08

Ik zit ook te twijfelen.. Doe er geen reet mee eigenlijk en pas kreeg ik een appje van een onbekend iemand. Ze had schijnbaar met een app mijn nummer van FB af kunnen halen? :? Terwijl ik mijn nummer nooit heb ingevuld op FB. :? :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:09

Nope, hier ook niet. Nergens last van en op deze manier kan ik mensen volgen en zij mij. Prima.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:10

Je kan het toch gewoon verwijderen? Hoeft niet iemand voor mee te doen *D

Ik zie het nut er niet van in om het te verwijderen en vind het leuk om op deze manier met mensen in contact te blijven.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:11

Ik vind het fijn dat ik via Facebook vrij gemakkelijk contact kan onderhouden met mensen in het buitenland.
Ik kijk goed uit wat ik schrijf en like. De meeste berichten van mij zijn felicitaties.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 22-03-18 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:11

Een aantal van mijn vrienden zijn al eerder gestopt, vooral vanwege de mentale/sociale druk. Altijd maar zien hoe "gelukkig" anderen zijn.
Ik verwijder de mijne niet. Ik ben sowieso bewust van wat ik op internet plaats, en daarbij is Facebook geen uitzondering. Ik gebruik het vooral om foto's te plaatsen, maar het belangrijkste: contact houden met mijn familie all over the world. Vaak toch net wat makkelijker dan Whatsapp.

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:12

Ik heb geen facebook met de reden dat ik inderdaad dan teveel tijd verspil online en ik waardeer mijn rust en privacy :o
Dus ik zeg doen! Het gaat even raar zijn de eerste paar dagen maar het brengt zoveel rust! En als je er eenmaal vanaf bent kun je trots zijn op jezelf, want social media is een lastige verslaving om vanaf te komen.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:13

Nope geen denken aan.
Zo hou ik contact met mensen die ik nooit zie en veel te leuk om erop te kijken.

Hoe lang je erop zit ligt aan jezelf ik stop vaak genoeg met bijlezen ook al ben ik niet bij.

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:13

Om dezelfde reden als jij heb ik het afgelopen zomer samen met een vriendin verwijderd. Soms mis je het want het kan zo handig zijn omdat je veel connecties hebt. Aan de andere kant vind ik het nu heerlijk rustig en app en bel ik regelmatig met voor mij belangrijke mensen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:14

Ik heb een slapend account maar idd voor comminucatie.

Wat betreft telefoonnummer. Bij je instellingen staat de optie verbergen. Mijn profiel staat helemaal anoniem dichtgetimmerd, mail, telefoonnummer enz alles staat niet zichtbaar. Ook niet voor het handjevol vrienden. Even goed doorlopen en aanpassen. Bij aanmaken van een pagina staat dat standaard voor iedereen zichtbaar,

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:16

Ik heb een week of 3 terug de app van m'n telefoon gegooid en merk dat dat al heel veel scheelt, verwijderen van account doe ik niet, teveel buitenlandse familie en vrienden waar ik zo mee in contact blijf.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:18

Ik gebruik de app van Facebook niet. Via app's kan men meer informatie verzamelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:25

Die staat alleen op ipad zonder telefoon. Op foon staat niks.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:26

Ik twijfel heel erg, ergens denk ik dat het mij inderdaad een soort van rust kan gaan geven. :j Maar het is soms echt leuk tijdverdrijf, dus dat ga ik wel missen. Wellicht dat ik alleen de app van mijn telefoon afgooi en mocht dat bevallen dat ik het dan wel verwijder :j

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:31

StillAngel: het is voor mij in elk geval om geen Facebook te nemen, zelfs al denk ik af en toe dat het ook wel handig kan zijn.

Maar een bedrijf dat keer op keer op keer zo makkelijk data verhandelt en ook voor echt kwalijke doeleinden, daar wil ik dus niet bij.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:39

Ik heb mijn account ongeveer een maand terug leeg gehaald. Ik kan hem vanwege een gekoppelde bedrijfspagina niet verwijderen. Maar al mijn foto's zijn verwijderd, naam is veranderd in de naam van het bedrijf en alles staat afgeschermd.

Geeft enorm veel rust :D

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:50

Ik heb vorig jaar zomer de app al van mijn telefoon gehaald, ik heb nog wel fb maar eigenlijk kijk ik er nooit meer op. Ik heb het alleen voor die Messenger voor als er vrienden iets te vragen hebben en mijn telefoonnummer niet hebben. Ik heb echt zo iets als iemand iets van mij wilt weten dan kunnen ze het ook vragen. Als mensen iets te melden hebben wat of ik moet weten, dan kunnen ze het ook tegen mij zelf zeggen, doen ze dat niet, dan is het niet belangrijk genoeg.
Ik vind het wel lekker zo zonder.

Anoniem

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:12

Iemand ervaring met al je fotos in 1x vanaf fb op computer oid zetten?
Tijd geleden geprobeerd met n app maar niet gelukt.. wil ze van fb af maar wel bewaren

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:17

De Facebook pagina van mezelf zou ik wel willen verwijderen maar ik heb ook een zakelijke pagina en ik volg 2 leuke fjordengroepen.. -O-

Ik ga gewoon op mijn eigen pagina niet meer posten denk ik.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:38

Zeker niet, vind facebook te leuk :) Ze doen maar lekker wat ze willen, misschien naïef, maar ik merk het toch niet.

Ik vind het te leuk om te kijken naar foto's van mensen en ik heb met veel mensen contact met facebook (en niet vis whatsapp bijvoorbeeld).

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:40

Ik heb een gezonde dosis zelfdiscipline en kan het dus gewoon wegklikken na vijf minuten.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:44

Nee, ik hou Facebook. Zonder facebook was ik niet in Thailand geweest om te leren grotduiken, en niet in Amerika om de eerste en tot nu toe enige Nederlandse IANTD rebreather grotduikinstructeur te kunnen worden. Ik heb heel veel contacten via Facebook.
Ik meng met niet in politieke of religieuze discussies en mijn facebookprofiel gaat alleen over mijn hobbies.
Elke dag verder even de zgn. interesses die Facebook mij toekent verwijderen en bij advertenties aangeven ze niet te willen zien. (en soms daar een idiote opmerking plaatsen zodat de adverteerder je blokt, dan krijg je de onzin nooit meer :Y) )

Instagram gebruik ik niet. Ik wil ook tekst kunnen lezen.
Laatst bijgewerkt door germie op 22-03-18 19:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:46

Ik heb al eerder geen Facebook gehad en vorige week heb ik hem weer helemaal leeggehaald en onherkenbaar gemaakt. Ik kan hem niet verwijderen omdat we een groep hebben met toekomstige reisgenoten. Na die reis verwijder ik hem sowieso. Ik doe het alleen voor mezelf, irriteer me mateloos aan alle reclame en deel en winacties. En ik merk ook in mijn omgeving dat mensen er steeds minder mee doen. Ik ben nu actiever op Instagram, veel leuker, beetje foto's kijken ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:47

Nee, ik niet.
Ik lach me helemaal dood om FB door de pagina's die ik like.