Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:57

Oke ik was anti Facebook. Tot ik net een pony met koliek ergens in de wei zag liggen en ik de eigenaar alleen maar te pakken kon krijgen via Facebook :') Was het toch weer even nuttig.


kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:16

germie schreef:
Deze staat op Facebook:Stof tot nadenken !!!! Thanx Paula voor deze woorden

Zo'n kleine 30.000 mensen hebben zich na de uitzending van afgelopen week van Zondag met Lubach, laten beïnvloeden om Facebook vaarwel te zeggen.
Het belangrijkste motief voor dit besluit is de inbreuk op privacy...

Ter overweging

Dezelfde groep gaat boodschappen doen bij Albert Heijn met de bonuskaart, tankt met de Shellpas, maakt gebruik van diensten als Vakantieveilingen en Social deal, belt met mobiele telefoon, kijkt televisie op een Smart TV, zoekt online via Google, leest online de krant en/of andere media, boekt een vakantiereisje online, en doorkruist met de auto (met of zonder caravan) snelwegen waar om de zoveel meter een camera het kenteken registreert...

Gelukkig is, met het verlaten van Facebook, de consument verlost van de inbreuk op de privacy door Facebook

Over naïviteit gesproken..



Ik doe het niet vanwege privacy maar gewoon omdat het al meer tijd en vooral irritaties opleverde.
Was al 2 keer eerder gestopt, maar kon de 14 dagen niet volhouden en dus weer FB aan. Nu ga ik het echt proberen vol te houden. niet om lubach, niet om iemand, behalve mijzelf. lijkt me wel heerlijk om iemand een verhaal te vertellen dat ze nog gelezen hebben. of iemand anders eens een nieuwtje te horen. ik ken genoeg mensen die geen FB hebben en die leven ook gewoon rustig hun leventje, niets mis mee.

tja....

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:26

Cowboy55 schreef:
Nicolien schreef:
"Zolang je Instagram en whatsapp blijft gebruiken, krijgen ze nog steeds data van je, want die twee diensten zijn van Facebook. Maar een ander ding is de zogeheten Facebookpixel, een stukje code dat je op heel veel websites tegenkomt waarmee Facebook informatie verzamelt over je surfgedrag. Zelfs al heb je geen account, dan kan Facebook op basis van die pixel nog steeds een soort profiel van je opbouwen.''


Maar dan hangt er (vooralsnog) geen naam aan. Als ik lees dat bijna 50% van de Nederlandse zorgverzekeraars die FBpixel gebruikt dan blijf ik heel graag 'onder de radar' als ik bijvoorbeeld medische informatie ga zoeken waarvan mijn ziektekostenverzekeraar niet hoeft te weten dat ik dat doe.

Nicolien schreef:
Het hele bericht is hier te lezen:
https://www.ad.nl/digitaal/oke-ik-verwi ... g~adb21f69

<KNIP>


Ik vrees dat ze wel zoveel van je weten dat ze er wel een naam aan kunnen hangen.. geslacht, leeftijd, postcode en ze zijn al een heel eind.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:34

Ik geloof niet dat het verwijderen van de facebookpagina je ineens anoniem maakt. Tik je eigen naam maar eens in google en je schrikt je soms dood ... of je boktnaam als je die ook voor andere doeleinden gebruikt.
Dus nee, ik verwijder fb niet; post vnl. foto's (fotografie) en vind het ideaal om met familie in het buitenland in contact te blijven die ik anders nooit zie of spreek, maar nu toch foto's kan delen.
Het heeft voor mij meer voor- dan nadelen.
En wat iemand hier eerder ook al zei ... big brother watched je overal hoor :)

In every heart is a dream, follow this dream, it will open hearts

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 12:46

germie schreef:
Deze staat op Facebook:Stof tot nadenken !!!! Thanx Paula voor deze woorden

Zo'n kleine 30.000 mensen hebben zich na de uitzending van afgelopen week van Zondag met Lubach, laten beïnvloeden om Facebook vaarwel te zeggen.
Het belangrijkste motief voor dit besluit is de inbreuk op privacy...

Ter overweging

Dezelfde groep gaat boodschappen doen bij Albert Heijn met de bonuskaart, tankt met de Shellpas, maakt gebruik van diensten als Vakantieveilingen en Social deal, belt met mobiele telefoon, kijkt televisie op een Smart TV, zoekt online via Google, leest online de krant en/of andere media, boekt een vakantiereisje online, en doorkruist met de auto (met of zonder caravan) snelwegen waar om de zoveel meter een camera het kenteken registreert...

Gelukkig is, met het verlaten van Facebook, de consument verlost van de inbreuk op de privacy door Facebook

Over naïviteit gesproken..


Dit vind ik echt een flauwe aanname. Iemand kan meer dan de helft van die dingen niet doen en ik denk dat velen die nu stoppen met Facebook wel in die mate bezig zijn met privacy dat ze veel andere zaken ook laten.

Ik heb, helaas, nog altijd Facebook. Ik vind het een schijtmedium (ja, oprecht), ik post er bijna niks maar het is het enige alternatief voor MSN messenger dat mijn omgeving heeft geadopteerd. Het rottigste daaraan is dat er in de privéchat daardoor eigenlijk teveel privé-onderwerpen langskomen. Maar goed, het zij zo for now. Als Facebook ooit overkop gaat en er wordt iets anders populair dat hopelijk minder aan data-mining doet dan ben ik weg. Facebook an sich doet me namelijk echt niets en ik heb er geen herinneringen of andere 'leuke' dingen op staan.

Apps gebruik ik bewust bijna niet en als een app teveel wilt weten van mij installeer ik hem niet. Ik gebruik mijn smartphone nog altijd vooral voor smsen en bellen. Zaken als GPS bijvoorbeeld gebruik ik nooit, WiFi amper en ik geef nooit toestemming, aan niets, om mijn locatie te bepalen. Tuurlijk weet Google het één en ander over mij. Het is dan ook een androidtelefoon, tsja. Maar wat Google weet hoeft Facebook niet noodzakelijk ook te weten samen met 100 andere poedersuiker die met die info niets te maken hebben.

Gezien we al een paar jaar allemaal enorm gepusht worden om alles online en met smartphone te moeten gaan doen denk ik dat het stilaan tijd wordt dat er eens wat met die privacy-issues gedaan wordt. Je kan niet verwachten dat mensen die wel om hun privacy denken (en dat recht hebben ze) zich in allerhande bochten moeten wringen om dagelijkse dingen gedaan te krijgen omdat de media die ze verondersteld worden van te gebruiken vergeven zijn van de spyware.

Syberdepiep

Berichten: 1599
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:56

Ik was het eigenlijk al zat, heb daarom alles zo non-actief mogelijk gemaakt en m'n vrienden eraf gehaald, eigenlijk alles wat ik geliked en volgde eraf behalve rijvereniging en mn voerleverancier, omdat zij voornamelijk daar belangrijke info plaatsen zoals geplande activiteiten. Messenger gebruik ik liever niet, vind app/sms/bellen genoeg.
Denk dat Instagram beter bij me past, misschien ik dat eens ga proberen.

Bop van de Erven 08.06.2000 - 09.01.2023 Ids 300 x Teunis 332 * L1+3
Syb van de Oude Kleefsebaan 05.06.2013 Wolfert 467 x Maeije 440 * M1+11

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:09

kvika schreef:
Ik doe het niet vanwege privacy maar gewoon omdat het al meer tijd en vooral irritaties opleverde.
Was al 2 keer eerder gestopt, maar kon de 14 dagen niet volhouden en dus weer FB aan. Nu ga ik het echt proberen vol te houden. niet om lubach, niet om iemand, behalve mijzelf. lijkt me wel heerlijk om iemand een verhaal te vertellen dat ze nog gelezen hebben. of iemand anders eens een nieuwtje te horen. ik ken genoeg mensen die geen FB hebben en die leven ook gewoon rustig hun leventje, niets mis mee.


Ook een goede reden! Al is mijn motivatie om FB te houden, totaal het omgekeerde (ik heb besteed er slecht enkele minuten aan ) ieder heeft zo zijn eigen redenen. Het levert mij geen irritatie op, ik heb er slechts een paar mensen op, die te ver weg wonen, om ze regelmatig persoonlijk te spreken. Telefoneren is kostbaar , bovendien zit ik soms met tijdverschil. FB word geopend wanneer het de ander uitkomt.
Maar zoals in jouw geval, het een manier van communiceren vervangt , terwijl je waarschijnlijk ook die mensen op kan zoeken, hoop ik dat het je bevalt!

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:54

gohya schreef:
Al jou berichten en foto's op Bokt vind je via Google, je foto's staan bij de afbeeldingen op Google.Typ je naam maar eens in en zie hoeveel er van jou tevoorschijn komt.
De media vind jou verhalen en foto's ook via Google! ik werd een keer gebelt door de media over een verhaal wat ik op Bokt had gezet.Ik dacht nog, hoe kunnen ze dat weten? zouden ze ook lid zijn van Bokt? nee dus,gewoon via Google.

Dit heb ik even nagekeken en je hebt gelijk! Hier schrok ik van. Niet voor mezelf, maar dat een reactie voluit te lezen is, voor iedereen , ook niet Bokkers! Wat is het nut nu bij Bokt van een schaduwaccount ? Zat mensen die de situatie herkennen. Ik heb jouw post gebruikt om een MOD te tippen, maar eigenlijk wil ik een persoon die Bokt bewerken kan. Het is niet normaal! Mijn naam is niet te vinden via een zoekmachine door iedereen (wel door bedrijven)en Bokt geeft alles prijs, wat de mensen schrijven? Ik denk erover om Bokt te verwijderen, als de makers van Bokt dit niet veranderen. Wil hier ook uitleg over. Ik geef niets om de zogenaamde privacy, maar alles te grabbel gooien , is wel het andere uiterste.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:10

Ersina schreef:
gohya schreef:
Al jou berichten en foto's op Bokt vind je via Google, je foto's staan bij de afbeeldingen op Google.Typ je naam maar eens in en zie hoeveel er van jou tevoorschijn komt.
De media vind jou verhalen en foto's ook via Google! ik werd een keer gebelt door de media over een verhaal wat ik op Bokt had gezet.Ik dacht nog, hoe kunnen ze dat weten? zouden ze ook lid zijn van Bokt? nee dus,gewoon via Google.

Dit heb ik even nagekeken en je hebt gelijk! Hier schrok ik van. Niet voor mezelf, maar dat een reactie voluit te lezen is, voor iedereen , ook niet Bokkers! Wat is het nut nu bij Bokt van een schaduwaccount ? Zat mensen die de situatie herkennen. Ik heb jouw post gebruikt om een MOD te tippen, maar eigenlijk wil ik een persoon die Bokt bewerken kan. Het is niet normaal! Mijn naam is niet te vinden via een zoekmachine door iedereen (wel door bedrijven)en Bokt geeft alles prijs, wat de mensen schrijven? Ik denk erover om Bokt te verwijderen, als de makers van Bokt dit niet veranderen. Wil hier ook uitleg over. Ik geef niets om de zogenaamde privacy, maar alles te grabbel gooien , is wel het andere uiterste.


Mag ik vragen wat je dan precies voor zoekterm gebruikt? Want als ik mijn bokt naam google, komt er bij websites niets uit wat verwijst naar mij (althans niet op de eerste pagina, op de 2e pagina slechts 1 link naar een hele oude post van mij in een kleding topic op bokt) en bij afbeeldingen slechts 2 foto's van mijn paarden met een MijnAlbum link en voor de rest helemaal niets. Terwijl ik toch best veel foto's plaats op bokt.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:13

Als ik Google op Prrrr en Bokt krijg ik allesbehalve mijn eigen foto's te zien...

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:18

Hmm, ja met bokt erachteraan krijg ik nog wel iets, maar alleen op mijn naam absoluut niet op een bericht uit 2012 na. Ben wel nieuwsgierig nu.. Maar met bokt erachteraan vind ik nog niet eens zo een punt. :) Losse gebruikersnaam vind ik wel kwalijk

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 09:27

Miss. vind je niet veel terug met alleen je boktnaam maar via je eigen naam of via een woord of zin wat je ooit geschreven hebt. Als je b.v. paardenbeul intikt kan je ook jou verhaal te zien krijgen en zo kan iemand meer en meer info vinden over jou.Het ia niet alleen te vinden via je naam of boktnaam,maar ook via gewone onderwerpen.

https://www.google.nl/search?q=paardenb ... 3691102464

Hier staat sowieso een foto van mijn paard met bloed op haar kont.Deze foto is lang geleden geplaatst op Bokt.Je kan echt alles vinden als je uitgebreid zoekt.
Ik vind dit niet erg hoor,foto's die niemand mag zien ga ik ook nooit op internet zetten.

FB Groep Second Chance.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 15:35

Mensen komen ook altijd via Bokt bij mij terecht als ze op Lusitanos googlen....
Dus ook als ze zelf niet op Bokt zitten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:52

Mag ik mij melden? Ik heb mijn fb account vandaag verwijderd... zat er al lang aan te denken maar nu de knoop doorgehakt merkte dat ik steeds maar keek en nieuwschierig was wat anderen deden maar dat het mijzelf ook onwijs veel tijd kost...

Dus vandaag verwijderd even wennen denk ik maar straks super fijn

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 14:22

Ik meld me ook even!

Ik sta op het punt alles te verwijderen, ben er helemaal klaar mee dat ik zoveel tijd wegscrol en ik erger me echt mateloos aan de negativiteit, politieke uitingen en de zwartepietendiscussies van mijn kennissen. Ik wil het gewoon allemaal niet meer weten.

Wie dacht er ook zo over en hoe beviel het?

Captain

Berichten: 21361
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:10

Ik ben er nu 7 maanden vanaf en ik heb het nog geen moment gemist. :)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 16:13

Top! Ik heb het toevallig net verwijderd. Het ergste wat me kan overkomen is dat ik een verjaardag vergeet eigenlijk. :=

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:13

Ik heb al 1,5 geen Facebook, insta , snapchat meer en heb het eigenlijk nooit gemist *\o/*

Be the chance you wish to see in the world❤ [o]

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:21

Oh ik zie dat ik me hier ooit gemeld heb. Ik ben inmiddels drie weken van Facebook af. Heerlijk *\o/*

Denice: ik heb alle verjaardagen die ertoe doen in mijn telefoon gezet :+

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:04

Ik ben nu ook al een x aantal maanden facebook-loos. Het is grappig hoe sommige mensen daarop reageren, alsof je teruggaat in de tijd van de morse code :+

Ik keek er dus alleen nog maar op vanwege de mooie foto's en updates van een vriendin / bokker. Ik vraag gewoon af en toe of ze nog mooie plaatjes heeft geschoten, veel leuker eigenlijk. Kun je elkaar bijpraten ipv alles al gelezen te hebben.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:34

Ik wil Facebook verwijderen maar helaas gaat dat niet, ik heb nu al 3 keer te horen gekregen van Facebook dat ik mijn gegevens moet op sturen van mijn I.D. Er werd gezegd dat ik niet mijn eigen naam gebruik terwijl ik die wel gebruik. Ik kon daar na ook niet meer inloggen, dus weer 1 met mijn meisjes naam aangemaakt maar ook dat is 1 en al gedoe.

Opeens verschijnt er een Facebook account onder mijn naam, ik heb die nooit aangemaakt. Al mijn vrienden werden uitgenodigd waar onder ik zelf ook. Als ik uit log logt iemand anders weer in. Vandaag kreeg ik van mijn dochter via Messenger het woord hoi. Ik vroeg haar waarom ze hoi zei, en toen zei ze ik ben net wakker en mijn telefoon is leeg dus die staat uit. Toen bleek ik weer ingelogd te staan, ik probeerde weer mijn account te verwijderen maar mijn wachtwoord klopte niet dat had die persoon dus weer gedaan.Dus nu ben ik uitgelogd en ik heb al mijn vrienden verwijderd, ik hoop nu dat ik een tijdje uitgelogd blijf staan?

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:29

Hier ook sinds 3 maanden FB loos. Er zijn maar een paar dingetjes die ik mis.. pagina van de vakbond, uitzendbureau en en wijk pagina dat soort nuttige pagina`s.

Verder mis ik niks


gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 12:33

marleen_usar schreef:
Ik wil Facebook verwijderen maar helaas gaat dat niet, ik heb nu al 3 keer te horen gekregen van Facebook dat ik mijn gegevens moet op sturen van mijn I.D. Er werd gezegd dat ik niet mijn eigen naam gebruik terwijl ik die wel gebruik. Ik kon daar na ook niet meer inloggen, dus weer 1 met mijn meisjes naam aangemaakt maar ook dat is 1 en al gedoe.

Opeens verschijnt er een Facebook account onder mijn naam, ik heb die nooit aangemaakt. Al mijn vrienden werden uitgenodigd waar onder ik zelf ook. Als ik uit log logt iemand anders weer in. Vandaag kreeg ik van mijn dochter via Messenger het woord hoi. Ik vroeg haar waarom ze hoi zei, en toen zei ze ik ben net wakker en mijn telefoon is leeg dus die staat uit. Toen bleek ik weer ingelogd te staan, ik probeerde weer mijn account te verwijderen maar mijn wachtwoord klopte niet dat had die persoon dus weer gedaan.Dus nu ben ik uitgelogd en ik heb al mijn vrienden verwijderd, ik hoop nu dat ik een tijdje uitgelogd blijf staan?


Dus daarom kan ik je niet meer vinden?

FB Groep Second Chance.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Facebook verwijderen: wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:34

Ik ben al 9 dagen clean!! *\o/*

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:35

denice schreef:
Ik ben al 9 dagen clean!! *\o/*


Goed bezig? Zijn er dingen die je mist?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 167 bezoekers