Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:25

laura22 schreef:
Stille meelezer komt even onder haar steen vandaan.

Op Netflix heb je de serie lock-up die filmen steeds een paar maanden in een andere gevangenis in america waarbij ze ook in gesprek gaan met de gevangen zelf


Echt een aanrader heb de hele series gezien. Ze hebben ook een gevangenis waar sommige gevangenen een kat mogen houden. Echt te leuk om te zien en hoe ze ermee omgaan :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 17:25

Ik ken ze waar ze een hond moeten opleiden, ook erg interessant om te zien!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 20:38

Ik ben bezig met een nieuw projectje. Of eigenlijk, ik ga vanavond beginnen. Op pinterest kwam ik "open when" enveloppen tegen: op de envelop schrijf je (bijvoorbeeld) "open when.... you feel sad" en daar stop je dan een opbeurende kaart in. Maar dit kun je doen voor heel veel verschillende stemmingen, gelegenheden etc.

Nou is het idee van een envelop leuk, maar ik ben een beetje bang dat als alles opengemaakt wordt, Adrian dan gewoon een grote stapel losse kaarten krijgt, en dan is het effect weg. Dus ik maak "open when" kaarten. Op de achterkant zet ik zijn informatie en mijn informatie (ik voorzie álles wat ik stuur van zijn en mijn complete adres), op de voorkant "open when..." en het moment en aan de binnenkant iets leuks/liefs/opbeurends etc. Op die manier kan hij zelf kiezen wanneer hij iets open maakt, afhankelijk van hoe hij zich op dat moment voelt.

Ik vermoed dat dit wel weer een projectje van een paar dagen wordt, maar dat maakt niet uit: dan heb ik wat te doen tijdens de nachtdiensten!

Moge het trouwens duidelijk zijn dat Adrian en ik behoorlijk gek op elkaar zijn, en dat het wat verder gaat dan ik origineel verwacht had van dit contact :=

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:06

Oeh la la Vjes! Wie weet....
Amerikanen zijn zoiezo heel erg romantisch en snel verliefd.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:41

purny schreef:
Oeh la la Vjes! Wie weet....
Amerikanen zijn zoiezo heel erg romantisch en snel verliefd.


vind ik ook :')

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 18:36

Haha dat geloof ik direct. En het is ook gemakkelijk om verliefd te worden op iemand die je een hoop positieve aandacht geeft als je al zo lang weinig contact met buiten hebt.

Voor nu geniet ik er gewoon van en vind ik het leuk om hem blij te maken met dingen die voor mij heel erg simpel/klein zijn. Ik zie wel of het ooit meer wordt dan dit.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:52

het is ook gemakkelijk om verliefd te worden op iemand die je een hoop positieve aandacht geeft als je al zo lang weinig contact met buiten hebt.
[/quote]


Ja precies dit

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 19:10

Realiseer ik me heel goed hoor :). Maar hee, hij is verliefd, ik heb stiekem ook wel kriebels... K vind het leuk, wie weet vlieg ik er wel een keertje heen. Ik heb niet de verwachting dat dit min life partner is ofzo.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:47

Hier ook iemand met kriebels alleen zit de mijne niet vast... Dus ik kan hem letterlijk aanraken als ik daar heen ga...
En daar zeg ik geen nee tegen :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 22:44

Zomerkriebels :)) :)ddd

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:36

Erheen vliegen is erg leuk heb ik ook vaak gedaan
Verschillende pp heb ik bezocht maar het kan ook zwaar tegenvallen hou daar ook rekening mee

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:52

Ik zou de mijne ook wel willen bezoeken maar dan moet ik naar Texas. Kan opzich mooi zijn in combinatie met een paar ranches

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-18 16:53

shilady schreef:
Erheen vliegen is erg leuk heb ik ook vaak gedaan
Verschillende pp heb ik bezocht maar het kan ook zwaar tegenvallen hou daar ook rekening mee

is het jou weleens tegen gevallen? En zo ja, hoe?

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:01

Vjestagirl schreef:
shilady schreef:
Erheen vliegen is erg leuk heb ik ook vaak gedaan
Verschillende pp heb ik bezocht maar het kan ook zwaar tegenvallen hou daar ook rekening mee

is het jou weleens tegen gevallen? En zo ja, hoe?

Als je een correspondentievriend in levende lijve ontmoet dan kan hij heel anders zijn dan hij in zijn brieven overkwam.Zelfs zo dat de klik helemaal ontbreekt dan.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:03

Net als normaal daten toch? Soms is het online super en ontbreekt de klik online.
Er is ook een serie zoals 90 day fiancee erover maar dan met meiden en inmates.

Je kan er maar van genieten

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:03

Ik ga reageren, wilde het niet doen en lekker meelezen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat je wel uit moet kijken Vjestagirl. Zo lang ze vast zitten ben je een lichtpunt, hun alles. Zodra ze vrij zijn, ben je zo vergeten.

Ik heb destijds zelf de relatie verbroken, maar ken meerdere verhalen die allemaal op dezelfde manier zijn afgelopen. Verre van positief.

En iedere vrouw heeft er een aardige bak centen aan uitgegeven om vervolgens met lege handen te staan.

Wie weet is jouw verhaal anders, maar voorzichtigheid is geboden.

Ik ga terug in meelees modus! :') Sorry dat ik het topic verstoor.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 07:57

Tallie1979 schreef:
Ik ga reageren, wilde het niet doen en lekker meelezen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat je wel uit moet kijken Vjestagirl. Zo lang ze vast zitten ben je een lichtpunt, hun alles. Zodra ze vrij zijn, ben je zo vergeten.

Mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb jaren geschreven met een gevangene en ik was zo ongeveer de eerste die hij belde toen hij vrij was. Ben daar ook pas naartoe geweest toen hij vrij was en we hebben nog steeds regelmatig contact via Facebook. Ik hoop binnen nu en een paar jaar daar toch wel weer naartoe te kunnen. Bijzondere vriendschap is het. Maar ik besef me heel goed dat dit vrij uitzonderlijk is.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:40

Vjestagirl schreef:
shilady schreef:
Erheen vliegen is erg leuk heb ik ook vaak gedaan
Verschillende pp heb ik bezocht maar het kan ook zwaar tegenvallen hou daar ook rekening mee

is het jou weleens tegen gevallen? En zo ja, hoe?


Dat hij ineens mn borst vast had onder mn truitje
Werd wel daarna gauw afgevoerd door bewaarders maar sindsdien ben ik wat meer op mn hoede tijdens bezoeken

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:42

Maaike schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ga reageren, wilde het niet doen en lekker meelezen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat je wel uit moet kijken Vjestagirl. Zo lang ze vast zitten ben je een lichtpunt, hun alles. Zodra ze vrij zijn, ben je zo vergeten.




Dit dus

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:51

Tallie1979 schreef:
Ik ga reageren, wilde het niet doen en lekker meelezen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat je wel uit moet kijken Vjestagirl. Zo lang ze vast zitten ben je een lichtpunt, hun alles. Zodra ze vrij zijn, ben je zo vergeten.

Ik heb destijds zelf de relatie verbroken, maar ken meerdere verhalen die allemaal op dezelfde manier zijn afgelopen. Verre van positief.

En iedere vrouw heeft er een aardige bak centen aan uitgegeven om vervolgens met lege handen te staan.

Wie weet is jouw verhaal anders, maar voorzichtigheid is geboden.

Ik ga terug in meelees modus! :') Sorry dat ik het topic verstoor.

Het kan daarentegen ook andersom zijn,dat ze je niet vergeten maar juist een relatie willen met je.Dat moet je dan wel aankunnen zoiets,want deze mannen zitten niet voor niets in de gevangenis.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:26

Tallie1979 schreef:
Ik heb destijds zelf de relatie verbroken, maar ken meerdere verhalen die allemaal op dezelfde manier zijn afgelopen. Verre van positief.

En iedere vrouw heeft er een aardige bak centen aan uitgegeven om vervolgens met lege handen te staan.

Wie weet is jouw verhaal anders, maar voorzichtigheid is geboden.
.



Ik heb vrouwen gezien in de amerikaanse facebook groepen over gedetineerde die letterlijk 500 dollar per week naar hun MWI (ontmoet in gevangenschap) liefde stuurde :( en dat jaren deden... en ja 500 pw of pm tikt per jaar en jaren aardig aan!

Veel hebben ook in het buitenlwven gewoon een vaste vriendin maar die kan bv niet geld missen en komen bv enkelt op bezoek en nenen de telefoon op als hij belt.
Het gebeurd zo ontzettend veel.

Maar ik zeg vaak zolang hij een baantje heeft en je bv enkelt een paar dollars hier en daar voor postzegels of een telefoontje hoeft te besteden dan zit het vaak prima want de echte oplichters nemen geen baantje..

We zijn zo vaak met die vrouwen in discussie gegaan over die 500 dollar.. WAARVOOR zoh jij in de gevangenis 500 bucks nodig hebben? Het antwoord is vaak simpel... voor drugs of om thuis hun gezin geld te sturen :+


Heeft er ienand nog post ontvangen?
Ik heb jose nog steeds niet verteld dat ik de 15e sept kom :o ik wil hem verrassen. 1sept vertrek ik naar amerika.
Ik ga dus naar boston indiana en missouri .
Weer 2 nieuwe plekjes op mn checklist erbij

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:22

Nog geen nieuwe brief gehad

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:58

Hier gaat het ook niet snel. 1 brief per 4-8 weken.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:58

Maaike schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik ga reageren, wilde het niet doen en lekker meelezen, maar ik kan uit ervaring zeggen dat je wel uit moet kijken Vjestagirl. Zo lang ze vast zitten ben je een lichtpunt, hun alles. Zodra ze vrij zijn, ben je zo vergeten.

Mijn ervaring is gelukkig anders. Ik heb jaren geschreven met een gevangene en ik was zo ongeveer de eerste die hij belde toen hij vrij was. Ben daar ook pas naartoe geweest toen hij vrij was en we hebben nog steeds regelmatig contact via Facebook. Ik hoop binnen nu en een paar jaar daar toch wel weer naartoe te kunnen. Bijzondere vriendschap is het. Maar ik besef me heel goed dat dit vrij uitzonderlijk is.


Gelukkig is jouw ervaring anders. Ik zeg uiteraard niet dat ze allemaal zo zijn, ik deel alleen een ervaring van mijzelf en nog 5 andere vrouwen. Een score van 6 uit 6. Waarvan er 1 zelfs 2 relaties heeft gehad met 2 gedetineerden. Dus eigenlijk 7 uit 6. Allemaal belazerd en met lege handen achter gebleven.

Ik schreef op ten duur ook met een kerel in Nevada die bij brief 3 een hele waslijst stuurde en of ik “even” een bestelling van $300 wilde doen voor hem.

Je begrijpt wellicht dat ik er direct klaar mee was.

Gewoon lekker blijven schrijven en op blijven letten. Dan komt het zeker goed!

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:21

De site is trouwens veranderd en ik kan Damien niet meer vinden... Hopelijk krijg ik nog een brief van hem