Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 21:59

Leuk! Met die vragen kun je dan ook wel leuk terugschrijven.

In mijn eerste brieven stonden niet echt vragen. Ja of we gewoon normale seizoenen hebben :+ de andere zei wel dat hij veel vragen had. Maar heeft ze dus nog niet gesteld. Ik wacht (on)geduldig af. Ik verwacht volgende week wel weer een brief als het een beetje mee zit.


chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:43

Ik heb heb nu na 15 dagen weer terug geschreven (ik ben tussendoor ook op vakantie geweest). Hij stelt aan het eind van zijn brief altijd een aantal vragen, dus de helft van mij brief bestaat op een reactie op zijn eerdere brief en de tweede helft is het beantwoorden van zijn vragen. Dus dat is wel interessant, en ik stel hem ook weer vragen terug.

Na wat onderzoek ben ik er dus achter gekomen dat zijn straf is veranderd en kans heeft op vervroegd parole. Hij komt dus niet vrij of zijn straf wordt verkort, zijn straf veranderd van het environment waarin hij zich bevind.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:06

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar welke regels je brief aan moet voldoen maar ik kan het nergens terug vinden... iemand een idee?
En ik wil een paar kaartjes van Den haag en new york toevoegen. zou dit mogen?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:18

Die kaartjes mogen wel purny, wel zorgen dat ze beschreven zijn. Voor de regels kun je gewoon googelen op *naam vd staat* Department of justice

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:46

Ok dank je. Ik heb wel iets gevonden.
Hoe zet ik dat dan op de envelop?
Afbeelding

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 02:22

Wat bedoel je precies? De informatie op je printscreen gaat over een support letter die je naar het parole board kunt sturen om in zijn voordeel te spreken.

Maar ik zie dat je de regels voor Texas zoekt. Bedoel je wat je mag schrijven qua inhoud? Want eigenlijk mag je alles bespreken. Nou ja, niet alles (ontsnappingen, racistische teksten, etc maar dat spreekt denk ik voor zich)

Op pagina 1 en 2 vind je informatie over briefcontact:
https://www.tdcj.state.tx.us/documents/ ... enders.pdf

Let er even op dat als je een kaartje stuurt je
de postzegel niet op de kaart mag plakken, moet echt op een enveloppe.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:50

Je stuurt de post toch gewoon naar het adres wat bij het profiel staat?
Sorry voor de vele vragen maar wil niet dat m'n post niet terecht komt...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:19

Ja klopt :)

Www.melibre.be
Fotografie op maat van ieder
http://Www.facebook.com/melibre-fotografie
Instagram: melibrefotografie

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:22

Mellanca schreef:
Ja klopt :)

Dank je wel. Ik ga morgen een verjaardagskaart sturen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:44

Yess ik heb ook een brief terug! De site gaf rare meldingen dus wist niet of hij door was gekomen. Hij heeft er zelfs een zelfgemaakte verjaardagskaart bij gedaan :)Afbeelding

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:54

Leuk! De mijne is 3 mei jarig

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:29

Die ik nu schrijf in augustus. Ik ben niet zo creatief dus stuur tegen die tijd wel een leuke kaart vanuit de winkel

Met frankeren.. hoeveel postzegels plakken jullie? Of moet je het echt via post nl laten frankeren?

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:32

namiro schreef:
Yess ik heb ook een brief terug! De site gaf rare meldingen dus wist niet of hij door was gekomen. Hij heeft er zelfs een zelfgemaakte verjaardagskaart bij gedaan :)[ [url=m/q8ktgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk.Ik denk wel dat het hebben van een correspondentievriendin heel belangrijk voor gedetineerden kan zijn.Wat wel een grote druk\verantwoordelijkheid op jullie zal leggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:33

Ik laat het idd wegen bij een PostNL punt. Ik weet toch niet hoeveel erop moet en dan wordt het tenminste gelijk goed gedaan.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:51

Ga ik het ook maar op die manier afwegen idd. Beetje zuur als er te weinig op zit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101660
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:52

Ja daarom, wil geen risico nemen!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:53

anjali schreef:
namiro schreef:
Yess ik heb ook een brief terug! De site gaf rare meldingen dus wist niet of hij door was gekomen. Hij heeft er zelfs een zelfgemaakte verjaardagskaart bij gedaan :)[ [url=m/q8ktgX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk.Ik denk wel dat het hebben van een correspondentievriendin heel belangrijk voor gedetineerden kan zijn.Wat wel een grote druk\verantwoordelijkheid op jullie zal leggen.


Ik zie het niet als een druk gelukkig :) juist fijn als je wat kan betekenen voor zo iemand.

Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 21:45

Wauw wat een leuke kaart :D

Ik voel het ook niet als druk. Heb een hele fijne band met mijn penpal.
Ik kijk even erg uit naar zijn brief als hij naar die van mij. Wisselen ook wat foto’s uit en zijn heel open naar elkaar. Vandaag ook weer een erg fijne brief gekregen en weer eentje gestuurd. Voor mij is dit ook evenzeer ontspanning en spannend wachten op de volgende brief.

Www.melibre.be
Fotografie op maat van ieder
http://Www.facebook.com/melibre-fotografie
Instagram: melibrefotografie

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:43

Super mooi die kaart Namiro!

Ik heb weer een brief gekregen. 5 kantjes. Best wel wat vragen over Nederland. Daar weet hij echt helemaal niks van :+ staan vragen in zoals of we Nederlands (dutch) spreken en of ons meest gebruikte transportmiddel een paard is :Y) maar hij was super blij met mijn brief.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:37

Ben nog bezig met mijn brief. Hij vroeg ook heel veel. Wil hem deze week klaar hebben

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:41

Ook hier een reactie. Ik heb bewust iemand die in zijn profiel had staan dat hij alleen vriendschap zoekt. Hij zit op death row en ook dat is een bewust keuze van mij.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:53

ik vond nog postzegels uit 2014. Heb er 3 opgeplakt. Zou dat voldoende zijn?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

gerlindie

Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:17

Als er een 1 opstaat, en de brief is onder de 20 gram, zijn twee postzegels genoeg :j

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:18

Ik kreeg bij postkantoor een internationale zegel maar daar staat gewoon een 1 op _O-

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:21

Er staat 2014 op de zegel

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt