Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:50

Voor mij maakt het ook uit hoe iemand het heeft in de gevangenis. Van Amerika bijvoorbeeld is het bekend dat de omstandigheden slechter zijn dan hier in Nederland, dat heeft voor mij destijds meegespeeld in het zoeken naar een penpal. Plus in het Engels schrijven was voor mij ook nuttig.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 17:44

Jester_ schreef:
Omdat een normaal denkend mens niet zomaar iemand moord


Nee zomaar niet nee. Dat ben ik helemaal met je eens. De mensen die anderen ontvoeren en vermoorden, random mensen wurgen, drive by shootings doen voor de lol etc.: geestesziek.

Máár: niet iedere moord is zomaar. Niet iedere aanval is zomaar. Niet iedere mishandeling is zomaar. Ik weet ondertussen wat Adrian gedaan heeft en waarom. En ik keur zijn acties nog steeds niet goed, maar ik snáp het wel.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:56

Volgens mij ben ik nog nooit iemand tegen gekomen in deze topics die met iemand die vast zit voor verkrachting wil schrijven.

Geloof ook niet dat 95% van de moordenaars geestesziek is. Beschadigd of gewent aan een andere levenstijl: ja.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:57

2e kans en wat licht in de duisternis gunnen zijn natuurlijk ook twee verschillende dingen. Ik denk ook dat niemand hier vindt dat het goed is wat ze hebben gedaan. Ik denk persoonlijk dat het wel goed is dat sommigen niet meer vrijgelaten worden. Death row ben ik dan wel echt weer tegen.

Ik heb wel gekeken naar wat diegene heeft gedaan. Die ik schrijf is er ook wel open over. Weet heel goed dat hij fout is geweest. En ja ik vind het gewoon zijn eigen schuld dat hij daar zit. Maar het is niet dat ik hem niks gun.

Ik heb zijn brief trouwens veel te lang laten liggen. Vandaag dus maar weer bezig geweest met een brief terug. Nu 1 A4’tje getypt

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:00

Maar jij zou micheal P om maar even als voorbeeld te houden ook schrijven emma?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 18:09

emmaudb schreef:
2e kans en wat licht in de duisternis gunnen zijn natuurlijk ook twee verschillende dingen. Ik denk ook dat niemand hier vindt dat het goed is wat ze hebben gedaan. Ik denk persoonlijk dat het wel goed is dat sommigen niet meer vrijgelaten worden. Death row ben ik dan wel echt weer tegen.

Ik heb wel gekeken naar wat diegene heeft gedaan. Die ik schrijf is er ook wel open over. Weet heel goed dat hij fout is geweest. En ja ik vind het gewoon zijn eigen schuld dat hij daar zit. Maar het is niet dat ik hem niks gun.


Adrian geeft aan dat als hij nu in dezelfde situatie zou komen, hij er waarschijnlijk weer niet van weg zou kunnen lopen. Hij zegt tegen onnodig geweld te zijn, maar als iemand aan zijn familie komt, of aan kinderen, of aan mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen, dan handelt hij. Ongeacht wat dit voor hem zelf betekend...

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:13

Ik heb natuurlijk wel grenzen. Ik heb natuurlijk ook grenzen. Ik ga mee in wat vjestagirl hier over zegt.

Micheal p. Is denk ik wel echt ziek. Maar niet alle moorden zijn hetzelfde. Maar hem zou ik dus niiet schrijven


Vjestagirl schreef:
emmaudb schreef:
2e kans en wat licht in de duisternis gunnen zijn natuurlijk ook twee verschillende dingen. Ik denk ook dat niemand hier vindt dat het goed is wat ze hebben gedaan. Ik denk persoonlijk dat het wel goed is dat sommigen niet meer vrijgelaten worden. Death row ben ik dan wel echt weer tegen.

Ik heb wel gekeken naar wat diegene heeft gedaan. Die ik schrijf is er ook wel open over. Weet heel goed dat hij fout is geweest. En ja ik vind het gewoon zijn eigen schuld dat hij daar zit. Maar het is niet dat ik hem niks gun.


Adrian geeft aan dat als hij nu in dezelfde situatie zou komen, hij er waarschijnlijk weer niet van weg zou kunnen lopen. Hij zegt tegen onnodig geweld te zijn, maar als iemand aan zijn familie komt, of aan kinderen, of aan mensen die zichzelf niet kunnen verdedigen, dan handelt hij. Ongeacht wat dit voor hem zelf betekend...

Ja ik snap wat je bedoeld met dat je het niet goedkeurt maar wel snapt.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:18

Maar is er eigenlijk iemand van de schrijvers die gewoon iets anders zegt dan zelfverdediging, hoor je echt bij iedereen hier. Vraag mij af hoe eerlijk het soms is.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:19

Jester_ schreef:
Omdat een normaal denkend mens niet zomaar iemand moord


Jawel. Niet iedere moordenaar is een psychopatische engerd. Ook mensen zoals jij en ik kunnen mensen vermoorden. Het motief is dan natuurlijk niet plezier ofzo.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 18:23

Furrow schreef:
Maar is er eigenlijk iemand van de schrijvers die gewoon iets anders zegt dan zelfverdediging, hoor je echt bij iedereen hier. Vraag mij af hoe eerlijk het soms is.


Ja. Adrian heeft zichzelf niet verdedigd. Had zich om kunnen draaien en weg kunnen lopen, of had er in de eerste plaats niet naar toe kunnen gaan. Hij heeft ook niemand vermoord trouwens, maar neerschieten is net zoiets. Hij heeft iemand anders verdedigd, en dan niet direct maar indirect (een drugsdealer neergeschoten en een childmolester neergeschoten)

Hou er wel rekening mee dat zelfverdediging wel de meest 'logische' reden is om iemand te vermoorden / verwonden.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 12:15

Ik heb deze week niets gekregen, maar wel 3 brieven en een kaart verzonden (ik had n hoop te vertellen XD ). Ben benieuwd wanneer ik weer een brief krijg.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:47

lieveli schreef:
Jester_ schreef:
Omdat een normaal denkend mens niet zomaar iemand moord


Jawel. Niet iedere moordenaar is een psychopatische engerd. Ook mensen zoals jij en ik kunnen mensen vermoorden. Het motief is dan natuurlijk niet plezier ofzo.



Hier ben ik het mee eens
het kan natuurlijk in allerlei omstandigheden maar als jij zodanig je bedreigd voelt dan kan het er toch dik in zitten dat je de trekker over haalt om jezelf en gezin te beschermen
terwijl je altijd model burger was en braaf studeerde werkte en geen strafblad had..

Ik zit sinds kort op de schietclub en ik dacht vroeger altijd van goh als ik zoon pistool echt in mn handen heb dan zal ik wel lang twijffelen om te schieten maar met de eerste keer schoot ik zo zonder aarzelen al het magazijn leeg. Deed me wel gelijk denken van jeetje zou ik ook zo makkelijk zonder lang aarzelen dan ook schieten op een mens mocht ik me in een benarde positie vinden??

Tja het is gissen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:51

Vjestagirl schreef:
Ik heb deze week niets gekregen, maar wel 3 brieven en een kaart verzonden (ik had n hoop te vertellen XD ). Ben benieuwd wanneer ik weer een brief krijg.



Ik heb een corrlinks email gekregen die penpal van mij zat een tijd in de isoleer dus het was even alleen brieven en toevallig gister ontdekte ik dat hij eruit is en op transport is. Nu in Oaklahoma met als eind bestemming indiana...

Heb tijden isoleer maar veel fotos gestuurd en ook vd paarden wat verslagjes geschreven en wij hebben ook dezelfde cultuur achtergrond dus ook gefantaseerd over eten :')
Ik hoop stiekem dat hij nog wel mn laatste brieven beantwoord want meestal met email zijn ze wat lui... email is er in een paar uur brief paar weken maar toch ik heb vet veel paginas geschreven in die 2 brieven laatst en dat moet beloond worden :+

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 20:31

Ik heb vandaag weer een brief gekregen *\o/* . Hij heeft me net verteld dat hij een zoon van 14 heeft! Grappig om te merken dat mensen even de tijd nodig hebben om te wennen aan hun penpal.

Shilady: waarom wordt hij door meerdere staten verplaatst?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 22:23

Dat is vaste prik ze gaan eerst naar een transfercenter (ook een gevangenis) en van daaruit worden geloof iknal hun gegeven gecheckt en ze worden per groepen op vliegtuigen en bussen gezet naar de staten waartoe ze worden overgeplaatst

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:17

Zijn e hier mensen die ook de docuserie volgen die ze momenteel op NPO2 uitzenden op dinsdagavond?

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 14:33

Ik niet, waar gaat hij over?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 14:53

Doodstraf toch? Ik ben te laat begonnen dus ik niet maar ik hoop dat Canvas het ook uit zal zenden.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-18 14:59

volgens mij kun je alles van de NPO ook terugkijken online

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:06

Nee dit niet, hebben ze niet de rechten voor. Het heet 'The mass execution'.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 16:16

Jaaa ik kijk toevallig haha.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 21:15

Staat er op videoland ook niet een programma over gedetineerde!? Zal als ik zo thuis ben even kijken welke

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 09:57

Je kan de aflevering een week lang gratis terugkijken. Ik vind het een behoorlijk choquerend beeld schetsen weer over hoe men daar over de doodstraf en mensen denkt. Verbijsterend soms ook........

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 10:18

Ik kijk wel regelmatig documentaires op youtube, en ik ben lid geworden van het Prison Talk Forum.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 12:46

Stille meelezer komt even onder haar steen vandaan.

Op Netflix heb je de serie lock-up die filmen steeds een paar maanden in een andere gevangenis in america waarbij ze ook in gesprek gaan met de gevangen zelf