Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:22

Staat dit niet op de site van de gevangenis zelf?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 21:54

Ik kan niets vinden. Als iemand wil helpen zoeken, hij zit in Eyman, Arizona. De Browning Unit

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:59


Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 10:01

Thanx!

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:52

Magrathea schreef:
Ik heb een leuk idee misschien. :) Kunnen we een overzichtje maken met verjaardagen, voor zover bekend?
Het is vast leuk voor "onze" inmates om veel kaartjes te krijgen op hun verjaardag. (En met kerst kunnen we helemaal los gaan natuurlijk.)

En misschien een kleine meeting houden?
Ik ga zo rustig aan weer beginnen aan een nieuwe brief

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 11:55

Meeting is ook leuk idee! Maar voor de verjaardagen gewoon overzicht maken dat we dat kunnen quoten?

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:00

Ja idd. Zo in november/december kerstkaartjes schrijven

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:12

Kaartjes krijgen is natuurlijk altijd leuk. Zullen ze ook vast waarderen inderdaad :D

En een meeting is ook wel leuk!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 12:16

oké, ik zal gewoon beginnen met de lijst van verjaardagen. Het lijkt me wel slim om erbij te zetten in welke gevangenis iemand zit, zodat mensen die naar iemand in dezelfde gevangenis schrijven weten dat ze misschien beter geen kaartje kunnen sturen? Helaas is Adrian net jarig geweest.

Bokker / Prisoner / Prison / Verjaardag
Vjestagirl / Adrian Rivera / Eyman, Browning Unit / 29-4-1986

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:18

Vjestagirl schreef:
oké, ik zal gewoon beginnen met de lijst van verjaardagen. Het lijkt me wel slim om erbij te zetten in welke gevangenis iemand zit, zodat mensen die naar iemand in dezelfde gevangenis schrijven weten dat ze misschien beter geen kaartje kunnen sturen? Helaas is Adrian net jarig geweest.

Bokker / Prisoner / Prison / Verjaardag
Vjestagirl / Adrian Rivera / Eyman, Browning Unit / 29-4-1986
Purny / Damien Garcia / Texas Department of Criminal Justice / 3 mei 1979

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:41

Ik heb dit topic al een aantal keer voorbij zien komen en telkens gedacht "waarom zou je dit willen doen".
Eerste paar pagina's gelezen en ik wil er toch wel meer over weten.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar ook enigszins huiverig of die mensen niet zo ineens voor je deur staan :')

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:44

Marjoow schreef:
Ik heb dit topic al een aantal keer voorbij zien komen en telkens gedacht "waarom zou je dit willen doen".
Eerste paar pagina's gelezen en ik wil er toch wel meer over weten.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar ook enigszins huiverig of die mensen niet zo ineens voor je deur staan :')

Ik schrijf met iemand die levenslang zit. Dus die garantie heb ik niet. Dan nog is het niet makkelijk om een visum te krijgen als je vrij bent. Death Row vind ik daarin tegen te confronterend

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:47

purny schreef:
Marjoow schreef:
Ik heb dit topic al een aantal keer voorbij zien komen en telkens gedacht "waarom zou je dit willen doen".
Eerste paar pagina's gelezen en ik wil er toch wel meer over weten.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar ook enigszins huiverig of die mensen niet zo ineens voor je deur staan :')

Ik schrijf met iemand die levenslang zit. Dus die garantie heb ik niet. Dan nog is het niet makkelijk om een visum te krijgen als je vrij bent. Death Row vind ik daarin tegen te confronterend

Ja ergens lijkt Deathrow me dan wel weer mooi om te doen ofzo.

Ik twijfel nog een beetje. Vind de website ook niet zo handig, ik zou liever filteren op crime of de reden dat ze een penpal zoeken. Ik hoef geen penpal met iemand die een romantische relatie zoekt of iemand heeft verkracht.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 17:47

Marjoow schreef:
Ik heb dit topic al een aantal keer voorbij zien komen en telkens gedacht "waarom zou je dit willen doen".
Eerste paar pagina's gelezen en ik wil er toch wel meer over weten.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar ook enigszins huiverig of die mensen niet zo ineens voor je deur staan :')


Die mensen komen echt niet zomaar ineens voor je deur staan. Sowieso mogen ze de eerste 5 jaar na hun straf het land niet uit. Daarna moeten ze nog maar een visum zien te krijgen, nog afgezien van de kosten die daarmee samenhangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:48

Mijn heeft ook levenslang al gaat hij wel steeds in beroep en hoopt hij nog vrij te komen...maar zo iemand mag echt niet zomaar een ander land in hoor.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 17:50

Marjoow schreef:
purny schreef:

Ik schrijf met iemand die levenslang zit. Dus die garantie heb ik niet. Dan nog is het niet makkelijk om een visum te krijgen als je vrij bent. Death Row vind ik daarin tegen te confronterend

Ja ergens lijkt Deathrow me dan wel weer mooi om te doen ofzo.

Ik twijfel nog een beetje. Vind de website ook niet zo handig, ik zou liever filteren op crime of de reden dat ze een penpal zoeken. Ik hoef geen penpal met iemand die een romantische relatie zoekt of iemand heeft verkracht.


Ja dat is een beetje schipperen. Maar ik denk dat je toch meer leert van het profiel dan van het aankruisen van een hokje waarom ze een penpal willen :)

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:51

Vjestagirl schreef:
Marjoow schreef:
Ja ergens lijkt Deathrow me dan wel weer mooi om te doen ofzo.

Ik twijfel nog een beetje. Vind de website ook niet zo handig, ik zou liever filteren op crime of de reden dat ze een penpal zoeken. Ik hoef geen penpal met iemand die een romantische relatie zoekt of iemand heeft verkracht.


Ja dat is een beetje schipperen. Maar ik denk dat je toch meer leert van het profiel dan van het aankruisen van een hokje waarom ze een penpal willen :)

Ja klopt idd.

Hoe hebben jullie dat aangepakt? Sorry als het al vaker gevraagd is hoor. Maar ben je gewoon allerlei profielen afgegaan en reageer je dan op een profiel dat je aanspreekt?
Ik heb iemand gevonden die me wel "interessant/leuk" (vreemd om zo te zeggen) lijkt om mee te schrijven..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:52

Ik heb helemaal geen keuze gehad, kreeg gewoon een adres. Kon alleen aangeven of ik levenslang wilde of deathrow of dat het mij niet uitmaakte...

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:56

Ohw ik kan nu gewoon een email sturen als eerste contact, dat is wel fijn.
Eens even bedenken wat ik erin ga zetten...

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:56

purny schreef:
Marjoow schreef:
Ik heb dit topic al een aantal keer voorbij zien komen en telkens gedacht "waarom zou je dit willen doen".
Eerste paar pagina's gelezen en ik wil er toch wel meer over weten.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar ook enigszins huiverig of die mensen niet zo ineens voor je deur staan :')

Ik schrijf met iemand die levenslang zit. Dus die garantie heb ik niet. Dan nog is het niet makkelijk om een visum te krijgen als je vrij bent. Death Row vind ik daarin tegen te confronterend

Ik schrijf met iemand die op death row zit. De kans dat hij er uit komt als vrij man is vrijwel 0. Buiten dat ze het land uit moeten komen is een ticket niet bepaald goedkoop. En als het echt zo vaak voor zou komen dan bestonden dit soort initiatieven niet. Ik heb nog nooit gehoord dat een vrijgelaten gevangene een ticket kocht en de oceaan over vloog om daar iemand op te zoeken.
En je kunt zelf ook voor jezelf bepalen bij welke misdaad voor jou de grens ligt. Iemand die heel lang moet zitten voor fraude of drugsbezit is toch iets anders dan een seriemoordenaar (ik noem even twee uitersten).
Verder is/zijn de omstandigheden daar waarin mensen opgroeien en het gevangenissysteem zo anders dan hier. Voor mij is het allemaal zo zwart/wit niet. Ik keur absoluut niet goed wat iemand, als hij daadwerkelijk schuldig is, gedaan heeft maar waar iemand ook voor zit betekent niet dat die persoon niet kan veranderen of alleen verkeerde bedoelingen heeft.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 17:59

Marjoow, death row vraag wel iets van je. Weten dat iemand ter dood gebracht zal worden op een dag en tijd kan zwaar zijn.
Ik heb bewust gekozen voor iemand op death row. En ik heb de profielen gelezen en iemand gekozen die mij aansprak. Voor mij was wel heel belangrijk dat diegene alleen op zoek is naar vriendschap!

Bellatrix, bij writeaprisoner.com kun je dat doen. Volgens mij heb jij toch op een andere manier een adres gekregen?

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:01

Lughnassadh schreef:
Marjoow, death row vraag wel iets van je. Weten dat iemand ter dood gebracht zal worden op een dag en tijd kan zwaar zijn.
Ik heb bewust gekozen voor iemand op death row. En ik heb de profielen gelezen en iemand gekozen die mij aansprak. Voor mij was wel heel belangrijk dat diegene alleen op zoek is naar vriendschap!

Bellatrix, bij writeaprisoner.com kun je dat doen. Volgens mij heb jij toch op een andere manier een adres gekregen?


Ja misschien onderschat ik dat... Maar ik denk dat ik me daar wel vanaf kan zetten. Blijven toch mensen.
Hoe ervaar jij dat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101724
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:13

Ja, ik schrijf via een Nederlands bureau. Inside Outside heet dat.

Lughnassadh

Berichten: 1803
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:15

Marjoow, Ik vind het niet altijd even makkelijk, die gedachte. Immers, ik ben tegenstander en in mijn optiek wordt er dus iemand vermoord. En dan ook nog iemand van mijn leeftijd. Wat mij helpt is dat hij letterlijk duizenden kilometers verderop zit en ik hem nooit zal zien of spreken. Helpt in die zin dat er een afstand is. Maar niet emotioneel betrokken raken is volgens mij niet mogelijk. Je ontwikkelt toch een relatie. Dus je moet je voor ogen blijven houden dat je ooit zult horen wanneer de dag is. En dat je je eigen grenzen bewaakt.
Ik ervaar het een beetje vergelijkbaar als dat iemand ongeneeslijk ziek is. Ook daarvan weet je dat het vroegtijdig zal eindigen en ervaar je vaak dat het oneerlijk is.

Bellatrix, zij werken inderdaad anders en voorzien jiu van een adres.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:17

Lughnassadh schreef:
Marjoow, Ik vind het niet altijd even makkelijk, die gedachte. Immers, ik ben tegenstander en in mijn optiek wordt er dus iemand vermoord. En dan ook nog iemand van mijn leeftijd. Wat mij helpt is dat hij letterlijk duizenden kilometers verderop zit en ik hem nooit zal zien of spreken. Helpt in die zin dat er een afstand is. Maar niet emotioneel betrokken raken is volgens mij niet mogelijk. Je ontwikkelt toch een relatie. Dus je moet je voor ogen blijven houden dat je ooit zult horen wanneer de dag is. En dat je je eigen grenzen bewaakt.
Ik ervaar het een beetje vergelijkbaar als dat iemand ongeneeslijk ziek is. Ook daarvan weet je dat het vroegtijdig zal eindigen en ervaar je vaak dat het oneerlijk is.

Bellatrix, zij werken inderdaad anders en voorzien jiu van een adres.


Ja inderdaad. Ik heb niet echt een duidelijk standpunt voor/ tegen de doodstraf.
Maar het lijkt me dan wel weer veel waard om zo iemand te schrijven/ ondersteunen in de laatste tijd die hij heeft ofzo.