Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101659
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:17

Ja klopt. Op zich wel makkelijk, hoef je ook niet te kiezen. :+

Ik wilde eigenlijk een vrouw maar die waren er helaas niet...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:18

Ik zou liever zelf kiezen. Ik zie nu ook mensen die volgend jaar vrijkomen er tussen zitten, dat vind ik het dan niet waard ofzo :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101659
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:19

Ieder zijn keus. :j

Ik ga er morgen eens voor zitten om terug te schrijven...hij zei wel dat hij het tof zou vinden als ik ooit op bezoek kan komen enzo. :')

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 18:20

Ik idd gewoon de zoekfunctie ingesteld op wat ik belangrijk vond (leeftijd, geslacht, bereid om internationaal te schrijven) en ben profielen gaan lezen. Bij Adrian had ik een ontzettend goed gevoel door zijn hele vrolijke open uitstraling.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:37

Oke... Ik heb een mailtje :P
Iemand die hem misschien wilt doorlezen voor mij? Denk dat ik het gewoon ga doen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101659
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:43

Dat is snel! :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:45

Ik heb al een paar keer een mail gehad maar moest me registeren en daarna betalen om te communiceren. Dus ik heb geen idee wat de eerste heeft gestuurd

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:46

Marjoow, ja hoor, stuur maar.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:46

Ik vind als je met iemand van deathrow schrijft, dat ook jij door hun gedachte gaat als ze in die stoel liggen... Ik wil dat niet.

Ik ben ook nog een beetje aan het rondkijken op de site, ik zou het prachtig vinden om te doen maar mn omgeving vond het maar vreemd en raar en dat ik het maar niet moest doen.. Lastige keus zo..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101659
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:49

Mag ik vragen waarom je je iets van een ander aantrekt? Als jij dit wil doen dan doe je dat toch? In mijn omgeving vinden sommige het ook raar maar dat maakt mij niet uit, ik vind het leuk dus doe ik het.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:53

Bellatrix schreef:
Mag ik vragen waarom je je iets van een ander aantrekt? Als jij dit wil doen dan doe je dat toch? In mijn omgeving vinden sommige het ook raar maar dat maakt mij niet uit, ik vind het leuk dus doe ik het.


Omdat ik net 19 ben, en ik de mening van mijn moeder en vriend erg belangrijk vind. Mijn moeder vind het “gevaarlijk” ( :+ ) en mijn vriend vind het gewoon achterlijk.. Ik twijfel nu ook omdat ik eigenlijk wel wil, ook erg geinteresseerd ben in het Amerikaanse gevangenissysteem en het gewoon mooi vind als ik iemands lichtpuntje kan zijn.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:56

SavannahNx, dat kan ook een soort fijne gedachte zijn omdat jij dan het lichtpuntje was.
En ik vind het ook niet interessant wat een ander er van vindt. Als ik mijn keuze onderbouw zie je ook dat mensen gaan nadenken en het van een andere kant kunnen gaan bekijken.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 18:57

Ik wil ook best proeflezen hoor marjoow

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 19:00

SavannahNx schreef:
Bellatrix schreef:
Mag ik vragen waarom je je iets van een ander aantrekt? Als jij dit wil doen dan doe je dat toch? In mijn omgeving vinden sommige het ook raar maar dat maakt mij niet uit, ik vind het leuk dus doe ik het.


Omdat ik net 19 ben, en ik de mening van mijn moeder en vriend erg belangrijk vind. Mijn moeder vind het “gevaarlijk” ( :+ ) en mijn vriend vind het gewoon achterlijk.. Ik twijfel nu ook omdat ik eigenlijk wel wil, ook erg geinteresseerd ben in het Amerikaanse gevangenissysteem en het gewoon mooi vind als ik iemands lichtpuntje kan zijn.


Je kunt altijd met je moeder en je vriend praten. Misschien dat zij het dan wel op jouw manier gaan zien. Of misschien dat ze jou overtuigen :)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:01

Savannah je kan er gerust nog een paar jaar mee wachten. Ook dan zijn er nog wel gevangenen. Dan heb je in elk geval goed de tijd gehad om er over na te denken. Als je moeder het een slecht idee vind en je daarom twijfelt zou ik het nog even niet doen!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:17

Mijn moeder is gewoon heel zwart-wit.. lees: het zihn criminelen, dus slechte mensen, dus wil ik niet dat jij daarmee gaat communiceren want ze verdienen geen tweede kans.

En mn vriend vraagt Zich vooral af waarom ik het zou willen. Na meerdere keren uitleggen snapt hij het nog niet (wilt het niet snappen).

Ik ga sowieso nog eventjes wachten en wat rondkijken en jullie leuke verhalen meelezen!

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:26

SavannahNx schreef:
Ik vind als je met iemand van deathrow schrijft, dat ook jij door hun gedachte gaat als ze in die stoel liggen... Ik wil dat niet.

Ik ben ook nog een beetje aan het rondkijken op de site, ik zou het prachtig vinden om te doen maar mn omgeving vond het maar vreemd en raar en dat ik het maar niet moest doen.. Lastige keus zo..

Als ik hun laatste "blije" gedachte kan zijn, vind ik dat het dubbel en dwars waard :)

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:28

purny schreef:
Vjestagirl schreef:
oké, ik zal gewoon beginnen met de lijst van verjaardagen. Het lijkt me wel slim om erbij te zetten in welke gevangenis iemand zit, zodat mensen die naar iemand in dezelfde gevangenis schrijven weten dat ze misschien beter geen kaartje kunnen sturen? Helaas is Adrian net jarig geweest.

Bokker / Prisoner / Prison / Verjaardag
Vjestagirl / Adrian Rivera / Eyman, Browning Unit / 29-4-1986
Purny / Damien Garcia / Texas Department of Criminal Justice / 3 mei 1979
Namiro/juan Bueno (#k-84884) east moline illnois / 18-08-1981


Heb zijn nummer erbij gezet., zitten meerdere met dezelfde naam daar

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:53

Ik heb mijn inmate nog niet gevonden. Kan niet zo goed kiezen. Wel al begonnen met het schrijven van een brief. Deze kan ik dan mooi aanpassen als ik iemand heb uitgekozen.

Ikzelf ben niet zo bang dat iemand mij straks komt opzoeken. Maar snap wel dat mensen daar over nadenken

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 08:15

Zo de eerste brief is de deur uit. Eerste een kleine mail geschreven over wie wij zijn en of hij nog een pen pal zoekt. Uiteraard brief verzonden en later bedacht dat ik er nog van alles in zou willen zetten. Maar goed dat komt in de volgende. De 20e ontvangen ze de post dus nog even geduld.

Valt mij wel op dat ik persoonlijk meer connectie voelde met een paar mannelijke inmates dan met de vrouwelijke.

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:11

Ik heb deze week van beide inmates een brief gehad. Stiekem had ik van de ene al eerder een brief verwacht. Niet dat het erg is hoor. Maar had gehoopt het een beetje te kunnen verdelen :+
De ene brief is weer leuk. 5 kantjes en erg enthousiast.

De andere is 2 kantjes waarvan 1 kantje met 9 vragen. Ook niet echt heel erg enthousiast ofzo. Wat bij zijn eerste brief terug wel was. Maar hij verteld ook dat hij niet goed in z’n vel zit en het daarom zo lang duurde voordat hij terug schreef. Ging verder ook niet echt in op mijn brief. En ik moet even gaan vertellen dat ik niet zo’n behoefte heb om met hem over mijn seksleven te praten :+

Maar gelukkig hebben we een lang weekend :+
Die ene de 5 kantjes heeft geschreven wil ik vanavond wel terugschrijven. In de hoop dat ze hem om vrijdag nog versturen en anders zaterdag.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:59

emmaudb schreef:
En ik moet even gaan vertellen dat ik niet zo’n behoefte heb om met hem over mijn seksleven te praten :+


Jeetje, met zo iemand ben ik snel klaar vrees ik.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:02

Lughnassadh schreef:
emmaudb schreef:
En ik moet even gaan vertellen dat ik niet zo’n behoefte heb om met hem over mijn seksleven te praten :+


Jeetje, met zo iemand ben ik snel klaar vrees ik.

Ik ga het hem niet vertellen. En ik hoef het ook niet van hem te weten. Al gok ik dat er nu niet veel actie zal zijn :')
Maar dan is het aan hem of hij door wil schrijven of niet.

purny

Berichten: 27460
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:08

Ik wacht weer met smart op een nieuwe brief. Damien zei dat ik hem alles mocht vragen. Alleen kom ik niet zover. Welke dingen vragen jullie allemaal? En welke dingen niet?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:56

Heb het topic gelezen en me ook eens verdiept in de website. Vind het wel heel interessant eigenlijk en zit er ook over na te denken om gewoon eens een brief te gaan sturen :) Vind het alleen ergens nog steeds wel een beetje een eng idee dat je een crimineel informatie over jezelf/adres etc. geeft.

Maar ik ga dit topic zeker even volgen om te bij te houden wat jullie ervaringen er mee zijn! :j

Edessa - KWPN - 2009 - M1+5 | Sjef - Haflinger - 2019
@equisuus