Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:22

SUSANNEx schreef:
Heb het topic gelezen en me ook eens verdiept in de website. Vind het wel heel interessant eigenlijk en zit er ook over na te denken om gewoon eens een brief te gaan sturen :) Vind het alleen ergens nog steeds wel een beetje een eng idee dat je een crimineel informatie over jezelf/adres etc. geeft.

Maar ik ga dit topic zeker even volgen om te bij te houden wat jullie ervaringen er mee zijn! :j

Mijn adres hebben ze niet. Ik verstuur via jmail.cc
En daar sturen hun het ook naartoe. Bij jmail hebben ze wel mijn adres. Maar daar doen ze niks mee tenzij ik wil dat ze alles naar mij doorsturen. Je kan natuurlijk wel zelf gewoon je brieven vanuit NL sturen en dan het retouradres van hun opschrijven.


purny schreef:
Ik wacht weer met smart op een nieuwe brief. Damien zei dat ik hem alles mocht vragen. Alleen kom ik niet zover. Welke dingen vragen jullie allemaal? En welke dingen niet?


Ik heb het met de ene die vaker schrijft over muziek, tekenen, vakanties, auto’s enz. En natuurlijk paarden :+ maar ik vertel dan gewoon iets daarover. Komt er dan een vraag in me op stel ik die


Mellanca
Berichten: 686
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Koersel, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:56

purny schreef:
Ik wacht weer met smart op een nieuwe brief. Damien zei dat ik hem alles mocht vragen. Alleen kom ik niet zover. Welke dingen vragen jullie allemaal? En welke dingen niet?


Ik vraag die van mij ook alles wat in me opkomt. Maar andersom ook dus we hebben wel een hele open communicatie. Ik zeg ook steeds dat als hij iets niet wil antwoorden dat ook niet hoeft. Heb hem vorige brief een vragenlijstje opgestuurd ook met daarin vragen of hij een cellmate heeft en wat zn lievelingseten is (zowel buiten als in de gevangenis) heb hun dagindeling al gevraagd en wat zn job juist inhoud en of hij betaald wordt. Of hij vaak bezoek krijgt en hoe dat juist in zn werk gaat. Hoe het ‘vrijetijds’ schema eruit ziet daar. Of hij mag kiezen wat hij eet, ... echt alles wat in me opkomt vraag ik hem wel :+

Www.melibre.be
Fotografie op maat van ieder
http://Www.facebook.com/melibre-fotografie
Instagram: melibrefotografie

vionnesem

Berichten: 1366
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:39

emmaudb schreef:
Mijn adres hebben ze niet. Ik verstuur via jmail.cc
En daar sturen hun het ook naartoe. Bij jmail hebben ze wel mijn adres. Maar daar doen ze niks mee tenzij ik wil dat ze alles naar mij doorsturen. Je kan natuurlijk wel zelf gewoon je brieven vanuit NL sturen en dan het retouradres van hun opschrijven.


Hoe werkt dat precies via jmail.cc??

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:35

vionnesem schreef:
emmaudb schreef:
Mijn adres hebben ze niet. Ik verstuur via jmail.cc
En daar sturen hun het ook naartoe. Bij jmail hebben ze wel mijn adres. Maar daar doen ze niks mee tenzij ik wil dat ze alles naar mij doorsturen. Je kan natuurlijk wel zelf gewoon je brieven vanuit NL sturen en dan het retouradres van hun opschrijven.


Hoe werkt dat precies via jmail.cc??

Je kan een mailbox maken. Daar betaal je $25 per jaar voor en dan betaal je $1.25 per 6 kantjes of 2 foto’s om te versturen of te openen. Zo uit m’n hoofd. Het fijne is dat je geen creditcard hoeft te hebben. Je kan credits betalen met Paypal. Daar kun je met iDeal geld op zetten.

Maar als ik een Brief verstuur dan ben ik meestal 1 credit kwijt. Is wel gewoon getypt. Maar je kan ook gewoon zelf vanuit NL verzenden. Het voordeel is ook als je via hun verzend dat het er meestal wel met een week is.

Als een inmate een brief naar jouw mailbox daar stuurt scannen zij de brief voor je in. Dan betaal je 1-2 credits afhankelijk van het aantal pagina`s om de brief te downloaden.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 16:38

Ik zit nogal te wachten op een brief van Adrian. In zijn vorige brief zei hij dat hij me minder zou schrijven, volgens mij omdat hij het idee had dat zijn brieven me irriteerde. Maar ik word er eigenlijk best happy van als hij schrijft.

Ik heb informatie opgezocht over zijn unit, en daar word je niet blij van. 3x per week 1 à 2 uurtjes in een betonnen hok met open dak als recreation, óf douchen. Verder minimaal 23 uur per dag alleen in een cel, als hij eruit komt iedere keer een strip search en handen geboeid, geen menselijk contact.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:52

Daar wordt je inderdaad niet blij van.

Die van mij kan wel tv kijken (met anderen geloof ik) en heeft geloof ik een klein radiootje. Maar hij voelt zich redelijk poedersuiker volgens mij. daarom is hij ook super blij met mijn brieven. Hij moet nog tot 2022 geloof ik

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 16:54

Ik weet niet of hij tv kan kijken, ik durf er niet zo goed naar te vragen. Hij moet nog tot 2030, en hij zit er ook al 12 jaar. Volgens mij schiet je met zo'n gevangenissysteem niets op.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:57

Dat denk ik ook niet nee. Zou ook echt niet met ze willen ruilen. Maar opzich wel weer fijn dat je ze er een beetje doorheen kan slepen met brieven

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:53

Ik heb nog steeds geen brief terug. Begin me nu zorgen te maken. Ben bang dat hij hem niet heeft ontvangen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:57

Wanneer heb je hem verstuurd?

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:04

Bijna een maand geleden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:36

Vandaag lag de nieuwe brief in de bus. Damien heeft er een foto bij gedaan

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 13:39

Ik heb ook gisteren weer een brief van Adrian gehad. Was heel blij om weer iets van hem te horen

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:45

Hier nog niks ontvangen. Dus ik moet nog even in de wachtkamer zitten. Iets met geduld en geen geduld

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

emmaudb

Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:53

Ik verwacht eind volgende week weer een brief. Of hij moet boos zijn dat ik hem wat later heb geschreven dan eerst :') maar dat verwacht ik niet.

De brief naar die ander moet ik nog steeds schrijven. :o toch best lastig.

purny

Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:56

Vjestagirl schreef:
Ik heb ook gisteren weer een brief van Adrian gehad. Was heel blij om weer iets van hem te horen

Ik ook. Was bang dat ik niks meer zou horen. Hij heeft wel gevraagd of ik de foto terug wil sturen. Van het weekend maar weer gaan zitten voor een brief terug

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:19

Ik lees hier al een tijdje mee omdat ik het een interessant onderwerp vind, maar ik vraag me af of het wel zo handig is om gevangenen met naam en geboortedatum op internet te zetten. Het voelt een beetje als een schending van hun privacy. Deze gegevens zijn nu voor altijd wereldwijd terug te vinden. Ook al weet ik dat ze in Amerika niet bepaald behoedzaam omspringen met de privacy van verdachten/gevangenen, kunnen wij die nog wel proberen te respecteren toch?

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 17:22

Ze gaan al voor de rest van hun leven terug te vinden zijn... helaas

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Anoniem

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:38

Degen die ik schrijf blijkt op zoek te zijn naar een 'echte' relatie, hoe maak ik vriendelijk duidelijk dat dat er echt niet in gaat zitten? Hij vroeg ook om een foto, maar dat stuur ik liever ook (nog) niet.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:51

Hai linda,
Vaak is het ook zo dat als jij geen relatie wilt ze op gaan naar de volgende houd dat even in gedachte.
Verders gewoon duidelijk zijn dat jij op een vriendschappelijke wijze wilt schrijven en geen verlangen hebt naar een relatie.

Ik kreeg gisteren een brief binnen van mn penpal die ik al lang niet had geschreven.. dus even gauw terug geschreven en wat fotos gestuurd... soms vind ik het een beetje moeilijk om te schrijven want op dit moment heb ik niet veel spannende dingen... maar doe altijd mn best om toch te antwoorden als iets binnen komt.

anjali
Berichten: 14918
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:41

[***] schreef:
Degen die ik schrijf blijkt op zoek te zijn naar een 'echte' relatie, hoe maak ik vriendelijk duidelijk dat dat er echt niet in gaat zitten? Hij vroeg ook om een foto, maar dat stuur ik liever ook (nog) niet.

Gewoon duidelijk zijn vanaf het begin,over wat je wel en niet wil.Het kan zijn dat jullie allebei andere verwachtingen hadden van het contact.Dat krijg je toch al snel in de omgang met mannen,of ze nu in de gevangenis zitten of niet.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:45

Ik heb weer plannen voor een bezoekje aan de states ik ken zn familie goed
en ja nu low security gevangenis dus ben benieuwd wat ik aan mag kwa kleding ik wil hem zo graag verassen!
Even plannen en kijken kwa school vakanties wat allemaal gaat lukken.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 09:25

shilady schreef:
Ik heb weer plannen voor een bezoekje aan de states ik ken zn familie goed
en ja nu low security gevangenis dus ben benieuwd wat ik aan mag kwa kleding ik wil hem zo graag verassen!
Even plannen en kijken kwa school vakanties wat allemaal gaat lukken.


Wat spannend joh!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:09

Geboekt
Ga hem in september verrassen!!!
Ik verblijf weer bij zn moeder en broer en zus in boston erg fijne mensen. 1sept vertrek ik 25sept kom ik terug

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:24

Dat is gaaf!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, AmyII, DenieesB, Eapy, GrapeshotBot, lies_sparkle, maessie, meggiemeg, sasja0705, scappa, spookyskippy, supervon78, Titsia en 62 bezoekers