Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 12:14

Hoi!

Geen idee waar dit topic het beste past dus als hij niet goed staat graag verplaatsen..

Bijna 16 weken geleden heb ik 2x een bekeuring gekregen en hiervoor bezwaar aangetekend. Helaas op 2 dagen na de 16 weken niet gehaald te hebben (dan vervalt het) is mijn bezwaar afgekeurd.

Ik zou graag weten hoe het proces verder gaat.
Ik weet dat ik nu de bedragen moet gaan betalen en dat ik dan verder kan gaan naar een kanton rechter en dan zelf eventueel in hoger beroep kan gaan bij gerechtshof Leeuwarden.

Ik doel dan vooral op de komende kosten. Gaan er kosten bovenop komen als ik nu een beroepsschrift schrijf naar een kanton rechter en hoe hoog zullen deze kosten dan zijn.

Ik hoop dat jullie mij dit proces wat beter uit kunne leggen :o

alvast bedankt!

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:19


Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:24

Als het goed is staat er veel info op de achterkant van je beschikking.
Bezwaarschrift schort de betaling nooit op.
Ik weet niet of je al betaald hebt, maar dat zou ik in ieder geval wel doen om hogere kosten te voorkomen want die komen er wel als je niet tijdig betaald.
Neemt niet weg dat je wel in hoger beroep kunt e.d.
Of het zin heeft weet ik niet als ze nu al niet behandelen omdat je 2 dagen te laat bent.
Normaal zouden ze hem ambtshalve in behandeling moeten nemen. Dat je te laat bent is wel je eigen verantwoording en zouden ze je bezwaar niet ontvankelijk moeten verklaren waarna ze een ambtshalve reactie hadden kunnen geven. Dit doen ze dus niet. Dan vrees ik ook dat je bij verder gaan ook bot gaat vangen. Daarom bij bezwaren denk altijd aan de termijnen.
Ik vrees dat je gewoon moet gaan betalen.
Als je beroep indient komt er in ieder geval al griffiekosten bij. Die moet je eerst betalen voordat je beroep in behandeling wordt genomen. Op de site van de betreffende rechtbank staan deze kosten vast vermeld.
Succes.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:26

bigone schreef:
Wat voor bewijs heb je dat je niet in overtreding was?? Als dat onweerlegbaar is dan even deze site lezen, staat wat je moet doen: https://www.cjib.nl/ik-ben-het-niet-een ... keersboete


Vooral dit, je moet echt hard bewijs kunnen tonen, anders is het sowieso een verkeken kans.

Als je echt een poot om op te staan had, was je bezwaar nu al goedgekeurd.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:27

Als je bezwaar maakt voor een verkeersovertreding (via CJIB), dus niet voor een parkeerbekeuring, dan hoef je nog niet te betalen!

Maar ik begrijp dat TS 2x te laat is geweest met het indienen van het bezwaar?!

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:27

Als je bezwaarschrift na de termijn verzonden is, dan is het waarschijnlijk "niet ontvankelijk" bevonden?
Dat is een procedurele term en betekent in gewone-mensen-taal zoveel als: je was te laat en daarom kijken we er niet meer naar/doen we er niets meer mee.

Dat zegt dus niets over de inhoud van je bezwaar.

Het is theoretisch dus mogelijk dat je bezwaar is toegewezen maar niet ontvankelijk is omdat je buiten de termijn was.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:29

Volgens mij was TS wel op tijd? Zoals ik 't begrijp bedoelt ze dat als een bezwaar niet binnen 16 weken behandeld is, de boete komt te vervallen, maar dat ze 2 dagen vóór het verstrijken van die termijn alsnog antwoord kreeg dat het werd afgekeurd.

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 12:31

Dani, precies! ik ben niet te laat met indienen van bezwaar, dat heb ik uiteraard gelijk gedaan. Ik bedoel dat ze 16 weken de tijd hebben om daar op te reageren, doen ze dat niet binnen die termijn (of geen brief dat dat verlengd wordt) dan vervallen de boetes.

Achterop het antwoord van de brief staat alleen waar mijn beroepschrift naartoe moet, verder niets over eventuele proceskosten.

Ik heb nu nog steeds tijd zat om te betalen en dat zal ik uiteraard ook keurig op tijd doen.

Wat er precies is wil ik me liever niet over uit laten op internet, ik ben alleen geinteresseerd in de kosten/ het proces van de kanton rechter en verder

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 12:38


mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 13:37

bedankt! ik ga me er nog eens goed in verdiepen

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 13:49

Vraag mij alleen af hoeveel kans je in een verder beroep kans maakt als het nu afgewezen is.
Moet je van goede huize komen om als nog je gelijk te krijgen.
Je zult moeten bedenken of die kosten die dan voor jou zijn als je verliest dragen wilt .

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:57

Kentaro schreef:
Maar ik begrijp dat TS 2x te laat is geweest met het indienen van het bezwaar?!


TS maakt het onnodig verwarrend door iets te noemen wat niet ter zake doet, maar ze was wel op tijd met haar bezwaar indienen. Net als dat de afwijzing daarvan op tijd was.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:45

Ben nu wel benieuwd wat je bezwaargronden zijn? :) En waar baseer je op dat als er te laat is gereageerd de boete moet worden kwijt gescholden?

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Re: Proces na afkeuren bezwaar (bekeuring)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:56

Als je bezwaar indient en er wordt een zitting gepland. Ga daar heen!
Ongeacht je wel of geen gelijk gaat krijgen. Vaak gaat er iets vanaf