Hoevaak zie jij je oma/opa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:04

Nooit. Heb geen opa's en oma's meer.

Maar vroeger woonde de opa en oma van mijn moeders kant op zelfde dorp die zag ik dagelijks.
Zette daar mijn fiets als ik naar school ging.

Van mijn vaders kant 1x per week. Iedere zondag op verplichte visite.
Torn ik groter werd horfde ik gelukkig niet meer mee en toen we naar hetzelfde dorp verhuisde zag ik haar op verjaardagen en met langs fietsen en soms ging ik even langs.
Ik zeg altijd ze was oma van naam maar geen oma.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:11

Ik heb nog één oma. Vroeger zag ik haar heel vaak, ze woonde vlakbij en kwam veel bij ons langs en ik ging daar ook regelmatig op bezoek. Als kind bleef ik er ook heel vaak slapen. Tegenwoordig zie ik haar 3-4 keer per jaar. Ze heeft Alzheimer, woont in een tehuis op 3 kwartier rijden en heeft geen idee meer wie ik ben.

Mijn opa's heb ik nooit gekend, en mijn andere oma zagen we 3 keer per jaar bij de verplichte nummertjes en dat was stom. Geen leuke vrouw. Zoals hierboven, oma van naam maar geen echte oma. :)

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:17

Is het een idee om een rolstoel te kopen? Er zijn ook goedkope nieuwe of marktplaats. Dan kan ze toch veilig mee. Lijkt me voor haar fijn dat ze toch nog uit huis kan en haar wereldje niet te klein wordt.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 10:45

Te weinig..
1x per maand ongeveer denk ik?
Ik probeer/wil echt vaker te gaan, maar dan ben ik ziek of dan zijn zij ziek en dan komt het qua planning niet uit.. Het is lastig.

Ze zijn nu 82 en bijna 87. Heel fijn dat ze elkaar nog hebben.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Hoevaak zie jij je oma/opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:04

Mijn opa's en oma's zijn overleden, maar ik had gewild dat ik vaker was meegegaan zo achteraf.
We gingen denk ik eens in de zoveel maanden de laatste jaren. Het is meer dan 2 uur rijden en mijn ouders gingen dan ook hele weekenden/dagen en op een gegeven moment had ik daar geen zin meer in. Achteraf zonde.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Hoevaak zie jij je oma/opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:09

M'n ene oma zie ik 2-4x per maand (als ik in het weekend bij m'n ouders ben, ga ik vaak wel langs). Ze is echt een oma waar we vroeger logeerden en die altijd lekkers heeft :D

M'n andere, demente oma een stuk minder (1x per 1-2 maanden). Daar ga ik niet in m'n eentje langs, ze herkent me niet. Ze krijgt sowieso minstens 2x per week bezoek van haar kinderen. Dat is meestal doordeweeks en dan ben ik er niet.

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:13

Ik heb nog 1 opa&oma. Ze wonen 10 minuutjes van mij af. Paar jaar terug ging ik regelmatig, 1x in de week. De laatste jaar ga ik niet meer zo vaak, 1x in de 3 a 4 weken. Dit omdat mijn oma niet echt leuk meer doet tegen mij. Ze heeft 't zelf niet door. Ze heeft ALS en kan zelf niet uit huis. Maar hierdoor verwacht ze dat wij elke week bij haar komen. Helaas heb ik minder tijd ivm met werk, m'n paard en m'n vriend die in een andere stad woont. Nu zegt ze vaak dingen wat voor mij niet leuk is om steeds weer te moeten horen. Voorbeeld:tegen m'n tante zei ze laatst dat ik al een half jaar niet meer was geweest terwijl ik 2 weken daar voor nog bij haar was. En laatst werd ze boos op mij en stuurde ze een gemeen berichtje via de app terwijl ik niets verkeerd had gedaan. Ik zei alleen dat ik het druk had.
Hierdoor heb ik steeds minder zin om naar hun toe tegaan.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Re: Hoevaak zie jij je oma/opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:56

Helaas heb ik nog maar 1 oma, de anderen heb ik wel allemaal goed gekend gelukkig. Zij waren me allemaal heel dierbaar, maar de nog levende oma die band is wel heel goed. Ik zie haar minstens 1x in de week, meestal vaker. Daarnaast appen en bellen.

Vroeger hebben wij bij deze opa en oma ingewoond van mijn geboorte tot mijn derde ongeveer terwijl mijn vader ons huis bouwde (help mijn man is klusser :+ ). Daarna paste oma dagelijks op mij, dat is toch wel de basis voor onze band denk ik. Ze was ook pas 50 toen ik geboren werd en ze hadden een eigen café, dus veel tijd overdag en energie voor het oppassen.

Nu ben ik bevooroordeeld, maar oma is ook gewoon een leuk positief en gek mens. Haar bezoeken of dat ze langs komt is absoluut geen moetje. Ze wordt zelfs door mijn vrienden uitgenodigd voor verjaardagen en bruiloften.

Overigens vond mijn oma het ook wel lastig om alleen te komen staan. Zij ging altijd veel meer weg dan opa, maar als je dan thuis komt is er altijd iemand. Dat mist ze nu nog wel.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:17

Hooguit 1x per jaar zie ik mijn oma van moederskant.
Ze is getrouwd met een draak van een kerel. Toen hij invalide raakte wilde ik graag hulp inschakelen voor mijn oma zodat ze het niet zo zwaar had met de mantelzorg. Ik had haar gevraagd of ik wat voor haar mocht regelen en ze gaf toestemming. Opeens belde ze me op uit naam van haar man. Die hoorde ik op de achtergrond op me schelden en hij noemde me k%twijf en ik moest me nergens mee bemoeien. Dat was voor mij de druppel en heb oma gezegd dat het niet aan haar ligt, dat ik van haar hou en ze altijd welkom is.. Maar dat ik niet meer bij hen thuis kom. Puur uit zelfbescherming. Ging daar altijd weg met stoom uit mn oren door die vent. Mn oma is zo lief, maar kan er echt niet mee leven met die vent. Ik wacht eerlijk gezegd tot de dag dat ie t opgeeft. Zal de eerste zijn die weer bij oma komt.

Mijn opa en oma van vaders kant heb ik sinds mn 18e niet meer gezien. Heb ook niet veel met ze.
Ik kom 1x per week bij mn moeder en vind t al lastig om daar tijd voor vrij te makeb. Maar vind dat een must.

xJurdyWonanx

Berichten: 4049
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 09:49

Zelf geen opa's en oma's meer, maar mijn vriend heeft nog 1 opa en oma en die mensen zijn zo blij als ik weer eens langs kom. Vriend woont nog thuis en opa en oma wonen 1 straat verderop. Hij gaat sowieso dinsdags erheen en eet dan wat mee en gaat vaak nog een keer ernaartoe. Door school en werk lukt het vanuit mij maar weinig, maar wil wel wat vaker gaan.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Hoevaak zie jij je oma/opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:12

Nooit, heb geen eigen opa en oma meer.
Heb wel hele lieve schoon opa en oma's.
De ene zien we wel om de week denk ik, de anderen paar keer per jaar.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:13

RoyceMack schreef:
Hooguit 1x per jaar zie ik mijn oma van moederskant.
Ze is getrouwd met een draak van een kerel. Toen hij invalide raakte wilde ik graag hulp inschakelen voor mijn oma zodat ze het niet zo zwaar had met de mantelzorg. Ik had haar gevraagd of ik wat voor haar mocht regelen en ze gaf toestemming. Opeens belde ze me op uit naam van haar man. Die hoorde ik op de achtergrond op me schelden en hij noemde me k%twijf en ik moest me nergens mee bemoeien. Dat was voor mij de druppel en heb oma gezegd dat het niet aan haar ligt, dat ik van haar hou en ze altijd welkom is.. Maar dat ik niet meer bij hen thuis kom. Puur uit zelfbescherming. Ging daar altijd weg met stoom uit mn oren door die vent. Mn oma is zo lief, maar kan er echt niet mee leven met die vent. Ik wacht eerlijk gezegd tot de dag dat ie t opgeeft. Zal de eerste zijn die weer bij oma komt.

Mijn opa en oma van vaders kant heb ik sinds mn 18e niet meer gezien. Heb ook niet veel met ze.
Ik kom 1x per week bij mn moeder en vind t al lastig om daar tijd voor vrij te makeb. Maar vind dat een must.


Wat een lastige situatie zeg!!!!!!!!! Zo verbaas ik me wel vaker over ''aanplak'' familie

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Hoevaak zie jij je oma/opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:14

Ik heb nog één opa en zie hem gemiddeld 2x per maand.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:17

Nooit,
Ik ken de opa’s en oma’s aan beide kanten niet. De overgroot oma van mijn moeder kende ik wel. Helaas is zij overleden maar haar zag ik 1x in de week.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Hoevaak zie jij je oma/opa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 23:41

Ik heb geen opa's en oma's meer. Maar toen ze nog leefden kwam ik vrijwel wekelijks bij mijn oma (moeder van mn vader). En 1x in de 2 maanden ongeveer bij mijn opa (vader van mn moeder), want die woonde ver weg.

Mijn ex man heeft nog een oma, hier kwamen wij vrijwel wekelijks. Nu we uit elkaar zijn kom ik er nog 1x in de 4 weken met de kinderen. De andere weken gaat mijn ex er naartoe met de kinderen.

Mijn eigen kinderen komen 1 a 2x per week bij mijn ouders. En mijn moeder past op woensdag altijd op mijn zoontjes als ik met mn dochter naar zwemles ga.
Bij hun andere oma (de moeder van mn ex) komen ze op dit moment vrijwel niet. Maar voorheen was dat gemiddeld 1x per week. En misschien komt dit ook wel weer. Mn ex neemt ze daar op het moment niet mee naartoe.
Maar ze zien haar wel vrijwel wekelijks bij mn ex zijn oma.