Thuiswerk , eigen bedrijfje..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:13

Debo schreef:
Ind. Binky... ik zie het probleem ook niet maar goed..

Ik vraag alleen wat tips over een extra centje verdienen zonder er het huis voor uit te hoeven.. Hoop dat er mensen zijn die me verder kunnen helpen. Vanuit de sociale werkplaats adviseren ze me zelfs om lekker thuis te blijven en voormijn kindje te zorgen..

Dan kan ik kiezen of de 155 euro van de gemeente of een baantje in huis erbij nemen. Ik wil dus voor de 2de gaan , verzekeringen enz hebben er ook niets mee te maken aangezien ik gewoon of "thuis zit" of "werk"


Hoe ben jij verzekerd dan? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:16

Sorane schreef:

Binky,
Van een kindje houden is heel erg belangrijk, maar zo'n kindje heeft ook een consequente leefomgeving nodig!



waar haal jijvandaan dat ik het kindje geen "consequente leefomgeving " kan bieden?? Denk dat je eerst maar eens een beetje bij moet lezen vorodat je zulke oordelen geeft..

kunnen we nu ONtoppic verder?

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:16

Sorane schreef:
Binky,
Van een kindje houden is heel erg belangrijk, maar zo'n kindje heeft ook een consequente leefomgeving nodig!


Jammer dat het zo moet Sorane,maar dit hoef je mij niet te vertellen ben zelf n.l al elf jaar moeder van twee kids! Haha!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:18

Ik ga er niet meer op in,ik vind dit zo zonde.
Debo ik wens je nog een hel;e fijne zwangerschap en hoop dat je een leuk baantje vind zodat je en van je kindje en van een extra centje kunt genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:20

binky schreef:
Ik ga er niet meer op in,ik vind dit zo zonde.
Debo ik wens je nog een hel;e fijne zwangerschap en hoop dat je een leuk baantje vind zodat je en van je kindje en van een extra centje kunt genieten!



THANKS! OK dan!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:30

Waarom meld je jezelf niet aan bij Humanitas als oppasmoeder? Je krijgt dan wel een screening maar ook ondersteuning en het is wit dus je kan je ook verzekeren.
Aantal uren kan je natuurlijk zelf aangeven, aantal kinderen ook. Veel mensen in deze omgeving hebben een oppasmoeder via Humanitas, als ik zie wat ik de oppasmoeder mag gaan betalen is het zeker geen slecht verdienende bezigheid.

Hier op de boerderij kan ik daar zelf niet aan beginnen maar als je in een gewoon huis woont heb je zo oppaskindjes want er is best een tekort aan oppasmoeders.

Leuke ervan is dat jouw kindje ook opgroeit met andere kinderen straks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:32

Percy schreef:
Waarom meld je jezelf niet aan bij Humanitas als oppasmoeder? Je krijgt dan wel een screening maar ook ondersteuning en het is wit dus je kan je ook verzekeren.
Aantal uren kan je natuurlijk zelf aangeven, aantal kinderen ook. Veel mensen in deze omgeving hebben een oppasmoeder via Humanitas, als ik zie wat ik de oppasmoeder mag gaan betalen is het zeker geen slecht verdienende bezigheid.

Hier op de boerderij kan ik daar zelf niet aan beginnen maar als je in een gewoon huis woont heb je zo oppaskindjes want er is best een tekort aan oppasmoeders.

Leuke ervan is dat jouw kindje ook opgroeit met andere kinderen straks.



thanks hier heb ik wat aan , ga t even uitzoeken!! OK dan!

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:36

Debo,

Ik heb ook altijd thuiswerk gedaan, doe het nog. Toen mijn oudste zoon anderhalf was en de tweede 6 weken ben ik weer begonnen met vertalen en schrijven van softwareboeken. Ik kan je zeggen dat dat niet meevalt met twee van die pukkies. Ik ben het bij vlagen altijd blijven doen, als er aanbod was, werkte ik. Toen ze klein waren vooral 's avonds en als ze sliepen. Oppas had ik nooit. Het kan wel, maar het is zwaar.
Als ik zo in jouw profiel en jouw website kijk, heb je voldoende in je mars om iets zinnigs te gaan doen. Op het moment is het trainen van paarden vanaf de grond heel erg in. Kennelijk kun je dat goed, kun je daar niets mee doen? Als je bij je thuis ruimte hebt en een goede babyfoon op afstand kun je beginnen. Je klanten zullen moeten accepteren dat je af en toe even niet beschikbaar bent, maar daar valt vast over te praten. Als jouw vriend thuis is zou je zoiets misschien ook in een manege kunnen gaan organiseren.
Met jouw kennis en achtergrond moet genoeg te doen zijn.

Ik ken trouwens (om even op jouw honden te reageren) mensen die thuis een internetverzendbedrijf zijn begonnen in hondenspeeltjes en benodigdheden. Zoiets kun je toch alleen of met een vriend(in) in ongeveer dezelfde situatie misschien wel opzetten. Dan mogelijk niet voor honden, maar wat dacht je van paardenspeelgoed??? Nu ben ik aan het verzinnen.
Met een baby vereenzaam je best gauw als je thuis blijft, je kunt (vooral als je geen auto hebt) zo moeilijk overal naar toe.
Succes!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:23

Debo schreef:
..

Dan kan ik kiezen of de 155 euro van de gemeente of een baantje in huis erbij nemen. Ik wil dus voor de 2de gaan , verzekeringen enz hebben er ook niets mee te maken aangezien ik gewoon of "thuis zit" of "werk"


Het is in Nederland verplicht ziektekosten verzekerd te zijn........ dat kan particulier of via het ziekenfonds....... Als je niet werkt en geen uitkering hebt dan moet je je particulier verzekeren. Let daar dus wel heel goed op!!! Niet voor mij, maar voor jezelf en je kind!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 16:42

Zou zij geen ziekenfondsverzekering hebben via dat bedrag van de gemeente?

Particulier verzekeren is duur, heel duur. Ik heb dat probleem nu ook. Val weer fijn tussen wal en schip daarmee. Als ik via mijn ex ziekenfonds verzekerd was geweest had dat wel gewoon mogen doorlopen blijkbaar. Dus als ze nu ziekenfonds verzekerd is mag ze dat misschien wel blijven. Dankzij Anya kreeg ik de tip om dat via de sociale dienst na te vragen en die hebben mij in elk geval goed geholpen met het uitzoeken van alle regels daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:06

Percy schreef:
Zou zij geen ziekenfondsverzekering hebben via dat bedrag van de gemeente?



ja klopt OK dan! ,

komt helemaal goed ben me drukaan t orienteren wat er allemaal te doen is en waar er vraag naar is.. heb al contact met humanitas opgenomen , hoop dat dat wat gaat worden..

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:14

gijsenkim"]
[quote="Debo schreef:
..

Dan kan ik kiezen of de 155 euro van de gemeente of een baantje in huis erbij nemen. Ik wil dus voor de 2de gaan , verzekeringen enz hebben er ook niets mee te maken aangezien ik gewoon of "thuis zit" of "werk"


Het is in Nederland verplicht ziektekosten verzekerd te zijn........ dat kan particulier of via het ziekenfonds....... Als je niet werkt en geen uitkering hebt dan moet je je particulier verzekeren. Let daar dus wel heel goed op!!! Niet voor mij, maar voor jezelf en je kind!
[/quote]

Ja, maar zij kan zich wel bij haar vriend bij laten schrijven in de ziektekostenverzekering en dan is het dus wel gewoon ziekenfonds...

BTW: wat maakt het uit hoe ze verzekerd is, ze heeft dat allemaal vast al geregeld. Ze vroeg alleen maar naar geschikte bijbaantjes Scheve mond

Debo, Veel suc6 nog met je zwangerschap OK dan!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:17

dat zijn alleen vaak de dingen die mensen even vergeten als ze voor zichzelf gaan beginnen............. en das nou net een beetje llullig dan

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:34

hondentrimster is een zwaar beroep, het is echt ruggewerk. ik deed het er zelf altijd bij in de avonduurtjes omdat ik het leuk vond.

maar je staat de hele dag gebogen, dat is best pittig. en het verdient niet veel hoor in verhouding tot de tijd die je bezig bent.

dat van humanitas klinkt goed. en volgens mij maakte je toch ook van die mooie naambordjes enzo.. ik denk dat als je dat iets groter opzet, dat het je ook een lekker centje oplevert.

daarnaast gijsenkim als je startende ondernemer bent kun je gewoon in het ziekenfonds blijven. behalve als je als je boven een bepaald ondernemersloon komt, moet je eruit.

maar het is zeker goed dat het onderwerp aangesneden wordt, je gaat er meest vanuit dat het wel goed is.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:34

Ten eerste is het in Nederland niet verplicht om verzekerd te zijn tegen ziektekosten. Het is wel dom om het niet te doen, maar verplicht is het niet.

Dan het volgende vooroordeel over eigen bedrijven: er hoeven niet altijd veel investeringen bij te komen kijken. Als jij bijvoorbeeld met een klein boekhoudkantoor begint dan heb je in eerste instantie alleen kennis nodig en een simpel boekhoudprogramma, een computer, telefoon en papier.

Het hoeft ook zeker geen 3 jaar te duren voordat je wat gaat verdienen en dat je failliet zou gaan doordat je geen startersaftrek meer hebt? Kom nou, alsof die startersaftrek zo hoog is.

Ik heb altijd mijn eigen bedrijf(jes) gehad en dat gaat prima. Zeker als je er geen 1000-en euro's per maand hoeft te verdienen, is dat zeker een optie.

Als je iets voor jezelf wilt beginnen en je wilt dingen overleggen, pb me dan gerust, ik heb inmiddels voldoende ervaring om een starter goed te kunnen helpen.