Emigreren Europa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-18 17:07

Ik weet dat er een hk topic is over emigreren, maar dat is toch meer een redelijk vast kletstopic en ik zoek echt naar ervaringen van emigreren binnen Europa.

*Waar ben je naartoe verhuisd?
*Waar kwam je vandaan?
*Wat je je gezins/familie situatie?
*Wat was de reden om te emigreren?
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
*Huur of koop je? En hoe ging dat?
*Hoe gaat het qua werk?
*HOe vind je het land op sociaal vlak?
*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?

Natuurlijk hoef je dingen niet te beantwoorden als je dat te prive vindt, of stuur me anders een pb.


Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:26

Ik volg even :)

kevinsky

Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:11

Van Holland naar Friesland geëmigreerd :+

Ooit wil ik naar Ierland..

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:12

Ik ben twee maanden geleden naar Zweden verhuist. Wel ben ik een student en woon dus in een simpel studenten kamer, maar als ik je vragen kan beantwoorden wil ik dat natuurlijk altijd doen :)

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:19

superpony schreef:
*Waar ben je naartoe verhuisd?
Ierland, Engeland, Noorwegen, ik gebruik Ierland nu als voorbeeld anders wordt het zo lang haha

*Waar kwam je vandaan?
Nederland

*Wat je je gezins/familie situatie?
Alleen
*Wat was de reden om te emigreren?
Werk
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
Ik ben voor mijn werk geëmigreerd dus ik ben gaan wonen waar mijn werk was (Killarney co.Kerry)

*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
Snel! Binnen 2 maanden alles geregeld van inpakken, hond reis klaar maken + transport voor paard
*Huur of koop je? En hoe ging dat?
Huur, mijn baas had het geregeld

*Hoe gaat het qua werk?
Vrijwel hetzelfde als in Nederland maar niet echt een CAO oid.

*HOe vind je het land op sociaal vlak?
Fantastisch, ik ben echt verliefd geworden op het land en de mensen

*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
Deze snap ik niet helemaal

*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?
Het beviel zeker, door een ongeluk terug gekomen naar Nederland anders was ik gebleven. Moest erg wennen aan de wind maar dat nam ik voor lief.

Natuurlijk hoef je dingen niet te beantwoorden als je dat te prive vindt, of stuur me anders een pb.

http://www.hplt.nl
Your dream can become your reality, if you allow it.

Fangio

Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:47

Ik ben eerst naar Zweden en daarna naar België verhuist. Mijn ervaring is dat het beter werkt als je echt naar het land wil om het land. Ik ben naar België gekomen voor de liefde en kan er nu moeilijk aarden :+
Verder was mijn plan van aanpak altijd eerst de taal leren, dan werk en dan in de buurt iets huren. Als je ergens nieuw bent weet je nog niks van een plek (in welk deel van de stad wil je wel/niet wonen bijvoorbeeld) dus kan je jezelf best nog niet te vast zetten. En alles heeft z'n voor- en nadelen...

Heb je zelf ook plannen?

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:16

Interessant topic! Ben je op zoek naar ervaringen omdat je zelf ook wil emigreren of heb je een andere reden?

*Waar ben je naartoe verhuisd?
Spanje
*Waar kwam je vandaan?
Nederland
*Wat is je je gezins/familie situatie?
Samenwonend met mijn vriend
*Wat was de reden om te emigreren?
De liefde
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
Dat werd bepaald door de baan van mijn vriend. Hij is politieagent en wordt geplaatst waar werk is. In eerste instantie was het Lanzarote, vervolgens zijn we vanaf daar naar Catalonië gegaan. Over een jaar of 3 zullen we naar verwachting wederom verhuizen.
*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
Het idee bestond al twee jaar, maar heb er weinig voor hoeven voorbereiden. Na twee jaar samenzijn op afstand heb ik "gewoon" een enkele vlucht geboekt, zaken in Nederland afgerond (uitschrijven uit de gemeente) en daarna in Spanje mijn papieren verder geregeld.
*Huur of koop je? En hoe ging dat?
Op Lanzarote huurden we, dat regelde mijn vriend. Momenteel wonen we in een appartement van de overheid via zijn werk.
*Hoe gaat het qua werk?
Eigenlijk best goed, ik heb de mazzel een baan te hebben die overal wel te doen is (ik ben programmeur). Het enige is dat het salaris hier enorm teleurstellend is.
*Hoe vind je het land op sociaal vlak?
Op Lanzarote beter dan in Catalonië wat collega's betreft, maar dat kan aan het bedrijf liggen. Wat me opvalt is dat het in Nederland lastiger is om vrienden te maken, maar die vrienden blijven wel voor het leven, in tegenstelling tot hier: in Spanje maak je heel makkelijk vrienden, maar is het lange tijd vrij oppervlakkig.
Op Lanzarote vond ik het overigens wel enorm gezellig, we gingen vaak aan het eind van de week naar een bar met collega's van mij of mijn vriend. Er werden ook vaak dingen georganiseerd, zowel door vrienden als door de gemeente (concerten e.d.) dus er was altijd wat te doen.
Nu woon ik in een bergdorp dus dat is even wennen, maar het gezellige vind ik gelukkig op de manege wel terug.
*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
Omdat onze toekomst nog redelijk onzeker is, probeer ik niets te plannen. Qua oude dag zal het gewoon een pensioen van de overheid van Spanje zijn.
*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?
Het bevalt zeker, maar natuurlijk vallen dingen ook tegen. Bepaalde etenswaren die ik altijd uit Nederland "moet" halen, ik mis mijn vrienden vaak, wedstrijden met de paarden zijn hier heel anders en veel lastiger en kostbaarder. Politiek gezien is het allemaal heel anders en ik mag niet stemmen als buitenlander (alleen voor de gemeente). Veel banen zou ik niet mogen doen omdat ik niet de Spaanse nationaliteit heb en ik heb meer dan eens iets niet gekregen omdat ik buitenlander ben (bv een lening).
Desondanks ben ik hier erg gelukkig en zou voorlopig nog niet terug naar Nederland willen!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:27

Ik volg ook, Zweden staat nog altijd op mijn lijstje in de nabije toekomst :)

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:37

Ook ik volg, ik ga deze zomer naar Ierland emigreren.

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

_Nadia_

Berichten: 2650
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:18

*Waar ben je naartoe verhuisd? Engeland
*Waar kwam je vandaan? Nederland
*Wat je je gezins/familie situatie? getrouwd met inmiddels 8 kinderen
*Wat was de reden om te emigreren? Man kreeg een baan aangeboden en ons bedrijf in NL liep niet meer zo goed dus keuze was makkelijk
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen? Man kreeg baan aangeboden dus weinig te kiezen
*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen. binnen 6 maanden waren we weg
*Huur of koop je? En hoe ging dat? Huren, in het begin van een huisjesmelker bleek later, inmiddels een sociale huurwoning
*Hoe gaat het qua werk? ik werk niet, mijn man is 3 jaar in loondienst geweest en had daarnaast zijn eigen bedrijf, inmiddels werkt hij enkel nog als zelfstandige
*HOe vind je het land op sociaal vlak? Vrij sociaal, heel veel moeder en baby groepen, veel speelt zich buitenshuis af
*Hoe zie je de toekomst en oude dag? Daar zijn we niet mee bezig, we zien wel waar t leven ons brengt
*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen? Ja het bevalt, en ja natuurlijk vallen er dingen tegen, stomme regeltjes waar je mee te maken krijgt, slechter OV zodra je London uit gaat, maar over t algemeen zitten we hier goed.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 21:32

PORTUGAL
Nederland
Alleen
ver van ex
Wilde zo zuidelijk mogelijk, voor mijn gezondheid, maar wel binnen Europa.
Min of meeer van de ene dag op de andere, ik ben geen twijfelaar.
Huur. Eerste van nederlanders via een advertentie, daarna steeds van Portugezen.
Ik werk niet.
Prima op sociaal vlak.
Ik blijf lekker hier.
Het bevalt prima, maar het is vrouw- en dieronvriendelijk hier endar, daar moet je wel tegen kunnen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

kevinsky

Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 22:53

Sodera schreef:
Ook ik volg, ik ga deze zomer naar Ierland emigreren.


Waar en waarom??

Ierland staat ook op mijn lijstje voor als ik mijn opleiding heb afgerond :)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-18 23:56

Iedereen heel erg bedankt. Grote verschillen toch wel.

DearDarling, hoe zie je de toekomst? Dus wil je er blijven? Hoe heb je de oude dag geregeld...

Wij denken er al langer over, maar ik hoor graag ervaringen. Op internet kun je veel lezen, maar niet altijd op de mensen reageren bijvoorbeeld.
Ik vraag me vooral af wat mensen motiveert en hoe ze met de nadelen omgaan. Als je er al direct werk hebt of een liefde die al daar woont, zal dat heel anders zijn, dan ergens helemaal opnieuw beginnen.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:00

Ik wil heel graag naar Parijs/in de omgeving van Parijs (dat laatste zodat paard mee kan :'))
Voel me in Frankrijk meer thuis dan ik me in nl voel en Parijs is niet anders <3
Laatst bijgewerkt door Malbec op 11-03-18 00:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Wave after wave

Eulogy
Berichten: 5738
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:21

superpony schreef:
Ik weet dat er een hk topic is over emigreren, maar dat is toch meer een redelijk vast kletstopic en ik zoek echt naar ervaringen van emigreren binnen Europa.

*Waar ben je naartoe verhuisd?
Engeland
*Waar kwam je vandaan?
Amsterdam/Gouda
*Wat je je gezins/familie situatie?
Ik was 19 en alleenstaand
*Wat was de reden om te emigreren?
Ik was gestopt met m'n studie in Nederland en moest iets anders - ik vond een baan in Engeland en besloot dat te proberen, min of meer :+
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
Ik voelde me altijd al wel redelijk thuis in de UK, de baan waar ik voor solliciteerde was in 3 plaatsen waaronder Londen en ik wilde niet in Londen wonen :+
*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
Ik ben gewoon redelijk impulsief gegaan voor een sollicitatiegesprek en niet meer teruggekomen :+
*Huur of koop je? En hoe ging dat?
Ik heb eerst een kamer gehuurd (via spareroom), daarna een appartement gehuurd met mijn vriend (via een makelaar) en 2 jaar geleden een appartement gekocht samen :)
*Hoe gaat het qua werk?
Ik heb gesolliciteerd vanuit Nederland, mijn 2 gesprekken waren in de UK en verder was alles heel simpel omdat het binnen de EU was. Inmiddels ben ik 2 banen verder, ik doe een soort duaal accountancy traject waarbij mijn werkgever betaalt voor mijn opleiding en ik dagen vrij krijg.
*HOe vind je het land op sociaal vlak?
Fijner dan Nederland, ik voel me hier veel meer welkom eigenlijk en heb veel makkelijker aansluiting.

*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
Geen idee, ik zie mezelf hier wel blijven op de lange termijn maar we zien wel hoe het gaat
*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?
Over het algemeen bevalt het heel goed, hoewel het soms natuurlijk lastig is dat ik niet bij mijn familie in de buurt ben, of bij goede vriendinnen.

Natuurlijk hoef je dingen niet te beantwoorden als je dat te prive vindt, of stuur me anders een pb.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:25

superpony schreef:
Ik weet dat er een hk topic is over emigreren, maar dat is toch meer een redelijk vast kletstopic en ik zoek echt naar ervaringen van emigreren binnen Europa.

*Waar ben je naartoe verhuisd? Zweden
*Waar kwam je vandaan? Nederland
*Wat je je gezins/familie situatie? Thuiswoonend na break met ex en niet genoeg punten voor huur :+
*Wat was de reden om te emigreren? Mijn man, vaste baan hier mijn contract liep af dus goede keuze
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen? De stad waar hij woont, wij willen wel naar buiten de stad gaan met zijn tijd
*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen. Lang, omdat ik niet direct een baan kon vinden duurde mijn persoonnummer eeuwen.
*Huur of koop je? En hoe ging dat? Wij huren, oog op koop maar je moet veel zelf inbrengen dus wij sparen nog even door
*Hoe gaat het qua werk? Nu prima, ze zoeken hier veel mensen in de Zorg en IT en dergelijke
*HOe vind je het land op sociaal vlak? Prima fijne mensen altijd wel een praatje met de buurman/vrouw
*Hoe zie je de toekomst en oude dag? Ik ga nooit meer terug naar nederland, ook al loopt het mis tussen ons ik blijf hier.
*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen? Tja ligt er maar wat jou prio's zijn :)) maar zover is alles prima

Natuurlijk hoef je dingen niet te beantwoorden als je dat te prive vindt, of stuur me anders een pb.


Wat mij nog het meeste aantrok in zweden dat je hier prachtige natuur hebt, ik heb een berg liggen recht achter waar ik woon ;)

uitzicht vanaf de berg
Afbeelding

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Sodera

Berichten: 5296
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:52

kevinsky schreef:
Waar en waarom??

Ierland staat ook op mijn lijstje voor als ik mijn opleiding heb afgerond :)

Ik heb er drie en een half jaar gewoond voor mijn studie en daar toen mijn vriend leren kennen.
Hij woont ong 40 min buiten Dublin in co. Kildare.

Mocht je meer vragen over Ierland hebben, stuur gerust een pbtje :).

[I want you by my side]
Je hebt altijd de middelen om te doen waarvan je droomt.

    [So that I never feel alone again]

Piekosjj

Berichten: 5447
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:01

Dan ook mijn lijstje;

*Waar ben je naartoe verhuisd?
Zweden

*Waar kwam je vandaan?
Veluwe

*Wat je je gezins/familie situatie?
Ik ben ingetrokken met m'n vriend

*Wat was de reden om te emigreren?
Grotendeels de liefde, maar ook het land en de mogelijkheden qua studie/werk. Ik zei al jaren dat ik weg wou uit NL na mijn studie, en dit was een hele mooie kans.

*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
Ik had een jaar voor mijn verhuizing al een half jaar aan deze universiteit gestudeerd, en ik ben dus weer in dezelfde plaats gaan wonen. Na onze studie hopen we de stad uit te gaan.

*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
Ik ben twee maanden terug verhuist, en dit heb ik met niet zo gek veel voorbereiding gedaan. Ik had geen werk, geen huis, en hier ook geen werk of huis te hoeven kopen. Wel wacht ik nog op mijn persoonnummer wat ik nodig heb voor bijv een bijbaan en de taalschool.

*Huur of koop je? En hoe ging dat?
Ik ben ingetrokken bij mijn vriend in zijn studentenkamer. We zijn wel op zoek naar een groter huur appartement/kamer.

*Hoe gaat het qua werk?
Heb ik nog niet. Een studentenbaan vinden zal niet lastig zijn in deze studentenstad. Qua 'echte' baankansen zie ik het ook wel goed in, in mijn werkveld (paardenvoeding) heeft een NLse studie die niet in Zweden te vinden is een mooie positieve bijdrage. :j

*Hoe vind je het land op sociaal vlak?
De Zweden zijn erg voor zichzelf en blijven erg plakken bij andere Zweden, dus vrienden maken is nog wel wat tricky.

*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
Ik ben 22 dus daar denk ik nog niet al te veel over na :+

*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?
Het valt me tegen dat ik nog geen Zweeds kan leren en dat ik nog geen bijbaan kan gaan beginnen doordat ik nog geen persoonsnummer heb, wat echt ontzettend belangrijk is hier. We zeggen elke dag al, S for Swede, S for Slow :+ Verder is het land heerlijk en voel ik me veel beter op m'n plek hier dan in NL. :)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 13:54

*Waar ben je naartoe verhuisd?
Oostenrijk

*Waar kwam je vandaan? Regio Amsterdam/Haarlem

*Wat je je gezins/familie situatie?
destijds samenwonend al 17 jaar (nu getrouwd en een zoontje van 2)

*Wat was de reden om te emigreren?
Wilden wat anders, meer natuur

*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
kenden deze plek van vakanties

*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
Besloten en binnen een week had mijn vriend een baan en huurwoning gevonden via internet. Ik heb thuis verder alles geregeld en ben na een maand met een trailer vol spullen nagekomen.

*Huur of koop je? En hoe ging dat?
Huur, via een privepersoon.

*Hoe gaat het qua werk?
Soms moeizaam, je bent toch de buitenlander en je rechten als werknemer zijn ook anders (minder beschermd)

*HOe vind je het land op sociaal vlak?
Het land zelf erg sociaal qua voorzieningen. Veel van het volk conservatief en vaak rechts

*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
pensioen opgebouwd in NL en ook hier. Geen idee waar we eindigen.

*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?
Er vallen uiteraard ook een hoop dingen tegen, dat heb je overal wel denk ik.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 18:36

Dank jullie wel.

Meesten zijn toch wel vrij jong en voor de liefde gegaan dus.

Wij zijn 40+, dus er zitten wel wat haken en ogen aan voor ons.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:39

Ik heb de wens om naar een warm gebied te gaan, bij voorkeur niet te ver weg (Australie is wat taal en klimaat perfect maar te ver bijvoorbeeld) dus ik zit nu naar Frankrijk te kijken. Ik lees mee :j

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-18 18:45

Klimaat vinden wij wel belangrijk vanwege mijn lijf, maar die landen hebben ook enige nadelen.

Pandora2
Berichten: 19852
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:07

superpony schreef:
Dank jullie wel.

Meesten zijn toch wel vrij jong en voor de liefde gegaan dus.

Wij zijn 40+, dus er zitten wel wat haken en ogen aan voor ons.


Ook 40 met een dikke plus hier :+ En alleen, dus die haken en ogen zijn nog veel groter
Ik lees graag even mee want oh wat droom ik al jaren van Frankrijk 8-)

Narya

Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:25

Ik ben nog geen 30, naar Duitsland verhuisd voor werk en nu al meer dan twee jaar in Duitsland. Ik vond het heel erg meevallen: kwestie van de gemeente vertellen dat ik voortaan in Duitsland woon, and that's it. Taal sprak ik al, baan vinden was makkelijker dan in Nederland. Ik blijf hier niet de rest van mijn leven, maar voorlopig is het prima hier :j

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Casmihra

Berichten: 150
Geregistreerd: 19-07-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Emigreren Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:46

Ohh, leuk topic!

*Waar ben je naartoe verhuisd?
Engeland
*Waar kwam je vandaan?
Nederland
*Wat je je gezins/familie situatie?
Alleenstaand
*Wat was de reden om te emigreren?
Ik wilde naar de Yorkshire Dales verhuizen sinds kleinsafaan
*Hoe heb je het land of de regio/plaats in dat land gekozen?
Heeeeel vaak hier op vakantie geweest (door ouders) en verliefd geworden op het land
*Hoe is het emigreren verlopen? Jaren plan, of gewoon gegaan en alles daartussen.
Heel snel eigenlijk, binnen een maand was ik over
*Huur of koop je? En hoe ging dat?
Huren, dit was wel iets moeilijker.. Ik ben begonnen in een huis wat ik met 3 anderen moest delen.. Na twee maanden had ik een eigen flat die ik huurde
*Hoe gaat het qua werk?
Heel goed, ik kreeg de baan in mijn vakantie aangeboden, daarom ben ik over gegaan.
*HOe vind je het land op sociaal vlak?
Heel leuk, alleen erg veel geroddel in het dorp
*Hoe zie je de toekomst en oude dag?
Dit is een moeilijke, ik ben ondertussen een vriend en ben heel gelukkig. Maar ik weet niet of we hier voor altijd willen blijven. Voor nu is het prima.
*Bevalt het of vallen er ook dingen tegen?
Ik woon in een dorp met het eerste kleine stadje hier 9 mijl vandaan. Het is dus best geisoleerd. Het is fijn dat de communitie hier zo fijn is en dat de kroegen zoveel organiseren elke week.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Jungles, Maren, Tatjanaa en 86 bezoekers