Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 18:41

Ja topic nummero 906383 over het andere geslacht :')

Even kleine introductie, ik ben de 30 gepasseerd, huisje boompje beestje(s) en happy single.

Athans dat happy dacht ik altijd maar de laatste tijd knaagt er wat, ik mis de kleine dingen uit een relatie, arm om je heen, samen op de bank, naast iemand aankruipen in bed. Ach jullie begrijpen de gedachte wel.

Ik heb jaren geleden relaties afgezworen, vertrouwen heeft een mega deuk opgelopen door een toemalige partner en ik was er klaar mee. Kreeg al jeuk bij de gedachte. Dat verwaterde en nu ja nu verlang ik er stiekem toch zelfs wel weer naar!

Mààr ik ben echt een ramp in daten is de laatste tijd wel gebleken! Tinder ben ik na paar keer heen en weer chatten al zat, leuke jongen op het oog via facebook ontmoet maar ook daar was ik na een paar dagen al wel weer klaar mee, nou klaar, ik liet het gesprek bewust doodbloeden :o

Ik ben altijd iemand geweest die een soort van chemie moet voelen, beetje op 1 lijn zitten en dat lukt niet online blijkt.

Maar waar vind je dan wel een leuke date? In de kroeg kom ik ze niet tegen(misschien ook omdat ik er zelde kom haha), op stal zeker niet ;)

Of hou ik toch onbewust express de boot af? En geniet ik nu nog te veel van het vrije leven, geen verantwoording af te hoeven leggen, staan en gaan waar je wilt? En zitten hoofd en hart gewoon niet op 1 lijn?

Zijn er meer bokkers die in het zelfde schuitje zitten?

Dus aan de ene kant wel willen maar aan de andere kant niet slagen omdat ze het niet vinden, omdat ze niet echt zoeken en/of te kritisch zijn?

Op naar nieuwe avonturen ❤️


upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:48

Bij mij viel deze fase onder de noemer 'bindingsangst', maar ik denk dat dat per persoon verschilt.
Ik heb het erover gehad met mensen en tot de conclusie gekomen dat mijn vertrouwen inrelaties behoorlijk weg was, maar uiteindelijk ben ik vanzelf iemand tegen het lijf gelopen die me elke dag weer het vertrouwen in het begrip 'relatie' ten volste teruggeeft. :)
Laatst bijgewerkt door upendo op 08-03-18 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:49

Na het lezen van je post vraag ik me vooral af of jij je trauma mbt vertrouwen wel hebt verwerkt? (En dus inderdaad geen verlatings- en bindingsangst hebt.)

Als je het fysieke mist dan is fwb of een lekkere scharrel misschien ook een optie als je geen trek hebt in een relatie.
Kwestie van zelfkennis en uitproberen als je het niet weet.
Die vraag kan een ander namelijk nooit voor je beantwoorden.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:50

Ik volg. Ben 28 en heb precies hetzelfde probleem.

Kom gewoon geen leuke mannen tegen, maar wellicht hou ik onbewust de boot af....

moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:52

Tinder is ook lastig vind ik persoonlijk.
Überhaupt iemand waarbij je na 3x chatten het nog gezellig hebt.
Je moet er echt tijd in willen stoppen.
Overigens herken ik nu je gevoel wel, ik ben er ook wel klaar mee maar mis het dus wel weer inmiddels.
Maar toch, ik heb een date in de planning en ik heb er zo geen zin in ofzo. :o
Ik heb hem al gezien, maar ik merk echt dat ik er geen moeite meer in wil stoppen op dit moment.
Meneer zelf denkt dat ik door de omstandigheden van laatste tijd en mijn laatste relatie gewoon tijd nodig heb.
Ofwel ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven, en gezegd dat als hij door mijn muurtje heen kan breken hij mijn zegen heeft. :+
We gaan naar het bos van de week, lekker suf wandelen, geitjes bij de geitenboerderij kijken en dan zien we wel hoe het loopt. :)
Sowieso vind hij mijn pony leuk dus ik heb vast een menmaatje, dat is al heel leuk. :j

dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 18:57

BarbaLala schreef:
Na het lezen van je post vraag ik me vooral af of jij je trauma mbt vertrouwen wel hebt verwerkt? (En dus inderdaad geen verlatings- en bindingsangst hebt.)

Als je het fysieke mist dan is fwb of een lekkere scharrel misschien ook een optie als je geen trek hebt in een relatie.
Kwestie van zelfkennis en uitproberen als je het niet weet.
Die vraag kan een ander namelijk nooit voor je beantwoorden.


Fwb heb ik gehad, dat is mis gegaan toen hij gevoelens kreeg die ik niet kon beantwoorden, leuke jongen maar daar hield het voor mij voor op. :(:)

En verder heb ik zeker wel weer vertrouwen in de mensheid, weet alleen heel duidelijk wat ik niet en nooit meer wil ;)
Kleine toevoeging, ex partner was alcholist, bleek uiteraard pas na een tijd, die 1 of 2 drankjes werden hele flessen tot aan 1.5 liter sterke drank per dag dus vandaar vertrouwen beschadigd. Maar geen hele trauma's hoor

Ik heb al mijn vriendjes altijd via via ontmoet, ik moet echt een leuk gesprek hebben "live" voor ik een keer ergens voor ga is gebleken...

Op naar nieuwe avonturen ❤️

dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 19:01

@FatCat gelukkig niet de enige dus!

@moonfish oow wat herkenbaar! Ja tinder is mooi hoor maar echt na een paar berichtjes sessies heen en weer is de koek voor mij al weer stiekem beetje op...

Ja ook zo iets, man die paard geen hindernis vind, als je al iemand tegenkomt moeten ze om dat feit niet zelf gillend wegrennen haha

Op naar nieuwe avonturen ❤️

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:05

Logisch dat je daar een klap van krijgt, maar dat vertrouwen hoeft dus niet voor altijd beschaamd te blijven, als je er aan werkt althans :)

Je kan via Tinder ook prima afspreken zonder eerst tijden te chatten overigens. En het is echt geen punt om een man te vinden die een vrouw met een paard oke vindt.
Ik heb vooral het idee dat je zelf de boot afhoudt want je hebt op ieder idee/ tip wel iets aan te merken?

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Domiinooo_
Berichten: 227
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:07

Hetzelfde hier, ik volg mee!

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:20

Niet relevant
Laatst bijgewerkt door Zeedraakje op 08-12-23 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen, voordat je het kunt zijn.

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:28

Het is denk ik helemaal niet gek dat je niet meteen iemand tegenkomt, zou wat zijn als je op elke hoek van de straat een man ziet staan waar je meteen verliefd op bent!

Doe gewoon de dingen die je leuk vindt, en zoek het daarin vooral een beetje buitenshuis. Er komt vast vanzelf iemand op je pad waar je het heel leuk mee gaat krijgen :) Je komt ze altijd tegen als je het het minst verwacht!

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:36

Probeer ook te onthouden dat je toekomstige date/vriend/man niet verantwoordelijk is voor het kapot maken van jouw vertrouwen in anderen. Dat was je ex, reken daar een ander dus niet op af en ga uit van het goede van ieder persoon.
Je komt vast iemand tegen, geniet ervan als dat moment er is.

daantjuhhh

Berichten: 26845
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:46

Ik lees ook even mee.
Ik heb echt exact het zelfde.

Na een paar dates ( als het al zo ver komt) verlies ik gewoon de interesse.
Ik ben nu 33, heb een eigen huisje, beestjes en een leuke baan.

Ik denk vaak dat het komt omdat ik het wel prima heb zo.
Ik vermaak mij wel ook alleen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Tancreda4

Berichten: 24008
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:54

Ik lees meer. 32 en herkenbaar. Als het al op een date komt houdt dat niet lang stand. En de mannen waar ik hoteldebotel van was woonden veelte ver weg om wat mee verder te kunnen. Ook misschien wel onbewust zo gegaan ;-) Ene kant prima in mijn up hoor, andere kant zou een altijd aanwezig maatje ook wel fijn zijn. Voel mij soms toch wel alleen. Misschien ben ik gewoon de ware nog niet tegen gekomen. Maar zou makkelijk zijn als je dat direct weet en niet eerst tig keer moet tinder en, daten en mogelijk op het snufferd gaan 8-)

dandy123
Berichten: 102
Geregistreerd: 13-03-13
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:55

Ik ben nu 35 en al 10 jaar single,bevalt me goed meestal,wel mannen leren kennen die intresse hadden.
Maar op een of andere manier stoot ik ze af ,zodra ze te dichtbij komen .
Denk ook omdat ik zo gewend ben om mijn eigen dingen te doen ,en geen zin heb om rekening met iemand te houden .

Dandy 11-05-1984 +11-07-2013
Lieke 21-04-1986 +08-01-2015

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:59

Ik denk dat het een kwestie is van iemand tegen komen. Gebeurd vaak toch op het moment dat je het niet verwacht of eigenlijk zelfs niet wilt. Let it go is makkelijk gezegd als je graag wilt settelen... I know.

Onderschrift

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:00

dieseltje09 schreef:
Ja topic nummero 906383 over het andere geslacht :')

Even kleine introductie, ik ben de 30 gepasseerd, huisje boompje beestje(s) en happy single.

Athans dat happy dacht ik altijd maar de laatste tijd knaagt er wat, ik mis de kleine dingen uit een relatie, arm om je heen, samen op de bank, naast iemand aankruipen in bed. Ach jullie begrijpen de gedachte wel.

Ik heb jaren geleden relaties afgezworen, vertrouwen heeft een mega deuk opgelopen door een toemalige partner en ik was er klaar mee. Kreeg al jeuk bij de gedachte. Dat verwaterde en nu ja nu verlang ik er stiekem toch zelfs wel weer naar!

Mààr ik ben echt een ramp in daten is de laatste tijd wel gebleken! Tinder ben ik na paar keer heen en weer chatten al zat, leuke jongen op het oog via facebook ontmoet maar ook daar was ik na een paar dagen al wel weer klaar mee, nou klaar, ik liet het gesprek bewust doodbloeden :o

Ik ben altijd iemand geweest die een soort van chemie moet voelen, beetje op 1 lijn zitten en dat lukt niet online blijkt.

Maar waar vind je dan wel een leuke date? In de kroeg kom ik ze niet tegen(misschien ook omdat ik er zelde kom haha), op stal zeker niet ;)

Of hou ik toch onbewust express de boot af? En geniet ik nu nog te veel van het vrije leven, geen verantwoording af te hoeven leggen, staan en gaan waar je wilt? En zitten hoofd en hart gewoon niet op 1 lijn?

Zijn er meer bokkers die in het zelfde schuitje zitten?

Dus aan de ene kant wel willen maar aan de andere kant niet slagen omdat ze het niet vinden, omdat ze niet echt zoeken en/of te kritisch zijn?
Erg herkenbaar, hier dan wel man en pas deze zomer 30, dus echt advies kan ik je niet geven.

Geef het tijd, althans da's mijn motto.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:12

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 23:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:13

Djali schreef:
Heb ik ook gehad.
Ik was zo klaar met mannen dat ik jaren in afzondering heb geleefd en niets of niemand toeliet.

Maar op een gegeven moment begin je inderdaad toch te dromen over de ontmoeting met je soulmate, samen een wijntje drinken bij zonsondergang, iemand die je in zijn armen neemt als je heel verdrietig bent. Als dat verlangen er is, dan zit je goed. Want dat is de eerste stap naar een relatie.

Vanaf dan moet je gaan leven alsof 'the one' elk moment in je leven kan stappen. Met andere woorden, jezelf mooi maken en klaar zijn om hem te ontmoeten, je huis moet toegankelijk zijn voor romantische avondjes, enzovoort. En verder moet je er gewoon heel de tijd wéten dat hij op komst is.
Ook al kan dat nog jaren duren zo... :)

Een liefde vinden via Tinder of andere online manieren kan wel, ik ken mooie koppels die zo gevormd zijn. Maar ikzelf geloof nog in het lot :o

Je moet alleen een goede portie geduld hebben. En geen hele waslijst vol onrealistische eisen. Want op die manier zou je je ware liefde wel eens voorbij kunnen lopen.

Wat je vertrouwen in mannen betreft, eens je de juiste man hebt gevonden, zal hij je door de jaren heen er bovenop helpen, en je helpen je vertrouwen te herstellen.
Spot on :D

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:51

Het klinkt alsof het over mij gaat.. :x heb veel van de issues waar je tegenaan loopt nu ook.
En enerzijds wil ik t wel weer graag, maar anderzijds ren/duw ik iemand ook hard weg op t moment dat t ergens heen lijkt te gaan. Bovendien ben ik redelijk kieskeurig in wat ik wel en niet wil.

Djali, wat jij schrijft, zo zou ik het wel willen. Maar heb steeds minder het vertrouwen dat dat echt bestaat.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:35

daantjuhhh schreef:
Ik ben nu 33, heb een eigen huisje, beestjes en een leuke baan.

Ik denk vaak dat het komt omdat ik het wel prima heb zo.
Ik vermaak mij wel ook alleen.


Hier zit ik zelf over na te denken de laatste paar maanden. Is het omdat ik bang ben - of omdat ik geen partner nodig heb om gelukkig te zijn?

Het singel leven heeft veel voordelen. Je hoeft ook niets te missen. Een paar goede vrienden, fijne familie en af en toe een losse scharrel....waarom moet het allemaal van 1 persoon komen.

Eigenlijk weet ik niet of ik uberhaubt wel een relatie wil.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:40

Herkenbaar! Wordt in april 29, heb ook huisje boompje beestje. Ik had ook mannen afgezworen na een slechte relatie ruim een jaar geleden, maar je mist inderdaad toch iets?! Ik heb echt al wel leuke gesprekken met mannen gehad, maar op 1 of andere manier komt het niet verder dan een leuke gesprek en laat ik het inderdaad maar dood bloeden..

Fatcat: herkenbaar het niet zeker weten of je wel daadwerkelijk een relatie wil, met die vraag zit ik ook heel vaak.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:45

dandy123 schreef:
Ik ben nu 35 en al 10 jaar single,bevalt me goed meestal,wel mannen leren kennen die intresse hadden.
Maar op een of andere manier stoot ik ze af ,zodra ze te dichtbij komen .
Denk ook omdat ik zo gewend ben om mijn eigen dingen te doen ,en geen zin heb om rekening met iemand te houden .

Dat is het nadeel voor mannen en vrouwen die al een heel eigen leven zonder vaste partner hebben opgebouwd. Je bent gevormd en hebt vaak geen zin om je leven helemaal om te gooien voor iemand anders(en terecht) maar dat maakt juist het vinden van een partner die naadloos in je leven past gewoon heel erg moeilijk. Maar wanneer je echt je soulmate tegenkomt dan zal je merken dat het niet zo erg is om dingen er voor te veranderen. Zolang je maar jezelf kunt blijven. Dat is sws voorwaarde nm 1 in een relatie.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:47

Wel grappig dat we allemaal rond dezelfde leeftijd zitten.

Idd ik ook een eigen huisje boompje beestjes met een mooie baan.

Zinzi_jewel

Berichten: 8772
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ik snap mezelf even niet meer... mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 01:16

Hier ook
Enerzijds prima alleen
Anderzijds wil ik wel graag weer een man om van te houden .
Tinder lijkt het niet te zijn .
Kroeg ga ik in mijn eentje niet heen .
En wat ik ken aan vrijgezellen mannen
Tja netjes gezegd ,die zijn niet voor niks al eeuwen vrijgezel

Wil toch ook wel die match hebben op geestelijk en lichamelijk vlak
Echt verliefd kunnen worden .

Dat is me eigenlijk maar 1 keer echt gebeurd . En dat gevoel zou ik graag terug vinden ergens

Chasing Dreams ...

https://gofund.me/f9794b16