Heeft mijn relatie nog wel zin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 15:53

Cayenne schreef:
Je kunt het ook andersom bekijken: wie weet was het iets heel onschuldigs en is die stress voor niets.
Maar ik kan me voorstellen dat je het leuk wilt maken voor je dochtertje. Ik zou er daarna zeker alsnog naar vragen.


Ik denk dat ik het inderdaad maandag o.i.d. ga vragen, ik probeer nu gewoon te denken dat het ook iets heel onschuldigs kan zijn.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:58

n_love_qwert schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind het knap dat je dat gezellig kunt vinden terwijl in je achterhoofd zweeft dat BFF je misschien zo verraden heeft.


Ik ga haar op dit moment gewoon even op haar woord vertrouwen. Ik heb dit weekend geen zin in gedoe en spanningen, want Qwert is 11 maart (zondag) jarig. Ik wil haar wel gewoon een leuke verjaardag gunnen. Ik twijfel alleen of ik misschien toch nog even vraag naar het nachtelijke bezoek van H, maar ik durf het dus op dit moment niet zo goed uit angst voor spanningen, vooral als het wel iets ergs zou blijken te zijn, op Qwert's verjaardag. |o :\


Maar wat als de rollen waren omgedraaid.. Wat nou als jij had lopen flirten met J? Had zei dat dan ook zomaar laten gaan of had ze jou daar ook op aangesproken, of iets over willen vragen..

Jij zit nu met een hoop vragen in je hoofd en bent daar toch over na aan het denken, ik denk dat je vooral aan jezelf en kind moet denken in deze situatie.. Je wil toch niet met iemand samen wonen die je niet kan vertrouwen..

En ik snap ook wel dat je wil dat je dochter een leuke verjaardag heeft, en als jou vriendin het echt zo goed met jullie voor heeft dan zal ze dat ook respecteren en er mede voor zorgen dat zei een toffe verjaardag krijgt, zo niet? Dan weet je ook meteen wat voor vriendin het is..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:05

Citaat:
BFF moest een beetje huilen, ze ontkende de aantijgingen. Ze ging even naar haar kamer omdat ze het even niet meer aankon. Even later ben ik met haar alleen het gesprek aangegaan. Ze zei dat het vooral H was die flirtte, en dat ze zich er vooral nogal ongemakkelijk bij voelde. Ik weet niet of ik haar moet geloven, maar H reageerde in ieder geval echt niet normaal. BFF zei dat het haar toch speet en dat onze vriendschap haar teveel waard is.


Hier zouden bij mij grote vraagtekens bij komen (dikgedrukt). Waarom als er niets aan de hand is moet jou BFF huilen? En als je BFF zoals ze zegt niets verkeerd heeft gedaan en H degenen is die vooral aan het flirten was, waar moet ze dan spijt van hebben? Van het feit dat ze eigenlijk meteen naar jou had moeten komen? Of heeft ze spijt dat jij het in de gaten hebt gekregen en dit met J besproken hebt?

En dat van die nacht, ja.. Je was wakker toch? Hoelang is hij in totaal binnen geweest? lijkt me niet dat ze iets zouden hebben gedaan, aangezien ze wisten dat jij ook thuis was en de kans betrapt te worden dan nogal groot is.. Maar H zijn reactie zegt ook al genoeg, als er niets aan de hand was geweest dan had hij toch ook niet boos hoeven te worden?

Ik denk dat jij veel te veel de goede orde wil bewaren, en dat snap ik ook wel omdat je dat wil voor de kids.. Maar als jij ongelukkig word van deze situatie dan komen er vanzelf meer spanningen die de kinderen ook echt wel gaan meekrijgen of je nu wil of niet.. Dan zou het toch beter zijn om iets voor jezelf te zoeken, de kids kunnen toch ook gewoon bij elkaar spelen of een keer logeren?

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:18

Heel eerlijk?
Als de relatie toch al op was, zou zou ik echt niet verder gaan vragen.
Waarom nu een vriendschap op het spel zetten voor iets wat sowieso geschiedenis zou zijn geweest.
Miischien juist maar goed dat het zo gelopen is want anders had het wellicht nog 10 jaar voortgesleept.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:22

Maar ik zou een BFF die zoiets flikt toch echt niet meer als vriendin willen hebben.
Of de relatie nou al op z'n retour was of niet.. Zoiets doe je gewoon niet.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:34

Cayenne schreef:
Maar ik zou een BFF die zoiets flikt toch echt niet meer als vriendin willen hebben.
Of de relatie nou al op z'n retour was of niet.. Zoiets doe je gewoon niet.


Je weet op dit moment niets eens wat er gebeurd is. Misschien was het inderdaad 1 richting flirten zoals ze gezegd had.
En ik weet ook niet of iedereen even principieel is.
Ik vind het persoonlijk meer een zaak voor het getrouwde stel. De twee dames hebben elkaar in principe geen trouw beloofd. Maar daar kan natuurlijk iedereen anders naar kijken.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:47

n_love_qwert schreef:
Ik ben dus naar zijn huis toe gegaan. Ik belde aan en heb zonder binnen te komen gezegd wat ik wil. Ik heb gezegd dat ik de relatie wil beëindigen, omdat ik niet het gevoel heb dat hij er serieus in staat. De laatste tijd was onze relatie toch al niet super. Wel heb ik gezegd dat hij Qwert nog mag blijven zien, maar ze blijft bij mij wonen. Hij pakte het best goed op, ik denk dat hij me toch niet als een vaste vriendin beschouwde oid. Het was wel even lastig, maar ik ga gewoon op zoek naar een ander (wanneer de tijd rijp is) en dan zie ik het wel. H is niet de juiste persoon meer voor mij. Voorlopig blijf ik lekker nog even een “single mom”, maar wel gesteund door J en BFF natuurlijk. Ook heb ik aan Qwert zo goed mogelijk de situatie uitgelegd. Bedankt bokkers voor al jullie adviezen en steun!!! :j


Hij mag zijn dochter blijven zien?? Dat recht heeft hij gewoon.

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:52

CharmingS schreef:
Jij zit nu met een hoop vragen in je hoofd en bent daar toch over na aan het denken, ik denk dat je vooral aan jezelf en kind moet denken in deze situatie.. Je wil toch niet met iemand samen wonen die je niet kan vertrouwen..

En ik snap ook wel dat je wil dat je dochter een leuke verjaardag heeft, en als jou vriendin het echt zo goed met jullie voor heeft dan zal ze dat ook respecteren en er mede voor zorgen dat zei een toffe verjaardag krijgt, zo niet? Dan weet je ook meteen wat voor vriendin het is..


Volgens mij zit bokt met nog heel veel vragen, als de TS het (voor nu) hierbij wil laten vind ik dat een verstandige keuze.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:05

Ik vind het heel stoer dat je open bent geweest. Ik denk dat dat veel opleverd. Je BFF geeft aan dat er niets is gebeurd en dan weet ik niet waarom je dat niet moet geloven. Ik denk dat je haar goed genoeg kent om aardig in te kunnen schatten of het wel of niet oprecht is. Volgensmij is het ook heel gezellig bij jullie tenminste zo samen spelletjes avond klinkt voor mij wel heel fijn.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 14:27

Update!
Nou, Qwert was dus gisteren jarig. Ik had niet meer gevraagd naar waarom hij dat nachtelijke bezoek had gedaan, dat wilde ik eigenlijk vandaag gaan doen, want dan zou het na de verjaardag van Qwert zijn. Maar! Zondag werd eerst ik wakker gemaakt door BFF, en daarna hebben we Qwert wakker gemaakt, gezongen en de cadeautjes gegeven. Toen kregen ik en Qwert te horen dat wij als verassing samen naar Indoor Brabant mochten!!! :) We kregen dit van BFF en H. Super leuk natuurlijk. Ze heeft me daarna beneden even apart genomen, en vroeg ze of ik door had gehad dat H een keer 's avonds langs was gekomen, omdat BFF korting had op kaartjes. Zo hebben ze dit dus samen geregeld. Het verklaart misschien niet alles, en ik ga H ook zeker hierom niet terug nemen, maar ik begrijp BFF nu wel beter. Ze vond het oprecht erg dat we een soort ruzie hadden gehad, maar na zoveel jaren vriendschap gebeurt dat nou eenmaal wel eens!!! :P Ik ben blij dat alles goed gekomen is. H heeft mij en Qwert erheen gebracht, heb met hem dus ook nog kunnen praten aangezien Qwert druk bezig was met haar favoriete paardenyoutubers kijken op de achterbank!!! Super snoezig. Het was echt een leuke dag, en wat indrukwekkend zeg, wat die paarden allemaal kunnen. Qwert vond vooral de youtubers die er waren heel leuk. Nu weet ik dat ik voortaan maar niet zo snel conclusies moet trekken. Ik zal proberen een plaatje in mijn bericht te zetten /3

Afbeelding

Bedankt bokkers voor al het advies en alle steun, het heeft me zeker geholpen. Mede dankzij jullie heb ik eindelijk in kunnen zien dat H en ik niet voorbestemd waren. Wat zo'n sociaal platform voor je kan betekenen zeg!!! :*

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 14:41

Nou gelukkig! In elk geval zijn je vriendschap en je thuissituatie gered :D. Het lijkt me heel akelig als je partner met je beste vriendin aanpapt terwijl je ook nog samen in 1 huis woont.
En gelukkig dat je nu weet wat je wilt in je relatie ook. Kijk zo'n half open/vrije relatie kan heel prima werken, maar ook dan is communicatie het toverwoord. En heel goed weten wat je eigen grenzen zijn en die van de ander en daarbij op 1 lijn zitten. Maar op het moment dat de één een heel ander beeld heeft van de relatie dan de ander, dan wordt het heel lastig. Het werkt alleen als beide dezelfde verwachtingen hebben. En niet als het een soort van gewoonte is geworden die maar doorsuddert ;).
Probeer de komende tijd ook voor jezelf de tijd te nemen hoe jij een relatie ziet, waar je naartoe zou willen en wat jouw normen en waarden hierin zijn. Hoe duidelijker jij weet voor jezelf, zo wil ík het graag, hoe sneller je ook door hebt of een ander wel in dit plaatje past. Dan voorkom je de volgende keer misschien deze valkuil, want soms klinkt het of jij je makkelijk aanpast en snel mee gaat in de flow (maar dit is een forum dus ik kan het compleet mis hebben natuurlijk :') ). En het voorkomt ook dat je in de toekomst misschien toch weer uit bepaald gevoel iets begint met H, terwijl dit niet echt toekomst heeft als jullie verschillend tegen relaties aankijken.
In elk geval ben ik blij voor jullie met deze uitkomst! Op een mooie toekomst!

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 14:45

Diddykong schreef:
Nou gelukkig! In elk geval zijn je vriendschap en je thuissituatie gered :D. Het lijkt me heel akelig als je partner met je beste vriendin aanpapt terwijl je ook nog samen in 1 huis woont.
En gelukkig dat je nu weet wat je wilt in je relatie ook. Kijk zo'n half open/vrije relatie kan heel prima werken, maar ook dan is communicatie het toverwoord. En heel goed weten wat je eigen grenzen zijn en die van de ander en daarbij op 1 lijn zitten. Maar op het moment dat de één een heel ander beeld heeft van de relatie dan de ander, dan wordt het heel lastig. Het werkt alleen als beide dezelfde verwachtingen hebben. En niet als het een soort van gewoonte is geworden die maar doorsuddert ;).
Probeer de komende tijd ook voor jezelf de tijd te nemen hoe jij een relatie ziet, waar je naartoe zou willen en wat jouw normen en waarden hierin zijn. Hoe duidelijker jij weet voor jezelf, zo wil ík het graag, hoe sneller je ook door hebt of een ander wel in dit plaatje past. Dan voorkom je de volgende keer misschien deze valkuil, want soms klinkt het of jij je makkelijk aanpast en snel mee gaat in de flow (maar dit is een forum dus ik kan het compleet mis hebben natuurlijk :') ). En het voorkomt ook dat je in de toekomst misschien toch weer uit bepaald gevoel iets begint met H, terwijl dit niet echt toekomst heeft als jullie verschillend tegen relaties aankijken.
In elk geval ben ik blij voor jullie met deze uitkomst! Op een mooie toekomst!


Bedankt!! Ik ben blij dat het allemaal goed is gekomen!

JoltsjeJarig

Berichten: 9028
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:42

Serieus?

En dat konden ze niet eerder zeggen? Snap dat t een verrassing was, maar als er ruzie is en er gedacht werd dat ik vreemd gong. Had ik dat wel gezegd. Zo van, rustig, het is een verrassing

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:50

Ik geloof dat dus ook niet.
En zeker niet in de nacht.
Maar goed als jij daar tevreden mee bent is het prima natuurlijk :)
Daarnaast was je relatie met hem nu ook niet zo echt meer en is het nu uit dus wat die 2 nog uitspoken moeten ze nu zelf weten. Voor de man van bff is het wel heel anders. Zou als ik hem was ze wel goed in de gaten gaan houden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:59

bruintje123 schreef:
Ik geloof dat dus ook niet.
En zeker niet in de nacht.
Maar goed als jij daar tevreden mee bent is het prima natuurlijk :)
Daarnaast was je relatie met hem nu ook niet zo echt meer en is het nu uit dus wat die 2 nog uitspoken moeten ze nu zelf weten. Voor de man van bff is het wel heel anders. Zou als ik hem was ze wel goed in de gaten gaan houden.

Misschien hebben ze geen WhatsApp en konden ze alleen zo afspreken...

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:00

_/-\o_
janderegelaa schreef:
bruintje123 schreef:
Ik geloof dat dus ook niet.
En zeker niet in de nacht.
Maar goed als jij daar tevreden mee bent is het prima natuurlijk :)
Daarnaast was je relatie met hem nu ook niet zo echt meer en is het nu uit dus wat die 2 nog uitspoken moeten ze nu zelf weten. Voor de man van bff is het wel heel anders. Zou als ik hem was ze wel goed in de gaten gaan houden.

Misschien hebben ze geen WhatsApp en konden ze alleen zo afspreken...


_/-\o_

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Heeft mijn relatie nog wel zin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:02

Haha dat kan ook nog inderdaad.
En geen sms en ook geen mail, jammer dat ze geen rooksignalen hebben geprobeerd :+

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:03

Mooi dat het allemaal met een sisser afgelopen is.
Nu je definitief een punt achter de relatie gezet hebt sta je misschien ook meer open om iemand tegen te komen die beter relatiemateriaal is :)

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:04

bruintje123 schreef:
Zou als ik hem was ze wel goed in de gaten gaan houden.


Mijn hemel. Hij is haar cipier niet. Je moet er toch niet aan dénken dat je zo moet leven; in achterdocht.

Ze is vrij geboren, een volwassen vrouw en kan doen wat ze wil.
De enige voorwaarde is transparant zijn, eerlijk zijn, communiceren.
Dan hebben andere betrokkenen ook een vrije keuze.
Als je daar niet in vertrouwt/kan vertrouwen, dan is er wat fundamenteel verkeerd. Bij jezelf, bij de ander of in de relatie(s).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:06

Niet iedereen wil samen met veel andere vrouwen op de berg zitten HC.
De meeste houden het op monogaam.
En als de ander dan al stiekem aan het afspreken is en dus niet communiceert zit er niets anders op dan in de gaten houden.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:11

Ah daar is HC. Ik check uit.
TS, wens je veel geluk!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:12

Het lijkt me pas echt onnozel om te denken dat H monogaam is.
Een los-vast relatie die eigenlijk enkel voortduurt vanwege het gezamelijk kind is heeft zeer waarschijnlijk nog wel andere ‚interesses‘.
Wat er verder tussen de bff en haar man speelt is ook niet zaak van TS.

Dat een relatie topic niet altijd tot een drama moet eindigen is toch ook wel eens leuk toch?
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 12-03-18 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:13

bruintje123 schreef:
Niet iedereen wil samen met veel andere vrouwen op de berg zitten HC.
De meeste houden het op monogaam.


Wat een náre opmerking. Dat is volstrekt off topic en irrelevant.

Citaat:
En als de ander dan al stiekem aan het afspreken is en dus niet communiceert zit er niets anders op dan in de gaten houden.


en je mist de kern; dan ÍS er al iets fundamenteels mis.
Jij gaat dan cipier spelen, ik kies om niet in zo´n relatie te zijn als ik mijn partner niet het voordeel van de twijfel kan/wil geven.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:14

Nou het is niet naar bedoeld. Maar gewoon zoals vele niet willen leven.
En nee ik mis niets ik denk juist dat jij dat doet.


Jolien87 schreef:
Ah daar is HC. Ik check uit.
TS, wens je veel geluk!

Ik ga met je mee.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:15

Fijn dat jullie het toch in harmonie kunnen oplossen. Veel geluk verder.