Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 07:02

Checklist
<> Dresscode
<> Route naar [adres] in je navigatiesysteem
<> Oppas voor kinderen jonger dan ... jaar

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:59

Majabeestje schreef:
Of je moet echt een rijmpje doen die inslaat.
Iets als:
Wij vinden kinderen k*t, laat alsjeblieft thuis dat grut.




*duikt weg, doei*

_O- _O- . Ook @ Lieveli trouwens. :')
Mocht ik ooit gaan trouwen dan zoek ik dit topic weer even op := Hilarische dingen komen er langs.

TS, een regeltje op de kaart lijkt me voldoende. Bij de personen die je al lang niet hebt gesproken kun je een briefje in de envelop erbij doen, met het verzoek om te bellen als ze verdere uitleg willen. Krijg je dat belletje dan niet, dan weet je gelijk dat het goed zit :)* (of niet, maar goed, dan hadden ze maar moeten bellen). De vrienden die je wel vaker spreekt zullen het wel begrijpen, die weten neem ik aan wel dat jullie het niet zo op kinderen hebben. Dat zou dan niet als een verrassing moeten komen. :)

Ik ken trouwens echt alleen maar ouders die zonder problemen een heel blik oppassers open kunnen trekken hoor :o? (En dat is dan voornamelijk niet familie) Ik bedoel, zat situaties waarin "gewoon thuisblijven" of "gewoon kind mee" niet echt opties zijn... Maar goed dat zal ik wel niet begrijpen :)

Heel veel plezier met de voorbereiding en met je trouwen TS! *\o/*

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 12:09

Ik lach me (stiekem) echt rot om sommige reacties :)) Bedankt!

En bedankt voor de succes- en plezierwensen, dat gaat vast helemaal lukken. :)

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:21

Magrathea schreef:
Ik ken trouwens echt alleen maar ouders die zonder problemen een heel blik oppassers open kunnen trekken hoor :o? (En dat is dan voornamelijk niet familie) Ik bedoel, zat situaties waarin "gewoon thuisblijven" of "gewoon kind mee" niet echt opties zijn... Maar goed dat zal ik wel niet begrijpen :)

Dat jij alleen maar die ouders kent is fijn... maar voor mij gold dat helaas niet.

Toen de kinderen wat ouder waren hadden we wel eens een vriendin (en later een bekend buurmeisje) die oppaste, maar als er wat was moest er toch 1 van ons naar huis.
Daarom was dat alleen maar als we in de buurt op een verjaardag waren.
Maar meestal ging alleen mijn man of ik (of wisselde halverwege de avond af).

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:23

lieveli schreef:
Kuggur schreef:
Wat is er zo moeilijk aan een duidelijke boodschap op de uitnodiging?
Waarom moet dat met zulke tenenkrommende sinterklaas rijmelarijen...?


Beste Kuggur,

Al heb je misschien wel een beetje gelijk
Haal toch niet direct ons bokkers door het slijk

Een flauwe grap moet kunnen op zijn tijd
Of ben jij je gevoel voor humor kwijt?

Bedankt, die kon ik wel gebruiken tijdens de ochtendkoffe, _O-

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 12:24

Vervelend dat oppas vinden toch een ding kan zijn. Ik ben alleen met mijn moeder opgegroeid en mijn moeder kon mij gelukkig altijd overal kwijt, bij vrienden, kennissen, buren etc. :) Familie woont aan de andere kant van het land, dus dat was helaas geen optie voor ons (behalve bij lange weekenden oid).

just_kiki

Berichten: 6812
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: West Brabant

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:27

Niet heel het topic gelezen.

Ik zou persoonlijk zelf normaal gesproken nooit een kind mee nemen. Nu trouwt mijn beste vriendin (die een zoon heeft van 4) en die gaf aan dat mijn zoontje ook gewoon welkom is, net als alle kinderen.

Ik zou qua adressering (mr/mvr) persoonlijk niet denken oh de kids mogen niet. Ik zou het enkel uit fatsoen en lastigheid al niet doen :’)

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:38

Magrathea schreef:
Majabeestje schreef:
Of je moet echt een rijmpje doen die inslaat.
Iets als:
Wij vinden kinderen k*t, laat alsjeblieft thuis dat grut.




*duikt weg, doei*

_O- _O- . Ook @ Lieveli trouwens. :')
Mocht ik ooit gaan trouwen dan zoek ik dit topic weer even op := Hilarische dingen komen er langs.

TS, een regeltje op de kaart lijkt me voldoende. Bij de personen die je al lang niet hebt gesproken kun je een briefje in de envelop erbij doen, met het verzoek om te bellen als ze verdere uitleg willen. Krijg je dat belletje dan niet, dan weet je gelijk dat het goed zit :)* (of niet, maar goed, dan hadden ze maar moeten bellen). De vrienden die je wel vaker spreekt zullen het wel begrijpen, die weten neem ik aan wel dat jullie het niet zo op kinderen hebben. Dat zou dan niet als een verrassing moeten komen. :)

Ik ken trouwens echt alleen maar ouders die zonder problemen een heel blik oppassers open kunnen trekken hoor :o? (En dat is dan voornamelijk niet familie) Ik bedoel, zat situaties waarin "gewoon thuisblijven" of "gewoon kind mee" niet echt opties zijn... Maar goed dat zal ik wel niet begrijpen :)

Heel veel plezier met de voorbereiding en met je trouwen TS! *\o/*


Sjonge, doe mijn zo’n blik :+ of een makkelijk kind. En nee, makkelijke kids kweek je niet altijd alleen zelf.

Niet elk kind zet je bij een oppas. Als je een zorgenkindje hebt, een medicijnafhankelijk kind of een flessenweigeraar, kun je die helaas niet bij je blik oppassers dumpen.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:43

Of iemand wel of geen oppas kan of wil regelen is aan hem/haar.
Dat staat naar mijn idee los van dat je je bruiloft zonder kinderen wil vieren.
Hard gezegd, niet jouw probleem.
(en ja, ook ik heb dit meegemaakt toen mijn dochter nog jong was. Kon haar ook niet bij oppas achterlaten. Maar als ik was uitgenodigd voor iets zonder kinderen dan was het aan mij hoe ik dat ging regelen).

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:47

Magrathea schreef:
Ik ken trouwens echt alleen maar ouders die zonder problemen een heel blik oppassers open kunnen trekken hoor :o? (En dat is dan voornamelijk niet familie) Ik bedoel, zat situaties waarin "gewoon thuisblijven" of "gewoon kind mee" niet echt opties zijn... Maar goed dat zal ik wel niet begrijpen :)

Heel veel plezier met de voorbereiding en met je trouwen TS! *\o/*


Ieder zijn keuze daarin toch?
Want de keuze van een kindervrije bruiloft vind ik net zo goed als ouders die niet voor een willekeurige oppas gaan.
Als er dan mensen zijn die niet kunnen door hun mini blikje oppas, dan moet je dat ook respecteren toch?

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:56

Als je als bruidspaar toch rekening moet houden met alle wensen van alle gasten is het einde zoek. Kom zeg.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:02

Huh....alle wensen van alle gasten....? Dat komt toch helemaal niet ter sprake....?

Qimm

Berichten: 15156
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:12

Maar als je rekening moet houden met Jantje en Marietje die geen oppas kunnen regelen, moet je dan een uitzondering maken voor hen, of pas je dan het hele 'geen kinderen beleid' aan? Want tja, als Jantje en Marietje Stormpje mee mogen nemen dan willen Anja en Henk hun Vlindertje ook wel graag meenemen.

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:15

Welnee, dat is de insteek toch helemaal niet.

Er wordt alleen maar gezegd dat het kan zijn dat mensen dan zelf ook niet kunnen komen, omdat ze geen oppas hebben. En dat dat dan ook gerespecteerd moet kunnen worden :)

pmarena

Berichten: 48067
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:17

Overigens vind ik dat ook bij andere zaken die bij zo'n huwelijk kunnen komen :)

Sommige stellen hebben vanalles bedacht dat ze wel of niet willen en dat is natuurlijk hun goed recht.
Maar hoe meer eisen je stelt, hoe groter de kans dan ook wordt dat er mensen niet komen. Dat is natuurlijk wel iets dat je je zou moeten beseffen :j

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:28

Ts, ik lees dat jij en je aanstaande hubby mensen van zijn kant uit gaan nodigen terwijl je ze niet kent en hij ze 10 jaar niet gezien heeft, waarom nodig je die uit?? Pure nieuwsgierigheid hoor, wij hadden een feest met over dag 80 en in de avond 300 mensen, maar dat waren allemaal vrienden, familie en werkrelaties waar we een uitstekende band mee hadden en regelmatig tot vaak zagen. Ik snap dus meestal niet waarom je wildvreemden op je bruiloft vraagt.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 15:33

bigone schreef:
Ts, ik lees dat jij en je aanstaande hubby mensen van zijn kant uit gaan nodigen terwijl je ze niet kent en hij ze 10 jaar niet gezien heeft, waarom nodig je die uit?? Pure nieuwsgierigheid hoor, wij hadden een feest met over dag 80 en in de avond 300 mensen, maar dat waren allemaal vrienden, familie en werkrelaties waar we een uitstekende band mee hadden en regelmatig tot vaak zagen. Ik snap dus meestal niet waarom je wildvreemden op je bruiloft vraagt.


Zijn familie en met name zijn moeder zijn heel gelovig en familie en het "samen zijn" is voor hun heel belangrijk. Mijn vriend en zijn broertje zijn daar wat "rebelser" in geworden en hebben daarom niet met iedereen van de (grote) familie meer contact, mede omdat dat deel van de familie in Friesland woont en wij in Den Haag. Echter is het voor zijn moeder wel erg belangrijk dat de hele familie daarbij is, want dat is wel een dingetje bij hun. Ik heb er absoluut geen problemen mee als ze komen en kan het wel begrijpen van zijn moeder. :) Als we het klein zouden houden, dan had ik er misschien wel iets van gevonden. Maar het wordt niet echt heel klein dus dan vind ik dat het moet kunnen als dat voor hun belangrijk is.
Wij hebben bij de ceremonie 100 mensen, bij het diner 45 (alleen familie en getuigen) en het feest ongeveer 200-250 (nog niet helemaal geteld).

Goof

Berichten: 28761
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:38

Man waar haal je die aantallen vandaan joh?
Wij doen geen ceremonie, dus daar zijn enkel getuigen en ouders en savonds doen we een feestje voor zo'n 40 man (vrienden, geen familie buiten ouders en broers/zussen). Lekker intiem en tenminste kans om ook daadwerkelijk iedereen te spreken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:40

verootjoo schreef:
Sjonge, doe mijn zo’n blik :+ of een makkelijk kind. En nee, makkelijke kids kweek je niet altijd alleen zelf.

Niet elk kind zet je bij een oppas. Als je een zorgenkindje hebt, een medicijnafhankelijk kind of een flessenweigeraar, kun je die helaas niet bij je blik oppassers dumpen.

Dat is het risico van een kind hebben.
Dat je dan misschien niet naar een feest kunt omdat niet iedereen daar op zit te wachten.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 15:48

Goof schreef:
Man waar haal je die aantallen vandaan joh?
Wij doen geen ceremonie, dus daar zijn enkel getuigen en ouders en savonds doen we een feestje voor zo'n 40 man (vrienden, geen familie buiten ouders en broers/zussen). Lekker intiem en tenminste kans om ook daadwerkelijk iedereen te spreken.


Wij hebben een ceremonie voor familie (ruim 40 man) en vrienden, dus totaal ongeveer 100 man inclusief aanhang. Dan een receptie voor de ceremonie gasten en mijn collega's, dus 120 man. Dan een diner voor alleen familie en getuigen (45 ongeveer). En dan een feest voor familie, vrienden en vrienden die we wat minder vaak zien of iets verder van ons afstaan en dan zitten we al snel richting 200.

Ik heb in het verleden aan topsport gedaan en daarvoor een paar jaar in het buitenland gewoond. Daar heb ik een hele hechte band met een groep mede sporters opgebouwd. Ik wil hun dus bijvoorbeeld ook graag bij het feest hebben. :j Dan gaan de aantallen wel hard.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:58

Vraag me sowieso af welke ouder z'n kinderen meeneemt naar een avondfeest bij een bruiloft. Een receptie in de middag oké maar savonds wil moeders ook aan de zuup en doe ik mijn kinderen een veel groter plezier met de oppas dan op een grote mensenfeestje

Niet te spastisch over doen, gewoon vermelden op de kaart of als je dat zonde vindt van de uitnodiging een apart briefje bij de mensen met jonge kinderen.
Op onze trouwdag gelieve geen kinderen jonger dan 12 of laat je ceremoniemeester even contact opnemen of als je echt moeilijkheden verwacht, laat de kleintjes dan een handje komen geven op de receptie en klaar
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 06-03-18 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:00

's avonds zullen veel mensen ze wel thuis laten, maar daar zou wat geschreeuw en geren niet eens zo storend zijn.
Maar tijdens de ceremonie wat overdag is nemen genoeg mensen hun kroost mee, opgevoed of niet. En dat is héél storend, maar helaas bemerken veel moeders dat niet meer tegenwoordig.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:04

bruintje123 schreef:
's avonds zullen veel mensen ze wel thuis laten, maar daar zou wat geschreeuw en geren niet eens zo storend zijn.
Maar tijdens de ceremonie wat overdag is nemen genoeg mensen hun kroost mee, opgevoed of niet. En dat is héél storend, maar helaas bemerken veel moeders dat niet meer tegenwoordig.

En daar zijn de vooroordelen en aannames weer. Ik heb heel wat bruiloften meegemaakt en zelden huilende kinderen gezien waarbij de ouders dat maar gewoon lieten gebeuren

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:07

Nee geen vooroordelen en aanames.
Zoals je kunt lezen hebben mensen wel degelijk overlast ervaren waar de ouders niets mee deden.
En ik ben 1 van die mensen met die ervaring.

Dat jij het nooit hebt meegemaakt, ben blij, wil niet zeggen dat het niet gebeurt.
Juist jou bericht is de veroordelen.


Gillbo schreef:
bruintje123 schreef:
's avonds zullen veel mensen ze wel thuis laten, maar daar zou wat geschreeuw en geren niet eens zo storend zijn.
Maar tijdens de ceremonie wat overdag is nemen genoeg mensen hun kroost mee, opgevoed of niet. En dat is héél storend, maar helaas bemerken veel moeders dat niet meer tegenwoordig.

En daar zijn de vooroordelen en aannames weer. Ik heb heel wat bruiloften meegemaakt en zelden huilende kinderen gezien waarbij de ouders dat maar gewoon lieten gebeuren

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:13

Oh het zal zeker gebeuren, net als een oom die teveel gedronken heeft of een tante die flirt met de barmannen.
Ik zeg niet dat het nooit gebeurt maar het wordt zo gemakkelijk geroepen als of alle ouders tegenwoordig maar alles best vinden en de kinderen laten krijsen, dat is gewoon niet waar, net als niet alle ooms teveel drinken of alle tantes flirten met barmannen of opa's die heel irritant gaan zitten kuchen tijdens de ceremonie.

Het is toch geen probleem om gewoon even netjes te vermelden dat kinderen vanaf 12 jaar welkom zijn. Niet te moeilijk over doen en als mensen er echt zo enorm over vallen zelfs als je het op een nette manier zegt dan vinden ze de bruiloft vast ook niet zo belangrijk en ben je ze liever kwijt dan rijk