Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:15

gabyfedde schreef:
Checklist
<> Dresscode
<> Route naar [adres] in je navigatiesysteem
<> Oppas voor kinderen jonger dan ... jaar

Ik zou hier uit halen dat er oppas geregeld is en je de kinderen dus wel mee kan nemen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:15

Schreef ik dan ergens alle?

Gillbo schreef:
Oh het zal zeker gebeuren, net als een oom die teveel gedronken heeft of een tante die flirt met de barmannen.
Ik zeg niet dat het nooit gebeurt maar het wordt zo gemakkelijk geroepen als of alle ouders tegenwoordig maar alles best vinden en de kinderen laten krijsen, dat is gewoon niet waar, net als niet alle ooms teveel drinken of alle tantes flirten met barmannen of opa's die heel irritant gaan zitten kuchen tijdens de ceremonie.

Het is toch geen probleem om gewoon even netjes te vermelden dat kinderen vanaf 12 jaar welkom zijn. Niet te moeilijk over doen en als mensen er echt zo enorm over vallen zelfs als je het op een nette manier zegt dan vinden ze de bruiloft vast ook niet zo belangrijk en ben je ze liever kwijt dan rijk
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 06-03-18 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:16

Gillbo schreef:
bruintje123 schreef:
's avonds zullen veel mensen ze wel thuis laten, maar daar zou wat geschreeuw en geren niet eens zo storend zijn.
Maar tijdens de ceremonie wat overdag is nemen genoeg mensen hun kroost mee, opgevoed of niet. En dat is héél storend, maar helaas bemerken veel moeders dat niet meer tegenwoordig.

En daar zijn de vooroordelen en aannames weer. Ik heb heel wat bruiloften meegemaakt en zelden huilende kinderen gezien waarbij de ouders dat maar gewoon lieten gebeuren

Omdat jij dat zo beleeft en kinderen leuk vindt. Ik heb me nog elke bruiloft en ander feest waar ik geweest ben en kinderen waren gestoord aan jengelende en jankende kinderen.

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:17

Gillbo schreef:
bruintje123 schreef:
's avonds zullen veel mensen ze wel thuis laten, maar daar zou wat geschreeuw en geren niet eens zo storend zijn.
Maar tijdens de ceremonie wat overdag is nemen genoeg mensen hun kroost mee, opgevoed of niet. En dat is héél storend, maar helaas bemerken veel moeders dat niet meer tegenwoordig.

En daar zijn de vooroordelen en aannames weer. Ik heb heel wat bruiloften meegemaakt en zelden huilende kinderen gezien waarbij de ouders dat maar gewoon lieten gebeuren


Dan heb je daar geluk mee, ik als huwelijksfotografe kan op 2 handen tellen hoeveel huwelijksceremonies zonder storende kinderen waren. En ik heb er 50+ gehad :+ Nu zijn er genoeg bruidsparen die het niet vervelend vinden of ouders die wel ingrijpen. Maar als je niets met kinderen hebt, heb je groot gelijk dat je het netjes aangeeft dat jij je huwelijksdag zonder kinderen wil vieren.

Ik ken de volgende zinnen mbt. geen kinderen op het huwelijk:
- Graag zouden wij u vriendelijk willen vragen om voor uw kinderen oppas te regelen.
- Ons feest duurt lang, er is geen ruimte voor een kinderbed, graag hoor ik van u of de oppas het red.
- Om uitgebreid met u te kunnen praten, vragen wij u uw kinderen thuis te laten.
- Hierbij zijn u en uw partner uitgenodigd voor ons huwelijk op 00/00/0000

En ik heb ook al iconen voorbij zien komen van 12/14+.
Laatst bijgewerkt door YellowLeaf op 06-03-18 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:18

Wij hadden de kaart ook specifiek aan de ouders gericht en niet aan de familie.
Vanwege beperkte ruimte hebben wij gekozen om geen kinderen uit te nodigen bij de ceremonie, maar bepaalde kinderen wel bij het feest. In die gevallen hebben wij twee kaarten gestuurd: eentje naar de ouders met een daguitnodiging en eentje naar de familie met een avonduitnodiging.

Met ouders met kinderen waarbij we de kinderen alleen 's avonds wilden hebben we wel eventjes overlegd of dat haalbaar was voor hun en samen naar een oplossing gekeken. Dat heeft eigenlijk geen problemen opgeleverd, met 1 stel als uitzondering (kinderen waren al 17 en gingen alleen in het buitenland op vakantie maar konden niet met een ander familielid meereizen die alleen in de avond kwamen want dat was onverantwoord)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:20

Ik zou die leeftijdsgrens er wel bij vermelden. Anders krijg je misschien achteraf zure opmerkingen over je 14- en 16 jarige neefje/nichtje die er wel waren.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:23

YellowLeaf schreef:
Dan heb je daar geluk mee, ik als huwelijksfotografe kan op 2 handen tellen hoeveel huwelijksceremonies zonder storende kinderen waren. En ik heb er 50+ gehad :+ Nu zijn er genoeg bruidsparen die het niet vervelend vinden of ouders die wel ingrijpen. Maar als je niets met kinderen hebt, heb je groot gelijk dat je het netjes aangeeft dat jij je huwelijksdag zonder kinderen wil vieren.

Ik ken de volgende zinnen mbt. geen kinderen op het huwelijk:
- Graag zouden wij u vriendelijk willen vragen om voor uw kinderen oppas te regelen.
- Ons feest duurt lang, er is geen ruimte voor een kinderbed, graag hoor ik van u of de oppas het red.
- Om uitgebreid met u te kunnen praten, vragen wij u uw kinderen thuis te laten.
- Hierbij zijn u en uw partner uitgenodigd voor ons huwelijk op 00/00/0000

En ik heb ook al iconen voorbij zien komen van 12/14+.


Ik zeg ook niet dat je ze wel moet uitnodigen, begrijp prima dat TS er geen kleine kinderen bij wil hebben. Dat staat ook niet ter discussie.
Ik begrijp alleen niet waarom er zo moeilijk over gedaan wordt, vermeld gewoon op een nette manier dat je geen kinderen onder de 12 jaar erbij wil hebben en klaar.

Anoniem

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:30

Oppas lijkt me niet echt een probleem. De meeste mensen weten al 3 maanden dat we eind aug gaan trouwen, dus dan hebben ze 9 maanden de tijd om een oppas te regelen :P

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 16:31

Bloodymary schreef:
Gillbo schreef:

En daar zijn de vooroordelen en aannames weer. Ik heb heel wat bruiloften meegemaakt en zelden huilende kinderen gezien waarbij de ouders dat maar gewoon lieten gebeuren

Omdat jij dat zo beleeft en kinderen leuk vindt. Ik heb me nog elke bruiloft en ander feest waar ik geweest ben en kinderen waren gestoord aan jengelende en jankende kinderen.

Ah oke dus er mag alleen geroepen worden dat kinderen on opgevoed rondlopen of alleen maar krijsen, andere ervaringen mogen niet genoemd worden.


Het doet er in de vraag van TS toch ook niet toe of kinderen wel of niet schreeuwen of onopgevoed zijn. Ze wil ze er gewoon niet bij, haar feestje dus haar regels. Geen cryptische omschrijvingen maar gewoon helder en netjes benoemen dat je er geen kinderen onder een bepaalde leeftijd bij wil en het probleem is opgelost

Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:12

Gillbo schreef:
Bloodymary schreef:

Omdat jij dat zo beleeft en kinderen leuk vindt. Ik heb me nog elke bruiloft en ander feest waar ik geweest ben en kinderen waren gestoord aan jengelende en jankende kinderen.

Ah oke dus er mag alleen geroepen worden dat kinderen on opgevoed rondlopen of alleen maar krijsen, andere ervaringen mogen niet genoemd worden.


Het doet er in de vraag van TS toch ook niet toe of kinderen wel of niet schreeuwen of onopgevoed zijn. Ze wil ze er gewoon niet bij, haar feestje dus haar regels. Geen cryptische omschrijvingen maar gewoon helder en netjes benoemen dat je er geen kinderen onder een bepaalde leeftijd bij wil en het probleem is opgelost

Eh nee... jij was juist degene die het vooroordelen noemt als je andersom denkt. Ik begrijp goed dat jij het anders beleeft.
Wel eens dat je gewoon duidelijk moet zijn dat je er geen kinderen bij wilt. Anders komen er twijfelgevallen die denken dat het wel kan etc.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:35

TS, als andere mensen voorbeelden noemen zeg je dat jij precies zou hebben gezegd waar het op staat, mocht jou dat overkomen? Waarom dan in jouw situatie rare rijmpjes enzo bedenken, die met een beetje pech alleen maar voor meer onduidelijkheid zorgen? Je kunt toch gewoon op jouw kaart zetten dat kinderen niet zijn uitgenodigd, zonder infantiele rijmpjes?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:29

pmarena schreef:
Er wordt alleen maar gezegd dat het kan zijn dat mensen dan zelf ook niet kunnen komen, omdat ze geen oppas hebben. En dat dat dan ook gerespecteerd moet kunnen worden :)

Mee eens. Ik vind het vreemd dat als mensen dan afhaken er zo smalend over gedaan wordt. Ze respecteren de vraag om geen kinderen mee te brengen. Dat ze dan zelf niet komen is hun keuze en ook die keuze moet dan maar gerespecteerd worden. Dan te suggereren dat de mensen die niet naar de bruiloft komen geen leuke dag zouden hebben is een beetje flauw. Je weet toch niet welke leuek dingen die mensen misschien wel gaan doen :)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:33

Zullen we het hier verder gewoon gezellig houden? Dat afzeiken is waardeloos. En speciaal voor Kuggur:

Ons huwelijk is een blijde gebeurtenis
Waarbij uw nageslacht niet welkom is

Of

Kinderen vinden wij heel fijn
Maar alleen als ze afwezig zijn
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 06-03-18 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:37

chevax schreef:
TS, als andere mensen voorbeelden noemen zeg je dat jij precies zou hebben gezegd waar het op staat, mocht jou dat overkomen? Waarom dan in jouw situatie rare rijmpjes enzo bedenken, die met een beetje pech alleen maar voor meer onduidelijkheid zorgen? Je kunt toch gewoon op jouw kaart zetten dat kinderen niet zijn uitgenodigd, zonder infantiele rijmpjes?


Ik vraag toch helemaal nergens om rijmpjes? :roll: Ik vraag om tips en suggesties om op een nette en vriendelijke manier duidelijk te maken dat we dus geen kinderen op de bruiloft willen. Dat andere mensen dan met rijmpjes komen, kan ik ook vrij weinig aan doen.


lieveli schreef:
Zullen we het hier verder gewoon gezellig houden? Dat afzeiken is waardeloos. En speciaal voor Kuggur:

Ons huwelijk is een blijde gebeurtenis
Waarbij uw nageslacht niet welkom is

Of

Kinderen vinden wij heel fijn
Maar alleen als ze afwezig zijn


En dit inderdaad, dankjewel. Zou het ook fijn vinden als we ontopic kunnen blijven, want aan hoe men aan een oppas komt, heb ik al helemaal heel weinig. :))

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:39

Sorry voor de rijmpjes |(

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:40

lieveli schreef:
Sorry voor de rijmpjes |(


Opzouten met je rijmpjes. -O-

Grapje natuurlijk. :D Ik vind die met nageslacht niet welkom ook wel een kanshebber.
Laatst bijgewerkt door Frummels op 06-03-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:40

lieveli schreef:
Zullen we het hier verder gewoon gezellig houden? Dat afzeiken is waardeloos. En speciaal voor Kuggur:

Ons huwelijk is een blijde gebeurtenis
Waarbij uw nageslacht niet welkom is

Of

Kinderen vinden wij heel fijn
Maar alleen als ze afwezig zijn

Jij moet echt professioneel bruidskaartschrijver worden ofzo :=

Anoniem

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:48

We verwachten nu wel allemaal een uitnodiging. :))
Maar met spruit van Lieveli erbij dan wel he?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-18 20:50

Anoniem schreef:
We verwachten nu wel allemaal een uitnodiging. :))
Maar met spruit van Lieveli erbij dan wel he?

Uiteraard. :D Maar alleen die van Lieveli! Lekker onderscheid maken en ik zie graag scheve gezichten ook. Dus zet je beste zuurpruimgezicht op en kom erbij! ~~}>

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:56

Wij hebben zelf de fout gemaakt om tegen de ouders van een zeeeer vervelend neefje te zeggen dat we liever hadden dat er geen kinderen bij waren.Nu was dat Neefje het enigste kind op dat moment in onze familie en vrienden kring maar een uiterst aanwezig en jankend exemplaar.
Prompt op onze trouwdag verschenen ze met het jank exemplaar.Ze hadden ons liever niet opgevat als een keuze .Dus liever niet maar als je wil mag het wel.
Op de trouwfilmpjes hoor je hem op de achtergrond ook janken.Zelf hebben we even gezucht maar besloten er geen scene van te maken.
Dus goede raad wees duidelijk in je woordkeuze.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:17

Gillbo schreef:
gabyfedde schreef:
Checklist
<> Dresscode
<> Route naar [adres] in je navigatiesysteem
<> Oppas voor kinderen jonger dan ... jaar

Ik zou hier uit halen dat er oppas geregeld is en je de kinderen dus wel mee kan nemen


Ja dat dacht ik ook gelijk.

Jollyjoy
Berichten: 369
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:33

Een goede vriendin van mij gaat dit jaar trouwen en zij hadden bij de kaart ook een brief van de ceremoniemeester. Hierin stond iets als: 'de namen op de envelop zijn uitgenodigd'. Daar stond mijn naam en die van mijn vriend, niet die van ons zoontje. Duidelijk verhaal.
Nou wist ik van haar ook al wel dat ze er geen kinderen bij wilden.
Daarnaast was ik ook zeker niet van plan om ons dan 4 maanden oude zoontje mee te nemen naar de bruiloft, doe ik hem ook geen plezier mee.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:16

Frummels schreef:
Anoniem schreef:
We verwachten nu wel allemaal een uitnodiging. :))
Maar met spruit van Lieveli erbij dan wel he?

Uiteraard. :D Maar alleen die van Lieveli! Lekker onderscheid maken en ik zie graag scheve gezichten ook. Dus zet je beste zuurpruimgezicht op en kom erbij! ~~}>


Ringbaby! Dat iemand hem op een skateboard zo naar jullie rijdt met het ringdoosje op zn buik gebonden.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:45

lieveli schreef:
Ons huwelijk is een blijde gebeurtenis
Waarbij uw nageslacht niet welkom is

Of

Kinderen vinden wij heel fijn
Maar alleen als ze afwezig zijn


_O-

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Uitnodiging bruiloft zonder kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:44

Haha, ik was een keer bij een bruiloft waar het kind van het echtpaar de ringen niet wilde afgeven :+
Maar anderzijds was dat nog onschuldig in vergelijk tot de ouders van de bruid die 50 minuten te laat kwamen bij de plechtigheid :roll:
De ambtenaar heeft toen alles er in een kwartier doorheen gejaagd.