Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 13:22

Omdat bokt soms een alwetend medium lijkt te zijn en ik zelf geen idee heb... vraag ik het maar hier :D

In september start ik waarschijnlijk met een pre master aan het RU in Nijmegen. Met het openbaarvervoer zal ik er ongeveer drie uur over doen om van deur tot deur te komen. Over met de auto gaan, spreken we maar niet door alle files. Maar wat dan wel.. Als ik erover denk dat krijg ik al een beklemmend gevoel. Ik kom uit een klein dorpje in het westen van Noord-Brabant. Ik kom zelden in het oosten van het land en ben er totaal niet bekend.

Heeft er iemand tips om aan een woning te komen op fietsafstand van het RU? In welke wijken moet ik kijken of iemand toevallig een prettige woning?
En dan het paard, die moet natuurlijk mee. Maar ik ben totaal niet bekend in Nijmegen en omstreken. Welke stallen zijn geschikt?
Of überhaupt tips hoe ik dit kan aanpakken.

Ik heb al een aantal uur zitten zoeken op huurwoningen maar ik word er nog niet veel wijzer van.
Alvast bedankt voor eventuele hulp!

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:41

Ik ben er op dit moment mee bezig. Alleen niet naar nimma maar naar eindhoven.
Heb eerst een stal gezocht. En ga daarna op zoek naar een kamer die een beetje in de buurt van stal en de uni ligt. Heb al wel mooi inschrijftijd opgebouwd.

Waarom ben je op zoek naar huurhuis? Kamer is op zich toch voldoende?
En hoe je een stal vindt: Bokt en google. En gewoon langsgaan, kijken wat je ervan vindt. Eisenlijstje opstellen (budget, binnenbak, uotrijmogelijkheden, veel op stal/veel in de wei etc.)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 13:49

Jezelf aanmelden op de facebook paginas kan al een hoop schelen

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 13:53

LoveBodin schreef:
Ik ben er op dit moment mee bezig. Alleen niet naar nimma maar naar eindhoven.
Heb eerst een stal gezocht. En ga daarna op zoek naar een kamer die een beetje in de buurt van stal en de uni ligt. Heb al wel mooi inschrijftijd opgebouwd.

Waarom ben je op zoek naar huurhuis? Kamer is op zich toch voldoende?
En hoe je een stal vindt: Bokt en google. En gewoon langsgaan, kijken wat je ervan vindt. Eisenlijstje opstellen (budget, binnenbak, uotrijmogelijkheden, veel op stal/veel in de wei etc.)


Ik ben inmiddels 26 en wil graag mijn eigen plekje. Liever geen ruimtes die ik met anderen moet delen. Een kamer zal daarom ook niet voldoen, dat hou ik geen 2,5 jaar vol. Een studio zou wel voldoen.

speedfiets_2 schreef:
Jezelf aanmelden op de facebook paginas kan al een hoop schelen

Oh dat is een goede, daar had ik nog niet aan gedacht.

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:14

Facebookpaginas in de gaten houden inderdaad. Qua wijken zijn het centrum en rond de campus erg geschikt. Het waterkwartier kun je beter mijden. Dat is volgens mij nijmegen west.
Je kunt je aansluiten bij studentenvereniging jolly jumper bijvoorbeeld of een stalling zoeken in gemeente maas en waal. Heb je betere kans om een stalling te vinden. Je kunt t proberen bij stal zwier in ewijk. Is 15 min rijden denk. Manege de veluw raad ik af.

Eventueel rond beuningen zoeken voor stal.
Qua huisvesting weet ik dat sshn veel studentencomplexen heeft dicht bij de campus.

Al heb je een makkelijke verbinding naar nijmegen centraal. Je pakt busje 10 (shuttlebus) en die rijdt rind de campus maar is altijd zeer druk en vol.

Edit: lees net dat je n eigen plek wilt.
Dat gaat je wss niet lukken op korte termijn of je betaald de hoofdprijs..
Is echt n studentenstad. Ieedere rijke student wil n eigen huis huren.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:24

Zelf kom ik ook uit een klein dorpje in het Westen van Brabant en ik heb inmiddels een jaar in Bergen op Zoom, een jaar in Rotterdam, een jaar in Emmeloord gezeten en werk nu weer in Utrecht. Mijn reisgezelschap bestaat uit een paard en een kat, dus ik kan me je situatie heel goed voorstellen. De stress die erbij hoor ken ik helaas ook maar al te goed...
Facebook is een heel goede tip. Heel veel kamers/studio's/appartementen worden aangeboden via de Facebookgroepen van de stad in kwestie. Verder zou ik ook zeker op zoek gaan naar tijdelijke huur. Veel studenten gaan reizen voor een half jaar oid, dus dat is een mooie kans voor jou om er tussen te komen. Als je daar eenmaal zit bouw je vanzelf een netwerk op en leer je de stad kennen waardoor het veel makkelijker wordt om iets te vinden dat echt naar je zin is.
Ik zou ook zeker overwegen om iets te zoeken in de regio rond Nijmegen en dan met OV of evt auto naar de universiteit te gaan. Dat kan een hoop schelen in de kosten en als je in een ruimere regio zoekt heb je ook gewoon meer opties.

Wat stal betreft, inderdaad een vriendin meenemen en lekker een dagje stallen gaan shoppen. Vooraf goed op internet kijken, stallen bellen en afspreken dat je bij alle stallen die in aanmerkingen komen komt kijken op die dag.

Gewoon rustig blijven, en stapje voor stapje elke keer iets proberen te regelen. En mocht je ooit eens ervaringen willen uitwisselen of je frustraties willen delen dan mag je gerust pb'en. Het is niet makkelijk, maar het gaat je zeker lukken +:)+

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:43

Ik ben zelf verder niet bekend in die omgeving, maar ik heb des tijds m'n paard gekocht in Wijchen en die komt van een fijne stal, misschien is dat wat voor je paard?
De diervoort :)

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 20:13

Ik heb de beschikking over een eigen auto dus de omliggende dorpen en steden zouden zeker kunnen! Welke plekken zijn volgens jullie geschikt?

Ik heb inmiddels op een studio gereageerd en daar ook al reactie op gekregen dus ik ben benieuwd wat hieruit voort gaat vloeien.

Bedankt voor de tips! Ik ga alles zeker bekijken :)

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 23:56

x_Elise schreef:
Ik heb de beschikking over een eigen auto dus de omliggende dorpen en steden zouden zeker kunnen! Welke plekken zijn volgens jullie geschikt?

Ik heb inmiddels op een studio gereageerd en daar ook al reactie op gekregen dus ik ben benieuwd wat hieruit voort gaat vloeien.

Bedankt voor de tips! Ik ga alles zeker bekijken :)


Wat zijn je eisen voor een stal? Ik kom zelf uit Beuningen (ligt naast Nijmegen) en weet veel stallen maar elke stal heeft natuurlijk andere eigenschappen en een ander prijskaartje.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 00:37

ik heb niet alle reacties kunnen lezen, maar ik woon zelf in millingen (halfuurtje van nijmegen) en mijn paard staat gelukkig aan huis. Maar veel mensen die ik ken hebben hun paard in Groesbeek staan, daar zijn ontzettend veel verschillende stallen, ook een aantal waar je paard 24/7 buiten kan staan. Dus als ik jou was zou ikk even in groesbeek zoeken en misschien dat er in Beek nog een aantal plekjes zijn? Succes!

edit, zocht je ook nog een plek voor jezelf? Mijn broer huurt een kelder (minder erg als het klinkt :+ ) aan de Sint Anna straat, dat is een hele grote straat in nijmegen met allemaal enorme herenhuizen, daar worden vaak delen van verkocht/verhuurd, wellicht dat je dat eens kan opzoeken?
Laatst bijgewerkt door Faitherr op 02-04-18 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 00:38


CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 01:08

Succes met het zoeken naar een woning. Maar het ligt ook een beetje aan je budget. Er is particulier genoeg te huren, maar ontzettend duur. Echt iedereen is opzoek naar een woning, dus het zal niet gemakkelijk worden denk ik. Heb zelf via een woningbedrijf een huis kunnen huren, maar daar staan sommige mensen al 10 jaar op een wachtlijst. Wel zijn er regelmatig lotingen, waar ik veel geluk mee heb gehad.

Succes ts en hoop dat je snel iets vind

Sabri

Berichten: 1394
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 01:39

Wellicht is net over de grens een studio zoeken in Duitsland een snellere optie, bv richting Kleve/Kranenburg. Goed te doen met auto naar Nijmegen.

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 08:39

Piuni schreef:
x_Elise schreef:
Ik heb de beschikking over een eigen auto dus de omliggende dorpen en steden zouden zeker kunnen! Welke plekken zijn volgens jullie geschikt?

Ik heb inmiddels op een studio gereageerd en daar ook al reactie op gekregen dus ik ben benieuwd wat hieruit voort gaat vloeien.

Bedankt voor de tips! Ik ga alles zeker bekijken :)


Wat zijn je eisen voor een stal? Ik kom zelf uit Beuningen (ligt naast Nijmegen) en weet veel stallen maar elke stal heeft natuurlijk andere eigenschappen en een ander prijskaartje.


Ik zoek een volpension (geen manege) waarbij de paarden overdag buiten lopen tijdens zowel de zomer als de winter. Mijn merrie moet helaas apart staan. Met daarbij graag minimaal een goede buitenbaan (liefst ook binnen) en uitrijmogelijkheden als die er zijn. Ik heb een budget van ongeveer €350.

Faitherr schreef:
ik heb niet alle reacties kunnen lezen, maar ik woon zelf in millingen (halfuurtje van nijmegen) en mijn paard staat gelukkig aan huis. Maar veel mensen die ik ken hebben hun paard in Groesbeek staan, daar zijn ontzettend veel verschillende stallen, ook een aantal waar je paard 24/7 buiten kan staan. Dus als ik jou was zou ikk even in groesbeek zoeken en misschien dat er in Beek nog een aantal plekjes zijn? Succes!

edit, zocht je ook nog een plek voor jezelf? Mijn broer huurt een kelder (minder erg als het klinkt :+ ) aan de Sint Anna straat, dat is een hele grote straat in nijmegen met allemaal enorme herenhuizen, daar worden vaak delen van verkocht/verhuurd, wellicht dat je dat eens kan opzoeken?


In die straat heb ik inderdaad op een studio gereageerd. Ben benieuwd wat daaruit komt!

sabine1979 schreef:
Groesbeek heeft ook diverse stallingen.
Ik sta met mijn paard op de ketelstraat, wil je info, stuur maar een pbtje :)
Is met de bus en auto goed te doen

Huurwoning of studentenwoning
https://link.marktplaats.nl/a1167081329
https://link.marktplaats.nl/m1257093935


Bedankt voor het meezoeken!

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:05

Groesbeek zitten gevoeg plekken inderdaad ook wel wat je zoekt Denk ik.
Beek zit alleen een manege dat zal ik je niet aanraden paarden haast niet naar buiten en ik de vakanties hele rare ipeningstijden. In kranenburg/wyler zou je ook kunnen informeren ook voor woonruimte. Maldem zitten ook wat stallen

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:33

Als ik jou was zou ik dit topic ook even doorlezen: [ED] Stalling Nijmegen-Zuid e.o.
Is met de trein ook een optie? Ik woon bijvoorbeeld in Cuijk en ben ben in 11 minuten met de trein op Station Nijmegen Heyendaal. Dan nog 5 minuten met de bus en je bent er. Misschien ook een optie?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:38

Ik ben vanuit een klein plaatsje in Brabant met paard en al verhuisd omdat ik ook ging studeren in Nijmegen.

Ik vond een stal in Groesbeek (stal Lagewald, de Brandenburgh ernaast heeft ook pensionstalling) en ook een kamer in Groesbeek.

Het voordeel aan Groesbeek is dat het alleen een paar kilometer door het bos is voor je bij de uni bent. Het is te fietsen als je een beetje sportief bent (je moet een heuvel over) en met de auto ben je er zo omdat je niet dwars door de stad hoeft ;).
Misschien heeft m'n oude huis zelfs nog wel een kamer vrij, stuur maar een pb als het je interesseert.

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 11:16

Trein is ook zeker een optie! Opzich hoef ik niet in Nijmegen zelf te wonen, als ik maar binnen een half uur op de uni kan staan.

Mijn wensenlijstje voor mijn eigen plekje:
+/- €600 indien eigen voordeur (incl. huurtoeslag).
Eigen douche en keukentje. Hoeft niet groot of nieuw te zijn maar wel netjes.
Binnen een half uur op de uni kunnen zijn met openbaar vervoer of fiets.
Plek om mijn auto neer te zetten.
Liefst dichtbij paard zodat ik niet extra extra reistijd krijg als zij buiten Nijmegen komt te staan.

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:33

Ik denk dat Groesbeek ook een goede plek is om te gaan zoeken. Is denk ik wel moeilijk om een plekje te zoeken waar je merrie alleen naar buiten mag voor een langere tijd dan 2 uurtjes op een dag. Eigenlijk hebben alle stallen die ik ken waar de paarden overdag de hele dag naar buiten kunnen een aantal grote weides waar ze in groepen op gaan en dus niet alleen.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 22:57

ik heb zelf ook mijn paard meegenomen op kamers, ben van zuidhollandse eilanden naar den bosch gegaan. ik huur in den bosch een zelfstandige studio (16m2) die dankzij huursubsidie maandelijks goedkoper is dan de gemiddelde studentenkamer in een studentenhuis. nu wilde studentenhuizen mij uberhaubt niet hebben omdat ik dus niet iedere avond mee kon eten en tv kijken ect.
mijn huisbaas heeft studios gebouwt in wat lege kamer in zijn huis (kids waren het huis uit) en ik zit in de buitenwijk dus mag ook gewoon parkeren in de straat al zou ik dit iwllen
paard staat vol pension overdag buiten snachts op stal 2 buitenbanen en een binnenbak,op 10 km afstand van mijn kamer en 7 km afstand van mijn school. ik ga iedere dag heen en weer op de fiets.
hoe ik het allemaal financieel regel mag je me over pb'en maar dat ga ik hier niet open en bloot neer zetten

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 23:07

Idd stal lagewald, gaan ze lekker de hele dag de wei op. Is ook gezellig op stal. Qua huizen geen idee al woon ik wel in Nijmegen dus mocht je wat willen weten?

mailow

Berichten: 594
Geregistreerd: 28-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:10

x_Elise schreef:
Trein is ook zeker een optie! Opzich hoef ik niet in Nijmegen zelf te wonen, als ik maar binnen een half uur op de uni kan staan.

Mijn wensenlijstje voor mijn eigen plekje:
+/- €600 indien eigen voordeur (incl. huurtoeslag).
Eigen douche en keukentje. Hoeft niet groot of nieuw te zijn maar wel netjes.
Binnen een half uur op de uni kunnen zijn met openbaar vervoer of fiets.
Plek om mijn auto neer te zetten.
Liefst dichtbij paard zodat ik niet extra extra reistijd krijg als zij buiten Nijmegen komt te staan.


Met deze eisen zou ik ook zeker Arnhem in je overweging meenemen. Arnhem is qua wonen een stuk goedkoper dan Nijmegen, vooral als je echt een eigen appartementje/studio wil. Vanaf Arnhem Centraal is het 12 minuten met de trein naar Nijmegen. Rondom Arnhem (omliggende plaatsen) heb je echt heel veel keuze in pensionstallingen. :)

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:55

Nijmegen en Groesbeek zijn best duur. Huren in Duitsland is vaak niet goedkoper dan in Nederland helaas...
Je zou ook richting Wijchen kunnen kijken, goede treinverbinding naar Nijmegen. Fietsend ook te doen. En veel stalmogelijkheden rondom de hatertse vennen.

LovesSam

Berichten: 632
Geregistreerd: 18-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:25

ik ben afgelopen maand samen gaan wonen bij mijn vriend in Nijmegen, ook vanaf een klein dorpje in Brabant haha. Wat ik merk aan het zoeken naar een goede stalling is dat het bij veel plekken vol is of er is een wachtlijst. Mijn pony staat nu op pensionstal de bullekamp aan de Hatertse vennen in Wijchen. Wat ik je wil adviseren is lekker rond bellen en langs gaan, als het goed bevalt jezelf alvast op de wachtlijst zetten . Mocht je ooit nog vragen hebben dan mag je altijd pb doen! :)

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: Help, hoe doe ik dit? Verhuizen incl. paard voor studie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 10:42

Ik woon zelf in het centrum van Nijmegen en heb mijn paard niet meegenomen. Maar misschien kun je voor jezelf eens kijken naar Oosterhout, is een dorpje naast Nijmegen en meestal een stuk goedkoper.