No buy challenge Maart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:54

Ik heb vandaag toch op school gegeten. Had tot 18.00 college en daarna lekker warm gegeten. Gelukkig krijg je voor 3,50 een bord vol en hebben ze altijd leuke menu’s om uit te kiezen. En ach voor dat bedrag had ik het niet eens zelf kunnen koken :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:04

Om aan te tonen dat ik echt impulsieve aankopen doe: vanavond bedacht ik ineens iets dat ik écht nodig had, dus ik wilde dat later vanavond op m'n lijstje zetten en ik ben gewoon compleet vergeten wat het was. Het was dus kennelijk echt heel erg van levensbelang.. :+

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 23:45

Herfstwind schreef:
Om aan te tonen dat ik echt impulsieve aankopen doe: vanavond bedacht ik ineens iets dat ik écht nodig had, dus ik wilde dat later vanavond op m'n lijstje zetten en ik ben gewoon compleet vergeten wat het was. Het was dus kennelijk echt heel erg van levensbelang.. :+

_O-

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 00:04

Hier gaat het goed, buiten de boodschappen en tanken, verder niks gekocht.
Net wel even rondgesneupt op internet, maar alles wat ik écht leuk vond was al uitverkocht in mijn maat!! Scheelt dat weer

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:43

Nooor_ schreef:
Rangeela schreef:
No buy is toch gewoon no buy? Dus niets kopen? Kan best, skippen bv of na de markt groente/fruit halen wat wordt achtergelaten.

En dan nog steeds de voedingsstoffen binnen krijgen die je nodig hebt, wat ook geldt voor huisdieren? Of medicijnen, ik noem maar wat. Ik vermoed niet dat in het algemeen een totale no buy haalbaar is, als je een huishouden wilt onderhouden :=


Je zal wel niet veel ervaring hebben met skippen of heel weinig geluk gehad met skippen. Uit de skip na de kerst haal ik eigenlijk altijd luxe producten die ik niet kan betalen. En er zit groente vlees en fruit in meestal. Vaak ook brood. Nou ja dat is mijn ervaring. Overdatum koffiebonen en chips laatst. Lekkere gebakjes.
Dieren voer ik ook vlees... Katten eten niets dat bedorven is.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:00

Rangeela schreef:
Nooor_ schreef:

En dan nog steeds de voedingsstoffen binnen krijgen die je nodig hebt, wat ook geldt voor huisdieren? Of medicijnen, ik noem maar wat. Ik vermoed niet dat in het algemeen een totale no buy haalbaar is, als je een huishouden wilt onderhouden :=


Je zal wel niet veel ervaring hebben met skippen of heel weinig geluk gehad met skippen. Uit de skip na de kerst haal ik eigenlijk altijd luxe producten die ik niet kan betalen. En er zit groente vlees en fruit in meestal. Vaak ook brood. Nou ja dat is mijn ervaring. Overdatum koffiebonen en chips laatst. Lekkere gebakjes.
Dieren voer ik ook vlees... Katten eten niets dat bedorven is.

Ik ben vegetariër dus misschien daarom, ben daarnaast niet arm (ten minste, ik ben student dus ik leen genoeg) en let aardig op mijn voeding, dus heb er idd geen ervaring mee. Dit is overigens niet persee de juiste verwoording van redenatie, ik was me namelijk ook niet bewust dat het bestaat.
Maar ik heb niet genoeg aan groenten, fruit en een boterham (zeker wanneer het geen volkoren is, en dat zijn dingen waar je hierbij geen enkele invloed op hebt). Mijn ratten ga ik ook geen vlees geven en hebben niet genoeg aan groenten en fruit, misschien als snack tussen het echte eten door.
Ken ook honden een katten die niet gewend zijn aan het eten van vlees, bij wie het dus best vervelend zou kunnen zijn om opeens daarop over te gaan.

Misschien heb ik het in mijn vorige bericht verkeerd verwoord, aangezien je aangeeft dat je best een maand zonder kopen denkt te kunnen (waar ik zelf twijfels aan heb, omdat er veel toeval bij komt kijken).
Ik denk niet dat het voor ieder huishouden mogelijk is om zomaar over te stappen op niets kopen voor een maand.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 00:16

Guilty.

Aan mijn nieuwe hobby toegegeven en op aliexpress twee mooie omhulsels en papier gekocht. 17 euro aan papier yes.

Ik moet wel bekennen dat ik onverwacht 12 euro terugvond op mijn paypal account en dat het zetje tot kopen heeft gegeven :+

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 01:09

Hier gaat alles voorlopig ook vlotjes :D

Heb die laarzentas toch laten staan, heel trots op mezelf haha. Gisteren wel lekker gaan wandelen met vriendlief en daarna ergens gestopt om wat te drinken en een pannenkoekje te eten. Was wel gezellig, niet duur (€6 per persoon betaald in totaal) en wij doen zulke dingen bijna nooit, dus het mocht van mezelf wel een keer deze maand :j

deksel

Berichten: 3782
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 08:14

billionache schreef:
Hier gaat alles voorlopig ook vlotjes :D

Heb die laarzentas toch laten staan, heel trots op mezelf haha. Gisteren wel lekker gaan wandelen met vriendlief en daarna ergens gestopt om wat te drinken en een pannenkoekje te eten. Was wel gezellig, niet duur (€6 per persoon betaald in totaal) en wij doen zulke dingen bijna nooit, dus het mocht van mezelf wel een keer deze maand :j

Oeh dat is een lekker goedkoop restuarant.

Bij mij gaat het wel redelijk, ik denk in totaal nu 4x mis gegaan maar dat valt nog te overzien :').

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:37

Knap van jullie dat t daar beter gaat! Hier gaat het wisselend. Ik neem braaf eten mee op mn werk dus dat schiet op. Heb alleen gister een aanbetaling voor een kat moeten doen ala 100€, dat was niet echt het plan :+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:40

Fail. Gisteren 1 muffin, vandaag een muffin en zometeen moet ik nog iets kopen.... ben mijn eten vergeten :(

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:06

Hier gaat het super! Niks gekocht. Mijn rekening word er blij van. Neem zelf eten mee, en plan mijn dagen gewoon lekker vol. :) vervelen=dorp in gaan=kopen.

Wel moet mijn pony donderdag op ijzers. €100 kuch

Happy16

Berichten: 4611
Geregistreerd: 27-02-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:36

Pfff ik had nog niks gekocht, maar ik had me vandaag verslapen en dus geen tijd om lunch klaar te maken -O- Ik heb 1,40 aan broodjes uitgegeven bij Lidl...

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 19:40

Hier nog steeds niks gekocht wat ik niet mocht kopen! Best wel trots!

Selina

Berichten: 14283
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 23:40

Ohhhh vrijdag begint de kaartverkoop van Demi Lovato. Wie gaat op m’n handen zitten dan? -O-

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 08:53

https://mkdemanvan.nl/maart/

Ondanks dat dit alleen over paardenspullen gaat, moest ik hem toch echt even delen hier. De nieuwe blog van MKdemanvan over no buy challenge maart. :')

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 09:23

iEmmaaa schreef:
https://mkdemanvan.nl/maart/

Ondanks dat dit alleen over paardenspullen gaat, moest ik hem toch echt even delen hier. De nieuwe blog van MKdemanvan over no buy challenge maart. :')


Oh heerlijk hahah!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 12:23

:') :')

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:17

Ik doe stilletjes ook al mee, en kom me nu ook maar eens melden. Heb deze maand alleen nog maar 1 cadeautje voor een vriendin gekocht, de boodschappen en zorgkosten.
Was in de verleiding schoenen en haarproducten te bestellen. Maar door jullie even goed nagedacht of dat echt nodig was. En dus niet gekocht!

lor1_1984

Berichten: 12044
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:05

Ik heb gisteren officieel weer gefaald door 2 bloempotten te kopen. :+
Zijn kringloopwinkel en heel laag bedrag (€1,20 bij elkaar) verzachtende omstandigheden? O:)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 21:49

Hier gaat het tot nu toe wonderbaarlijk goed! Alleen het lijstje met dingen die ik graag wil kopen groeit wel, maar tot nu toe nog niets gekocht wat niet "mocht".

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 10:32

Herfstwind schreef:
Hier gaat het tot nu toe wonderbaarlijk goed! Alleen het lijstje met dingen die ik graag wil kopen groeit wel, maar tot nu toe nog niets gekocht wat niet "mocht".


Mag je dan in april eigenlijk helemaal los gaan en alles kopen wat je wilt? ; :+

lor1_1984 Ja, dat valt mee, nu gewoon weer verder met niet kopen!

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 14:19

Ik ben 3 april jarig en weet bijna nooit iets voor m’n verjaardag, dus ik schuif de lijst mooi door naar mensen die vragen wat ik wil hebben. :))

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 18:44

Vandaag wel even 'los gegaan': 100+ euries aan eten voor de hond + katten :+ en nog een dressuurles, haha.
Maar stond wel bij mijn uitzonderingen! En koop voor de hond altijd zakken van 12kg, dus hij kan er weer enkele maanden tegen :j

Verder gaat alles wel goed geloof ik!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:04

Oké ik geef op. Kaartjes voor 2 festivals gekocht :+