No buy challenge Maart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:19

Tot nu toe alleen (supermarkt)eten gekocht buiten de uitzonderingen (verjaardagskaart voor mijn oma, hondenvoer, hondensnacks, tanken en 1x boodschappen doen). Dus ik ben heel tevreden.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:30

Ik was vergeten dat ik maandag een setje ovenschaaltjes heb gekocht. :o
De gasoven weigert geregeld dienst en deze schaaltjes passen allemaal in mijn airfryer zodat ik niet last minute wat anders moet bedenken maar mijn ovenschotels gewoon in de airfryer kan schuiven.
Kleinste schaaltje is ook nog precies goed voor een royale eenpersoonsportie.
Hierom hb ik besloten dat ze onder de noodzakelijke uitgaven vallen, het gaat me weer helpen bezuinigen op de boodschappen (want niet last minute naar de winkel moeten voor ander eten).

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:58

Goed bezig Mizora!
Toch best lastig hè..

Ik heb wel een factuur betaald gisteren, kwam er achter dat die al vanaf januari open stond. Oeps..

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:22

Naar de Action geweest en alleen maar dat ene ding gekocht waarvoor ik kwam :Y)
Wel net wat op Aliexpress besteld, maar dat heb ik echt nodig. En 15 euro is ook geen wereldbedrag.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:10

Oh oh mag ik me aansluiten voor komende maand :o
Afgelopen maand 1600 euro uitgegeven aan onzin ( wel een paard noodzakelijke dingen )
Dus wil komende maand heel graag meedoen buiten wat noodzakelijk kwaad om dan

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 00:40

Oeps, gefaald :') net een citytrip naar Londen geboekt in juni!
In my defense: ik ben al 4-5 jaar niet meer op vakantie geweest. Dus het mag wel een keertje dit jaar :+

Verder wel alles oké hoor qua uitgaven. Lijstje met dingen die ik toch heb laten liggen wordt steeds langer :D

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 12:47

Je huishoudboekje bijwerken als je hieraan meedoet is wel echt motiverend *\o/*
Zo'n beetje alle vakjes zijn leeg dus denk dat ik eind van de maand 3x zoveel kan sparen dan normaal.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:58

Ik faal wekelijks wel een keer, maar ben me veel meer bewust van wat ik normaal aan extra's koop en probeer nu dat bedrag opzij te zetten ipv het uit te geven.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:25

lor1_1984 schreef:
Ik faal wekelijks wel een keer, maar ben me veel meer bewust van wat ik normaal aan extra's koop en probeer nu dat bedrag opzij te zetten ipv het uit te geven.


Hier een beetje het zelfde. Faal een stuk minder dan in het begin maar ik ben ne er vooral van bewust hoeveel 'meuk' ik normaal uitgaf

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:20

Hier ook een keer “gefaald”, vandaag 2 lekkere broodjes gekocht, stond niet op m’n boodschappenlijstje, en ook niet in m’n dieet schema, maaaar ze waren wel lekker :D

Verder gaat het goed, denk bij alles nu na, heb ik het echt nodig of niet, als het antwoord niet is, koop ik het niet

Dyslexie, maar ik doe mijn best om alles goed te typen :)

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:15

Ik ben niet de challenge aangegaan, maar ik lees wel mee.
Ik ben me ook bewuster van wat ik koop...bedankt daarvoor *\o/*

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:10

Gister een onverwachte uitgave gehad, m'n kat was ziek en moest naar de dierenarts.

Verder nog helemaal keurig niks gekocht aan kleding, schoenen of paardenspul. Ben goed bezig :D

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:35

Wat een leuk topic!

Ik ben al een paar maanden bezig. :+
Helaas gisteren wel gezondigd, gelukkig maar voor 11 euro (3 nagellakken en een real techniek beautyblender) en ik had gisteren voor 26 euro korting/gratis producten dus vond het gerechtvaardigd. O:) :')

Ik wil niet echt minimalistisch worden maar ben wel bewuster aan het worden om niet zoveel (nutteloze) spullen aan te schaffen.
Ben ook echt bezig met spullen die ik al heb liggen op te maken/gebruiken en dat voelt echt goed. Een soort van op natuurlijke wijze een grote schoonmaak. :+

[o]

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 17:40

Ik heb hier een rekening liggen van de WOZ en containers, 1000 euro. Te betalen voor 31 mei, of je moet ze machtigen en dan betaal je in 10 keer. In 1 keer lukt niet, dus ik heb net 400 overgemaakt. Dus nu weer blut. Maar goed, dit zijn geen uitgaven waar je blij van wordt, maar helaas noodzakelijk.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 18:43

Germie, jammer van je geld vind ik dat soort rekeningen altijd, maar het hoort er helaas bij.

[o]

germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 19:29

cobiie schreef:
Germie, jammer van je geld vind ik dat soort rekeningen altijd, maar het hoort er helaas bij.

Ja precies, je kon er leuk van op vakantie, of een paar rijlaarzen kopen, of zelfs een nieuw zadel voor je paard. Of een deel van een dpv mee financieren, of deel rebreather. Kortom, altijd zijn er betere doelen voor het geld wat je kwijtbent aan belastingen.
De no buy challenge als je meer geld hebt is dan leuk, dan mag je wel wat kopen. :+ :Y) }:0

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:38

Ik heb vanochtend ook net rekeningen betaald of geagendeerd. Echt zonde inderdaad, maar hoort er wel bij. En een cadeautje gekocht.
Voor mij is het vooral bewust zijn van wat ik koop. Minder kopen en weggooien, en minder onzinnige maar leuke dingen kopen. Merk wel dat geen paard hebben echt heel erg veel scheelt..

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

korbakimmy8

Berichten: 2233
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:56

Beetje laat maar vanaf vorige week doen wij dus precies het zelfde. Willen de komende maanden een stuk zuiniger zijn zodat we weer ff een potje op kennen bouwen.
Tot nu toe keurig aan het budget gehouden.

Paddock Paradise, Noord Zweden, Hobby Fok.
https://www.klaversgarden.com/

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:21

Een beetje potje opbouwen is zeker fijn.
Wij zijn in september gaan samenwonen en verhuisd dus en daar ging stiekem meer geld in zitten dan verwacht dus de potjes zijn wel wat op. En ondat we ook nog een weekend weg en op vakantie willen moeten we wat geld bij elkaar schrapen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:40

Uhm Maart is bijna om en ik heb al die tijd meegelezen maar kom me nu toch ook maar melden. Iets teveel geld uitgegeven afgelopen tijd dus het wordt tijd voor flink de rem erop en hopelijk helpt het om hier actief mee te doen :D

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Sheran

Berichten: 17234
Geregistreerd: 20-10-07

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:43

Heb heel maart nog niks gekocht aan nutteloze zaken :D Gaat lekker zo. Een bijkomend voordeel is dat mijn lijstje voor verjaardagen wat langer wordt :). Die hou ik nu bij, telkens als ik iets wil gaat het erop. Best leuk!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:43

Het scheelt best veel voor mijn gevoel, hoewel ik deze maand super veel rekeningen heb.

Oeps, gisteren een kitten gekocht en alles wat daarbij nodig is. Maar ik vond dat vooral onnodige wegwerp dingen niet mochten. Deze blijft uiteraard de rest vab z'n leven.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:45

Dit vraagt om een aankoop foto! <<)

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 22:52

Hier gaat het tot nu toe ook wel erg goed en ik merk het toch wel in mijn portemonnee. Vandaag alleen mijn pony’s een speelbal cadeau gedaan, de schade was €7,- dus dat viel mee.

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 23:10

Kiekeboefje schreef:
Dit vraagt om een aankoop foto! <<)



Afbeelding <3

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dobby91, gerbilGizmo, Hiraeth, Jade91, Jasia, Kimberley_, kimmetje26, Patriesje, prugelpiet, vikawiek, waikiki_6, YandexBot en 127 bezoekers