No buy challenge Maart

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:22

Ik doe ook mee. :j
Gaat een uitdaging worden, maar al is het maar om wat bewuster te worden van mijn koopgedrag.


iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:29

Ik meld me hier ook! Ga mijn best doen in ieder geval :') . Helaas staat mijn paard met een flinke blessure waardoor er een hoop dure dierenarts rekening binnen komen en voorlopig ook nog blijven binnenkomen. Daarom maar even goed besparen op andere onnodige zaken zodat we de spaarpot niet al te hard hoeven te plunderen ;) .

Waar ik op wil besparen:
- Geen onnodige spullen kopen
- Niet iedere keer luxe broodjes kopen in de pauze terwijl ik ook gewoon brood van huis mee kan nemen

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:31

Ik koop zovaak impulsaankopen. Dus ik ga het ook maar proberen. Wel na m’n vakantie.

Wat mag:
Boodschappen (en m’n abo bij Domino’s)
Paardrijlessen
Sneakers (zit een gat in mijne)

En dus minder Blond Amsterdam, frutsels en kleding. Heb tijdelijk geen inkomen en dure maanden gehad dus wat extra sparen zou fijn zijn.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:36

Oeh dit ga ik ook aan! Ik mag van mezelf in juli op vakantie naar Zuid-Afrika, maar dat is dus aardig duur haha :') .

Uitzonderingen, wat niet veel is:
- Vaccinaties voor de vakantie.
- Ov kaartje met mams.
- Een nieuwe bril, anders kan ik de rest van de maand niets meer zien :') .
- Vaste lasten,

Geen blond Amsterdam meer, schoenen of kleding. Wish me luck :D

Doordat ik nog thuis woon, hoop ik hierdoor m’n gehele loon gewoon te kunnen sparen, lekker groot spaarpotje creëren :)

[o]

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:39

iEmmaaa schreef:
- Niet iedere keer luxe broodjes kopen in de pauze terwijl ik ook gewoon brood van huis mee kan nemen


Pff dat inderdaad, vind het ook lastig om zelf iets mee te nemen en het daadwerkelijk op te eten. "Ja maar dat van de kantine is veel lekkerder".

Besefte me net dat maart morgen in gaat dus even een extra lipbalm gehaald omdat de vorige bijna op is en ik anders geen lippen overhoud als ik geen nieuwe van mezelf mag kopen:')

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:49

Oh ik wil ook meedoen! Wordt wel moeilijk denk ik :=

Wat ik wel mag indien nodig:
Vaste lasten
Huisdieren/eigen zorgkosten
Eten voor huisdieren
Misschien onderdelen kooi
Avondjes uit die al gepland staan
Verjaardagscadeau's
Les met verzorgpony

Wat mag niet:
Lekkers (koffie of eten)
Kleding, accessoires & schoenen
Spullen voor in huis
Overige spullen voor huisdieren
Overige onnodige cadeau's (ik koop te graag spullen voor anderen :') )

&if=1

[o]

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 20:54

Ik doe mee! Enige uitzondering zijn boodschappen en mijn schoonmaakster! :))

Ik doe ook mee met een vleesvrije week van de 5e tm de 11e :D

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:03

Ik ga ook meedoen. Een extremere versie want ik mag in principe helemaal niks kopen. Ik heb de luxe dat ik nog thuis woon :P. Ik wil op deze manier sneller sparen voor een dure filmcamera :D

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:32

Zo het is 1 maart en ik word gelijk getest :') . Komt gelijk een fb post van Kramer voorbij met een super leuke nieuwe collectie. Niet doen. Niet doen :roll: .

Keep calm and ride a Friesian | Follow @fanhuitema_friesians
Klasiena fan Huitema Stb Sport (Winand 405 x Jurjen 303) ---> L1+20 ---> L2+13 ---> M1+10 ---> M2+1
Alpha fan Huitema (Hessel 480 x Winand 405) --->L1+4
Norah fan Huitema (Epke 474 x Winand 405)

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:50

iEmmaaa schreef:
Zo het is 1 maart en ik word gelijk getest :') . Komt gelijk een fb post van Kramer voorbij met een super leuke nieuwe collectie. Niet doen. Niet doen :roll: .


Echt hè -O- kunnen we die reclames voor een poosje niet uitschakelen?

deksel

Berichten: 3775
Geregistreerd: 16-10-13

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:16

Oh gelukkig zie ik dit nog op tijd. Ik ga mee doen, of het me lukt is de vraag :').

Uitzonderingen zijn:
- ov kosten
- eventuele neuspiercing (ligt er aan hoeveel ik overhoud)
- noodzakelijke dingen
- heel veel verder kom ik niet?

Eerlijkheid duurt het langst. Daarom zijn sommige mensen zo snel klaar. :D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:24

Ik heb ook al meteen een uitdaging _O-

Blijkbaar meende vriendlief het toen ik het had over 'niks kopen wat niet hoeft deze maand' en hij vertelde dat hij mee wilde doen en ook geen lunch meer gaat halen. Resultaat: niet genoeg beleg voor mij en mijn avonddienst. Dus dat wordt denk ik toch in de kantine een soepje halen :(

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:35

Ik heb ook een uitdaging. Ik ga naar de stad met vriendinnen... Dat wordt zelf klamme broodjes meenemen :')

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:02

Mijn moeder vraagt me vandaag of ik bij de sale van agradi een regendeken voor Echt Waar wil uitzoeken. Goed, die hoef ik niet zelf te kopen, ik stuur de links door, maar ironisch is het wel.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:22

Mizora schreef:
Mijn moeder vraagt me vandaag of ik bij de sale van agradi een regendeken voor Echt Waar wil uitzoeken. Goed, die hoef ik niet zelf te kopen, ik stuur de links door, maar ironisch is het wel.


Neee die telt niet :)

Ik wou een eergisteren een nieuwe set voor mijn pony kopen. Toen kwam dit topic en kan ik mijzelf er aan houden dit niet te doen, het was namelijk totaal niet nodig. Vond het gewoon leuk :P

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:38

AmyLyklama schreef:
Ik ga ook meedoen. Een extremere versie want ik mag in principe helemaal niks kopen. Ik heb de luxe dat ik nog thuis woon :P. Ik wil op deze manier sneller sparen voor een dure filmcamera :D



Ik ga ook proberen mee te doen, woon ook nog bij mijn ouders. Ik ga alleen de écht nodige dingen kopen, ik heb echt een nieuwe paardrijbroek nodig en als ik mijn eten ben vergeten dan zal ik ook wel wat kopen op school. Ik ken mezelf en heb geen zin om flauw te vallen :')

Mizora

Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:44

Kiekeboefje schreef:
Mizora schreef:
Mijn moeder vraagt me vandaag of ik bij de sale van agradi een regendeken voor Echt Waar wil uitzoeken. Goed, die hoef ik niet zelf te kopen, ik stuur de links door, maar ironisch is het wel.


Neee die telt niet :)

Ik wou een eergisteren een nieuwe set voor mijn pony kopen. Toen kwam dit topic en kan ik mijzelf er aan houden dit niet te doen, het was namelijk totaal niet nodig. Vond het gewoon leuk :P


Mee eens hoor, zeker omdat zijn oude regendeken kapot is (er is een gesp afgebroken, dus hij zit nu met knoop). Maar het blijft grappig. Gisteren nog snel even wat boodschappen besteld (dat eten moet online gekocht worden), dat komt vandaag binnen. Maar hopelijk hoef ik dan op zich vroegst pas weer het einde van de maand of zelfs pas april (hondenvoer, dat waarderen de honden wel als dat er is).

Als er geen rare dingen gebeuren hoef ik zelfs niet te tanken deze maand. Ik ga zondag wel weg, maar dat kost maar een paar liter, en zaterdag ga ik misschien dordrecht (2e telefoon naar mijn moeder brengen. Ze heeft tijdelijk een mobiele hotspot nodig die niet haar telefoon is en ik heb op het moment een telefoon over, dus ik bezuinig juist 20€ per maand op deze manier, want zij betaalt zo lang mijn abonnement), maar mogelijk pikt mijn pa de telefoon vrijdag of zaterdag op, dus dan hoeft zelfs dat niet eens.

En verder ga ik proberen deze maand een hoop boeken te verkopen, terwijl ik geen nieuwe boeken mag kopen. Ik moet van mijzelf eerst mijn collectie terugbrengen naar maximaal 250 boeken voordat ik weer nieuwe mag kopen. En dat duurt nog wel even (en dan wil ik het maximum van 250 boeken wel aan blijven houden. Dus boek erin betekent boek eruit). Ik wil een boek namelijk eerst gelezen hebben voordat hij eventueel de verkoop in gaat.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

silversomali

Berichten: 758
Geregistreerd: 21-09-10
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 13:52

Ik zit braaf boterhammen met pindakaas te smeren hier aan mijn bureau :9

Ik combineer deze challenge met een maand zonder frisdrank, dan kan ik dat ook niet de hele tijd kopen :+

Misschien ook een goed moment om eens wat paardenspullen die ik niet meer gebruik op marktplaats te zetten

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:10

silversomali schreef:
Ik combineer deze challenge met een maand zonder frisdrank, dan kan ik dat ook niet de hele tijd kopen :+


Same, ik wilde sws gaan minderen in de hoeveelheid kleine snacks en drinken met suikers dus dan kan dit wel makkelijk mee

Ik zit nu heel schuld bewust soep in de kantine te eten, meer mocht niet van mezelf omdat het al snel te 'duur' word..
Morgen toch maar wat beleg gaan halen :+

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:29

Oh, ik ga mee doen!

Mijn struikelblok is vooral dingetjes voor m’n dochtertje. Op mezelf wil ik nog wel besparen maar voor m’n dochter gaat alles wat ik zie en leuk vind mee. Deze maand dus even niet. Vind het nu al moeilijk :')

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:53

Ook ik wil de uitdaging aangaan en proberen een maand geen dingen te kopen die ik niet nodig heb. Afgelopen week heb ik toevallig weer voer voor mijn pony's, honden en konijnen gekocht, dus als het goed is red ik het hiermee ook wel tot het einde van de maand. Enkele uitzonderingen voor mij zijn:

- Wekelijks voor maximaal €5,00 aan groenten voor de konijnen
- Hooi en bodembedekking voor mijn pony's
- Indien nodig voer voor mijn dieren
- Benzine, maximaal 2x tanken deze maand
- Cadeau(tje) voor de verjaardag van mijn tante

En uiteraard betaal ik gewoon mijn vaste lasten en dingen die absoluut noodzakelijk zijn. Vandaag is het in ieder geval al gelukt niets te kopen, dus dag één kan afgestreept worden. Het zal voor mij nog best een lastige opgave worden aangezien ik erg impulsief ben wat betreft dingen kopen.

Berdien

Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:43

Ik ga ook weer mee doen! Januari ging goed, februari... iets minder :=

Noodzakelijke dingen als boodschappen etc koop ik wel gewoon, maar ook daarin kan ik wellicht nog wat meer besparen. Het gaat echt om de niet-noodzakelijke dingen zoals kleding, schoenen, make-up, frutsels en dingen.

Al moet ik op 21 maart wel mijn nieuwe tattoo afrekenen. Maar goed, die staat nou al ingepland O:)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Selina

Berichten: 14261
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:18

Ik heb nog wel een boek gekocht vanochtend op het vliegveld terwijl ik 250 boeken op m’n ereader heb staan := Je moet wat om 5 uur ‘s ochtends.
Maar gelukkig hoefde ik pas na m’n vakantie te beginnen O:)

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: No buy challenge Maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:21

Foei Selina! :P

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:11

Ik doe ook graag mee! Afgelopen maand 60 euro aan eten uitgegeven en dat terwijl ik gewoon thuis woon :o Dan sta je achteraf toch te kijken hoeveel je over had kunnen hebben als je niet 'even' een broodje haalt ipv mee te nemen. De gehele 60 euro besparen zal niet lukken, omdat vriendlief en ik soms zelf boodschappen doen en lekker eten in de middag en/of avond.

Eten is eigenlijk mijn enige uitgaven waar ik wat op mag/moet besparen. Ik ga hooguit 1 of 2 keer per maand naar de film met een popcorn en voor de rest heb ik geen uitgaven. Dus ik ga letten op de onnodige broodjes tijdens college etc. :j

Nelis M2+1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, IASCrawler, Ine23, lideli, rien10, Rijsa, Roosch, rosalie_a, Vavane, Westhof, xPabloBokt, Zoe_97 en 155 bezoekers