Wat moet ik hiermee.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 23:46

De tip om te zeggen : Een hand volstaat voor mij. Vind ik super! Dat is netjes en beleefd. Mocht er nog meer mensen tips hebben, hoor ik dat graag! Wil idd goed voorbereid zijn deze x en niet met mn monD vol tanden staan... Misschien is het allemaal voor niks omdat mn collega er ook bij zal zijn en hij het dan mss niet doet, maar beter goed voorbereid als nog eens zo ongemakkelijk


idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 23:47

Evelijn schreef:
Tja... maar heb je dan het idee dat de man beperkt is? Want ik kan opzich stellen dat het gewoon de sociale norm is dat je personeel in een winkel die je helpt en wil bedanken een hand geeft en een vriendelijk woord... en niet gaat zoenen of knuffelen....

En zelfs als hij beperkt is hoort hij dan ook gewoon van jou te horen wat jouw grenzen zijn... ongeacht of hij verdere bedoelingen bij had of alleen maar ‘onhandig’ was.


Nee hij is absoluut niet beperkt.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:47

idylle schreef:
StillAngel schreef:
Oke, sowieso een ding: het maakt niets uit of hij een erg dure bril bij jullie wil kopen. Ga je daarom maar over je grens heen, of in ieder geval meer dan je zou doen bij iemand die een goedkope bril koopt? Dat mag ik toch niet hopen.

Verder mag en kun je deze man wel degelijk netjes vertellen dat dit niet gepast is en dat je het liever niet hebt. Ieder gezond mens moet dat begrijpen, je bent immers professioneel in de winkel.


Nee, goedkope of dure bril maakt geen verschil hierin. Als het om een goedkope bril zou gaan, zou ik precies hetzelfde gereageerd hebben en gaan reageren. Ik wil mijn klanten absoluut niet voor het hoofd stoten, maar wil ook niet dat ze over mn grenzen heen gaan.... als ik nu zeker wist dat de intentie van de man verkeerd zou zijn, kon hij de pot op met zn bril dan zou ik heel duidelijk zijn dat ik dit niet wil en als hij dan moeilijk zou doen zou ik hem de deur wijzen.
Maar dat is het nou net.... Ik denk dat hij gewoon een beetje onhandig is en het niet verkeerd bedoeld en dan wil ik hem dus niet voor zn hoofd stoten....


Een beetje onhandig? Je hoort een onbekende niet zomaar te knuffelen of te kussen. Of het nou een medewerker/manager is of niet. Dit valt onder seksuele intimidatie en zou dit wel bij je meerdere aangeven.
Niemand heeft het recht jou aan te raken als jij dat niet wilt. Dat knietje kon hij van mij ook verwachten, niks sneu aan, hij hoort buiten jouw persoonlijke ruimte te blijven.

Anoniem

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:54

Oh jasses, ik denk dat ik toch uit reflex/schrik echt wel een tik zou verkopen.. Niemand raakt mij zomaar aan en zeker niet knuffel icm kus op voorhoofd :n
Volgende keer sowieso stap naar achteren doen en eventueel 2 handen op zo van 'back off'? Ik vind het iig echt niet kunnen en dat mag hij best weten.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:03

idylle schreef:
Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.

Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.

Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.

Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.

Snappen jullie?


Nee dat snap ik niet. Je gaat toch niet jezelf 'verkopen' omdat je nou zo graag een bril verkoopt? Als die man zich beledigd voelt als jij aangeeft dat je geen fysiek wil dan ligt dat bij hem, daar ga je om die paar rotcenten toch niet jouw probleem van maken? Echt geef gewoon rustig je grens aan, zeg dat je hem best wil helpen met de meting en het uitzoeken van een montuur, maar dat je geen intiem contact wil.

koeien op de weg...

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:05

idylle schreef:
De tip om te zeggen : Een hand volstaat voor mij. Vind ik super!


Yup, dit lijkt mij ook het beste! En je kunt bij het afscheid zelf je hand assertief uitsteken en wanneer je merkt dat de klant toch naar je toe komt leunen kun je je arm verstijven en de afstand bewaren, desnoods met je linkerhand een wuivend gebaar maken en lachend benoemen dat een handdruk inderdaad genoeg is.

Ik werk ook in de optiek en mijn collega's en ik zijn meer dan bekend met klanten die net iets te amicaal en aanrakerig worden. Zelf háát ik het als vreemden me aanraken maar omdat ik altijd vriendelijk ben zien mensen dat toch als uitnodiging om me bij de arm of schouders te pakken maar eerlijk gezegd zijn dit altijd wel 50+'ers die dit doen. Een verdwaalde kus (altijd oud vrouwtje) is ook al meerdere keren voorgekomen. Oh en mensen met down-syndroom die even willen knuffelen, argh!

Mensen die een knietje suggereren snappen er echt helemaal niks van, serieus van welke planeet kom je. Ik zie het al voor me als er weer eens een oud vrouwtje blij is dat ik haar compleet kapotte bril heb gerepareerd is en ze me vastpakt en een kus geeft. Falcon punch to the vagina! _O-

 ɪ ᴅᴏɴ'ᴛ ᴛʜɪɴᴋ ʏᴏᴜɴɢ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ ʀᴇᴀʟɪᴢᴇ ᴊᴜꜱᴛ ʜᴏᴡ ʜᴀʀᴅ
 ɪᴛ ɪꜱ ꜰᴏʀ ᴍɪʟʟᴇɴɪᴀʟꜱ ᴏꜰ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴀɪɴ ᴀɢᴇ ᴛᴏ ʀᴇꜰʀᴀɪɴ ꜰʀᴏᴍ
 ᴘᴏꜱᴛɪɴɢ ꜱᴏɴɢ ʟʏʀɪᴄꜱ ᴀꜱ ᴄʀʏᴘᴛɪᴄ ᴇᴍᴏᴛɪᴏɴᴀʟ ꜱᴛᴀᴛᴜꜱ ᴜᴘᴅᴀᴛᴇꜱ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:07

idylle schreef:
Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.

Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.

Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.

Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.

Snappen jullie?



Of ie het nou goed bedoelt of niet, je hoort niet zomaar aan iemand te zitten. Ik zou ook vragen of een mannelijke collega het overneent, je weet nooit wat er in zo'n vent omgaat.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:10

idylle schreef:
De tip om te zeggen : Een hand volstaat voor mij. Vind ik super!

Maar het is niet duidelijk en je doet daarbij alsnog een beroep op zijn gevoel voor etiquette, wat hij nou juist niet lijkt te hebben. Gevolg kan zijn dat hij je even later alsnog knuffelt of een arm om je heen slaat. Je gaf namelijk geen duidelijke grens aan, alleen maar wat 'volstaat', niet wat je juist wel of niet wil.

Ieder sociaal invoelend persoon begrijpt wat je met bovenstaande zin bedoelt, maar als deze man dat was dan was deze hele situatie met het knuffelen er al niet geweest, snap je?

koeien op de weg...

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 00:16

De quote van 1 van jullie met het vetgedrukte is wat onhandig geformuleerd van mijn kant. Zoals je in 1 van mijn reacties kunt lezen geef ik duidelijk aan dat als zijn intenties wel verkeerd zijn ik ook meteen duidelijk zal maken dat dit niet gewenst is en als hij daarop niet reageerd ik hem de deur zal wijzen, dus wat je nu zegt mezelf verkopen vind ik absoluut niet aan de orde en nee ik ben geen prutsmuts zoals je mij nu neerzet!

Verder ben ik het wel eens dat ik niet alleen de hand moet doen, maar dat ik het ook daadwerkelijk moet benoemen dat ik dit niet wil.

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:17

idylle schreef:
Ik wil hem niet voor het hoofd stoten, omdat ik niet zeker weet of hij er iets mee bedoeld of dat hij gewoon zo is en er niks mee bedoeld.

Weet daarom niet goed hoe ik hem dat moet zeggen zonder hem voor het hoofd te stoten.

Hij komt van een andere opticien waar hij erg ontevreden over is en wil een erg luxe bril kopen bij mij.

Hierdoor ben ik dus aan het bedenken hoe ik kan vertellen dat me dit toch echt te ver gaat, maar wel zo dat ik hem dus ook die bril nog steeds verkoop.

Snappen jullie?


Je gaat eigenlijk al de mist in door te denken dat hij het misschien helemaal niet zo bedoeld, dat maakt helemaal niet uit, jij voelt je er niet prettig bij en dat is het belangrijkste.

En los daarvan, ik werk in de horeca en ik ken ook genoeg mannen, van vooral die leeftijd, die altijd wel een excuus weten te vinden om aan mijn kont te zitten of wat dan ook. Ik kijk ze meestal verontwaardigd aan en zeg iets van 'moet dat nou?' en pak het in als een grapje. Begrijpen ze dat niet dan word ik wat duidelijker, maar dat is eigenlijk nog niet nodig geweest. Ze weten het dondersgoed hoor.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

MirandaMalik

Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:18

Gewoon zeggen dat je man het niet leuk vindt dat een andere man je knuffelt.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:18

Tenzij deze meneer van de maan komt (en die kans acht ik niet groot :P) zal hij echt wel weten dat dit niet hoort bij normale omgangsvormen.
Hij heeft je domweg overrompeld. Je hoeft hem niet te sparen, maar wel goed voor jezelf zorgen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:25

:) :) Zou je misschien jouw baas/ manager hierover kunnen inlichten, zodat die, die dag aanwezig is,
en kunnen ingrijpen, mocht het uit de hand lopen.


zodat je meerdere collega's hebt, die er melding van kunnen maken, mocht het fout gaan :) :)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 00:51

Waarom word deze man gelijk afgeschilderd als iemand die iets wil van TS? :roll:
Compleet met desnoods geweld gebruiken erbij! :?

Sommige mensen zíjn zo! Dat betekend natuurlijk niet dat dat geaccepteerd moet worden als de TS het niet prettig vindt. Maar om nou zo van leer te trekken gaat mij te ver. De tip van netjes een hand geven en zeggen dat dat volstaat is iets waar ik me in dit geval prima in kan vinden.

Maar knietjes, tikken, liever niets verkopen dan jezelf: hállo, wie zegt dat die man TS wil aanraden?

Wat een vergezochte onzin, zeg!

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 01:02

MirandaFuego schreef:
Gewoon zeggen dat je man het niet leuk vindt dat een andere man je knuffelt.


Dat vind k altijd zo ontzettend laf. Je bent geen eigendom van je man, je hoeft je niet te verstoppen achter n vent. Je kunt toch gewoon aangeven dat je zélf iets niet wil.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 07:59

Het kan ook gewoon een oudere man zijn die dolblij is dat iemand hem zo goed helpt met zijn nieuwe bril.
Ik zou netjes even zeggen dat je blij bent dat je hebt kunnen helpen maar dat er niet geknuffeld wordt. En gewoon vriendelijk blijven. Als hij dan nog aan je gaat zitten dan is het wat anders, maar ik zou het eerst op een normale manier aangeven door het uit te spreken. Communicatie is het toverwoord he? Zeggen wat je graag wilt of niet wilt. Je hoeft er niet op los te meppen of aangifte te doen of me too te gillen.
Die man kan wel gewoon dolgelukkig zijn en je van blijdschap een knuffel hebben gegeven. ik zou gewoon zeggen: er wordt hier niet meer geknuffeld meneer ......, dat is niet helemaal de bedoeling.
Met een vriendelijke lach kom je heel ver hoor.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:07

Zit je in een winkelcentrum met security? Dan hun zeker inlichten! Wat ik erg raar vind is dat hij ook gelijk vraagt of je altijd alleen staat... Daarvan zouden mijn alarmbellen afgaan

Zorg dat je dinsdag hoe dan ook niet alleen bent. Spreek een codewoord af met je collega, als je dat zegt gaat zij hulp halen (security of direct de politie) En wees direct assertief als je hem ziet, je weet nu wat hij gaat doen. Ik betwijfel dat deze man beperkt is, dus let goed op en pas op jezelf en je collega!

Je mag als filiaal manager een winkelverbod uitgeven, dus als je je echt bedreigt voelt stuur je hem weg en bel je met je hoofdkantoor en regio manager. Hebben jullie video bewaking?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:18

Hmm, geen idee wat zijn intenties zijn maar ik zou zeggen Sorry meneer, maar dit wil ik liever niet, een hand is voor mij voldoende, dank u wel.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:23

Ik vind die paniekmodus een beetje overdreven. Winkelverbod? Politie? Maar ik was er niet bij, geen idee of het een potentiele verkrachter is of een overenthousiaste man. Licht je collega in en wees beducht op knuffelaanvallen die je moet afslaan.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 08:32

chocobroodje schreef:
Zit je in een winkelcentrum met security? Dan hun zeker inlichten! Wat ik erg raar vind is dat hij ook gelijk vraagt of je altijd alleen staat... Daarvan zouden mijn alarmbellen afgaan

Zorg dat je dinsdag hoe dan ook niet alleen bent. Spreek een codewoord af met je collega, als je dat zegt gaat zij hulp halen (security of direct de politie) En wees direct assertief als je hem ziet, je weet nu wat hij gaat doen. Ik betwijfel dat deze man beperkt is, dus let goed op en pas op jezelf en je collega!

Je mag als filiaal manager een winkelverbod uitgeven, dus als je je echt bedreigt voelt stuur je hem weg en bel je met je hoofdkantoor en regio manager. Hebben jullie video bewaking?


Voel me absoluut niet bedreigd door hem hoor! Mijn collega weet al dat hij komt. Denk dat dit voor nu voldoende is.

Ik zal het nog wel even met mijn meerdere erover hebben om te vragen hoe ik dit aan kan pakken.

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:47

En je hebt niet bedacht dat hij misschien bij de vorige opticien niet meer terecht kan om exact deze reden? Dat hij zegt dat hij niet tevreden was kan net zo hard banketstaaf zijn..

Ik zou de afspraak nu wel door laten gaan, hij staat gemaakt dus afzeggen lijkt me onprofessioneel. Maar als hij nogmaals zoiets doet zou ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken zijn handen thuis te houden. Weigert hij dat dan mag hij gewoon de winkel verlaten.

Bespreek het inderdaad vantevoren met je collega. Mocht het dan weer gebeuren en hij reageert aggressief of wil niet vertrekken kan je collega eventueel de politie/wijkagent inschakelen.

Reden dat ik zo reageer is omdat die kerels vaak heel goed weten wat ze doen en zich juist heel vriendelijk gaan opstellen in de hoop dat ze er dan mee weg komen. Zo eentje heb ik hier in de buurt ook rondlopen. Iedereen draagt hem op handen maar ik trap er niet in. Hij heeft ook al vaker ongewenst lichamelijk contact gezocht. Is verder een hele aardige man van in de 60 maar dat soort gedrag slik ik gewoon niet. Daar ben ik mezelf te trouw aan. Kan ie nog zo aardig zijn en er zogenaamd "niks mee bedoelen". Ik geloof het gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 24-02-18 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:54

chocobroodje schreef:
Zit je in een winkelcentrum met security? Dan hun zeker inlichten! Wat ik erg raar vind is dat hij ook gelijk vraagt of je altijd alleen staat... Daarvan zouden mijn alarmbellen afgaan

Zorg dat je dinsdag hoe dan ook niet alleen bent. Spreek een codewoord af met je collega, als je dat zegt gaat zij hulp halen (security of direct de politie) En wees direct assertief als je hem ziet, je weet nu wat hij gaat doen. Ik betwijfel dat deze man beperkt is, dus let goed op en pas op jezelf en je collega!

Je mag als filiaal manager een winkelverbod uitgeven, dus als je je echt bedreigt voelt stuur je hem weg en bel je met je hoofdkantoor en regio manager. Hebben jullie video bewaking?


Joh, het is geen terrorist :=

TS: je kan toch gewoon iets zeggen in de trant van "Meneer wilt u dat niet doen, ik vind dat niet fijn"?

I am because you were

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:57

Dat zeg je nu... Maar dat weet je evengoed niet.. We leven niet meer in een wereld waar iedereen het even goed met elkaar voor heeft. Dit soort oliebol gebeurt dus keihard elke dag OOK in Nederland. Misschien is het overdreven, maar liever wat extra veiligheidsmaatregelen dan dat TS straks wordt aangerand of nog erger.


Edit:

Wie zegt dat hij dit ook niet bij het meisje van de slager doet (bv)?

prugelpiet schreef:
chocobroodje schreef:
Zit je in een winkelcentrum met security? Dan hun zeker inlichten! Wat ik erg raar vind is dat hij ook gelijk vraagt of je altijd alleen staat... Daarvan zouden mijn alarmbellen afgaan

Zorg dat je dinsdag hoe dan ook niet alleen bent. Spreek een codewoord af met je collega, als je dat zegt gaat zij hulp halen (security of direct de politie) En wees direct assertief als je hem ziet, je weet nu wat hij gaat doen. Ik betwijfel dat deze man beperkt is, dus let goed op en pas op jezelf en je collega!

Je mag als filiaal manager een winkelverbod uitgeven, dus als je je echt bedreigt voelt stuur je hem weg en bel je met je hoofdkantoor en regio manager. Hebben jullie video bewaking?


Joh, het is geen terrorist :=

TS: je kan toch gewoon iets zeggen in de trant van "Meneer wilt u dat niet doen, ik vind dat niet fijn"?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat moet ik hiermee.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 08:59

Ik vind het bijna angst aanjagen wat je nu doet.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

idylle
Berichten: 5792
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-18 09:01

xPabloBokt schreef:
En je hebt niet bedacht dat hij misschien bij de vorige opticien niet meer terecht kan om exact deze reden? Dat hij zegt dat hij niet tevreden was kan net zo hard banketstaaf zijn..

Ik zou de afspraak nu wel door laten gaan, hij staat gemaakt dus afzeggen lijkt me onprofessioneel. Maar als hij nogmaals zoiets doet zou ik hem vriendelijk doch dringend verzoeken zijn handen thuis te houden. Weigert hij dat dan mag hij gewoon de winkel verlaten.

Bespreek het inderdaad vantevoren met je collega. Mocht het dan weer gebeuren en hij reageert aggressief of wil niet vertrekken kan je collega eventueel de politie/wijkagent inschakelen.

Reden dat ik zo reageer is omdat die kerels vaak heel goed weten wat ze doen en zich juist heel vriendelijk gaan opstellen in de hoop dat ze er dan mee weg komen. Zo eentje heb ik hier in de buurt ook rondlopen. Iedereen draagt hem op handen maar ik trap er niet in. Hij heeft ook al vaker ongewenst lichamelijk contact gezocht. Is verder een hele aardige man van in de 60 maar dat soort gedrag slik ik gewoon niet. Daar ben ik mezelf te trouw aan. Kan ie nog zo aardig zijn en er zogenaamd "niks mee bedoelen". Ik geloof het gewoon niet.


Het stomme is, dat ik normaal gesproken net zo in elkaar zit. Als dit privé gebeurd was, had ik er meteen wat van gezegd. Maar juist omdat dit in de winkel gebeurd is en ik het totaal niet aan zag komen, heb ik het laten gebeuren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chocky84 en 65 bezoekers