Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 20:51

Hallo!

Gisteren kregen wij een prachtige brief van een ontzettend lieve 82-jarige dame. Zij is op zoek naar haar oude vrienden die in de jaren 70/80 in onze straat woonden en toen een ijzerhandel in Soest hadden. Omdat wij in het telefoonboek staan, heeft ze ons een brief gestuurd in de hoop dat wij haar met haar vrienden in contact kunnen brengen. Helaas loopt ons eigen buurtonderzoekje op niets uit....

Afbeelding

Ik heb de brief even uitgeschreven voor de duidelijkheid:

Citaat:
Heer/Mevr. Van der S.p.a,

U zult wel heel vreemd opkijken bij het ontvangen van deze brief.

Ik ben nl. op zoek naar: Jerry en Henny Teunissen die op de Vosseveldlaan 6A hebben gewoond. Ze hebben 2 dochters (leeftijd begin 40 - getrouwd?). Ze waren hele goede vrienden van mijn man en dus ook van mij en we zijn ze door omstandigheden o.a. verhuizing uit het oog verloren. Ik wil graag contact met hun opnemen en ook doorgeven dat mijn man 3 maanden geleden is overleden.

Ik heb U al een paar keer proberen te bellen. De gemeente Soest heb ik ook gebeld, maar die geven geen gegevens. Wat ik eigenlijk wel wist. Heeft u ze misschien gekend en/of weet U misschien waar heen ze zijn verhuisd. Of waar hun dochters wonen. Ik zou zo graag contact met hun opnemen. Ik woon in Helmond (Noord-Brabant).

Mijn excuses voor mijn onbescheidenheid U deze brief te schrijven met mijn vragen. Hopende wat van u te horen.

Met vriendelijke groet, R. van L.


En nu? Ik heb hem al op Facebook gezet en ik heb zelfs al een berichtje naar All you need is love gestuurd :o . hebben jullie nog tips hoe ik deze lieve mevrouw kan helpen?

(uiteraard heb ik de reeds uitgezette acties met haar besproken en ze is heel blij met mijn hulp!)

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.


Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:57

Ah wat lief dat je haar probeert te helpen? Ik heb even gezocht op die namen op Facebook en ik denk dat de mensen die ik heb gevonden misschien wel die mensen zijn (maar daar heb je denk ik zelf al op gezocht?) :)

Edit: Ik voel me wel een beetje een stalker nu haha.

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:02

Alaskan schreef:
Ik heb even gezocht op die namen op Facebook en ik denk dat de mensen die ik heb gevonden misschien wel die mensen zijn (maar daar heb je denk ik zelf al op gezocht?) :)

Echt? Ik had zelf ook wel zitten kijken, maar de mensen die we zoeken zijn tussen de 80 en 90 jaar oud, niet echt de Facebook-doelgroep dus.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:07

Plukje schreef:
Alaskan schreef:
Ik heb even gezocht op die namen op Facebook en ik denk dat de mensen die ik heb gevonden misschien wel die mensen zijn (maar daar heb je denk ik zelf al op gezocht?) :)

Echt? Ik had zelf ook wel zitten kijken, maar de mensen die we zoeken zijn tussen de 80 en 90 jaar oud, niet echt de Facebook-doelgroep dus.


Hm ja sorry, iets te vlug gekeken. Denk dat deze personen iets jonger zijn. Ik hoop dat je toch via Facebook of een andere weg reacties krijgt!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:08

Zijn er geen mensen in jouw straat die er al heel lang wonen? Misschien weten die meer.

WildDreams

Berichten: 2423
Geregistreerd: 08-06-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:11

Prachtig die brief, lief dat je ze wil helpen!

Bij dochters van 40 denk ik zelf aan mensen van 60-70, of is mijn familie heel jong? :o Ik heb er ook een passend profiel bij gevonden. In 1968 kreeg ie verkering met zn vrouw, 50 jaar geleden, dan zou ie nu rond de 70 zijn? Klinkt goed :)

Edit: zie nu dat die vrouw zelf 82 is, overheen gelezen, sorry! Maar 70 zou toch nog wel kunnen?
Laatst bijgewerkt door WildDreams op 16-02-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt


WANDERLUST België - Frankrijk - Duitsland - Engeland - Spanje - Portugal - Slovenië - Italië - Kreta - Kroatië - Turkije - Egypte - Thailand - Zakynthos - Zuid-Afrika - eSwatini

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:13

Hebben jullie geen fb groep van oud-*plaatsnaam* oid?

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:14

WildDreams schreef:
Prachtig die brief, lief dat je ze wil helpen!

Bij dochters van 40 denk ik zelf aan mensen van 60-70, of is mijn familie heel jong? :o Ik heb er ook een passend profiel bij gevonden. In 1968 kreeg ie verkering met zn vrouw, 50 jaar geleden, dan zou ie nu rond de 70 zijn? Klinkt goed :)


Ik denk dat wij dezelfde hebben gevonden! Zo dacht ik namelijk ook, of weet je zeker dat de mensen tussen de 80/90 zijn TS?

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:16

Ik woon in Soest. Zal het eens de buren vragen. Die wonen hier al meer dan 30 jaar :=

Laerkens Beauty

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:19

Alaskan schreef:
WildDreams schreef:
Prachtig die brief, lief dat je ze wil helpen!

Bij dochters van 40 denk ik zelf aan mensen van 60-70, of is mijn familie heel jong? :o Ik heb er ook een passend profiel bij gevonden. In 1968 kreeg ie verkering met zn vrouw, 50 jaar geleden, dan zou ie nu rond de 70 zijn? Klinkt goed :)


Ik denk dat wij dezelfde hebben gevonden! Zo dacht ik namelijk ook, of weet je zeker dat de mensen tussen de 80/90 zijn TS?


Ik heb mevrouw gebeld, dus ik weet heel zeker dat ze tussen de 80 en de 90 moeten zijn. Kun je een linkje in een pb’tje sturen? Het is altijd het bekijken waard!

Ik ben ook al langs diverse deuren in de straat geweest om te vragen of iemand hen kent, maar helaas...

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:23

Ik gok dat ik dezelfde gevonden heb alleen geen Henny maar Hennie met een dochter (E) met dezelfde achternaam van rond de 40.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:25

Probeer de groep “Soest in oude & nieuwe foto’s” eens...

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:26

zonnebloem18 schreef:
Ik gok dat ik dezelfde gevonden heb alleen geen Henny maar Hennie met een dochter (E) met dezelfde achternaam van rond de 40.

Uit Maarssen? Daar zat ik gisteren ook al naar te kijken! Ik kon alleen geen enkele connectie met Soest vinden, maar het kan natuurlijk geen kwaad als ik haar een berichtje stuur!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:27

LadyMadonna schreef:
Probeer de groep “Soest in oude & nieuwe foto’s” eens...

Dank! Ik heb me aangemeld, nog even wachten op acceptatie!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

19marjo90

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:29

En een ander persoon dienTeunissen heet in Soest? Zijn er volgens mij een heleboel van. Wellicht dat het familie is? Leuk dat je zo veel doet om te helpen!

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:29

Ja die in Maarssen, de dochter is geboren in Utrecht zag ik dus ook wel dezelfde regio. Ze zouden natuurlijk ook wel veel verder weg verhuisd kunnen zijn, net als de vrouw die nu op zoek is natuurlijk.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:30

ik zie dat het de Vosseveldlaan betreft?

zit daar niet de oude paardekamp dat die misschien iets weten?
ik weet dat zei soms best veel mensen uit de omgeving kennen dus misschien dat zei iets kunnen beteken?

ik zal mijn Tante ook is vragen die heeft heel lang daar in de buurt gewoond.

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 21:49

japielover schreef:
ik zie dat het de Vosseveldlaan betreft?

zit daar niet de oude paardekamp dat die misschien iets weten?
ik weet dat zei soms best veel mensen uit de omgeving kennen dus misschien dat zei iets kunnen beteken?

ik zal mijn Tante ook is vragen die heeft heel lang daar in de buurt gewoond.


De paardenkamp zit wel een stukje verder. Ik heb al diverse buren gesproken die hier al meer dan 30 jaar wonen. Sommigen kennen ze wel, maar hebben geen verdere aanknopingspunten. Ik ga de mevrouw uit Maarssen een berichtje sturen!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

wyoming

Berichten: 2498
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:57

Ik heb het mijn moeder gevraagd maar die weet het ook niet. Mijn vader ook een berichtje gedaan maar nog geen antwoord gekregen.

Ik doe op vrijdag altijd boodschappen voor een mevrouw (93) die vroeger op de p.c hooftlaan heeft gewoond misschien dat zij wat weet. Als ik er aan denk ga ik het haar vragen volgende week.

Ik heb ook je bericht op Facebook gevonden dus ook maar even gedeeld. Je weet maar nooit.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:03

misschien gewoon wat random mensen met die achternaam een berichtje sturen op fb? misschien dat iemand familie is ;)

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:04

je zou hart van nl eens kunnen benaderen die doen soms ook nog weleens zo'n liefdevol oproepje

Anoniem

Re: Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:57

Is er geen regionale nieuwswebsite? Misschien willen zij een stukje plaatsen?

Plukje
Berichten: 1651
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 23:05

LadyMadonna schreef:
Probeer de groep “Soest in oude & nieuwe foto’s” eens...

Deze groep lijkt wat beet te hebben!! Dank je wel!

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 03:57

StalNollie schreef:
je zou hart van nl eens kunnen benaderen die doen soms ook nog weleens zo'n liefdevol oproepje


Dan moet die mevrouw dat ook zien zitten, want ze zullen geheid ook contact met haar opnemen en haar in beeld willen hebben.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Prachtige brief ontvangen van 82-jarige dame

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:13

Pfoe, wat spannend. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, ComscoreBot, Emmaa_92, Esmee_RS, Fayyah19, flintstones, Jessica_1998, Marcato, meniekske, SannevZ, spookyskippy, verootjoo en 178 bezoekers