Liefde op het eerste gezicht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:53

Ik ben ook benieuwd naar het probleem nu, van een bezette man moet je afblijven vind ik. Mocht dat het issue zijn..


Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:00

Supervixen schreef:
korbakimmy8 schreef:
Als je eenmaal kinderen heb weet je 100% zeker dat liefde op het eerste gezicht bestaat!


Dit is wel een hele rare redenering.


Nee hoor, het is waar. Ik geloofde ook niet in liefde op het eerste gezicht, maar na mijn 2 kinderen wel. Onvoorwaardelijke liefde op het eerste gezicht, groter dan ik ooit voor mogelijk hield. Geen man kan hier ooit tegenop.

Is het al lente?

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:07

Palmera schreef:
Ik geloof in (seksuele) aantrekkingskracht op het eerste gezicht. En dat kan in sommige gevallen uitgroeien tot liefde. Dan is het dus heel eenvoudig om dat, in die specifieke gevallen, liefde op het eerste gezicht te noemen.
Maar liefde is iets wat moet groeien terwijl aantrekkingskracht direct kan onstaan. Nee, liefde op het eerste gezicht bestaat dus, imo, niet.


Hier sta ik ook achter.
Liefde moet altijd groeien, liefde maakt dat je na jaren alles kleine kantjes van je partner toch kan doorzien.
Aantrekking en lust kan dan wel in één oogopslag, af en toe met bijzonder leuke gevolgen als het wederzijds is :D

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 15:41

Anoniem schreef:
Ik stikte even in m'n broodje. 'Jou als nuchter persoon'. Hmmm, natuurlijk.

Afijn, om maar op je vraag terug te komen.

Ja ik geloof in liefde op het eerste gezicht. Toen ik m'n vriend voor het eerst zag wist ik dat ik alleen hém wilde.
Nouja, dat is gelukt :+

En daarna nog een keer bij onze zoon :+
Hoe cliché dat ook klinkt.



Nee, meer van, ik geloof niet dat echte liefde bestaat

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:43

Supervixen schreef:
korbakimmy8 schreef:
Als je eenmaal kinderen heb weet je 100% zeker dat liefde op het eerste gezicht bestaat!


Dit is wel een hele rare redenering.


Ze bedoelt liefde op het eerste gezicht voor haar kinderen natuurlijk :+

Ik ga verder met Palmera mee, denk dat liefde op het eerste gezicht (bij een romantische partner dan natuurlijk) inderdaad gebaseerd is op seksuele aantrekking.

Ik had dat bij mijn vriend overigens absoluut niet. Toen wij elkaar ontmoetten was ik 12 bijna 13 en hij bijna 19 :+ We hebben een relatie gekregen toen ik bijna 19 werd, hij werd toen bijna 25. Bij ons is het dus echt gebaseerd op dat we naar elkaar toe gegroeid zijn. De seksuele aantrekking kwam pas nadat we een relatie hebben gekregen.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 15:49

Hier een super melig 'liefde op het eerste gezicht verhaaltje' :D

Ik heb mijn vriend een jaar of 8 (7?) geleden voor het eerst gezien, ik bleef bij een vriendin slapen na oud op nieuw en in het naar huis fietsen, zat ik achterop bij hem...
Wat vond ik 'm leuk en ik voelde stiekem ook wel dat dat een beetje wederzijds was, maar goed, ik had een vriend toen, dus moest daar niet aan denken...

Toen het een jaar later uit was met mijn ex en ik terug 'op zoek was' naar iemand, zei ik lachend tegen mijn vriendinnen: 'Ik wil nen boerezoon, ne lieve en ne grappige, ne serieuze jongen, die mij echt graag gaat zien'. Die vriendinnen zeiden (bijna in koor) 'Pieterke!, dat zou nog iets voor u zijn!'

Dat wist ik natuurlijk al lang (nu ja, ergens onderbewust) want Pieterke (Pieter dus :) ) was die jongen waar ik bij op de fiets had gezeten.
Een week later stonden we te praten op een feestje en na een weekje berichtjes heen en weer sturen, was het HEEL duidelijk. Toen we elkaar de volgende vrijdag zagen (om een cadeau voor gemeenschappelijke vrienden te maken) was het gelijk raak <3

En het grappige van heel het verhaal is, dat mijn vriend toen we een tijdje samen waren, vroeg of ik nog wist dat ik eens met hem heb meegereden, achterop zijn fiets, want, dat hij mij toen eigenlijk al wel zag zitten, maar, ik had een vriend :+ ....

Nu zijn we 6 jaar verder, wonen we gelukkig samen en deze zomer trouwen we, ik geloof dus wel in liefde op het eerste gezicht ^&+

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 22:47

Hij heeft inderdaad een relatie. Maar dat zegt niet alles, mijn ouders zijn al jaren bij elkaar, maar dat is nu gewoon vriendschappelijk, wonen samen.

Ik was gisteren op de bruiloft van een vriendin, ik had een andere vriendin een tijd geleden gevraagd wat zij vond van een huwelijk tussen twee mannen of vrouwen, want ik vertelde dat ik dus verliefd ben geworden op die man, zij dacht dat ik maar wat fantaseerde, want hoe kan ik hem nou leuk vinden...Zij dacht toen meteen dat ik met haar wilde, maar dat is zeker niet waar, ze is gewoon mijn beste vriendin en meer niet. Volgens mij heeft ze het ook thuis verteld, ze heeft sinds kort een vriend, gisteren zaten we aan tafel en zei haar vader voor de grap tegen mij, tussen die twee krijg je geen woord. Iedereen keek naar mij :')
En iedereen vraagt wanneer ik een vriend zal krijgen, ook mijn opa vind het raar dat ik misschien ook wel op vrouwen val. En zo te zien hier op bokt ook... is het echt zo raar?
Ik twijfel nog vaak aan mijzelf of ik echt bi ben, maar misschien komt dat meer doordat ik alleen maar gebruikt ben door mannen, ik kan het gewoon veel beter met vrouwen vinden. Mannen zijn vaak zo gevoelloos en afstandelijk...

Ik ben een vrouw, dat maakt kinderen krijgen gelukkig een stuk makkelijker, al zou ik ooit een relatie krijgen met een vrouw. Ja, een kind krijgen, dat wordt zeker liefde op het eerste gezicht <3

Deze vriendin die gisteren getrouwd is, was trouwens ook verliefd geworden op haar vriend toen hij nog een relatie had met een andere, maar dat was uitgegaan later. Als het niet meer lekker loopt, snap ik het, maar aan de andere kant zou ik niet een relatie kapot willen maken...

Anoniem

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 22:52

Hoi Gucci!
Wat leuk dat je verliefd bent.
Het valt me op dat je vaak topics plaats met lastige onderwerpen.
Is het misschien een idee om hulp te zoeken bij een psycholoog?
Want ook deze verliefdheid lijkt mij wel een onderwerp waar hulp misschien wel fijn bij is. :)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:00

Anoniem schreef:
Hoi Gucci!
Wat leuk dat je verliefd bent.
Het valt me op dat je vaak topics plaats met lastige onderwerpen.
Is het misschien een idee om hulp te zoeken bij een psycholoog?
Want ook deze verliefdheid lijkt mij wel een onderwerp waar hulp misschien wel fijn bij is. :)

Waarom nou direct die psycholoog erbij halen?
Echt, ik snap dat echt niet!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:12

Direct zou ik het niet willen noemen, eerder veel te laat... :+

Ts, het is al vaak gezegd dus ik verwacht niet dat je er iets mee gaat/wil doen.
Maar ga nu eerst eens aan jezelf werken voor je jezelf weer in je volgende probleem stort. :)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:19

Sunnda schreef:
Direct zou ik het niet willen noemen, eerder veel te laat... :+

Ga je lekker? Als jij jezelf zonodig voor iedere scheef zittende hersenkronkel bij een psycholoog wilt laten behandelen heb je mijn zegen.
Maar er zijn ook mensen die op eigen kracht aan zichzelf kunnen en willen werken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:30

Palmera schreef:
Sunnda schreef:
Direct zou ik het niet willen noemen, eerder veel te laat... :+

Ga je lekker? Als jij jezelf zonodig voor iedere scheef zittende hersenkronkel bij een psycholoog wilt laten behandelen heb je mijn zegen.
Maar er zijn ook mensen die op eigen kracht aan zichzelf kunnen en willen werken.

Neem een wijntje, eet wat chocolade en kon tot rust. Het heeft geen zin je gek te maken op internet want de andere partij boeit het toch niet. :D

Zoals ik de topics van ts voorbij zie komen gaat het niet beter, alleen slechter en dat is imo zorgelijk. Ik hoop dus dat ts wel degelijk een keer hulp van buitenaf gaat zoeken, want dit is geen dwarszittende scheet.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Liefde op het eerste gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 23:34

En dat beoordeel jij zo vanaf je scherm aan de hand van wat topics? Dan komt half bokt wel in aanmerking voor opname in een gesloten inrichting.

Met mij gaat het overigens prima, maar ik vind je opmerking nogal vals. ;)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 00:02

Palmera schreef:
En dat beoordeel jij zo vanaf je scherm aan de hand van wat topics? Dan komt half bokt wel in aanmerking voor opname in een gesloten inrichting.

Met mij gaat het overigens prima, maar ik vind je opmerking nogal vals. ;)

Tsja, ik weet niet in hoeverre je bekend bent met de topics, maar ik vind ze vrij zorgelijk.

Ik vond jou post heel bijzonder eigenlijk.
Iemand geeft op een hele nette manier aan (en dat advies is in oude topics al tig malen op een minder aardige manier gegeven, dus vond het juist heel netjes) dat iemand misschien even mee moet kijken om het leven een beetje te structureren en dan doe jij alsof ze heeft geopperd een voodo-gebedsgenezer te bellen. :)

Edit; die iemand is june zie ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:16

Ik kan me ook goed in het 'psycholoog' verhaal vinden. Overigens kan een psycholoog je ook gewoon een goede basis geven en handgrepen voor het leven, alleen noemen ze het dan vaak een lifecoach o.i.d.
Sterker nog, dát wordt ook continu herhaalt.

TS, één ding; een man of vrouw in een relatie/huwelijk blijf je vanaf. Leuk dat jij vindt dat dat 'niks' zegt 'want je ouders...' maar zo werkt het natuurlijk niet.

Het is niet raar als je op vrouwen valt, maar jíj lijkt (sorry voor de harde woorden) op alles te vallen wat aandacht aan je geeft of een zak geld bij zich heeft.

En dáárover zou je best eens kunnen gaan babbelen met een psycholoog of maatschappelijk werker. Want bij iedere relatie denk jij 'ach dat zegt niets, alles kan kapot, hij gaat toch bij z'n vrouw weg'.

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:25

Ok dus je bent verliefd op een homo die in een relatie zit. Maar dat maakt jou niets uit want jouw ouders hebben ook geen liefdesrelatie meer dus hun homohuwelijk zegt ook niets.
Toen vertelde je het aan je vriendin en zij denkt nu dat je verliefd op haar bent.
En omdat mannen gevoelloos en afstandelijk zijn en jou gebruiken ben je nu ineens bi.
Goed verhaal. Wat heeft die man (die homo is en getrouwd) er nu eigenlijk nog mee te maken?

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:31

Ik snap niet zo heel veel van je verhaal. Op wie ben je nu verliefd. Een man? De man van je vriendin? Je vriendin?

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:44

Babootje schreef:
Ik snap niet zo heel veel van je verhaal. Op wie ben je nu verliefd. Een man? De man van je vriendin? Je vriendin?

Ik snap het ook niet meer..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:54

Gucci_ schreef:
Hij heeft inderdaad een relatie. Maar dat zegt niet alles, mijn ouders zijn al jaren bij elkaar, maar dat is nu gewoon vriendschappelijk, wonen samen.

En iedereen vraagt wanneer ik een vriend zal krijgen, ook mijn opa vind het raar dat ik misschien ook wel op vrouwen val. En zo te zien hier op bokt ook... is het echt zo raar?


Je bovenste verhaal is natuurlijk lekker gemakkelijk voor jezelf, omdat je ouders vriendschappelijk samenwonen moet dat ook maar gelden voor diegene waarop je verliefd bent. Dat komt jou heel goed uit, maar die redenering is natuurlijk gewoon puur egoïstisch.

Waarom denk je dat Bokkers het raar vinden dat je misschien ook wel op vrouwen valt? Dat komt hier niet eens ter sprake? En je zegt dat "HIJ" een relatie heeft, dus het gaat toch over een man?

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:21

Palmera schreef:
En dat beoordeel jij zo vanaf je scherm aan de hand van wat topics? Dan komt half bokt wel in aanmerking voor opname in een gesloten inrichting.

Met mij gaat het overigens prima, maar ik vind je opmerking nogal vals. ;)

Wow, ga je lekker? :n :n

Geen leven zonder horsies!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:28

Ik meende dat TS al eerder hulp heeft gezocht bij een psycholoog (of dat zou doen?).

Vind je laatste post erg warrig TS. Snap even niet wat aantrekkingskracht tot vrouwen nou met die man te maken heeft.

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:48

Ik geloof wel in lust op het eerste gezicht :D liefde moet groeien...

Liefde voor familie en kinderen vind ik een ander soort liefde.

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:01

Goof schreef:
Ok dus je bent verliefd op een homo die in een relatie zit. Maar dat maakt jou niets uit want jouw ouders hebben ook geen liefdesrelatie meer dus hun homohuwelijk zegt ook niets.
Toen vertelde je het aan je vriendin en zij denkt nu dat je verliefd op haar bent.
En omdat mannen gevoelloos en afstandelijk zijn en jou gebruiken ben je nu ineens bi.
Goed verhaal. Wat heeft die man (die homo is en getrouwd) er nu eigenlijk nog mee te maken?


:')
Eerlijk gezegd snap ik er ook niet veel van. Ben je nu op een hij of een zij? En wat hebben jouw ouders ermee te maken? Ik denk ook dat je beter iets sterker in je schoenen kan leren staan, je moet eerst van jezelf leren houden voordat je van een ander kan houden. Een Lifecoach is zeker geen stom idee.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:13

En als mannen eenmaal voor mannen gaan, dan zijn poesjes niet meer interessant....just sayin :7

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 11:31

Anoniem schreef:
Hoi Gucci!
Wat leuk dat je verliefd bent.
Het valt me op dat je vaak topics plaats met lastige onderwerpen.
Is het misschien een idee om hulp te zoeken bij een psycholoog?
Want ook deze verliefdheid lijkt mij wel een onderwerp waar hulp misschien wel fijn bij is. :)


Als je je echt zorgen maakt om TS waarom dan niet zo'n bericht vi PB?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Koekie_186, Vagabondo, YandexBot en 117 bezoekers

cron