Overname spullen huurhuis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:53

Dat is dus het verradelijke ragdollcat. Dat ze het huis gaan huren is duidelijk. Of ze op die laatste dag betalen voor de zaken die overeen gekomen zijn is een heel ander verhaal. ze kunnen ineens van gedachten veranderd en niet of te weinig betalen. Ze kunnen op die laatste dag afzien van overname waardoor die op het laatste moment de vloer er nog uit moet trekken of een enorme boete van de woningbouw krijgen omdat dan dus niet alles wat wordt overgenomen (omdat ze er van af zouden kunnen zien) uit het appartement is. Die boetes kunnen echt groot zijn.
Omdat er zo te lezen niets is vastgelegd loopt ook de oude verhuurder dus een groot risico en zou het fair zijn iid de helft vast te betalen. Pmaargped aplsp eerder overeen gekomen is0 dat jullie alles voorpagina zouden betalen is het ook raar dit ineens te veranderen.


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:07

Oude meubels kun je zelfs bij de kringloop niet meer kwijt.Alles gaat naar de stort en als je dat zelf niet kunt dan moet je dik betalen om het te laten weghalen.En de vloerbedekking etc. kun je toch ook niet meer verkopen.Ik vind het zo jammer om goede spullen weg te gooien.Inderdaad moet vaak een huis leeg en kaal opgeleverd worden.Als je iets mag achterlaten voor de nieuwe bewoner is dat toch fijn.Maar in dit geval wil de oude bewoner geld zien.Als je dat al hebt afgesproken dan zit je ermee.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:08

Daar heb je wel gelijk in Cerilene_

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:11

Misschien een domme vraag, maar hoort een kookplaat en oven gewoon niet in een woning?Ik verhuur ook woningen ,maar dat zit bij mij in de keukens ingebouwd en hoort dus bij de woning.
Door de jaren heen ben ik ook sceptischer geworden dus zou ook niet van te voren betalen voor ik alles goed bekeken had en of alles werkte.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:39

Toen wij in ons appartementje trokken, hebben wij ook een kast overgenomen van de vorige huurder. Deze hebben wij al betaald voordat we erin trokken(2 maanden van te voren). Maar dit ging om een bedrag van 150 euro, ik kan snappen als TS over een veel hoger bedrag praat, dat ze toch twijfelt. Ik zou eventueel 50/50 doen maar liefst pas op het moment zelf betalen. Hoe je het ook draait of keert, het is voor één van beide een risico.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:46

Ragdollcat schreef:
Je begrijpt het niet helemaal.

Ze hebben getekend dat ze het huis gaan huren dus de huidige bewoners hoeven niet bang te zijn dat de nieuwe huurders helemaal niet komen of af gaan zeggen.

En op de dag dat de sleuteloverdracht gaat plaatsvinden kunnen de nieuwe huurders nog eens nagaan of alle dingen die ze over nemen nog is zoals bij een eerste bezichtiging en dan pas betalen en of gepast gaan betalen na overleg met oude huurders.

Wel zo prettig.



Het gaat niet over het huren van t appartement maar over de overname van bepaalde goederen.
Het is ook zo fijn voor de verkoper dat hij zeker is van overname zoals afgesproken.

Sanniej_

Berichten: 4898
Geregistreerd: 12-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:58

Toevallig laatst zelf spullen laten overnemen van ons oude huurhuis.
Alles op zwart wit gezet vanwege de woningbouw ook en ondertekend.
Dag van sleuteloverdracht was de nieuwe huurder een ook zodat ze nogmaals alles kon controleren inderdaad en heeft direct betaald.
Het stond al op papier wat ze zou overnemen en wij wisten dat we alles netjes over zouden dragen dus zagen er geen problemen in.
Zou echt zoiets doen hoor evt klein stukje aanbetalen maar snij inderdaad jezelf niet in de vingers.

Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik houd je. :)
Caitlynn houden van is ook weten wanneer je los moet laten..

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:03

dromertje2 schreef:
Het gaat niet over het huren van t appartement maar over de overname van bepaalde goederen.
Het is ook zo fijn voor de verkoper dat hij zeker is van overname zoals afgesproken.


En voor de koper net zo fijn dat ze de spullen in de staat krijgt zoals gezien, en dat niet de combi oven vervangen is door een oudere, het laminaat verkrast is door de verhuizing, en de gordijnen verdwenen zijn.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 19:06

Bedankt voor jullie reacties.
Ja eigenlijk wilden we morgen het contract tekenen voor toestemming overname met de lijst wat we gaan overnemen en wanneer we gaan betalen.
Zodat er sowieso een bewijs is dat we de spullen overnemen en het gaan betalen.
Helaas gaat de andere partij niet akkoord met 50/50 en wil die morgen meteen het hele bedrag hebben. Dus dan morgen toch maar die 550 euro betalen. Naja een goede leer voor de volgende keer om beter afspraken te maken.
Laatst bijgewerkt door _Lobke_ op 10-02-18 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:09

Tja jou vriend heeft eigenlijk ook wel gezegd dat ze het gewoon gaan krijgen. Dan kun je kiezen. Of je betaald het gewoon of je laat het hun alsnog mee nemen. Ik zou iemand zijn die dan denkt: Stik erin. Ik ga wel nieuw spul kopen :+

Ik zou duidelijk maken dat als hun jou niet tegemoed willen komen je niet snapt waarom jij dat wel zou moeten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-18 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_

Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:09

Nou ja, dan mogen ze t er uit halen.
Wij hebben t ook een keer gehad, zouden een tafel, gordijnen en op maat gemaakte kasten overnemen, of we even direct wilden betalen. Stom als we waren alvast betaald, op de dag van overname was de huurder m gevlogen, met de spullen die wij over zouden nemen.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 19:11

Ja maar alles eruit halen kost hun ook weer tijd en gedoe. En de vloer die erin zit is best wel redelijk.

Anoniem

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:13

Jou probleem toch niet dat het hun tijd en gedoe kost? Ze willen geen millimeter tegemoed komen naar jou. Waarom jij dan wel naar hun? 50/50 is heel redelijk. Jou zorg niet dat ze geldproblemen hebben. Ze hebben nu toch ook gewoon meubels? Lijkt mij sterk dat ze in het nieuwe huis opeens geen bed meer zouden hebben om te slapen ofzo.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:14

Vaak is het al een hele goede deal om over te kunnen nemen van de vorige huurder. Bij ons betrof het de laminaatvloer, was nieuw al 1000 euro (niet eens duur laminaat), de vaatwasser, koelkast, gasstel en afzuiger (nee dat hoorde er bij ons niet bij, via woningbouw). Op maat gemaakte kast, glazen inloopdouchewand en nog wat dingen als luxe Handdoekrekken enzo. Alles 5 jaar oud, maar nog in goede staat en nog jaren bruikbaar en eventueel nog prima verkoopbaar. Wij vroegen voor dit alles samen 250 euro, een koopje dus voor de nieuwe bewoner. Dus om nou te zeggen dat je maar blij moet zijn als je iets mag laten staan. Euhm...
Maar goed offtopic. Beide partijen lopen risico als de ander niet eerlijk is met oplevering. Dus financieel het risico delen vind ik echt niet gek. Jammer dat ze daar niet akkoord mee gaan. Volgende keer betere afspraken maken vooraf. En bedenk je dat als je enkel een nieuwe vloer aanschaft je al zo het dubbele van dat bedrag krijt bent. Laat staan met meer dure spullen als gordijnen erbij.
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 10-02-18 19:23, in het totaal 4 keer bewerkt

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:15

_Lobke_ schreef:
Ja maar alles eruit halen kost hun ook weer tijd en gedoe. En de vloer die erin zit is best wel redelijk.



Geloof mij nou als jij morgen zegt haal het er maar uit want we willen pas bij overdracht betalen dat er opeens een hoop kan. Het scheelt hun namelijk heel veel werk als jullie de spullen overnemen Alles wat ik niet wilde of te duur vond kreeg ik opeens gratis erbij

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:16

550 euro vind ik een vracht geld voor heel weinig garantie. voor een vloer die er redelijk uitziet.
Als ze niet willen wachten tot de sleutel overdracht, laat ze het eruit halen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

har166

Berichten: 2031
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:17

Nou dan zou ik tegen ze zeggen: zet maar lekker op marktplaats ;)

Bij mijn huidige woning boden de vorige huurders ook het één en ander aan maar ik had geen interesse. Toen moesten ze de carpoort nog weghalen toen ik al aan het klussen was in de woning, dat was ook heel awkward. De tuin was een chaos toen ze eenmaal klaar waren en dat had ik toen willen melden bij de woningstichting maar had er uiteindelijk geen zin maar in na de hele verhuizing. Als ik de spullen wel had willen overnemen dan had ik een formulier moeten invullen en dan had de woningstichting het geld ge-ind en overgemaakt naar de vorige huurders.
Laatst bijgewerkt door har166 op 10-02-18 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 19:18

F_inley schreef:
_Lobke_ schreef:
Ja maar alles eruit halen kost hun ook weer tijd en gedoe. En de vloer die erin zit is best wel redelijk.



Geloof mij nou als jij morgen zegt haal het er maar uit want we willen pas bij overdracht betalen dat er opeens een hoop kan. Het scheelt hun namelijk heel veel werk als jullie de spullen overnemen Alles wat ik niet wilde of te duur vond kreeg ik opeens gratis erbij


Ja maar dan is er ook een risico dat ze alles eruit halen en dat wil ik juist niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:19

Onderschat niet hoeveel werk je uit handen wordt genomen doordat je geen nieuwe vloer hoeft te leggen :j

Je hebt nu op papier hoe het wordt opgeleverd. Ik zou wel akkoord kunnen gaan mits er ergens staat dat het in goede staat moet zijn. Als je daar morgen toch bent, vraag even of de bank opzij kan ofzo. Spreek af wat er gebeurt als er onverhoopt toch iets beschadigt.

Het is nu wat onhandig gegaan maar niet het eind van de wereld gok ik zo. :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 19:24

Ja precies een nieuwe vloer leggen is best duur en veel werk. Misschien dat ik zelf ook nog wel even een contract moet opstellen over dat alle spullen in goede staat moeten zijn en even beschrijven wanneer iets in goede staat is. Maarja wat dan als het met de verhuizing of gedurende 3 weken toch beschadigd raakt? Kan je dan kosten verhalen bij de andere partij?
Dan moet ik dat ook even in het contract zetten.
Laatst bijgewerkt door _Lobke_ op 10-02-18 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:25

_Lobke_ schreef:
F_inley schreef:
Ja maar alles eruit halen kost hun ook weer tijd en gedoe. En de vloer die erin zit is best wel redelijk.



Geloof mij nou als jij morgen zegt haal het er maar uit want we willen pas bij overdracht betalen dat er opeens een hoop kan. Het scheelt hun namelijk heel veel werk als jullie de spullen overnemen Alles wat ik niet wilde of te duur vond kreeg ik opeens gratis erbij


Ja maar dan is er ook een risico dat ze alles eruit halen en dat wil ik juist niet.[/quote]

Nee dat denk ik niet hoor want denk zomaar dat ze geen zin hebben in al dat extra werk

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:29

_Lobke_ schreef:
Ja precies een nieuwe vloer leggen is best duur en veel werk. Misschien dat ik zelf ook nog wel even een contract moet opstellen over dat alle spullen in goede staat moeten zijn en even beschrijven wanneer iets in goede staat is. Maarja wat dan als het met de verhuizing of gedurende 3 weken toch beschadigd raakt? Kan je dan kosten verhalen bij de andere partij?
Dan moet ik dat ook even in het contract zetten.

Dat kan als je het in het contract zet. Een document met daaronder de handtekeningen van beide partijen is rechtsgeldig :j Dus mochten ze toch alles ineens op Marktplaats gooien dan heb je recht op je geld terug.
En als het inderdaad nette mensen zijn die gewoon krap zitten en daardoor het geld graag eerder willen dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Moet zeggen dat je het wel heel bont moet maken wil je een goede kwaliteit vloer beschadigen tijdens het verhuizen...

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:31

Als ze het geld nodig hebben, kan ik me voorstellen dat ze het als alternatief inderdaad op marktplaats zetten. Toen wij verhuisden is ook vrij veel overgenomen. De nieuwe huurders wilden er ook graag eerder in dus die extra week huur hebben ze ons ook betaald. Al met al was dat bijna 1000 euro wat ze tot onze verbazing 2 weken voor de overdracht al naar ons overmaakten. Bij de overdracht waren ze gelukkig nog steeds blij met de staat van de vloeren en andere spullen, maar ik vond het vertrouwen dat ze in ons hadden wel indrukwekkend! Andersom had ik het toch wel spannend gevonden :=

Anoniem

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:37

Dan gewoon overal foto's van maken of desnoods videobeelden maken, zodat als het afwijkt dat je dat kan aantonen.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:44

Sanniej_ schreef:
Toevallig laatst zelf spullen laten overnemen van ons oude huurhuis.
Alles op zwart wit gezet vanwege de woningbouw ook en ondertekend.
Dag van sleuteloverdracht was de nieuwe huurder een ook zodat ze nogmaals alles kon controleren inderdaad en heeft direct betaald.
Het stond al op papier wat ze zou overnemen en wij wisten dat we alles netjes over zouden dragen dus zagen er geen problemen in.
Zou echt zoiets doen hoor evt klein stukje aanbetalen maar snij inderdaad jezelf niet in de vingers.


Dit wil ik TS ook aanraden. Alles vastleggen, dan een aanbetaling doen en de rest op dag van oplevering. Zielige verhalen zou ik ook even proberen niet te veel van aan te trekken. Zorg er eerst maar voor dat alles doorgaat zoals afgesproken, ook ivm de woningbouw.