Overname spullen huurhuis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:44

Wij hebben ons vorige huis met vloeren, muurbekleding, volledig aangeklede tuin (die moest anders compleet leeg en terug aangelegd worden met een paadje van stoeptegels!) en badkamerkastjes voor de nieuwe huurders achtergelaten. Ondertekend formulier en alles voor 100 euro. Alles was nog geen 5 jaar oud.

De verhuurder tekende niks en die was op de dag van overdracht dus tegen de nieuwe huurders bezig van ‘als jullie eruit gaan moeten de muren wit, de tuin kaal etc etc. Konden we alsnog een deel van de vloeren eruit gaan halen terwijl de nieuwe bewoners er al woonden. Geld mochten we houden van nieuwe huurders want die vonden t gek. (Gedwongen door verhuurder moesten we dat, anders kregen we rekening. Ondertekend formulier erkenden ze niet terwijl t een formulier met hun gegevens was. )

Gelukkig met de nieuwe huurders wel nog een dealtje gemaakt en alleen uiteindelijk 3 plankjes laminaat vervangen uit t reservepak ivm wat oneffenheden door verhuizing (prima helpen we bij). Want de nieuwe huurders wilden de vloer gewoon hebben.

Ofwel de verhuurder kan ook nog een stoorzender zijn :\ dus als je dan al betaald hebt ben je ook zuur.


anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:50

Vloeren kunnen door het uitslepen van meubels bij een verhuizing of uitruiming ernstig beschadigd worden.Bij mij was het parket voorzien geraakt van diepe krassen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:27

Wat ik een beetje mis in deze situatie is een overnameformulier vanuit de woningbouw.
Toen ik in een appartement ging wonen, heb ik ook van alles overgenomen tegen een x bedrag, alles wat ik ging overnemen is vastgelegd in dat overnameformulier inclusief de staat waarin het verkeerd.
Dat overnameformulier werd getekend door beide partijen en gaf ons beide een vorm van zekerheid richting de woningbouw en elkaar.
Dat als de afspraken door een van beide partijen niet werd nagekomen het dus op dat formulier vastgelegd stond.

Is dit particuliere huur dat er niet zo'n formulier is of heb ik dat gewoon helemaal gemist? :o

                                                                              alles is liefde

Anoniem

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 06:57

Ik heb de helft betaald voor de tijd en na de sleutel de andere helft , niks mis mee :)

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:38

Ik verklaar je voor gek, niet negatief bedoeld. Maar waarom wil jij jezelf laten opdraaien voor iets wat niet jouw probleem is? Ik persoonlijk zou zeggen, haal er maar uit dan. Waarom? Vaak bedenken ze zich dan ook omdat ze die moeite niet willen doen. Is voor hun om hun volgende huis in te richten, dus missen kunnen ze het niet.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Babsiej

Berichten: 6232
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:44

En wat als ze het eruit halen ? Nieuwe vloer kost aardig wat...

Ik heb alles eruit gesloopt, ik wilde namelijk inderdaad niet last minute met van alles blijven zitten.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:46

Ik zou zeggen graag of niet. Met de meeste spullen die je overneemt kunnen ze niet veel meer. Gordijnen op maat gemaakt. Vloer is ook lastig, en magnetron zullen ze niet nodig hebben anders kon je hem niet overnemen.
Ik zou dus nu echt nog niet betalen.

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:24

Ik zou ook niet betalen. Als je een banjo P marktplaats koopt is het toch ook niet nu betalen en pas over twee weken ophalen.

Amahoela. Nee. Gelijk oversteken.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:43

mag schreef:
Ik zou zeggen graag of niet. Met de meeste spullen die je overneemt kunnen ze niet veel meer. Gordijnen op maat gemaakt. Vloer is ook lastig, en magnetron zullen ze niet nodig hebben anders kon je hem niet overnemen.
Ik zou dus nu echt nog niet betalen.

Dat geldt dan toch twee kanten op? Waarom bang zijn dat ze het verkopen als niemand anders er iets mee kan?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:50

Magrathea precies dat bedoel ik ze zullen het niet snel aan iemand anders verkopen dus zou het geld pas bij sleuteloverdracht geven (als je ziet dat alles in orde is).

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:39

Ik heb hier serieus nooit over nagedacht :o wij hebben gewoon het geld overgemaakt een week voor de sleuteloverdracht ofzo, gewoon om het maar gehad te hebben. Ging wel om minder geld en geen vloer. Maar heb geen moment gedacht dat ze stiekem iets op marktplaats zouden zetten in de tussentijd... Zijn er mensen die hier daadwerkelijk (veel) slechte ervaringen mee hebben?

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 00:28

Magrathea schreef:
Ik heb hier serieus nooit over nagedacht :o wij hebben gewoon het geld overgemaakt een week voor de sleuteloverdracht ofzo, gewoon om het maar gehad te hebben. Ging wel om minder geld en geen vloer. Maar heb geen moment gedacht dat ze stiekem iets op marktplaats zouden zetten in de tussentijd... Zijn er mensen die hier daadwerkelijk (veel) slechte ervaringen mee hebben?


Bij mij fraudeerde de vorige bewoonster. Gaf na ondertekening vh formulier nog veel meer dingen op. Kortom ik had een huis vol rotzooi en een lekkende douchecabine.

Maar op mijn kopie vh formulier stond al die extra oliebol niet dus ik ben eerst naar het kantoor van de woningbouw gegaan om te checken, foto gemaakt van beide formulieren. Woningbouw wilde mij niet helpen, oudbewoonster gaf niet thuis. Toen aangifte gedaan en 2 dagen later werd de rotzooi opgehaald en kwam de woningbouw de douchecabine repareren.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 13:26

Ik heb vorige week al de spullen betaald (nieuwe keuken, houten vloer, overkapping en nog wat kleine spulletjes), en ik ga volgende maand pas mijn huurcontract tekenen. Maar heb wel alles via een officieel overname document gezet en daar ook duidelijk in aangeven dat als er iets stuk gaat of beschadigd ik dat deel dan ook terug krijg. Dus stel de vloer beschadigd met verhuizen dan krijg ik wat ik voor de vloer heb betaald gewoon terug.

Dus heb alles wel goed vast gelegd wat er allemaal moet blijven. Dit word ook gecontroleerd door de woningbouw..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:05

Wat dapper, alles betalen en nog niet eens het huurcontract ondertekent... ik zou echt het risico niet nemen, er kan zoveel mis gaan.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:29

TS, hoe is dit nu geëindigd?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:54

Hier werkt de woningbouw ook met zo'n formulier, maar das puur zodat ze weten wat er bij opleving kan blijven staan en wat zij moeten weghalen.

Voor dat laatste rekenen ze flinke afvoerkosten.

Het financiële verhaal tussen de oude en nieuwe bewoner, daar blijven zij helemaal buiten.

Ik heb van de vorige huurster hier best veel over kunnen nemen, maar wel kittig moeten onderhandelen.
Ze bleef maar met hoge nieuwprijzen strooien, terwijl ze er al 6 jaar zat en bij doorvragen bleek dat zij het ook allemaal had overgenomen van de vorige bewoners.

Een beklede trap is prettig, maar het was ook niet helemaal mijn kleur.
Wil daar best iets voor geven, maar zeker niet de hoofdprijs.
Daarbij, haal zo'n trap eens leeg als ik het niet overneem, verlijmde stof op hout, veel succes.

Zij wilde graag snel weg kunnen, ga dan nog maar 2 dagen met afbijt op de trap zitten...

Zelfde met de schutting en bestrating in de achtertuin, ook daar werd de hoofdprijs gevraagd.
Prima als het in nieuwstaat is, maar de bestrating is verkleurd en hier en daar verzakt en wat schuttingpalen verrot.
Dus haal er dan maar uit, ik regel op MP wel nieuwe schutting voor minder geld.

En dit heb ik zo steeds moeten volhouden, bij elke nieuwprijs waar ze mee strooide aangegeven voor hoeveel ik het op MP kon vinden (en dus tegelijk wat zij er op MP voor zou vangen) en vol gehouden dat ik niet bang ben voor wat sjouw en kluswerk.

Einde van het verhaal heeft ze nog best een leuk bedrag van me gekregen, was ze blij dat ze mij toch heeft kunnen helpen en heeft zichzelf vooral veel werk bespaard.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-18 12:29

Uiteindelijk hebben we gewoon alles betaald en een contract laten ondertekenen door hun. Tjah mijn vriend had ook al ja gezegd dus het is dan niet zo netjes om te zeggen van ja nu doen we 50/50. Maar we gaan zien of het goed komt,ik denk het wel. Volgende keer zou ik het wel echt anders doen.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:51

LBLGypsyCobs schreef:
Hier werkt de woningbouw ook met zo'n formulier, maar das puur zodat ze weten wat er bij opleving kan blijven staan en wat zij moeten weghalen.

Voor dat laatste rekenen ze flinke afvoerkosten.

Het financiële verhaal tussen de oude en nieuwe bewoner, daar blijven zij helemaal buiten.

Ik heb van de vorige huurster hier best veel over kunnen nemen, maar wel kittig moeten onderhandelen.
Ze bleef maar met hoge nieuwprijzen strooien, terwijl ze er al 6 jaar zat en bij doorvragen bleek dat zij het ook allemaal had overgenomen van de vorige bewoners.

Een beklede trap is prettig, maar het was ook niet helemaal mijn kleur.
Wil daar best iets voor geven, maar zeker niet de hoofdprijs.
Daarbij, haal zo'n trap eens leeg als ik het niet overneem, verlijmde stof op hout, veel succes.

Zij wilde graag snel weg kunnen, ga dan nog maar 2 dagen met afbijt op de trap zitten...

Zelfde met de schutting en bestrating in de achtertuin, ook daar werd de hoofdprijs gevraagd.
Prima als het in nieuwstaat is, maar de bestrating is verkleurd en hier en daar verzakt en wat schuttingpalen verrot.
Dus haal er dan maar uit, ik regel op MP wel nieuwe schutting voor minder geld.

En dit heb ik zo steeds moeten volhouden, bij elke nieuwprijs waar ze mee strooide aangegeven voor hoeveel ik het op MP kon vinden (en dus tegelijk wat zij er op MP voor zou vangen) en vol gehouden dat ik niet bang ben voor wat sjouw en kluswerk.

Einde van het verhaal heeft ze nog best een leuk bedrag van me gekregen, was ze blij dat ze mij toch heeft kunnen helpen en heeft zichzelf vooral veel werk bespaard.

Ik vind het heel wat dat je voor dingen betaald die je eigenlijk niet wilt hebben... ik had geen cent betaald voor een beklede trap (nog nooit van gehoord trouwens, dat men zoiets betaald overneemt), een schutting die (deels) verzakt en verrot is of bestrating. Geen cent. Haal dan maar weg, anders zou ik dat zelf weg moeten halen. Dat risico is ze zelf aangegaan bij eigen overname. Verhuizen is al duur genoeg.

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:14

GamblersCup schreef:
Ik vind het heel wat dat je voor dingen betaald die je eigenlijk niet wilt hebben... ik had geen cent betaald voor een beklede trap (nog nooit van gehoord trouwens, dat men zoiets betaald overneemt), een schutting die (deels) verzakt en verrot is of bestrating. Geen cent. Haal dan maar weg, anders zou ik dat zelf weg moeten halen. Dat risico is ze zelf aangegaan bij eigen overname. Verhuizen is al duur genoeg.
Die beklede trap vind ik op zich wel prettig, dus die wou ik zeker wel hebben, maar niet voor haar prijs.
Schutting en bestrating idem, staat en ligt er nu nog steeds zoals ik het overnam en regel is hier dat je als huurder voor een erf afscheiding moet zorgen.

Ik heb het naar de vorige huurster wel over laten komen of ik geen problemen had om zelf 'even' een nieuwe schutting te zetten, in werkelijkheid zat ik daar totaal niet op te wachten.

Ik heb met dezelfde taktiek ook flink wat van de prijs van de rolluiken (ja die wilde ik echt graag), het elektrisch zonnescherm en het laminaat boven en beneden af kunnen krijgen.

Voor ik hier in trok uiteindelijk alleen de woonkamer en slaapkamer geverfd (die waren mortuarium grijs) en verder eigenlijk geen klusjes gehad die spoed hadden.

Nu kan ik op m'n gemak de overige kamers verven en ben ik geen tijd en geld kwijt geweest aan het zetten van een schutting en bestraten van een tuin. Of aan het leggen van laminaat.

Extra schuurtje in de tuin uiteindelijk voor niks erbij, maar toch wel veel plezier van.

Dus ik vond het best een goede deal, alleen niet voor de nieuwprijzen die zij steeds noemde.
Al met al heb ik voor leuk geld veel over kunnen nemen.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:18

Ja dan is het een hele andere situatie, als je het graag wilt hebben!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 01:09

Hier tot nu toe altijd alles met gesloten portemonnee kunnen regelen. Dus hun laten het tuinhuisje en rolluiken achter, ik zeur niet over rotte schuttingen en verschoten vloerbedekking op de trap.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26, Anoukjuuuhh, ARCTN, Briiet, ComscoreBot, fjord_brucht, Iloveiswan, Kimmej, Koekie_186, Lisa_22, maaikemuis, MyWishMax, Schuur_, Slagroomsoes, xSannee en 33 bezoekers