Overname spullen huurhuis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 10:16

Ik heb even een vraagje. Vanaf begin maart gaan mijn vriend en ik in een huurhuis wonen. In overleg met de huidige huurders gaan we de vloer, kookplaat, combi-oven en gordijnen overnemen. Alleen willen de huurders al heel vroeg het geld hebben het liefste deze week nog, terwijl ze pas over twee weken eruit gaan. Ik vind dat eigenlijk best wel gek aangezien ze nog moeten verhuizen en er van alles kan worden beschadigd, waardoor de waarde minder zou kunnen worden. Het liefste zou ik het appartement nog een keer leeg willen zien en dan betalen. Echt willen de huurders al snel mogelijk het geld hebben, omdat ze zelf geen geld hebben voor meubels voor hun nieuwe huis. Mijn vriend vind het geen probleem om te betalen en heeft al toegezegd dat dit goed komt. Ik twijfel alleen we een beetje omdat dit niet de gebruikelijke procedure is. Wat zouden jullie doen?


Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:19

Wij hadden vorig jaar precies dezelfde situatie. Wij hebben pas betaald toen het huis opgeleverd werd en alles er netjes in stond.

spottedponie
Berichten: 2960
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:19

Toen ik mijn huurhuis uit ging kreeg ik het geld inderdaad pas na de sleuteloverdracht... Zou zelf ook niet eerder betalen...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:20

Bij de overdracht van mijn oude huurhuis hebben de nieuwe bewoners ook direct betaald.
Ik ga niet het risico lopen dat ze op het laatste moment zeggen dat ze het niet willen hebben.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:21

Maar: je hebt toegezegd de spullen over te nemen tegen prijs X. Maar eerst wil je het appartement leeg zien voordat je ze overneemt?

Ik snap de huurders wel. Als ik moest handelen met iemand die zo twijfelt wil ik ook z.s.m mijn geld. :)

En, daarnaast, wellicht hebben zij het geld ook nodig voor nieuwe spullen in hun volgende huis?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:22

Nooooooit doen.
Echt niet hoor. :)

Nu is het vervelend als er iets mis gaat en ze wel dingen meenemen. Maar dan heb je de centen nog op zak.
Anders kun je fluiten naar je centen en zelf een advocaat inschakelen als er iets mis gaat.

Echt, echt, echt niet doen.
Ik kan zo tiental verhalen noemen dat zoiets verkeerd ging.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:24

Palmera schreef:
Maar: je hebt toegezegd de spullen over te nemen tegen prijs X. Maar eerst wil je het appartement leeg zien voordat je ze overneemt?

Ik snap de huurders wel. Als ik moest handelen met iemand die zo twijfelt wil ik ook z.s.m mijn geld. :)

En, daarnaast, wellicht hebben zij het geld ook nodig voor nieuwe spullen in hun volgende huis?
\

Ja logisch toch? Om te kijken of er niet een enorme beschadiging op de vloer zit waar nu tactisch een bank op staat.

En wie weet wat er allemaal nog stuk gaat in de tijd dat TS wel betaald heeft en er nog niet woont.

Ik zou echt niet vooraf betalen, pas bij de sleuteloverdracht. Vind het ook een beetje raar om afhankelijk te zijn van de spullen die je verkoopt om je nieuwe huis in te richten :+

[o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:24

Waar het TS om gaat (denk ik) is dat in die 2 weken verhuistijd er een hoop beschadigd (onherstelbaar stuk) kan gaan tijdens het verhuizen van de spullen van de huidige bewoners. Je kent die mensen natuurlijk niet, dus je weet ook niet of ze het netjes oplossen. Ik zou ook zeggen; gelijk oversteken. Zij het geld wanneer jullie het huis in kunnen en het risico op beschadigen dus voor julliezelf is; hooguit een aanbetaling.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:24

Palmera schreef:
Maar: je hebt toegezegd de spullen over te nemen tegen prijs X. Maar eerst wil je het appartement leeg zien voordat je ze overneemt?

Ik snap de huurders wel. Als ik moest handelen met iemand die zo twijfelt wil ik ook z.s.m mijn geld. :)

En, daarnaast, wellicht hebben zij het geld ook nodig voor nieuwe spullen in hun volgende huis?

Dat is heel normaal en niet meer dan logisch.
Als het appartement leeg is (op de spullen dus na die jij overneemt) kun je de sleuteloverdacht plannen en meteen kijken of er beschadigingen in de woning zijn waar je van moet weten omdat de huurbaas de kosten anders op jou verhaald en of de gordijnen oid geen schade hebben opgelopen tijdens de verhuizing.

Wendy15

Berichten: 11077
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:24

Ik ben blij dat ik destijds niet vooraf heb betaald. Afspraken wat wel en niet achterbleef werden niet nagekomen en het was een vieze bende dat ik de sleutel kreeg.

Duplo

Berichten: 1650
Geregistreerd: 11-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:26

Ik heb ook het geld eerder ontvangen bij overname, maar wij hadden vanuit de verhuurder ook een officieel getekend overnameformulier

Waarom ik het geld eerder wilde dan de overdracht?
Als zij terug zou krabbelen op het laatste moment ik geen tijd zou hebben om het weg te halen
Dan zou de verhuurder dat moeten doen en kreeg ik die kosten doorbelast

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 10:28

Wat super dat jullie zo snel reageren! Ja ik dacht misschien anders nu alvast de helft betalen zodat zij genoeg geld hebben voor meubels en dan als het appartement leeg is en alles is onbeschadigd en goed de andere helft betalen. Of zouden jullie alles gewoon op hey laatst betalen?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:29

Ik zou helemaal niks vooraf betalen. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor het gat in hun budget? :=

[o]

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 10:32

verootjoo schreef:
Ik zou helemaal niks vooraf betalen. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor het gat in hun budget? :=

Ja daar heb je ook wel weer een punt maar ik vind het ook wel weer wat zielig dat zij niet kunnen verhuizen omdat ze geen geld hebben.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:34

_Lobke_ schreef:
verootjoo schreef:
Ik zou helemaal niks vooraf betalen. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor het gat in hun budget? :=

Ja daar heb je ook wel weer een punt maar ik vind het ook wel weer wat zielig dat zij niet kunnen verhuizen omdat ze geen geld hebben.


Is heel zielig, maar niet jouw probleem. En dat wordt wel jouw probleem als jij nu hun verhuizing gaat financieren en straks blijkt dat je niks met de spullen kunt die je voor dat geld zou krijgen.

Klinkt hard, maar door schade en schande ben ik ook wijs geworden :')

[o]

Lughnassadh

Berichten: 1772
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:35

_Lobke_ schreef:
verootjoo schreef:
Ik zou helemaal niks vooraf betalen. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor het gat in hun budget? :=

Ja daar heb je ook wel weer een punt maar ik vind het ook wel weer wat zielig dat zij niet kunnen verhuizen omdat ze geen geld hebben.

Dat is hun probleem en niet het jouwe! Dat hoef jij ook niet op te lossen. Het zijn nota bene volslagen vreemden.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:35

Dat is iets waar zij zelf van te voren hebben over na moeten denken. Dat is niet jouw pakkie aan. Ik zou inderdaad ook niets betalen tot je de sleuteloverdracht hebt. Jij hoeft niet op te draaien voor iets van een ander. Enige wat je wel zou doen voor hun als bevestiging van overname spullen is een contract opmaken zodat ook zij de zekerheid hebben dat je het daadwerkelijk overneemt.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:37

Echt niet betalen hoor!
Zal niet de eerste keer zijn dat er iemand flink in de maling wordt genomen met dit soort dingen.
Spullen die afgesproken waren te blijven, die toch plots meegenomen zijn.
Of onherstelbaar beschadigd en klaar voor de kliko.
Dat hun het budget niet in orde hebben is niet jouw probleem.
En die 14 daagjes komen ze ook wel overheen...
Je kunt prima een weekje met tuinmeubilair zitten in huis bijvoorbeeld.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:38

Als compromis zou ik de helft nu en de helft bij oplevering niet verkeerd vinden hoor. Je komt hun wat tegemoet en bouwt voor jezelf wat zekerheid in.

Mochten er beschadigingen zijn dan kan je dat met de tweede helft verrekenen. Het lijkt met sterk dat de boel in twee weken zo slecht wordt dat het nog maar de helft waard is.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:38

Nooit vooraf betalen! Jammer van hun budget maar straks hebben zij nieuwe meubels en jij een kapotte combi.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:42

Nooit doen! Daar komt vaak wel ellende van.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:42

ik snap dat ze het geld al willen hebben want anders zijn hun verplicht alles eruit te halen als jullie het ineens niet over willen nemen. En ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten om nog binnen 2 weken alles te moeten strippen in dat huurhuis. Dus gek is het niet en vroeg al zeker niet ;)

Petpa

Berichten: 1664
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:45

Lianne schreef:
ik snap dat ze het geld al willen hebben want anders zijn hun verplicht alles eruit te halen als jullie het ineens niet over willen nemen. En ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten om nog binnen 2 weken alles te moeten strippen in dat huurhuis. Dus gek is het niet en vroeg al zeker niet ;)


Ik vind het wel gek.

Straks strippen ze de boel wel en verkopen ze alles via marktplaats...

Nu betalen kan voor TS alleen maar in gedoe en gezeur resulteren!

Voor het eerst bestellen bij Picnic?
Gebruik kortingscode PETR3795 voor 10 euro korting!

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:52

Mss de huisbaas even om raad vragen?

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:54

Het meisje wat in mij vorige studenten-studio mijn laminaat en oven overnam heeft dat wel vooraf betaald. Ik daarvoor het laminaat ook aan de vorige trouwens.

Zou t niet zo snel weer doen, dat niet.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annika__, Anoukjuuuhh, Arjette15, Bowo, Eulogy, Everest, flooooo, GoogleAdsense, Hiraeth, Kloesje, lanouska, larissa96, LisaVH96, MarJon, Marocje, MissMarije, Nachocheese, noordje, Pauline2cv, Ruai, Solmyrkvi, speedfiets_2, Twilight, xdesix, YandexBot, zonnebloem18 en 58 bezoekers