Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:45

Je kan toch niet zeggen dat je met je handen in het haar zit als je nog niet eens gedag gezegd hebt?? Jullie zijn nu echt je zelf aan het pesten hoor. Dit kan veel makkelijker!

En waarom tactisch? Wees vriendelijk, beleefd. Kijk of ze het snappen in het Engels. Neem de geluiden op en laat het ze horen. Snappen ze het niet, of verandert er niets, dan is het tijd voor ene volgende stap.

Maar inderdaad, schop onder je kont.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:48

Berdien schreef:
. Hij werd rood, zij begon te huilen. En daarna... nooit meer last van gehad!



:')

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:05

Inderdaad gewoon praten, blijken ze ook geen Engels te spreken dan een brief met Google translate in het Hindi, dat spreken ze in alle delen van India wel.

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:20

Ik werk in een internationaal bedrijf met veel mensen uit alle landen van de wereld en de expats die hier zitten spreken allemaal tot op zekere hoogte Engels. De een wat beter dan de ander maar zeker degenen uit India spreken het over het algemeen vloeiend. Dat je ze in gebrekkig Engels hebt horen praten met de Nederlandse meneer zal wellicht aan zijn gebrekkige kennis van het Engels gelegen hebben. Mensen uit India hebben wel vaak een zwaar accent waar je even aan moet wennen.
Wat ik veel gemerkt heb bij mensen die het Engels nog niet zo goed machtig zijn is dat hun trots in de weg zit: ze vermijden het liever om Engels te moeten praten dan dat ze een moeizaam gesprek aan gaan en of zichzelf of de ander in verlegenheid brengen.

Ik zou eens aanbellen met een bloemetje, jezelf voorstellen en ze welkom heten in de buurt, met verontschuldiging dat je dat niet eerder hebt gedaan. Afhankelijk van hoe ze reageren kan je daar vandaan verder.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:08

Appeltaart bakken (of kopen als je niet kan bakken) en die langs gaan brengen om je nieuwe buren te verwelkomen en om kennis te maken. En dan aanbellen en voorzichtig richting lawaai gaan.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:15

Allemaal leuk en aardig.
Maar als die buren al niet goed engels spreken en ik weet niet hoe ts haar engels is. maar om dan duidelijk je emotie uit te gaan drukken in een vreemde taal is toch enorm moeilijk. Dus hup even met een appeltaart op een subtiele manier het over lawaai te gaan hebben valt niet dan niet mee.
Makkelijker gezegd dan gedaan hoor.

Ik heb ook op een bedrijf gewerkt waar de voertaal engels was, maar ik me soms toch echt afvroeg hoe sommige mee konden komen in het bedrijf. En dat was allemaal hoog opgeleid personeel.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:28

bruintje123 schreef:
Allemaal leuk en aardig.
Maar als die buren al niet goed engels spreken en ik weet niet hoe ts haar engels is. maar om dan duidelijk je emotie uit te gaan drukken in een vreemde taal is toch enorm moeilijk. Dus hup even met een appeltaart op een subtiele manier het over lawaai te gaan hebben valt niet dan niet mee.
Makkelijker gezegd dan gedaan hoor.

Ik heb ook op een bedrijf gewerkt waar de voertaal engels was, maar ik me soms toch echt afvroeg hoe sommige mee konden komen in het bedrijf. En dat was allemaal hoog opgeleid personeel.


Maar dan heb je bij dat appeltaart of bloemen bezoek de taalvaardigheid kunnen inventariseren en weet je wel meer over je kansen. En je wordt teminste in beginsel gezien als aardige NL buurvrouw ipv als lelijk Hollands snert wijf dat meteen de politie belt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

pvdbosch
Berichten: 491
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:38

Ben ik nou (bijna) de enige die vind dat dit echt een hele hoop heisa om niets is?
Het is alleen maar aanname, je kent ze niet eens.

Zoals ik al aan het begin zei en vele na mij, ga gewoon langs. Dan merk je vanzelf wel hoe/wat maar om er werkelijk waar zo'n drama van te maken met een 3 dagen huilende baby, willen verhuizen, er doorheen zitten, bonken, schreeuwen, wel niet aanspreken, hoe dan, wanneer dan, door wie dan, voor wat dan, koffie, hapje, gebrekkig engels, huuuuuhhh andere nationaliteit, huuuuh andere normen en waarden.
Jeetje zeg doe niet zo moeilijk, jullie zijn toch allebei volwassen aangezien je een koophuis hebt mag je dat toch aannemen.
Maak er niet zo'n toestand van. Als ze je niet verstaan pech hebben dan zul je een andere oplossing moeten vinden. Als de situatie niet veranderd dan kijk je verder en maakt desnoods dan melding bij politie. Maar begin gewoon eens met iets te doen.

Ik vraag me dan altijd af hoe het moet als je echte sores voor je kiezen krijgt.

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:52

nee hoor,ik snap het doel van topic ook totaal niet.

wat heb je nu aan zo'n topic als je nog niet eens geprobeerd hebt om in gesprek te gaan met de mensen in kwestie?
je kan hier je gal spuwen,aannames maken,andere mensen die hetzelfde doen,maar je raakt daar toch nergens mee?

ga gewoon naar die mensen heen,probeer een gesprek aan te knopen en dan zie je wel waar je komt.
voor hetzelfde geld hebben hun geen flauw idee dat ze zo luid zijn en is het na een simpel gesprek 10 keer beter(want een wenende baby kan je nu bv niet voorkomen als je een baby hebt)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:51

tengeltje11 schreef:
nee hoor,ik snap het doel van topic ook totaal niet.

wat heb je nu aan zo'n topic als je nog niet eens geprobeerd hebt om in gesprek te gaan met de mensen in kwestie?
je kan hier je gal spuwen,aannames maken,andere mensen die hetzelfde doen,maar je raakt daar toch nergens mee?

ga gewoon naar die mensen heen,probeer een gesprek aan te knopen en dan zie je wel waar je komt.
voor hetzelfde geld hebben hun geen flauw idee dat ze zo luid zijn en is het na een simpel gesprek 10 keer beter(want een wenende baby kan je nu bv niet voorkomen als je een baby hebt)

Je moet toch eerst zelf het probleem aankaarten bij die buren. want als je een instantie zou benaderen is ook het eerste wat ze vragen,of je het zelf al hebt gezegd!

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:59

pvdbosch schreef:
Ben ik nou (bijna) de enige die vind dat dit echt een hele hoop heisa om niets is?
Het is alleen maar aanname, je kent ze niet eens.

Zoals ik al aan het begin zei en vele na mij, ga gewoon langs. Dan merk je vanzelf wel hoe/wat maar om er werkelijk waar zo'n drama van te maken met een 3 dagen huilende baby, willen verhuizen, er doorheen zitten, bonken, schreeuwen, wel niet aanspreken, hoe dan, wanneer dan, door wie dan, voor wat dan, koffie, hapje, gebrekkig engels, huuuuuhhh andere nationaliteit, huuuuh andere normen en waarden.
Jeetje zeg doe niet zo moeilijk, jullie zijn toch allebei volwassen aangezien je een koophuis hebt mag je dat toch aannemen.
Maak er niet zo'n toestand van. Als ze je niet verstaan pech hebben dan zul je een andere oplossing moeten vinden. Als de situatie niet veranderd dan kijk je verder en maakt desnoods dan melding bij politie. Maar begin gewoon eens met iets te doen.

Ik vraag me dan altijd af hoe het moet als je echte sores voor je kiezen krijgt.


Ik had t niet beter kunnen verwoorden

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:04

Jolien87 schreef:
Ijsco, ik denk dat je wat mist. Met de bemiddelaar/makelaar/contactpersoon/??? spreken ze gebrekkig Engels en deze man is zelf Nederlands. Ik neem aan dat ze niet voor de lol Engels praten als ze ook gewoon Nederlands kunnen.


Maar jij hoeft ze ook geen huis te verkopen. Dat ze met de makelaar geen Nederlands spreken kunnen wil niet zeggen dat ze helemáál geen Nederlands spreken en jouw verhaal over lawaai niet begrijpen in het Nederlands of Engels. Is echt een heel andere niveau van taal. Ik spreek al veel jaren Nederlands, maar toen wij een paar jaar geleden kochten een huis, begreep ik de makelaar ook niet genoeg en ging mijn man vertalen :Y) Dat is een heel andere woordenschat. Dat je ze gebrekkig Engels met de makelaar praten hoort, zegt niks over of ze met jou communiceren kunnen over lawaai. Daar hoeven ze maar een paar woorden voor te kennen om het te begrijpen, voor de makelaar hebben ze héél véél woorden nodig.

Enige manier voor achter komen of ze je begrijpen, is met ze praten! :Y)
Je kunt mensen niet beoordelen van achter je planten in de vensterbank.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:32

Na het volgen en helemaal doorlezen van dit topic, toch maar eens onder de meelees-steen uitgekropen.
Ik ben het volledig eens met Ijsco_Love, Tokedri, Anjali, tengeltje11 en pvdbosch.

Snap prima TS dat het ongetwijfeld heel vervelend is voor jou en je vriend, maar zolang jij/jullie geen enkele actie ondernemen behalve zuchten steunen en puffen en vooral érrug veel klagen op Bokt en jullie zelfs "gillend gek" laten maken, zal er nooit zomaar even verandering in deze situatie komen.

Kom je van je kont af, en stap er gewoon rustig en vriendelijk op af. Dan zie je het wel.

En niet nu weer "ja-maar" "ja maar" "nee want" .... geen woord gesproken geen hand geschud, dus je kan er verder niets maar dan ook niets zinnigs op zeggen.
Behalve dat je het nu echt heel vervelend vind.

Denk dus oplossingsgericht i.p.v. zoeken naar beren op de weg!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:59

Mensen die het nut niet kunnen vinden aan dit topic kunnen beter van Bokt vertrekken want 9 vd 10 topic’s gaan over zulke zaken.

Jolien ik hoop dat het gauw wordt opgelost.. ookal is het in een andere taal, bak een lekkere taart (waar je zo goed in bent) en probeer een tussenweg te vinden :(:)

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:20

@PrinceAmos,soms heb je gewoon een schop onder je kont nodig om actie te ondernemen,dus dan kunnen zo'n reacties net wel zinvol zijn om TS tot inzicht te brengen en actie te ondernemen.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:23

Nutteloos topic, nee zeker niet, maar naarmate TS/vriend eigenlijk alle tips afdoet als 'neh durf ik niet/kan niet/wil ze niet voor het hoofd stoten' terwijl ze er beide duidelijk wel erg veel last van ervaren, maar dus niets ondernemen, wordt het topic wel "nuttelozer".
Niet voor andere bokkers, maar voor de TS wel. Die zit nl. met het probleem, toch?

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 19:55

JoyCiej007 schreef:
Nutteloos topic, nee zeker niet, maar naarmate TS/vriend eigenlijk alle tips afdoet als 'neh durf ik niet/kan niet/wil ze niet voor het hoofd stoten' terwijl ze er beide duidelijk wel erg veel last van ervaren, maar dus niets ondernemen, wordt het topic wel "nuttelozer".
Niet voor andere bokkers, maar voor de TS wel. Die zit nl. met het probleem, toch?


Hoho, ik probeer nergens onderuit te komen en waardeer alle goedbedoelde tips, of we er nu wel of niet iets mee kunnen. Maar ik hoop dat je ook hebt gelezen dat we morgen langsgaan en dat we dus wel degelijk iets gaan ondernemen. De vraag eerder was alleen 'hoe?'.

tengeltje, schop onder je kont, een zetje in de goede richting... Het is maar hoe je het noemen wilt maar ik heb zeker wel wat aan de reacties gehad. Zowel de positieve als meer negatieve reacties want soms is het helemaal niet verkeerd om eens een andere mening of inzicht te horen van iemand die er weer anders in staat. Ik stel alle reacties op prijs want die mensen nemen toch de moeite om te reageren en ik ben blij dat er ook mensen zijn die tegengas durven te geven. Dat geeft weer stof tot nadenken en kan ook voor meer begrip zorgen voor de 'tegenpartij'. (stom woord maar ik kan even niet op iets anders komen)

Het idee van een cadeautje voor de baby vond ik trouwens een heel goeie. +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110481
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 05:43

TS, wij hebben hetzelfde probleem gehad. Wij kenden de buren overigens al wel, maar hadden er geen hechte band mee ofzo, waardoor het voor ons ook een moeilijk onderwerp was om aan te kaarten.
Wij hebben ze uitgenodigd voor de koffie en hebben toen het onderwerp terloops aangekaart met de vraag hoe het met de baby ging en of ze goed sliepen (bekend probleem bij ouders :P ). Toen kwamen de verhalen al zelf, waarop wij zeiden dat we inderdaad best flink gehuil en overdag veel gekrijs hoorden (hun vierjarige dochter zat in een krijsfase en sloeg ook nog eens loeihard met deuren waardoor wij ons een ongeluk schrokken := ).
Dan is de hint al wel duidelijk. Verder konden ze er uiteraard verder ook weinig doen aan het gehuil van de baby, maar het gekrijs en deuren slaan van dochterlief werd een stuk minder. Zij hadden gewoon echt niet door dat het bij ons heel goed te horen was.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 07:21

Jolien87 schreef:
Hoho, ik probeer nergens onderuit te komen en waardeer alle goedbedoelde tips, of we er nu wel of niet iets mee kunnen. Maar ik hoop dat je ook hebt gelezen dat we morgen langsgaan en dat we dus wel degelijk iets gaan ondernemen. De vraag eerder was alleen 'hoe?'.

tengeltje, schop onder je kont, een zetje in de goede richting... Het is maar hoe je het noemen wilt maar ik heb zeker wel wat aan de reacties gehad. Zowel de positieve als meer negatieve reacties want soms is het helemaal niet verkeerd om eens een andere mening of inzicht te horen van iemand die er weer anders in staat. Ik stel alle reacties op prijs want die mensen nemen toch de moeite om te reageren en ik ben blij dat er ook mensen zijn die tegengas durven te geven. Dat geeft weer stof tot nadenken en kan ook voor meer begrip zorgen voor de 'tegenpartij'. (stom woord maar ik kan even niet op iets anders komen)

Het idee van een cadeautje voor de baby vond ik trouwens een heel goeie. +:)+


Antwoord op je vraag 'hoe?':
- sluit bokt af
- loop naar buiten
- bel aan bij de buren
- zeg vriendelijk: 'Hallo! Ik ben *naam*, jullie buurvrouw',


En een ander woord voor 'tegenpartij':
Buren?????? 8)7

Of medemensen, wereldburgers, straatbewoners, nieuwe bewoners van huis naast mij....etc.

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 07:45

IJsco_Love schreef:
Jolien87 schreef:
Hoho, ik probeer nergens onderuit te komen en waardeer alle goedbedoelde tips, of we er nu wel of niet iets mee kunnen. Maar ik hoop dat je ook hebt gelezen dat we morgen langsgaan en dat we dus wel degelijk iets gaan ondernemen. De vraag eerder was alleen 'hoe?'.

tengeltje, schop onder je kont, een zetje in de goede richting... Het is maar hoe je het noemen wilt maar ik heb zeker wel wat aan de reacties gehad. Zowel de positieve als meer negatieve reacties want soms is het helemaal niet verkeerd om eens een andere mening of inzicht te horen van iemand die er weer anders in staat. Ik stel alle reacties op prijs want die mensen nemen toch de moeite om te reageren en ik ben blij dat er ook mensen zijn die tegengas durven te geven. Dat geeft weer stof tot nadenken en kan ook voor meer begrip zorgen voor de 'tegenpartij'. (stom woord maar ik kan even niet op iets anders komen)

Het idee van een cadeautje voor de baby vond ik trouwens een heel goeie. +:)+


Antwoord op je vraag 'hoe?':
- sluit bokt af
- loop naar buiten
- bel aan bij de buren
- zeg vriendelijk: 'Hallo! Ik ben *naam*, jullie buurvrouw',


En een ander woord voor 'tegenpartij':
Buren?????? 8)7

Of medemensen, wereldburgers, straatbewoners, nieuwe bewoners van huis naast mij....etc.


In dit geval had ik het in het algemeen over mensen waar je soms mee te maken hebt. Het lijkt me niet nodig om op deze toon te reageren. Goedemorgen.

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 08:16

Hier precies hetzelfde maar dan zonder het lawaai gelukkig. Sinds vorig jaar ineens een indiaans/pakistaans/turkse familie in het huis van mijn oude buren. Oude buren waren overleden en huis had een tijdje leeg gestaan maar nooit te koop. Ineens was die familie er, ook nooit iets komen zeggen oid. Bij ons inderdaad hetzelfde, ze ontlopen ons inderdaad nog net niet. Ik heb 1x gehad dat het jongste meisje heel voorzichtig hoi zei maar daar blijft het bij :')
Qua geluidsoverlast hier geen probleem maar zit dan ook een 100 meter tussen gelukkig. Heb ze wel een keer met zn allen op het dak zien zitten maar goed _O-

In jou situatie zou ik gewoon eens aanbellen, inderdaad van goh leuk ik ben de buurvrouw. Allereerst kijken hoe daar op word gereageerd. Dan zou ik (wellicht niet het eerste bezoek) iets zeggen in de richting van of ze weten wat voor geluid ze maken. Zoals eerder gezegd, kans bestaat natuurlijk dat ze zelf geen idee hebben en als niemand hun daar op wijst gaat er ook niks veranderen :) Succes er mee in ieder geval!

Niet creatief genoeg om een leuk onderschrift te bedenken.. :)

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:14

Jolien87 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Nutteloos topic, nee zeker niet, maar naarmate TS/vriend eigenlijk alle tips afdoet als 'neh durf ik niet/kan niet/wil ze niet voor het hoofd stoten' terwijl ze er beide duidelijk wel erg veel last van ervaren, maar dus niets ondernemen, wordt het topic wel "nuttelozer".
Niet voor andere bokkers, maar voor de TS wel. Die zit nl. met het probleem, toch?


Hoho, ik probeer nergens onderuit te komen en waardeer alle goedbedoelde tips, of we er nu wel of niet iets mee kunnen. Maar ik hoop dat je ook hebt gelezen dat we morgen langsgaan en dat we dus wel degelijk iets gaan ondernemen. De vraag eerder was alleen 'hoe?'.

tengeltje, schop onder je kont, een zetje in de goede richting... Het is maar hoe je het noemen wilt maar ik heb zeker wel wat aan de reacties gehad. Zowel de positieve als meer negatieve reacties want soms is het helemaal niet verkeerd om eens een andere mening of inzicht te horen van iemand die er weer anders in staat. Ik stel alle reacties op prijs want die mensen nemen toch de moeite om te reageren en ik ben blij dat er ook mensen zijn die tegengas durven te geven. Dat geeft weer stof tot nadenken en kan ook voor meer begrip zorgen voor de 'tegenpartij'. (stom woord maar ik kan even niet op iets anders komen)

Het idee van een cadeautje voor de baby vond ik trouwens een heel goeie. +:)+


En TS ben je gisteren inmiddels langs geweest? En hoe ging het?

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 13:55

Ze waren niet thuis. -O-
Dus straks na het werk gaan we er weer langs. Zal vandaag of morgen ook echt moeten anders dan zullen we de appeltaart zelf moeten opeten. :=

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:59

-O- ohw.

Nja, zelf appeltaart opeten is natuurlijk óók geen straf, maar toch 't liefst samen met de buurtjes, toch? :D

Ben wel onwijs benieuwd :j

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 14:02

JoyCiej007 schreef:
-O- ohw.

Nja, zelf appeltaart opeten is natuurlijk óók geen straf, maar toch 't liefst samen met de buurtjes, toch? :D

Ben wel onwijs benieuwd :j


Neuh, maar om dat nou met z'n tweetjes te moeten doen. :')
Ik ook, ik was wel een beetje teleurgesteld omdat ik nu denk 'het moet nu ook maar gebeuren'.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fientj, IASCrawler, Koekie_186, komone, Lanoca, loveslimpie, Mo_86, Muronia, nimbletje, Poety, Punz, Roosch, Snippergroen, x_spekkie_x en 42 bezoekers