Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:31

Misschien heb ik het gemist, maar is het een huur of koophuis? Want als het een huurwoning is zou het het nog via de woningbouw kunnen regelen?
Anders zou ik de wijkagent inschakelen of inderdaad eens duidelijk zijn en vragen of nu aub hun volumeknop omlaag kan.. Prima dat ze uit een andere cultuur komen en blijkbaar andere normen en waarden hebben, maar daar hoeft de buurt niet de dupe van te zijn. En helemaal sneu voor die kleine meid, die zit er midden in :(

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:36

Ach en het hoeft niet eens door cultuur Te komen
Ik Ben inmiddels in staat om aan de pammetjes te gaan om te kunnen dealen met het continue geruzie, geschreeuw en getier van mijn oerhollandse Buren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:43

Hier zou ik ook de wijkagent voor inschakelen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:46

Of Patty Brard en Jochem van Gelder. Een wijkagent is wel een hele stap én je komt niet op tv.

(Ik zou voor de wijkagent gaan, tuurlijk)

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:50

Wat jammer om te lezen dat het niet stand heeft gehouden.
Kan me jullie ergenissen goed snappen. Zeker als mensen ook nog eens gaan liegen, dat komt de verstandhouding helemaal niet ten goede.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:04

lieveli schreef:
Of Patty Brard en Jochem van Gelder. Een wijkagent is wel een hele stap én je komt niet op tv.

(Ik zou voor de wijkagent gaan, tuurlijk)

Leontien Borsato en Dennis vd Geest bedoel je, die hebben Bonje met de Buren overgenomen. :+

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:05

Omg skip de wijkagent, Dennis :9

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 12:14

Oef, ik ben wel blij met deze reacties. Ik was een beetje bang dat we zouden worden afgeschilderd als azijnpissers maar ik ben blij dat jullie het met ons eens zijn.

Suzanne F. schreef:
He wat vervelend. Je zou er bijna om gaan verhuizen. Ga je nu weer een gesprek met ze aan? Of blijf je het via de politie doen?

Verhuizen is echt het laatste wat we gaan doen. Het is een fijn huis en we hebben nog genoeg troeven achter de hand dus het is niet zo dat we ten einde raad zijn. Maar soms vraag ik me af of we niet gewoon zeurburen zijn. Maar als ik dan hoor dat ze tegen de politie liegen dan weten zij ook wel dat ze eigenlijk fout zitten met hun gedrag.
We willen ze graag zelf spreken, als dit niet werkt dan is de wijkagent een optie. Dit gaan we ook noemen. En we willen graag bij de buren aan de andere kant peilen hoe zij in deze situatie staan.

CharmingS schreef:
Misschien heb ik het gemist, maar is het een huur of koophuis? Want als het een huurwoning is zou het het nog via de woningbouw kunnen regelen?
Anders zou ik de wijkagent inschakelen of inderdaad eens duidelijk zijn en vragen of nu aub hun volumeknop omlaag kan.. Prima dat ze uit een andere cultuur komen en blijkbaar andere normen en waarden hebben, maar daar hoeft de buurt niet de dupe van te zijn. En helemaal sneu voor die kleine meid, die zit er midden in :(

Het zijn koophuizen dus we moeten het echt met de buren zelf zien op te lossen.
Wij hebben ook wel het idee dat het een cultuurdingetje is, ondanks dat Nederlanders ook écht wel een hoop herrie kunnen maken, wat Sonja_vR ook zegt. Als ze mede Indiërs op bezoek hebben dan is het lawaai niet te harden. De kinderen die dan meekomen laten zich op precies dezelfde manier horen als het buurmeisje.
En het meisje vinden wij ook zorgelijk. Ja, het is hun opvoeding maar het kan toch niet zo zijn dat wekelijks slaande ruzie hebt waar je kind bij is. We horen haar ook regelmatig boos worden op haar ouders, dan staat ze echt te brullen. Monkey see, monkey do.

lieveli schreef:
Of Patty Brard en Jochem van Gelder. Een wijkagent is wel een hele stap én je komt niet op tv.

(Ik zou voor de wijkagent gaan, tuurlijk)

Ach du liebe! Ik ga niet met mijn kop op tv en zeker niet om zo'n reden. :')

meggiemeg schreef:
Wat jammer om te lezen dat het niet stand heeft gehouden.
Kan me jullie ergenissen goed snappen. Zeker als mensen ook nog eens gaan liegen, dat komt de verstandhouding helemaal niet ten goede.

Ja, wij vinden het ook heel jammer. Dat liegen vinden wij ook gek maar schijnbaar hebben ze zelf ook wel door dat hun gedrag niet oké is.

Even op een rijtje:
Onze volgende stap is om de buren aan de andere kant te vragen wat zij meekrijgen van de herrie. Daarna willen we naar onze buren om het gesprek aan te knopen over het lawaai. Mochten ze hier niet goed op reageren of niets met deze informatie doen dan schakelen we de wijkagent in. Mijn vriend heeft ook met de agent afgesproken dat hij (of ik) de volgende keer weer belt als ze overlast veroorzaken. Er is na onze eerste melding van een paar maanden geleden een dossier opgesteld en daar komt dit allemaal bij te staan.
Verder overweeg ik om toch nog weer Veilig Thuis te bellen. Ik heb na dat fiasco nooit een klacht ingediend, ik weet niet zo goed waarom maar ik kan me er nog steeds boos om maken. En aangezien pa en ma elkaar in de haren vliegen waar dochter bij is, vind ik dit een zorgelijke situatie.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:17

Ja gewoon doen, alle gekheid op een stokje, ik denk dat je je terecht zorgen maakt en die overlast en dat liegen, bizar.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:31

Jemig TS, ik baal gewoon plaatsvervangend voor je. Wat ellendig. Zoveel kabaal en dat ze er dan nog over liegen ook.
En dat arme kind... Daar kan ook niks van terecht komen qua sociale vaardigheden :=

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 12:49

Zeurburen zijn mensen die bij je aanbellen als ze klagen om simpele leefgeluiden, zoals het horen van voetstappen, als er per ongeluk een deur dicht waait terwijl er normaal zachtjes wordt gedaan, als je eens een keer een lekker liedje op de radio iets harder zet dan anders en er wordt direct geklaagt, als je klaagt vanwege wat meer herrie vanwege een verjaardag terwijl je dat als goede buur hebt aangegeven enzovoorts.
Als je merkt dat je tot overlast bent van je buren doe je daar wat aan, dat kan best lastig zijn om een gewoonte af te leren maar dat lijkt me beter om te doen dan elkaar straks niet meer aankijken of te bang te zijn om aan te bellen als er wel hulp nodig is omdat de boel is ontploft in de omgang naar elkaar toe.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 13:14

Wat meggiemeg ook aangeeft
Als ik lees waar jullie last van hebben.... dan is dat echt geen zeuren :n
Hopelijk dat een gesprek een langduriger positieve invloed heeft


Cayenne, wijkagent
Geen idee of we die hebben (durp)
Heb wel contact met veilig thuis ivm kleinkinderen die meer daar zitten dan bij moeder
Gesprekken gaat hem niet worden... iets met schoenmaat groter dan iq etc (ja , klinkt banketstaaf maar het speelt nogal een grote rol helaas)

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 13:50

lieveli schreef:
Ja gewoon doen, alle gekheid op een stokje, ik denk dat je je terecht zorgen maakt en die overlast en dat liegen, bizar.

Ja, we zijn ook bang dat het niet beter wordt als we er niets mee doen.

watchthesky schreef:
Jemig TS, ik baal gewoon plaatsvervangend voor je. Wat ellendig. Zoveel kabaal en dat ze er dan nog over liegen ook.
En dat arme kind... Daar kan ook niks van terecht komen qua sociale vaardigheden :=

We balen er ook flink van. We weten ook heel goed dat mensen het slechter kunnen treffen met hun buren maar dit soort overlast is echt niet tof.
Het meisje gaat doordeweeks naar de voorschoolse opvang dus ze speelt wel met andere kinderen maar het is inderdaad niet goed voor een kind om je ouders zo mee te maken. Dat weet ik maar al te goed vanuit mijn werk.

meggiemeg schreef:
Zeurburen zijn mensen die bij je aanbellen als ze klagen om simpele leefgeluiden, zoals het horen van voetstappen, als er per ongeluk een deur dicht waait terwijl er normaal zachtjes wordt gedaan, als je eens een keer een lekker liedje op de radio iets harder zet dan anders en er wordt direct geklaagt, als je klaagt vanwege wat meer herrie vanwege een verjaardag terwijl je dat als goede buur hebt aangegeven enzovoorts.
Als je merkt dat je tot overlast bent van je buren doe je daar wat aan, dat kan best lastig zijn om een gewoonte af te leren maar dat lijkt me beter om te doen dan elkaar straks niet meer aankijken of te bang te zijn om aan te bellen als er wel hulp nodig is omdat de boel is ontploft in de omgang naar elkaar toe.


Sonja_vR schreef:
Wat meggiemeg ook aangeeft
Als ik lees waar jullie last van hebben.... dan is dat echt geen zeuren :n
Hopelijk dat een gesprek een langduriger positieve invloed heeft

Haha, duidelijk. Ik weet ergens ook wel dat het niet gek is wat wij van onze buren vragen maar ik denk dat er weinig mensen zijn die van zichzelf bewust zijn dat ze zeurburen zijn.

Ohja, wat ik helemaal niet heb verteld is dat buum vannacht gewoon weer tot twee keer toe luid pratend de tuin in liep. Dat was nadat de agent alweer een tijdje weg was. Dan vraag ik me af of hij zich er wel van bewust is of dat hij er gewoon schijt aan heeft.

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 15:16

Wij hebben een zeurbuurvrouw! Trouwens mooi woord voor scrabble.... Die is van mening dat ze door de muren heen kan ruiken of er iemand rookt en dat het dan vervolgens in haar huis gaat stinken... De buren zitten in een 2 onder 1 kap, ze heeft zo lopen drammen dat de andere buurvrouw maar gestopt is met roken daardoor, nou ze had aan mij een hele verkeerde!
Blijf volhardend naar hun toe en duidelijk anders zal het kwartje nooit vallen.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 22:12

Geen idee of er bij jullie ook ..stadsmariniers zijn?
Die kunnen ook hulp bieden...

pillow
Berichten: 7802
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:23

kally schreef:
Geen idee of er bij jullie ook ..stadsmariniers zijn?
Die kunnen ook hulp bieden...

Ze heefft gezegd dat ze in een dorp woont, en daar zijn niet eens wijkagenten. Tenminste hier niet.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 08:57

Ho, volgens mij gaan er nu twee dingen door mekaar heen.
Wij wonen niet in een dorp, dat was iemand anders in dit topic. Wij wonen in Almere maar evengoed hebben we geen stadsmariniers. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het klinkt wel heel fijn.

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:44

Ik woon in een dorp en hebben ook gewoon een wijkagent hoor

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:53

Jammer dat dat niet bestaat bij jullie, want die kunnen zelfs zo ver gaan dat zelfs mensen met een koophuis toch weg moeten.
Wens je in ieder geval sterkte met deze situatie...

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:01

Jolien87 schreef:
Ho, volgens mij gaan er nu twee dingen door mekaar heen.
Wij wonen niet in een dorp, dat was iemand anders in dit topic. Wij wonen in Almere maar evengoed hebben we geen stadsmariniers. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het klinkt wel heel fijn.


Wijkagenten hebben we wel in Almere en volgens mij ook buurtbemiddelaars in sommige delen.. misschien is dat wat?

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 10:35


Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 17:39

Muga schreef:
Jolien87 schreef:
Ho, volgens mij gaan er nu twee dingen door mekaar heen.
Wij wonen niet in een dorp, dat was iemand anders in dit topic. Wij wonen in Almere maar evengoed hebben we geen stadsmariniers. Ik had er ook nog nooit van gehoord maar het klinkt wel heel fijn.


Wijkagenten hebben we wel in Almere en volgens mij ook buurtbemiddelaars in sommige delen.. misschien is dat wat?


De wijkagent is inderdaad één van onze volgende stappen.
Dankjewel, Arethe. :)

Ik vind het heel lief van jullie dat er zo wordt meegeleefd en -gedacht.

De buren zijn volgens mij een paar dagen weg want het is verdacht stil hiernaast. Heerlijk! We zitten de hele dag al buiten. <3

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 17:45

Geniet van je rustige uren....hopelijk gauw een oplossing voor jullie....

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:07

Geniet ervan voor zolang het duurt!

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:22

Die stilte kan niet lang genoeg duren! Heb dat met onze buren ook, als zij met vakantie zijn hebben wij dat ook thuis!