Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 15:52

Vervelend dat je zelf niet lekker in je vel zit en dat je dan de overlast van de buren blijft ervaren, kan je nu niet gebruiken! Er zit dus niets anders op dan maar blijven bellen en afwachten tot het een keer dusdanig fout gaat?

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 16:00

meggiemeg schreef:
Vervelend dat je zelf niet lekker in je vel zit en dat je dan de overlast van de buren blijft ervaren, kan je nu niet gebruiken! Er zit dus niets anders op dan maar blijven bellen en afwachten tot het een keer dusdanig fout gaat?


Het maakt dat we zelf weinig reserves hebben om die stress ook nog op te vangen. We proberen ons er dus zo min mogelijk druk om te maken maar dit liep dusdanig de spuigaten uit dat we hier onze ogen niet voor willen sluiten. Natuurlijk heb je leefgeluiden als je in een rijtjeshuis woont maar dit gaat een heel stuk verder. De situatie tussen de buren en hun kindje is echt niet oké en heel ongezond. wij hebben ook weleens woorden met elkaar maar dat is hooguit eens in het half jaar en dan nog gaan we niet met spullen gooien. Laat staan dat je, je kind van 3 (van welke leeftijd dan ook, natuurlijk) ertussendoor laat scharrelen.
Want wat gebeurt er nu als dochtertje haar zin niet krijgt? Dan begint ze te schreeuwen. Monkey see, monkey do.

Zoals de agent het aan mij vertelde, heb ik de indruk dat het team zich er wel over buigt maar dat ze nog niet goed weten hoe ze het moeten aanpakken. Ze nemen onze meldingen in ieder geval zeer serieus maar in zo'n delicate situatie moet je natuurlijk zorgvuldig te werk gaan.

Los van deze hele situatie hebben we het sowieso wel een beetje met ze gehad. Afgelopen zomer hebben we een peperdure schutting neergezet waar ze geen cent voor hoefden te betalen. Er kan nog geen 'dankjewel' vanaf. Ook de boom die ze weg zouden halen, staat er nog steeds. En op hun schuur staat een pot met teer die hun dakdekker daar destijds heeft laten staan. Onlangs hadden wij zelf lekkage in de schuur, dit komt natuurlijk niet door de buren maar onze dakdekker liet weten dat die pot bij de buren op hun afvoer staat waardoor er veel water op onze schutting loopt vanaf hun kant.
Dit alles bij mekaar maakt wel dat ze hun credits bij ons aardig verspeeld hebben.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:12

Wat een vervelende situatie zeg...
Hoop dat het voor het kindje ook snel opgelost wordt.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 16:15

Tja, zolang buurman en buurvrouw beiden blijven zeggen tegen politie dat er niks aan de hand is, kunnen zij weinig. Tuurlijk zien zij ook wel dat het mis is, maar wat de oorzaak is en wie de schuld is kunnen zij niet gaan gokken.

Voor hetzelfde geld pakken ze de man op want hij zal de vrouw wel mishandelen, en blijkt het andersom. Zonder medewerking van de buren ga je niet ver komen.

Ik zou het dus op het kind proberen te gooien. Dat het kind daar niet veilig zit. Ik vermoed dat je daar verder mee komt dan focussen op de ruzie tussen de buren. Al slaan ze elkaar elke dag de tanden kapot, wanneer geen van beiden toegeeft hulp willen, gaat de politie niks kunnen. Met het kind wel.

Edit: dat neemt niet weg dat dossieropbouw heel goed is natuurlijk! Ik bedoel meer dat de politie niet opeens gaat ingrijpen.

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 16:35

Kaus schreef:
Tja, zolang buurman en buurvrouw beiden blijven zeggen tegen politie dat er niks aan de hand is, kunnen zij weinig. Tuurlijk zien zij ook wel dat het mis is, maar wat de oorzaak is en wie de schuld is kunnen zij niet gaan gokken.

Voor hetzelfde geld pakken ze de man op want hij zal de vrouw wel mishandelen, en blijkt het andersom. Zonder medewerking van de buren ga je niet ver komen.

Ik zou het dus op het kind proberen te gooien. Dat het kind daar niet veilig zit. Ik vermoed dat je daar verder mee komt dan focussen op de ruzie tussen de buren. Al slaan ze elkaar elke dag de tanden kapot, wanneer geen van beiden toegeeft hulp willen, gaat de politie niks kunnen. Met het kind wel.

Edit: dat neemt niet weg dat dossieropbouw heel goed is natuurlijk! Ik bedoel meer dat de politie niet opeens gaat ingrijpen.


Nee, dat verwachten we ook absoluut niet. Voor ons is buurvrouw nu even schuldig aan als buurman. Ze gaan beiden tekeer en wij horen natuurlijk niet wie welk gebonk of gegooi veroorzaakt. We kunnen überhaupt niet verstaan waar het over gaat want alles gaat in het Indisch. :=
Het kindje is voor nu ook onze grootste zorg en maakt ook wel dat de spoed des te groter is. Meneer agent vroeg ook of we al eens contact hadden gehad met AMK of Veilig thuis dus daar heb ik ook maar even onze ervaring over gedeeld. Maar dus ook dat de buren naar de buitenwereld doen lijken alsof alles koek en ei is.
Het is dus zaak dat er bewijslast wordt verzameld. Op dit moment is het enkel ons woord tegen dat van de buren en daarom willen we vooral niet te vaak bellen. Daarom was ik zo teleurgesteld dat de agenten vanmorgen niet binnen zijn gekomen want ik geloof dat ze anders echt een slagveld hadden aangetroffen. Ik verwacht dat er nog weinig hele glazen in huis te vinden waren geweest.

Myfairytale
Berichten: 5386
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:24

Sowieso al een akelige situatie en nu je zelf niet in orde bent des te meer!
Ik heb helaas geen tips, maar wilde je toch even sterkte wensen. Jullie zijn goed bezig om zo om het kindje te bekommeren.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:26

Kan je bij hun wel naar binnen kijken van af de voorkant? Of zit alles dicht met vitrage of iets?

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 18:46

meggiemeg schreef:
Kan je bij hun wel naar binnen kijken van af de voorkant? Of zit alles dicht met vitrage of iets?


Nee, van buitenaf is er praktisch niets te zien.
De voortuin is omheind door een heg en het zijn terpwoningen dus daar kun je ook niet overheen kijken. En dan hangt er voor het raam nog een dikke vitrage dus eenmaal aan de deur kijk je ook niet zomaar naar binnen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 11:46

Dat zal ook wel met reden zijn, zo afgeschermd, niet alleen tegen gluurders, de politie zal ook wel naar binnen hebben geprobeerd te kijken door het raam.

Jolien87

Berichten: 17419
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 11:48

meggiemeg schreef:
Dat zal ook wel met reden zijn, zo afgeschermd, niet alleen tegen gluurders, de politie zal ook wel naar binnen hebben geprobeerd te kijken door het raam.


Dat was met de vorige bewoners ook al zo dus ik verwacht niet dat dit met opzet is gedaan.