Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:10

Wij hebben sindskort nieuwe buren, een buitenlands stel uit India dat geen woord Nederlands spreekt. Nu was ons al opgevallen dat ze ons duidelijk proberen te ontlopen maar het is ook wel duidelijk dat zachtjes praten niet bepaald hun talent is. Het is zelfs haast alsof ze slaande ruzie hebben wanneer ze met elkaar praten en dit doen ze ook gerust 's avonds laat of 's ochtends in alle vroegte op de stoep.
Nu blijkt dat hun baby deze eigenschap van hun heeft geërfd, zo ligt hij (zij?) al de hele dag luidkeels te huilen/brullen, de buren zijn wel gewoon thuis maar kindlief schreeuwt moord en brand.
Ik moet echt mijn best doen om niet op hoge poten bij ze aan te bellen maar we worden onderhand echt gillend gek en hebben de neiging om zo langzamerhand met het kind mee te gaan huilen.
What to do? Ik wil ook niet als een woeste stier (koe) daar op de stoep staan maar we willen ze toch wel op enig moment duidelijk maken dat wij onze rust toch ook wel op prijs stellen. Het praten van de buren is ronduit schreeuwen en komt dwars door de muur heen en zo heel dun zijn de muren van ons huis niet.
Wie wil er even met ons meedenken?

Wildgirl

Berichten: 11661
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:13

Kalmeren. Ze rustig erop aanspreken. Indien dit niet werkt de politie bellen.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:16

Politie bellen, verhuurder in kennis stellen en het aller belangrijkste: dossier opbouwen.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:17

Morganlefay schreef:
Politie bellen verhuurder in kennis stellen en het aller belangrijkste dossier opbouwen.


Het gaat hier om koophuizen dus helaas zullen we het met de buren zelf moeten regelen.
Het liefst wil ik er ook met een normaal gesprek uit komen maar op dit moment zien we er even geen heil in. -O-

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:19

Spreken ze Engels ?

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:20

Jolien87 schreef:
Morganlefay schreef:
Politie bellen verhuurder in kennis stellen en het aller belangrijkste dossier opbouwen.


Het gaat hier om koophuizen dus helaas zullen we het met de buren zelf moeten regelen.
Het liefst wil ik er ook met een normaal gesprek uit komen maar op dit moment zien we er even geen heil in. -O-

Dan nog dossier opbouwen en politie bellen.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:20

Eerste stap is toch echt om gewoon bij ze aan te bellen en aangeven dat je veel lawaai ervaart..

Lauratje_88

Berichten: 1738
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Antwerpen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:20

Veel Indiërs praten goed Engels. Misschien kun je het in het Engels proberen? En anders gewoon politie bellen en de situatie uitleggen.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:21

Dammie schreef:
Spreken ze Engels ?


Zeer gebrekkig. Het lijkt erop dat een Nederlandse man heeft geholpen in de bemiddeling, die was er rond de sleuteloverdracht telkens bij, dus we vermoeden dat hij als een soort contactpersoon heeft gediend. We zien deze man alleen niet meer, anders hadden we hem even aan zijn jasje kunnen trekken om te vragen hoe het zit.
Edit: het kan ook best dat dit hun aankoopmakelaar was, bedenk ik me net. :=

De eerste stap is ook zeker om een gesprekje aan te knopen maar ik vind het moeilijk om een ingang te vinden. 'Hallo, welkom in de buurt. Wij zijn jullie nieuwe buren, zouden jullie wat zachter willen praten?' vind ik ook zo'n sneue binnenkomer.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 09-02-18 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:21

Zijn het expats??

pillow
Berichten: 7792
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:22

Een niet nederlands sprekend gezin uit India in een koophuis? ook bijzonder

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:24

Morganlefay schreef:
Zijn het expats??


Ik zou het niet weten, het is een koophuis (niet heel goedkoop) dus dat lijkt me niet iets tijdelijks.

pillow, dat vinden wij ook.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:27

Jolien87 schreef:
Dammie schreef:
Spreken ze Engels ?


Zeer gebrekkig. Het lijkt erop dat een Nederlandse man heeft geholpen in de bemiddeling, die was er rond de sleuteloverdracht telkens bij, dus we vermoeden dat hij als een soort contactpersoon heeft gediend. We zien deze man alleen niet meer, anders hadden we hem even aan zijn jasje kunnen trekken om te vragen hoe het zit.
Edit: het kan ook best dat dit hun aankoopmakelaar was, bedenk ik me net. :=

De eerste stap is ook zeker om een gesprekje aan te knopen maar ik vind het moeilijk om een ingang te vinden. 'Hallo, welkom in de buurt. Wij zijn jullie nieuwe buren, zouden jullie wat zachter willen praten?' vind ik ook zo'n sneue binnenkomer.

De andere optie is zo te lezen de dolle stier tirade, dus dan vind ik bovenstaande toch de minder sneue optie :))
Vervelend zeg :(:)

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:31

Inderdaad toch maar eerst proberen ze met handen en voeten uit te leggen dat jullie last van ze hebben.
Als dat niet helpt de wijkagent inschakelen.

Eilinora

Berichten: 11913
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:32

Via Google translate een brief typen in het indisch (indiaas? Geen idee) en die in de bus doen

BigOne
Berichten: 38214
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:35

Even uitzoeken bij welke makelaar het huis te koop heeft gestaan, zo kun je ook aan de naam van de man komen die geholpen heeft. Maar je kunt ook in het Engels gewoon een brief schrijven hoe het wonen in Nederland gaat, dat je dus probeert om geen overlast te maken voor de buren. Er zullen meer mensen last van hebben waarschijnlijk en om te voorkomen dat het escaleert zou ik die brief ze zo spoedig mogelijk om de deur schuiven. En dan kun je ook nog terloops een opmerking maken dat ze misschien eens met dat kind naar de dokter kunnen gaan?? Aangezien je die de hele dag hoort schreeuwen/huilen. Haalt dit niets uit dan de wijkagent inschakelen.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:35

Eilinora schreef:
Via Google translate een brief typen in het indisch (indiaas? Geen idee) en die in de bus doen

Ja, welke taal dan? Er zijn een heleboel talen in India.

Het vreemde aan het verhaal is dat ze jullie lijken te ontlopen. Misschien dat ze heel goed op de hoogte zijn dat ze te veel lawaai maken?

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:40

Koper schreef:
Eilinora schreef:
Via Google translate een brief typen in het indisch (indiaas? Geen idee) en die in de bus doen

Ja, welke taal dan? Er zijn een heleboel talen in India.

Het vreemde aan het verhaal is dat ze jullie lijken te ontlopen. Misschien dat ze heel goed op de hoogte zijn dat ze te veel lawaai maken?


20 brieven door de bus gooien. :')
We willen het wel eerste face to face proberen, mocht dat teveel handen- en voetenwerk worden dan kunnen we altijd nog kijken wat translate voor ons kan betekenen.

Ja, dat ontlopen is inderdaad wat vreemd maar dat lijken ze al vanaf dag 1 te doen. Een voorbeeld: we kwamen laatst op hetzelfde moment ons huis uit, hij bleef toen in het hoekje bij de voordeur staan tot wij in de auto zaten. Toen kwam hij pas weer uit zijn hoekje tevoorschijn. Zo op schrift ziet het er onschuldig uit maar zijn houding straalde één en al ongemakkelijkheid uit.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:43

Kan natuurlijk ook een sociaal iets zijn. Ze hebben in India een heel andere maatschappelijke structuur. Wie weet is wat deze meneer doet heel normaal voor iemand van zijn kaste, weet je veel.

Maar merkwaardig is het wel.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 19:47

Koper schreef:
Kan natuurlijk ook een sociaal iets zijn. Ze hebben in India een heel andere maatschappelijke structuur. Wie weet is wat deze meneer doet heel normaal voor iemand van zijn kaste, weet je veel.

Maar merkwaardig is het wel.


Daar heb ik nog niet over nagedacht. Het was ons wel duidelijk dat, dat geschreeuw tegen mekaar daar heel normaal is, hun bezoek doet met alle plezier met ze mee en ook het afscheid nemen op straat gebeurt luidkeels. Of dat nu om 22:00 of om 00:30 is.
De zin 'dat is hier in Nederland niet normaal, hoor' is al meermaals in mijn op gekomen, de afgelopen weken.

Splut
Berichten: 1095
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:03

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:09

Idd dossier maken en het geluid ook opnemen.

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:10

Zeker eerst het gesprek aan gaan. Dat zal de politie ook vragen, of je eerst al hebt gevraagd of het wat minder kan.

Is dat gesprek aan gaan leuk? Of makkelijk? Nee. Maar wie weet verrassen ze je. Ik heb met veel weerzin mijn buren aangesproken op hun luidruchtige ruzies en nog luidruchtige (en laaaaaaange) goedmaaksessies aangesproken. Hij werd rood, zij begon te huilen. En daarna... nooit meer last van gehad!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:17

Kan zo maar zijn dat ze niet weten dat je alles kan horen.
Mijn caharmante buuf is oma en haar kleinkinderen mogen alles.
Nee komt in haar woordenboek niet voor. Dus dat is standaard een ... herrie daar, gelukkig maar een middag in de week }>
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 09-02-18 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12030
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:19

Misschien het opnemen en dan aan ze laten horen?