Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 14:40

Annet_Dottie schreef:
Wat haar werk er mee te maken heeft lijkt me duidelijk dat ze een pittige baan heeft waardoor ze thuis komt ik vermoed gaat eten douchen nog even met haar vriend zitten en slapen ;) beetje respectloos om gelijk weer zo te reageren als je haar situatie niet kent.


Even met mijn vriend zitten was er nieteens bij. Het was thuiskomen, koken, eten, douchen en naar bed.

Tokedri, we hebben 2 avonden bij ze op de stoep gestaan dus zeg nu niet dat we tot nu toe geen enkele poging hebben gedaan.


LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:18

Ach de beste stuurlui staan aan wal :+ als ik een drukke dag heb gehad komt er niets meer uit handen en kan ik ook beter niet bij buren aan gaan bellen _O-

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:05

Jolien87 schreef:
Annet_Dottie schreef:
Wat haar werk er mee te maken heeft lijkt me duidelijk dat ze een pittige baan heeft waardoor ze thuis komt ik vermoed gaat eten douchen nog even met haar vriend zitten en slapen ;) beetje respectloos om gelijk weer zo te reageren als je haar situatie niet kent.


Even met mijn vriend zitten was er nieteens bij. Het was thuiskomen, koken, eten, douchen en naar bed.

Tokedri, we hebben 2 avonden bij ze op de stoep gestaan dus zeg nu niet dat we tot nu toe geen enkele poging hebben gedaan.


Ene oor in andere oor uit dat soort opmerkingen hoor.. Je geeft zelf aan ik wil op een rustig moment daarheen en niet als een woeste stier als we al een dag last hebben met het risico dat ik dingen doe of zeg waar ik spijt van krijg. Daar kan ik alleen maar op zeggen verstandig en begrijpelijk. Maar je hebt natuurlijk ook gewoon nog je eigen leven, privé werk en ga zo maar door. Dus neem je tijd. Allang hartstikke goed dat je al 2 keer hebt aangebeld. Hopen dat ze de volgende keer er wel zijn of open doen!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:16

En TS? Ondertussen wel gelukt?

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:14

Ik ben ook erg benieuwd hoe het ondertussen is!

Cirany Mijn beste paarden maatje :)

[BB-ITP] Moortje old englische bulldog x corgi. Moortje Corgi x Engelse bulldog

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:17

Hoe staat het ervoor TS?

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 09:41

We hebben een aantal keren voor een dichte deur gestaan, wetende dat ze echt thuis waren. -O-
Ik zie het nu vooral als uitdaging om ze te spreken. :=

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:59

Goed dat jullie in ieder geval stug blijven volhouden. :D
Misschien is het op dit punt een idee om een briefje in de bus te doen, het klinkt niet alsof ze ooit de deur gaan beantwoorden :=

                                                                              alles is liefde

idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:30

Geven ze nog steeds overlast?
Zo ja, dan zou je nu de politie eens kunnen bellen om te vragen wat je zelf eventueel nog kunt doen als ze de deur niet openen of dat hun eens langs willen gaan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:33

Ik zou er niet meer aan gaan bellen. Als ze niet open doen houd het op.
Bij overlast zou ik nu de politie bellen. Ze hebben zelf hun kans verspeeld op een nette oplossing.
Ook mensen van buiten nederland kunnen gewoon de deur open doen, heeft niets met cultuur te maken.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:19

bruintje123 schreef:
Ik zou er niet meer aan gaan bellen. Als ze niet open doen houd het op.
Bij overlast zou ik nu de politie bellen. Ze hebben zelf hun kans verspeeld op een nette oplossing.
Ook mensen van buiten nederland kunnen gewoon de deur open doen, heeft niets met cultuur te maken.


Dit zou ook mijn reactie zijn.
Je hebt nu echt genoeg geprobeerd, wil het niet goedschiks, dan kwaadschiks.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:29

bruintje123 schreef:
Ik zou er niet meer aan gaan bellen. Als ze niet open doen houd het op.
Bij overlast zou ik nu de politie bellen. Ze hebben zelf hun kans verspeeld op een nette oplossing.
Ook mensen van buiten nederland kunnen gewoon de deur open doen, heeft niets met cultuur te maken.


Ligt er natuurlijk aan wanneer je belt. Wij hebben ‘s avonds altijd de bel eraf vanwege het kind dus horen hem niet. En doen sowieso niet open na een uur of 19.00. Zijn altijd collectanten of donateurwervers en die hoef ik niet.

[o]

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:44

Knap dat je jezelf er toe hebt gezet om toch er naar toe te gaan, blijf het proberen, en anders toch maar aanspreken als je een van beide toevallig buiten tegen komt. Bedenkt dat zolang je er niets van zegt zij niet weten hoe gehorig ze bezig zijn en dan kunnen ze er ook niets aan doen. Vooral ook laten horen hoe het bij jullie klinkt, dat moet toch duidelijk zijn dan voor hun hoe groot ook de taalbarrière is.

Wij wonen nu ruim 5 jaar naast buren die denken dat ze alles kunnen doen en laten wat ze maar leuk vinden, heb je er last van? Jammer dan wij vinden het leuk en gaan er mee door. De eerste jaren heb ik er niets van gezegd en maar geslikt mede omdat mijn man geen gezeur wil. Tot hij een keer overdag thuis was en het zelf mee maakte wat ik elke dag mee maak met hun. Toen was het hem wel duidelijk dat dit niet normaal was. Er is toen een knop omgegaan bij mij en sindsdien zeg ik er vrij snel wat van als het me niet meer aanstaat hoe ze bezig zijn. Zij reageren dan kortaf en pissig maar het is wel weer rustig.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:28

Xanthippe schreef:
bruintje123 schreef:
Ik zou er niet meer aan gaan bellen. Als ze niet open doen houd het op.
Bij overlast zou ik nu de politie bellen. Ze hebben zelf hun kans verspeeld op een nette oplossing.
Ook mensen van buiten nederland kunnen gewoon de deur open doen, heeft niets met cultuur te maken.


Dit zou ook mijn reactie zijn.
Je hebt nu echt genoeg geprobeerd, wil het niet goedschiks, dan kwaadschiks.


En de mijne ook.

Jammer dat ze gewoon de deur niet open doen.
Ik zou idd een briefje in de bus doen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 21:48

verootjoo schreef:
bruintje123 schreef:
Ik zou er niet meer aan gaan bellen. Als ze niet open doen houd het op.
Bij overlast zou ik nu de politie bellen. Ze hebben zelf hun kans verspeeld op een nette oplossing.
Ook mensen van buiten nederland kunnen gewoon de deur open doen, heeft niets met cultuur te maken.


Ligt er natuurlijk aan wanneer je belt. Wij hebben ‘s avonds altijd de bel eraf vanwege het kind dus horen hem niet. En doen sowieso niet open na een uur of 19.00. Zijn altijd collectanten of donateurwervers en die hoef ik niet.


We hebben op wisselende tijdstippen aangebeld en ik heb ook geen zin meer om er nog langer achteraan te gaan.
Ik heb zitten denken om een kaartje door de bus te doen maar weet niet zo goed wat ik erop moet zetten,
ik kom niet verder dan het volgende: (wat uiteraard erg kort door de bocht is en op deze manier dus absoluut niet geschikt is om zo te geven. := )

"Dear neighbours,

Welcome to our neighbourhood. Are you enjoying your new home?
We do hope your baby is doing well as we hear him crying regularly"

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:58

Ik zou meer zoiets doen:

Dear Neighbours,

Welcome to our neighbourhood. We hope you are enjoying your new home.
Unfortunately we have not been able to get to know eachother thusfar and would like to invite you for tea.
Can you please get back to us? We'd like to get to know you and your baby.

Als ze dan niet of schriftelijk reageren zou ik wel bluntweg iets zeggen over geluidsoverlast, maar nu nog even proberen wat je oorspronkelijk aan de deur wilde doen.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:08

Goede tekst Elize,

maar aan de andere kant: het duurt nu al zo lang, en er is dus nog geen enkele kans geweest om de buren aan te spreken op hun luidruchtige gedrag en overlast.
Als 't al zo lang op z'n beloop wordt gelaten, en de buren in kwestie bovendien weigeren open te doen of contact te zoeken, vraag ik me af of je het nog veel langer op deze manier moet willen.

Persoonlijk zou ik zelf dus misschien in het briefje wél iets over de geluidsoverlast zeggen, en dat jullie daar graag met ze over zouden willen praten.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 00:23

Ik denk eerlijk gezegd dat in dit geval die boodschap dan al helemaal niet goed opgevangen wordt.
Mensen lijken al te schuchter voor woorden en dit zal dan vast als aanval gezien worden. Mensen die zich aangevallen voelen reageren niet altijd rationeel.
Bovendien zal je dan (mocht het ooit zo ver komen dat er bemiddeling of een rechter aan te pas komt) aan kunnen tonen dat je er echt alles aan gedaan hebt de situatie ten goede te keren.

Maar goed dit is mijn professionele (op juridische praktijk) gebaseerde advies. Ik heb godzijdank al lang geen huis meer gehad waar ik overlast van mensen die geen kind van mij waren ervaarde dus ik kan het puur rationeel benaderen waar ik me wel realiseer dat als je er midden in zit de situatie heel anders is.

JoyCiej007

Berichten: 17414
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:07

Ik bedoel ook zeker niet dat ze meteen van wal moet steken.... maar voorzichtig een tactisch balletje opgooien wellicht?

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 09:44

Ik vind het idee om toch nog een briefje in de bus te gooien, wel goed.
Van de geluidsoverlast zou ik er nog niets inzetten, het voorbeeld van Elize vind ik heel geschikt. Als ze daar dan nog niet op reageren of je krijgt ze niet face-to-face te pakken, kan je later nog een nieuw briefje afgeven dat specifiek over de geluidsoverlast gaat.

Heb je effectief nog zoveel last als voorheen, of mindert het uit zichzelf?

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 15:24

ElizeVdS schreef:
Ik zou meer zoiets doen:

Dear Neighbours,

Welcome to our neighbourhood. We hope you are enjoying your new home.
Unfortunately we have not been able to get to know eachother thusfar and would like to invite you for tea.
Can you please get back to us? We'd like to get to know you and your baby.

Als ze dan niet of schriftelijk reageren zou ik wel bluntweg iets zeggen over geluidsoverlast, maar nu nog even proberen wat je oorspronkelijk aan de deur wilde doen.


Dit vind ik echt heel goed geschreven, dankjewel!
Ik weet niet of ik nog zin heb om thee met ze te drinken, ik zou eerder iets schrijven in de zin van 'wellicht treffen we mekaar eens voor een praatje'.
Ik was gisteravond echt in een pisbui toen ik mijn reactie schreef maar ik denk dat het inderdaad beter is als we niet direct over hun huilende baby beginnen.

Xanthippe, ik merk dat de irritatiefactor momenteel erg hoog is. De herrie is nog niet minder geworden en inmiddels heb ik telkens een pavlovreactie waarbij mijn bloeddruk omhoog schiet zodra ik de buren hoor. Dus niet alleen de baby maar ook zodra ze bijvoorbeeld in de muur aan het timmeren zijn ofzo. Echt niet goed, hier ben ik me erg bewust van. Ik zit me dan echt boos te maken wat ik onredelijk vind van mezelf aangezien zij nu niet weten hoezeer wij hier last van hebben. Maar ik had het ze graag al lang en breed uitgelegd.

En waar ik ook wel tegenop zie is dat we komende zomer een nieuwe schutting willen laten plaatsen, deze betalen we wel zelf (onze buren aan de andere kant betalen de andere schutting) maar ik hoop van harte dat ze dan wel iets meer meewerkend zijn aangezien zij hier uiteraard ook van op de hoogte gesteld moeten worden. Niet dat we iets doen wat verboden is maar ze zullen gek staan te kijken als er ineens geen schutting meer staat. We willen ook graag rekening houden met hun privacy maar dan moeten we wel weten wanneer en hoe hun het beste uitkomt.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 18:44

Een maand na dit topic heb je ze nog steeds niet gesproken?
Dan is de nood inderdaad niet erg hoog.

Als je aanbelt en je weet zeker dat ze thuis zijn maar ze doen niet open, gewoon blijven aanbellen, ze komen vanzelf een keer naar buiten dan :')
Het is makkelijk om hier maar te blijven klagen zonder iets te ondernemen.
Overigens als je huiselijk geweld vermoed ten alle tijden de politie bellen.
Sowieso niet onverstandig als de overlast aanhoud na een gesprek.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-18 18:58

Je hebt helemaal gelijk. Alsof we niets beters te doen hebben.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:09

Dat is wel een beetje een flauwe opmerking onderhand hoor ;)
Misschien stel je andere prioriteiten. Wich is fine, maar dan is hier een maand lang mekkeren niet erg netjes.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 19:39

Misschien reageert ze heel logisch. Onder andere ik vroeg hoe het er voor staan. Klagen is wel een beetje overdreven bewoording als je reageert op andermans vraag.

Als je aan blijft bellen terwijl iemand niet opendoet kan je er donder op zeggen dat dat geen constructief gesprek wordt maar een onprettige discussie. Zou je zelfs met mij ruzie door krijgen.
Ik vind dat TS heel netjes is in haar doen en laten tot nu toe en veel NLers daar wat van kunnen leren.

Qua schutting trouwens zou ik het juist zoveel mogelijk schriftelijk aanpakken. Zeker in geval van een taalbarrière. Dan weet je zeker dat jij goed zit. Al is het fijner dat je het voornemen mondeling kan bespreken en daarna een briefje in de bus kan doen in de trant van " zoals afgesproken beginnen de werkzaamheden dan en dan, mochten jullie vragen hebben laat het gerust weten" (IPV alles schriftelijk te moeten "bespreken")