Nieuwe -luidruchtige- buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Supervixen

Berichten: 12811
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:07

Ik snap de ts wel. Sinds ik een keer bedreigd ben door een buurman van vier huizen verderop omdat ik netjes vroeg of de muziek wat zachter mocht kijk ik wel uit. De muziek stond overigens zo hard in hun tuin dat het boven het geluid van onze tv uitkwam terwijl we alle deuren en ramen dicht hadden. Dit ging een heel weekend zo. En ja, dan ben je binnen twee dagen hartstikke gek en wil je vluchten uit je huis.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 19:41

Er brandt wel licht maar ze doen niet open. >;)
Toen ik vanmiddag uit mijn werk thuiskwam, kwam de buurman net naar buiten lopen en fietste ik langs hem heen. Ondanks mijn verwoede poging om oogcontact te maken had hij zijn focus ver vooruit op de horizon. Toch jammer. -O-

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:50

Zou ook kunnen dat ze met donker niet open doen? Ik doe zelf eigenlijk in het donker ook niet snel de deur open (ja nu een uitzondering vanwege foekepotterijende zingende kids)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:57

Nou TS, dat gaat vanavond een flink stuk taart worden :P

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 20:03

JoyCiej007 schreef:
Zou ook kunnen dat ze met donker niet open doen? Ik doe zelf eigenlijk in het donker ook niet snel de deur open (ja nu een uitzondering vanwege foekepotterijende zingende kids)


Dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
De appeltaart gaat morgen mee naar het werk. :P
De volgende poging gaat er iets langer houdbaars mee. :=

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:12

Aan de andere kant; als je een gezin hebt, man in huis..... dan doe je makkelijker de deur open, ook in het donker. Lijkt mij hoor, maar je weet maar nooit.

Ik doe niet open omdat ik als jonge vrouw zijnde helemaal alleen woon in een goed geisoleerd huis, en ik heb nog geen licht bij de voordeur (en ook geen kijkgaatje oid).
Net als veel alleenstaande bejaarden hier in de straat.

Volgende poging een euhm, plantje ofzo? Met een zak stroopwafels? :D

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 20:52

Groot gelijk hoor. Wij hebben een kijkgaatje (waar ik op mijn tenen nét door kan kijken) en een camera bij de voordeur dus bij twijfel kunnen we eerst checken.

In ieder geval iets wat we zelf ook erg lekker vinden. :P

tengeltje11
Berichten: 7130
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:08

maar het kan toch ook dat ze niet thuis waren?

als wij niet thuis zijn,laten we ook vaak een licht aan,zodat het lijkt alsof we thuis zijn.

is een prima inbrekers-afschrik-middel.

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 21:27

tengeltje11 schreef:
maar het kan toch ook dat ze niet thuis waren?

als wij niet thuis zijn,laten we ook vaak een licht aan,zodat het lijkt alsof we thuis zijn.

is een prima inbrekers-afschrik-middel.


Dat kan natuurlijk ook prima. Hoe dan ook, de aanhouder wint dus morgen gaan we gewoon weer. Ik denk dat ik morgen een gezellig mandje met voorjaarsbolletjes haal, daar zegt niemand 'nee' tegen. :)

JoyCiej007

Berichten: 17412
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:13

Kan allemaal ja.... je weet het niet natuurlijk. Mandje met voorjaarsbolletjes is ook altijd errug leuk, ruikt zo heerlijk ook en kan lang staan :)

Anoniem

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:20

Ik denk niet dat ik veel meer tips heb voor je dan al genoemd, maar kan wel mijn ervaring delen.
Ik ben in de zelfde straat verhuisd, omdat ik vreselijke overlast had, woonde op de 2e verdieping in een portiekwoning, boven me kwam een student, onder me woonde een buitenlandse man die midden in de nacht ineens begon te "schreeuwen", zo te horen telefoneren maar ik ben er vaak door wakker geschrikt. Die man ontliep ook iedereen en sprak amper een woord Nederlands maar ik voelde me erg ongemakkelijk omdat ik het wel moeilijk vind te zeggen joh je komt uit een ander land andere cultuur maar daar is praten volgens mij meer schreeuwen, dus de beste man weet niet beter.. Uiteindelijk omdat ik veel contact had met de woningbouw over de bovenbuurman (student) heb ik dit ook bij de woningbouw gelegd, die hebben het naar mijn weten opgepakt maar er veranderde niks.

Maar nu, ik woon nu 2 portieken verderop, en in de portiek hiernaast (die tussenmuren zijn behoorlijk dik) en dan ook nog schuin boven me woont dus ook een man, die dus mijn oude onderbuurman ook weer goed kent, met dezelfde afkomst. Hij heeft kinderen die er af en toe zijn, maar je wil niet weten hoe veel last ik daar van heb.. Schreeuwen, gebonk, op een gegeven moment bleek dat ze aan het voetballen waren in huis. Gisteren een geschreeuw dat was niet leuk meer. Maar ook regelmatig hier op straat, dat is voor hem dan dus ook weer praten. Ik merk ook dat het bij mij op loopt tot ik echt kwaad word en dan kwaad aan wil bellen maar dat doe ik niet. Ook hier zit ik weer met ja dat is hun manier van communiceren, deze man spreekt overigens wel goed nederlands en is hier ook al wel langer heeft een eigen rij school enz maar als er mensen of zijn kinderen zijn is het alsof de boel daar afgebroken word..

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:42

JoyCiej007 schreef:
Zou ook kunnen dat ze met donker niet open doen? Ik doe zelf eigenlijk in het donker ook niet snel de deur open (ja nu een uitzondering vanwege foekepotterijende zingende kids)


Mag ik hier een vertaling van?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Kinke

Berichten: 20504
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:51


Dorien66

Berichten: 1639
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:05

Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 14-02-18 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

instagram: @dorien_66

anjali
Berichten: 15018
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:07

als ze nooit thuis zijn of nooit open doen,ga er dan heen op een moment dat je het lawaai ook hoort. dan weet je in elk geval zeker dat ze er zijn.Als ze echt nooit open doen maar er wel zijn,dan zou ik een briefje in de bus gooien. Wel vriendelijk!!!!Misschien met een grapje,om ze te vertellen dat de huizen zo gehorig zijn dat je overlast hebt van wat ze doen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:43

Hoe is het vannacht gegaan?
Heb je ze al gesproken??

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:51

Het gebouw van mijn oude studentenkamer grensde aan met een huis waar ook zo’n koppel woonde, ook van vreemde origine en énorm luid dat je ze door de muren heen kon horen. Daarbij was er ook een baby (klein kind?) dat ontzettend vaak huilde, terwijl ik dan ook kon horen dat ee volwassenen thuis waren. Ik heb ooit gewoon een keer de politie gebeld, kind was al van 9u ‘s ochtends tot 15u in de namiddag NON-STOP aan het huilen. Vreemd genoeg heb ik er hierna nooit meer echt last van gehad :7

Why change the past, when you can own this day?

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 12:02

Kentaro schreef:
Hoe is het vannacht gegaan?
Heb je ze al gesproken??


Het is 'm gisteren niet geworden, ik kwam om 18:00 uit mijn werk en lag om 20:30 in bed. := Maar ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen rustig is. We gaan hoe dan ook hoor, maar dit helpt wel in ons 'laten we er niet als woeste stieren op afstuiven'.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:31

+:)+ het is ook absoluut niet mijn ding hoor.... Heb dan wel het geluk dat m'n vriend het tegen over gestelde van mij is :o
Wat kan een vrijstaand huis op een heerlijk afgelegen stuk natuur dan trekken he?! }>

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:35

Jolien87 schreef:
Kentaro schreef:
Hoe is het vannacht gegaan?
Heb je ze al gesproken??


Het is 'm gisteren niet geworden, ik kwam om 18:00 uit mijn werk en lag om 20:30 in bed. := Maar ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen rustig is. We gaan hoe dan ook hoor, maar dit helpt wel in ons 'laten we er niet als woeste stieren op afstuiven'.


Nou dan was de nood niet erg hoog
Hoop geschreeuw om niets

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:52

Bij ons in de straat was iets soortgelijks aan de hand, helaas de andere buren zijn wel als woeste stieren ruzie gaan maken en dat is helaas na jaren nog steeds ruzie en ellende.
Heel triest want de buuf bleek een postnatale depressie te hebben en kon de situatie thuis tijdelijk niet aan.
Het bleek een heel aardig rustig typ te zijn toen ze weer beter was maar beide buren keken haar jaren lang niet meer aan vanwege één overspannen reactie. Ze heeft hier veel verdriet van gehad.

Jolien87

Berichten: 17401
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 13:29

Jolien87 schreef:
Kentaro schreef:
Hoe is het vannacht gegaan?
Heb je ze al gesproken??


Het is 'm gisteren niet geworden, ik kwam om 18:00 uit mijn werk en lag om 20:30 in bed. := Maar ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen rustig is. We gaan hoe dan ook hoor, maar dit helpt wel in ons 'laten we er niet als woeste stieren op afstuiven'.


tokedri schreef:
Nou dan was de nood niet erg hoog
Hoop geschreeuw om niets


Zo makkelijk, dit. Kom je een dagje meelopen op mijn werk?

tienus63

Berichten: 11967
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:46

Wiske2 schreef:
Bij ons in de straat was iets soortgelijks aan de hand, helaas de andere buren zijn wel als woeste stieren ruzie gaan maken en dat is helaas na jaren nog steeds ruzie en ellende.
Heel triest want de buuf bleek een postnatale depressie te hebben en kon de situatie thuis tijdelijk niet aan.
Het bleek een heel aardig rustig typ te zijn toen ze weer beter was maar beide buren keken haar jaren lang niet meer aan vanwege één overspannen reactie. Ze heeft hier veel verdriet van gehad.

Wie weet speelt er wel zoiets bij jouw buren.
Manlief weet niet hoe hij hier mee moet omgaan, schaamte bij beiden.
Cultuur -en taalverschillen.

#trotsoponzeboeren

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:05

[quote=

Het is 'm gisteren niet geworden, ik kwam om 18:00 uit mijn werk en lag om 20:30 in bed. := Maar ik moet zeggen dat het de afgelopen dagen rustig is. We gaan hoe dan ook hoor, maar dit helpt wel in ons 'laten we er niet als woeste stieren op afstuiven'.[/quote]

tokedri schreef:
Nou dan was de nood niet erg hoog
Hoop geschreeuw om niets


Zo makkelijk, dit. Kom je een dagje meelopen op mijn werk?[/quote]

Wat heeft je werk ermee te maken? Je hebt elke dag een andere reden om niet te gaan terwijl je wel behoorlijke uitspraken over deze mensen doet hier
Je had toch voor je naar bed ging kunnen gaan

Anoniem

Re: Nieuwe -luidruchtige- buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:14

Wat haar werk er mee te maken heeft lijkt me duidelijk dat ze een pittige baan heeft waardoor ze thuis komt ik vermoed gaat eten douchen nog even met haar vriend zitten en slapen ;) beetje respectloos om gelijk weer zo te reageren als je haar situatie niet kent.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, ComscoreBot, GoogleAdsense, GrapeshotBot, JornaR, Mar_M, Ubermetrics, YandexBot en 170 bezoekers