Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:02

Ik was laatste keer 4e wachtende, gewoon roepen en dan krijg je idd alles gratis :)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:08

Als het opeens druk word en wij een kassa erbij roepen en de klanten doorsturen met het gevolg dat mijn collega van een andere afdeling moet komen of wat dan ook dan kan het soms even duren (paar minuten). Als jij dan op het moment dat jet druk word roept dat je 4de wachtende bent dan krijg je toch je boodschappen gratis mee?... hoezo zou je dan niet je boodschappen zo mee krijgen? Wij moeten er alleen voor zorgen dat alle klanten vlot kunnen winkelen en als dat zo is door een kassa bij te roepen..

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:10

Wat je ook kunt doen als je niet goed durft om te roepen... Of als je roept en genegee wordt of gezegd wordt dat het niet geldt om een of andere banketstaaf reden... Maar je toch echt de vierde in de rij was.
Gewoon op fb een berichtje plaatsen, ik heb dat een keer gedaan, mocht terug gaan met de bon... Kreeg het geld terug en zelfs een bloemmetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:11

ElineS schreef:
Dat is toch raar. Dan kun je dus nooit gratis boodschappen krijgen, want zo snel je kenbaar maakt dat je vijfde bent, word er een kassa geopend. Zo werkt dat toch niet.



Nee klopt zo werkt het niet. Ze zijn dan echt al te laat. Maar (bij ons iig) de 5e 6e 7e etc krijgen ook hun boodschappen gratis, want zolang er niks veranderd worden die vanzelf 4e in de rij dus om dat te voorkomen moet er natuurlijk alsnog snel een kassa open.

Pimpelpaard

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:19

Nou het is me al twee keer gebeurd, maar twee keer ging het feest toch niet door. De eerste keer had de caissiere niets gehoord (ik brul echt wel hard genoeg, maar helaas heb ik er niet aan gedacht om ze te wijzen op camerabeelden) en de tweede keer was de laatst overgebleven kassa defect. Dan geldt het blijkbaar ook niet...

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:02

Ik heb het om al 2X gehad

Ook geroepen he ik ben 4de.
Er werd wel een extra kassa geopend maar mijn boodschappen moest ik toch afrekenen

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:10

daantjuhhh schreef:
Ik heb het om al 2X gehad

Ook geroepen he ik ben 4de.
Er werd wel een extra kassa geopend maar mijn boodschappen moest ik toch afrekenen


naja :roll: moeten ze maar niet roepen dat je je boodschappen gratis krijgt, moeten ze het doen ook.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:14

Hier doen ze altijd moeilijk. :+
Ik was 5e in de rij. Zegt die jongen achter de kassa, ja maar gaat een kassa open. Ik zo ja maar ik stond als 5e en je hebt pas omgeroepen toen ik al een tijdje als 5e stond. En hij riep het niet hardop dat er een kassa openging, alleen tegen mij. Beetje raar altijd. :+

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:23

Ik had het laatst nog, maar ik roep ook niet dan. Dan ga ik me echt schamen namelijk. Het zit gewoon niet in mijn aard.

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:41

Ik heb het nog nooit gehad, maar denk dat ik ook niet zou durven roepen.
Ik heb wel 1 keer gehad dat er blijkbaar de 100ste Jumbo geopend werd en ze dus elke 100ste klant zijn boodschappen gratis meekreeg. Ik was blijkbaar 98. Had best wat boodschappen, maar tasje vergeten. Dus ik tasje afrekenen na de persoon na mij. Dus toen was ik klant nummer 100... kreeg wel mijn tasje gratis. Dat was echt ff zuur, want had ook potten babyvoeding enzo. Dus het had heel fijn geweest om die gratis te krijgen, maar goed die 15 cent voor het tasje hoefde ik dus niet te betalen...

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:54

Pimpelpaard schreef:
Nou het is me al twee keer gebeurd, maar twee keer ging het feest toch niet door. De eerste keer had de caissiere niets gehoord (ik brul echt wel hard genoeg, maar helaas heb ik er niet aan gedacht om ze te wijzen op camerabeelden) en de tweede keer was de laatst overgebleven kassa defect. Dan geldt het blijkbaar ook niet...


Helaas ging het bij mij ook zo. En ik haak toch echt af als ik strijd moet gaan voeren. Dat wordt zo ongemakkelijk, alsof je probeert te sjoemelen.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:57

Ik zou ook echt niet durven roepen, eigenlijk komt het oneerlijk over, degene die te lief of te verlegen of te wat dan ook is om te roepen hebben gewoon dus pech?

Ik zou het ook weer voorschut vinden als ik het bij de kassa aangeef en ze zouden zeggen dan had u maar moeten roepen.

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:11

Ik ging laatst bij hoge uitzondering een keer naar de Jumbo, stond ik als 4e wachtende. Dus ik meld het gelijk, nou als blikken konden doden had ik dit niet meer getypt :+ toen ik aan de beurt was kon er ook geen goedemiddag meer vanaf ook. Zat maar te zuchten en te steunen erom. Ik heb toen maar gezegd dat ze het maar laten zitten als het zo verschrikkelijk is, maar dat ze er dan misschien ook geen reclame voor moeten maken :=

Maarja de Jumbo hier stikt sowieso van de chagrijnige medewerkers, dus ik kom er niet meer.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:34

ElineS schreef:
Oké, dit is misschien een stomme vraag, maar echt, ik vraag het me telkens af, en zeker nu ik net weer nummer vier was, maar er niks over heb gezegd, omdat ik dus niet precies weet hoe dat moet.

Het is leuk, die regel. Vierde wachtende in de rij, betekend gratis boodschappen. Als er tenminste nog kassa's gesloten zijn. Zijn ze allemaal open, dan geld het niet. Plus, de persoon die al word geholpen bij de kassa telt niet mee. Dus eigenlijk moet je dan nummer vijf zijn bij de kassa.

Prima, goede regels. Alleen, hoe krijg je dan die gratis boodschappen?

Het is niet zo dat als ik als vijfde persoon aansluit, zie dat er nog gesloten kassa's zijn, ik tussen iedereen door ga roepen "HE IK BEN VIERDE WACHTENDE IN DE RIJ HE!" .. Daar ben ik veel te beleefd voor. Maar wacht je netjes tot je bij de kassa bent dan ben je natuurlijk niet meer de vierde in de rij :') .. Hoe doen jullie dit? Want ik had in principe vandaag ook gratis boodschappen kunnen krijgen, maar omdat ik niets zeg, gebeurd er logischerwijs ook niets.

Wie o wie is al eens weg gelopen met gratis boodschappen :D




Als je bij de kassa bent geef je aan dat je zojuist de 4e wachtende was. Dan kijken ze de camera beelden terug.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:35

rockwitch schreef:
Ik heb het nog nooit gehad, maar denk dat ik ook niet zou durven roepen.
Ik heb wel 1 keer gehad dat er blijkbaar de 100ste Jumbo geopend werd en ze dus elke 100ste klant zijn boodschappen gratis meekreeg. Ik was blijkbaar 98. Had best wat boodschappen, maar tasje vergeten. Dus ik tasje afrekenen na de persoon na mij. Dus toen was ik klant nummer 100... kreeg wel mijn tasje gratis. Dat was echt ff zuur, want had ook potten babyvoeding enzo. Dus het had heel fijn geweest om die gratis te krijgen, maar goed die 15 cent voor het tasje hoefde ik dus niet te betalen...


Ging het om babyvoeding van 0 tot 6 maanden? In dat geval heb ik een troost voor je, die mogen ze wettelijk niet gratis meegeven dus die zou je sowieso niet meegehad hebben. Verder super balen natuurlijk!



Anoniem schreef:
Wél krijg je een flinke zak groenten en fruit mee als je iets vindt wat niet meer oké is bij de groenten en fruit.


Deze regel is al een flinke tijd geleden aangepast. Je krijgt nu een vervangend product gratis van het rotte product zeg maar, maar niet meer een tas vol. :)

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:22

Ik werk bij de Jumbo, al mag van mij heel die regel afgeschaft worden :') zodra mensen het woordje ‘gratis’ horen, lijken ze al hun beschaafdheid te verliezen.

Als je vierde bent is het het fijnste om even te roepen, of om even naar de caissière te lopen om te melden dat je vierde bent. Als het erg druk is en iemand het op moment van afrekenen zegt, geef ik het zelf altijd alsnog mee. Maar dat is heel erg afhankelijk van de caissière, want officieel mag dat niet.

cp112 schreef:
Als je bij de kassa bent geef je aan dat je zojuist de 4e wachtende was. Dan kijken ze de camera beelden terug.

Dit verschilt per winkel, wij doen dit namelijk niet. Voor de camerabeelden moeten wij naar boven lopen en ons systeem komt uit het jaar 0 dus tegen de tijd dat je die beelden hebt, ben je zo 10 minuten/een kwartier verder en daar wordt over het algemeen niemand blij van. Daarnaast zijn camerabeelden helemaal niet bedoelt om te checken of iemand vierde is, en als je dan toch kijkt en aan de klant vertelt dat deze echt géén vierde was, heb je alsnog ruzie.
Het terugkijken van camerabeelden of iemand vierde is of niet heeft tot nu toe alleen maar negatief uitgepakt en het kost relatief veel tijd, dus wij doen het (bijna) niet meer.

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:28

Annabel schreef:
Ja, het is echt een kwestie van gillen eigenlijk. Tenminste, bij de jumbo waar ik werk. Maar daar doen ze er eigenlijk alles aan om het te vermijden.. :P
Kassa medewerkers hebben het heel snel door hoor, alleen als het echt overduidelijk is dan gebeurd het nog wel eens. Maar het is zeldzaam.

Wat ik echt héél flauw van ze vind is dat ze allemaal zien dat het druk is en dat terwijl jij -even grof genomen- een half minuutje als 4e staat te wachten, ze roepen dat de andere kassa open gaat, maar dat je daar vervolgens nog langer staat te wachten dan dat je gewoon als vierde was blijven staan 8)7 . Dat gebeurt hier echt heel vaak.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:06

Ik had het van de week bij de Vomar, 4e in de rij , twee kassa’s open en de andere nog meer wachtenden.
Er liep een medewerker voorbij die ik meteen aanschoot , hij keek rond, schrok en begon in zijn microfoontje te praten en even later alle kassa’s open.
Toen ik aan de beurt was tegen de cassiere gezegd dat ik nummer 4 was geweest en dat aangegeven had bij die jongeman.
Nou staat er ook op het bord dat bepaalde wettelijke artikelen uitgesloten zijn, en eigenlijk voelde ik de bui al hangen.
En jahoor , mijn boodschappen, fles prosecco en bak sorbetijs telden niet mee als gratis boodschappen.
Met nog twee dames , keihard gelachen ! Zij hadden het ook al voorspeld. Doe die regel dan niet !
Mail geschreven aan klantenservice, maar geen antwoord gehad.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:37

Een paar weken geleden werd er in het jumbo filiaal hier een training gegeven aan (nieuw?) personeel.

Er werd een rollenspel gespeeld waarbij een leidinggevende de klant speelde die luid en duidelijk aangaf de 4e in de wachtrij bij de kassa te zijn en aandspraak te maken op gratis boodschappen.

De les voor de nieuwelingen was dat de klant moest worden doorgestuurd naar de servicebalie om op een film te controleren of hij/zij gelijk had. Die kreeg de boodschappen niet eerder mee.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 02:06

moonsparkle schreef:
Ik zou ook echt niet durven roepen, eigenlijk komt het oneerlijk over, degene die te lief of te verlegen of te wat dan ook is om te roepen hebben gewoon dus pech?

Ik zou het ook weer voorschut vinden als ik het bij de kassa aangeef en ze zouden zeggen dan had u maar moeten roepen.

Nou diegene die niet te lief en verlegen is dus ook.

Ik vond het onwijs lastig om te zeggen.
Moest echt even een drempel over. Maar ik werd gewoon keihard genegeerd.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 02:46

Ik heb 7 jaar bij verschillende filialen van Jumbo gewerkt. Bij het ene filiaal werd de klant feestelijk onthaald wanneer deze 4de in de rij was, bij het andere filiaal probeerden we de klant zo hard mogelijk te negeren en zeggen 'nee hoor u bent geen vierde want blabla'. Het was namelijk verschrikkelijk veel werk om de camerabeelden na te kijken.
Daarnaast werden wij kassameisjes dan achter de schermen flink uitgekafferd omdat we 'niet goed opletten'. (= zelf ook druk zijn met klanten bij de servicebalie)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 03:06

Ik vind het echt een belachelijke regel. En zeker hoe verschillend het wordt geïnterpreteerd. Nou hou ik helemaal niet van supermarkten maar de jumbo staat bij mij echt op de zwarte lijst. De jumbo bij ons heeft echt verschrikkelijk personeel. Bot en super ongemanierd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 07:46

Jennyj01 schreef:
Ik vind het echt een belachelijke regel. En zeker hoe verschillend het wordt geïnterpreteerd. Nou hou ik helemaal niet van supermarkten maar de jumbo staat bij mij echt op de zwarte lijst. De jumbo bij ons heeft echt verschrikkelijk personeel. Bot en super ongemanierd.


Dat is hier ook! De Jumbo in de buurt zit er nu een aantal jaar. Hoe vriendelijk ze in het begin waren, zo bot zijn ze nu.
De reactie op 4e in de rij was dan ook: 'Nee hè, heb je er weer zo een...'

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:01

topsylover schreef:
Ik heb 7 jaar bij verschillende filialen van Jumbo gewerkt. Bij het ene filiaal werd de klant feestelijk onthaald wanneer deze 4de in de rij was, bij het andere filiaal probeerden we de klant zo hard mogelijk te negeren en zeggen 'nee hoor u bent geen vierde want blabla'. Het was namelijk verschrikkelijk veel werk om de camerabeelden na te kijken.
Daarnaast werden wij kassameisjes dan achter de schermen flink uitgekafferd omdat we 'niet goed opletten'. (= zelf ook druk zijn met klanten bij de servicebalie)


En daar is die dan, de reactie waar ik op zat te wachten.

Ik had het idee al, maar het is dus echt zo. Wat een kl.ote baas zeg. Belachelijk.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:14

Deze vraag over de 4 de wachtende heeft in de het jumbo-blad gestaan, of je als klant bij een net geopende kassa moet gaan staan en de caissière zit er nog niet.
Dan heb je gewoon recht op je gratis boodschappen.

Op hun site staat dat wachtende 5 en 6 enz ook de boodschappen gratis krijgt als niet alle kassa's open zijn.