Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:07

Ik ben ook eens 5e wachtende geweest en de vrouw voor mij was 4e wachtende, die had haar weekbodschappen en stond te schreeuwen en te stuiteren (zou ik ook doen) omdat ik achter haar stond kreeg ik mijn boodschappen ook gratis.

Ik had alleen een fles jus d’ orange en een zak krentenbollen, maar kreeg er ook nog een bos bloemen bij.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:25

Misschien dat werknemers dit weten..

Wij hebben normale kassa’s en handscanner kassa’s gelden deze ook als normale kassa’s?
stel ik heb boodschappen gedaan zonder handscanner en sta in een normale rij en ben daar 4e. Terwijl er bij de handscanner nog wel plek is.

Krijg ik dan wel de boodschappen gratis. Ik kan immers niet bij een handscanner kassa afrekenen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:28

Deze vraag weet ik niet.
Andersom wel. Wij scannen altijd en al is er nog plek aan de gewone kassa, als je dan vierde bent bij de scan kassa krijg je wel de producten gratis.

Je moet inderdaad zelf even aangeven dat je de 4e wachtende bent, anders krijg je niets.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:53

quera schreef:
Misschien dat werknemers dit weten..

Wij hebben normale kassa’s en handscanner kassa’s gelden deze ook als normale kassa’s?
stel ik heb boodschappen gedaan zonder handscanner en sta in een normale rij en ben daar 4e. Terwijl er bij de handscanner nog wel plek is.

Krijg ik dan wel de boodschappen gratis. Ik kan immers niet bij een handscanner kassa afrekenen.

Ja dat klopt. De normale kassa's en de handscankassa's zijn apart van elkaar en hebben dus ook hun eigen 4de in de rij. :)

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:10

Gewoon zeggen wanneer je aan de beurt bent. Ik heb het ook eena gehad. Helaas had ik maar twee dingetjes ofzo

Wees wel voorbereid op een dodelijke blik en diepe zucht, want ze hebben er volgens mij echt een hekel aan.
Zal mij aan de kont roesten trouwens, moeten ze die formule maar niet verzinnen

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:30

Martine_R schreef:
Gewoon zeggen wanneer je aan de beurt bent. Ik heb het ook eena gehad. Helaas had ik maar twee dingetjes ofzo

Wees wel voorbereid op een dodelijke blik en diepe zucht, want ze hebben er volgens mij echt een hekel aan.
Zal mij aan de kont roesten trouwens, moeten ze die formule maar niet verzinnen

Net alsof dat arme kind aan de kassa die stomme 7 zekerheden heeft verzonnen. :Y)
Mijn ervaring is dat de meeste medewerkers met alle liefde een stapje harder zetten voor de klant, maar er simpelweg geen tijd voor is omdat we nog zo veel andere dingen de toen hebben.
Ik heb voornamelijk op de broodafdeling gestaan, als je voor een klant een product moest zoeken was je al gauw 10 minuten verder (diepvries, koelingen staan stampvol). Tegelijkertijd moest je je kleinbroodbakken in de gaten houden en zaten de ovens bijna altijd wel vol. Je loopt een minuutje van je afdeling weg en het is meteen een ravage. En dan heb ik het nog niet eens over de uitbrander die je krijgt als je 4 voor 1 euro bakken leeg zijn geraakt terwijl jij je in het zweet stond te werken om 1 klant blij te maken.
Leuk hoor, werken voor de vrolijkste supermarkt van Nederland. -O-

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:33

topsylover schreef:
Martine_R schreef:
Gewoon zeggen wanneer je aan de beurt bent. Ik heb het ook eena gehad. Helaas had ik maar twee dingetjes ofzo

Wees wel voorbereid op een dodelijke blik en diepe zucht, want ze hebben er volgens mij echt een hekel aan.
Zal mij aan de kont roesten trouwens, moeten ze die formule maar niet verzinnen

Net alsof dat arme kind aan de kassa die stomme 7 zekerheden heeft verzonnen. :Y)
Mijn ervaring is dat de meeste medewerkers met alle liefde een stapje harder zetten voor de klant, maar er simpelweg geen tijd voor is omdat we nog zo veel andere dingen de toen hebben.
Ik heb voornamelijk op de broodafdeling gestaan, als je voor een klant een product moest zoeken was je al gauw 10 minuten verder (diepvries, koelingen staan stampvol). Tegelijkertijd moest je je kleinbroodbakken in de gaten houden en zaten de ovens bijna altijd wel vol. Je loopt een minuutje van je afdeling weg en het is meteen een ravage. En dan heb ik het nog niet eens over de uitbrander die je krijgt als je 4 voor 1 euro bakken leeg zijn geraakt terwijl jij je in het zweet stond te werken om 1 klant blij te maken.
Leuk hoor, werken voor de vrolijkste supermarkt van Nederland. -O-


Zeg niet dat ze het verzonnen heeft, maar dat is nu eenmaal het beleid bij de supermarkt waarbij ze werkt :) Daar kan de klant ook niks aan doen en die vindt het dan misschien niet zo gezellig om boze gezichten te krijgen :D

Maar uitbranders heb ik nog nooit gegeven aan medewerkers van welke winkel dan ook. Ik snap best dat er genoeg vervelende klanten zijn.

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:15

Martine_R schreef:
Maar uitbranders heb ik nog nooit gegeven aan medewerkers van welke winkel dan ook. Ik snap best dat er genoeg vervelende klanten zijn.


Nou echt daar kan ik ondertussen boeken over schrijven :') Dan schreeuwt iemand door de winkel dat diegene vierde is, maar dat blijkt dan niet zo te zijn (klant was maar derde wachtende, of alle kassa’s waren open, etc). Wanneer je dit dan uit probeert te leggen, heb je ruzie. Ben jij een domme trut die niet kan tellen want ja je zit achter de kassa dus je zal vast geen school hebben gedaan. Het gebeurt regelmatig dat de caissières worden uitgescholden, ik denk wel bijna dagelijks, omdat ze hun werk goed willen doen. Ik ga ondertussen de discussie ook niet meer aan, als een klant zo blij wordt van die 15 euro gratis boodschappen, prima, neem het maar. Dat is mij die discussie niet meer waard.

Maar je hebt wel gelijk, dit moet geen reden zijn om klanten die wel terecht vierde zijn naar te behandelen. Dat is soms best lastig, omdat er om het hele vierde wachtende gebeuren zo’n negatieve sfeer hangt voor medewerkers. Maar daar kunnen klanten natuurlijk niets aan doen en zeker de ‘normale,’ wel aardige klanten niet. Wij proberen elkaar daar onderling ook altijd zoveel mogelijk op te wijzen, is voor de klant veel leuker en maakt onze werkdag ook een stuk makkelijker :)

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:24

Ik heb ervaren dat het er echt vanaf hangt in welke supermarkt je bent.
Toen ik in Limburg woonde in een kleiner dorp, en ik zei aan de kassa dat ik 4e wachtende was kreeg ik mijn boodschappen gratis, idem als de klant die achter mij stond.
Daar deden ze er nooit moeilijk over.

Nu woon ik weer in Den Bosch en waren ik en nog een klant ook 4e en 5e wachtende in de rij, dus aangegeven, dat ik en andere mevrouw 4e wachtende waren.
Kreeg toch een grote mond terug dat dat niet zo was. :=
Zowel mevrouw als ik beide aangegeven dat we toch echt als 4e en meer in de rij stonden maar er werd niks mee gedaan.
Eentje zie nog, ja maar in de andere rij stonden er maar 2!
Waarop die mevrouw meteen antwoorden, als dat zo was was ik wel in die rij gaan staan, want dan was ik eerder aan de beurt geweest.
Beide geen boodschappen gratis gekregen, en alleen maar een hoop vuile blikken van de dames achter de kassa. :=
Ben blij als ik weer kan verhuizen naar een dorp, want de mentaliteit in deze supermarkt is echt niks. :n

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 15:42

Ik heb één keer met moeite mijn boodschappen gratis mee gekregen, was een flinke kar ook. Heeft wel even geduurd, want ik stond al even voor ik het doorhad en toen wees mijn voorganger mij erop. Toen ik het dus riep verwezen ze mij door naar een andere kassa waar ze opeens mijn boodschappen gingen aanslaan. Ik heb echt wel mijn poot stijf moeten houden, uiteindelijk de filiaalleider erbij en videobeelden nagekeken. 15 min later pas mijn boodschappen meegekregen en een heleboel vuile blikken verder, want tsja, ik had wel gelijk. Verder nooit problemen gehad daar met het personeel, altijd vriendelijk, maar ik vermoed dat ze goed op de flikker krijgen als er iemand dus 4e wachtende is... :=

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 16:25

mer, dat klopt... Er wordt (vaak) een fikse preek gegeven door zowel de afdelingschef als de filiaalmanager. ongeacht de reden dat er een 4e wachtende was. Hoewel ze ons dus niet vertellen dat we het moeten ontwijken, wordt er wel heel veel aan gedaan om te zorgen dat er niet in het systeem komt te staan dat we een 4e wachtende hadden.