Producten die werken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:44

Knap dat jij van achter je toetsenbord duidelijk kunt stellen dat ik niet weet wat dit voor een soort product is. :+
Toen dit product op de markt kwam heb ik het wel degelijk met mijn dermatoloog uitvoerig besproken en de mening van hem was ook duidelijk, belachelijk veel geld voor een potje chemicaliën. Zowel de hoofd- als subbestandsdelen zijn nogal tegenstrijdig (extract betekent overigens niet dat het natuurlijke algen zijn); je wilt voeden maar de alcohol droogt weer uit en zo meer. Zodoende is het nogal discutabel.

Dat je mijn directheid bot vind, is jammer maar dat zij zo.

Anoniem

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:54

Wn vergeet niet dat als een potje kennelijk maaaaaaanden meegaat, er elke keer dat je t opent zuurstof bij komt
( los van de bacteriën die erin komen door je vingers).

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:57

Anoniem schreef:
Wn vergeet niet dat als een potje kennelijk maaaaaaanden meegaat, er elke keer dat je t opent zuurstof bij komt
( los van de bacteriën die erin komen door je vingers).


Dat ook inderdaad, ingrediënten werken snel uit in een pot. Of je nu een spatel gebruikt of niet. Dan kun je natuurlijk een hoge dosis conserveringsmiddelen toevoegen... (...).

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:12

Magda, als jij zegt dat het product volledig uit chemicaliën bestaat dan weet jij inderdaad niet om wat voor product het gaat. Als het daadwerkelijk een slecht product was, hoe kan het dan dat er bijzonder veel mensen zijn, waaronder ik, waarbij absoluut verbetering zichtbaar is.
Je directheid boeit mij niet, de denigrerende toon daarentegen stoort mij bijzonder.

Overigens zit ik niet met mijn vingers in de pot, ik heb hem in een luchtdichte pompverpakking gestopt.

Ik vind het gewoon jammer dat als je veel baat hebt bij een duurder product dat er altijd mensen zijn die de nood voelen om die producten af te zeiken.

Mij helpt het, ik ben er blij mee, en daar laat ik heb bij. Ik heb geen zin in een azijnzeikers discussie noch om me te moeten verantwoordelijk of me belachelijk te laten maken omdat ik toevallig een product gevonden heb na jaren zoeken dat mijn probleem verhelpt.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:25

Heb je stuk voor stuk de ingrediënten al bestudeerd dan? Ik wel, vanwege een hoop allergieën heb ik dit toen uitgebreid besproken. Er zullen altijd mensen zijn die er baat bij (denken) te hebben. Neemt niet weg dat ook deze zalf, net als alle andere zalven, een laagje op je huid leggen waardoor men denkt dat het veel voor de huid doet. Dit is niet alleen mijn mening - maar ook die van veel dermatologen en Google sowieso maar eens uitgebreid op (negatieve) ervaringen.

Qua bacteriegroei, de pot hoeft maar even open te staan en een vlaagje is al voldoende om bacteriën toegang te geven. Er wordt niet voor niets gezegd dat tubes ed altijd hygiënischer zijn dan potten. :) Is gewoonweg een feit.

Ik heb ook baat bij dure producten, vanwege mijn allergieën staat mijn kast ook vol (of nouwja ik gebruik maar enkele dingen) met dure producten, maar wel met daadwerkelijke natuurlijke ingrediënten. Is voor mij ook zoeken geweest nadat de huisarts van alles aanraadde wat alleen maar van kwaad naar erger ging. Ik zal daardoor wel de laatste zijn die een directe mening heeft over de prijs.
Waar ik wel heel veel moeite mee heb, is dat dit weer een verrekt goede marketingstunt is door overtrokken veel geld te rekenen voor iets met discutabele ingrediënten.

Want leg mij uit, hoe zorgen alcohol en sulfaten voor het hydrateren van je huid? Petrolatum (is vaseline) en glycerine zorgen inderdaad voor een gladde huid, want die leggen letterlijk een film op je huid. Stop je echter met smeren dan zorgen onder andere de sulfaten (bijna alles wat eindigt op -ate) er wel weer voor dat het uitgedroogd aanvoelt. Het zelfde wat je vaak met shampoos hebt.
https://www.pinkypolish.nl/wp-content/u ... 16x459.png

Mijn dermatoloog staat heel nuchter op de aarde, zo min mogelijk troep van buiten, zo gezond mogelijk van binnen is de beste oplossing voor een gezonde huid. Door hem heb ik kritisch geleerd de etiketten te bestuderen en dan pas valt op hoeveel rotzooi er eigenlijk verkocht wordt.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:33

Wat er ook in zit, dat interesseert mij namelijk helemaal niets, het doet iets als een tierelier. Ik heb totaal geen puistjes meer en mijn rimpels zijn ook helemaal weg. Echt topspul. En tuurlijk is het een grote marketingtruc. Maar als iemand mij een crème kan garanderen die hetzelfde doet en goedkoper is dan ben ik de eerste die dat liever wil gebruiken. En hier ook alles geprobeerd van alleen natuurlijk tot vol met chemicaliën.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:37

ooh ik ben juist wel benieuwd naar wat erin zit ! Zeker als het hoofdbestanddeel natuurlijk is !

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:40

madeliefw schreef:
Wat er ook in zit, dat interesseert mij namelijk helemaal niets, het doet iets als een tierelier. Ik heb totaal geen puistjes meer en mijn rimpels zijn ook helemaal weg. Echt topspul. En tuurlijk is het een grote marketingtruc. Maar als iemand mij een crème kan garanderen die hetzelfde doet en goedkoper is dan ben ik de eerste die dat liever wil gebruiken. En hier ook alles geprobeerd van alleen natuurlijk tot vol met chemicaliën.



Dan ga je toch juist totaal voorbij aan de natuurlijke werking van je huid...? Je huid is een ontzettend sterk orgaan waar je juist zo min mogelijk aan moet doen want dat kan hij prima zelf*. Door van alles te smeren belemmer je het alleen maar.

* Eventueel met een kleine ondersteuning.

xxxmh

Berichten: 3486
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:46

Dankje voor je uitleg over hoe je het gebruikt!

En als het voor iemand goed werkt hoeft het niet meteen slecht te zijn...

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:00

Dit soort dingen houden vaak juist een probleemhuid in stand omdat je in een vicieuze cirkel zit. Als je stopt met smeren droogt juist je huid uit en smeer je dus meer.

Je moet het zelf weten maar net zoals hier tips worden gegeven, geef ik de kritische noot erbij.

Van mijn kant laat ik het hier dan ook bij. :)

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 02:59

Ik ben ook zeer tevreden over de La Mer crème. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest en ik ben al 42 jaar. Geen rimpeltjes en een prachtige glans. Ik sta echt versteld.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:05

Mag ik vragen welke soort je hebt?

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:09

Ik ging La Mer eens opzoeken. Mijn god, die prijzen 8)7 Voor die prijs mag je ook wel wat verwachten.

Mijn huid doet het momenteel erg goed op de producten van Paula's Choice :) Wat ik vooral fijn vind, is dat de crème zo snel intrekt en SPF bevat. Van die crèmes die "op je huid blijven liggen" krijg ik echt de kriebels, dan wil ik zo snel mogelijk mijn gezicht weer wassen.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:42

Hier ook zeer tevreden over Paula's Choice!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:04

Iemand hier ervaring met crèmes met hyaluronzuur?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:17

Ja ik maar vond niet echt dat t bijzonder veel deed voor mijn huid.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:32

Askja schreef:
Iemand hier ervaring met crèmes met hyaluronzuur?


Ja, met een serum met HA, super fijn voor je huid !

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:15

Moderatoropmerking:
Misschien kunnen jullie een apart topic over huidcrèmes of over de De La Mer crème maken? Dan blijft dit topic voor alle producten die goed werken en blijft alle informatie over de crème overzichtelijk in een eigen topic. :)

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:09

Ik heb morgen m’n diploma uitreiking en heb een enorme puist op m’n kin :7 Weet iemand hoe ik er ‘overnight’ vanaf kan komen? :D

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:31

Puistjes patches van de action! Als ze nog in de winkel liggen, die werken bij mij echt als een trein

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:34

Winkels zijn al dicht :n Anders had dat idd een goed idee geweest!

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:37

Hoe laat? Als je morgenochtend meteen naar de winkel gaat en er een paar uur op plakt als je daar nog tijd voor hebt?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:43

Tandpasta op doen?? Droogt uit.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:19

Zou ook tandpasta proberen..

Amyyy

Berichten: 3498
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Producten die werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:39

Opletten met tandpasta, heb wel eens gediend dat er een 'brandplek' bij iemand was ontstaan, omdat ze tandpasta op een puistje had gesmeerd.