Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mandyy

Berichten: 30481
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:33

Aan de kant. ;)

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:46

Nee ik ben bijna nooit bereikbaar :+ . Vind al die meldingen schijt irritant en geeft alleen maar stress. Ik heb mijn telefoon altijd op niet storen staan, en van alle apps meldingen uit gezet. Voor bellen heb ik hem wel aan staan, maar met die niet storen functie zie ik dat pas als iemand 3x heeft gebeld. Dat gebeurt namelijk nooit ;)
Ik heb alleen meldingen aanstaan van mijn beste vriend ivm zijn mentale ziekte.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:01

Mijn geluid staat bijna altijd uit.
Als je wordt gebeld op school mag je je mobiel pas weer de volgende dag ophalen! Dus mijn geluid staat altijd uit, want daarna vergeet ik het om weer aan te zetten.
Wel heb ik mijn geluid aanstaan als ik naar mijn verzorgpony gaat want er kan altijd wat gebeuren :o

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:50

Bijna altijd. In de auto pertinent niet, maar als er herhaaldelijk gebeld wordt stop ik bij een benzinestation oid. En in de kerk en als ik ergens op bezoek ben/er bezoek hier is staat hij op niet storen met stil. Dan voel ik het wel als iemand belt en kan ik naar buiten lopen zonder anderen te storen als het nodig is. 's Nachts wel op niet storen, maar altijd geluid aan en verder is hij altijd aan en met geluid. Groepsgesprekken in de app staan standaard op stil, en veel gesprekken hebben een eigen deuntje zodat ik weet wie het is en of ik dat op dat moment moet/wil checken zonder te kijken. Social media komen ook geen meldingen voor dus heerlijk rustig.
Vroeger zat ik echt 24/7 erop maar dat is toch wel een stuk minder

En voor degene die het vroeg: Ik ben op vakantie waarschijnlijk beter bereikbaar dan hier :')

Bij mij speelt wel mee dat ik zelf hem altijd mee moet ivm medische dingen.
Laatst bijgewerkt door Bellex op 03-02-18 20:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:55

Altijd bij me en altijd aan. Ik ben 24/7 bereikbaar, maar als ik geen zin heb neem ik lekker niet op/reageer ik niet :D Iedereen om mij heen weet dat en heb er dan ook nog nooit problemen mee gehad :) Die ene keer dat ik door een dronken vriend wakker word gebeld neem ik er met plezier bij, al is het maar om er de volgende dag om te kunnen lachen :D

Anoniem

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:02

Ik ben 24/7 bereikbaar maar 's nachts wel alleen voor belletjes en niet voor bv whatsappen. Iedereen die me goed kent weet dat en als ze me dus echt dringend te pakken moeten krijgen kunnen ze bellen.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:30

Overdag ben ik vrijwel altijd bereikbaar. Soms laat ik mijn telefoon in mijn tas zitten, dan hoor ik Whatsappjes niet, maar telefoontjes wel. 's nachts heb ik mijn telefoon op vliegtuigstand.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:43

Hoe doen jullie dat met prive dingen regelen? Voor bijvoorbeeld kinderen of paarden? Ik krijg vaak genoeg appjes van stal genoten "moet de deken af?" Of ik zie collega's appen met kinderen dat dingen geregeld moeten worden voor bijvoorbeeld school oid.

Wij hebben in het ziekenhuis ook wel beroepen waarbij je geen telefoon naast je kunt hebben en dus uren in een kluis ligt. Lijkt mij ook wel fijn soms! Bij mij ligt hij vaak naast mij en check ik hem best vaak. Maar als dat niet kan, hoe ga je dan om met spoedgevallen of waar gewoon snel een reactie op nodig is? Een ziek kind op school? Een ziek paard?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 21:57

Nature93 schreef:
Hoe doen jullie dat met prive dingen regelen? Voor bijvoorbeeld kinderen of paarden? Ik krijg vaak genoeg appjes van stal genoten "moet de deken af?" Of ik zie collega's appen met kinderen dat dingen geregeld moeten worden voor bijvoorbeeld school oid.

Wij hebben in het ziekenhuis ook wel beroepen waarbij je geen telefoon naast je kunt hebben en dus uren in een kluis ligt. Lijkt mij ook wel fijn soms! Bij mij ligt hij vaak naast mij en check ik hem best vaak. Maar als dat niet kan, hoe ga je dan om met spoedgevallen of waar gewoon snel een reactie op nodig is? Een ziek kind op school? Een ziek paard?

Ik heb een apple waarbij je een "focus stand" kan instellen. Dan kan je nummers instellen die je kunnen bereiken en de rest wordt door gestuurd naar voicemail/stil gehouden. Die staat bij mij altijd op tenzij ik weet dat ik telefoon ga krijgen van iemand buiten de ingevoerde nummers. Dus ik weet dat als mijn telefoon gaat het iemand is die met een goede reden belt of stuurt. Al die nummers die ik er in heb staan zijn nl mensen die weten dat ze me niet moeten bellen of appen voor onzin. :) Daar is social media voor dan reageer ik wanneer ik tijd en zin heb.

Yv_
Berichten: 19116
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 11:23

Mijn telefoon staat altijd aan, maar mijn geluid nooit. Na 21.30 stelt-ie automatisch in dat ik tot 5:00 helemaal geen berichten binnenkrijg. Althans, ik krijg ze wel, maar voel, zie of hoor er niets van. Als je belt, moet je 2x binnen een minuut bellen, dan gaat-ie op noodstand ofzo en komen ze wel door. Een aantal mensen weten dat, verder dus niet bereikbaar. Me-time. Ik zie het de volgende ochtend vast wel.

Ik heb 2 nummers in mijn telefoon, werknummer is na werktijd ook niet meer bereikbaar, behalve als ik avonddienst heb of als er op het werk iets is voorgevallen waarbij ze me nog nodig kunnen hebben.

Soms krijg ik inderdaad weleens verontwaardigde reacties, maar ik kan me er niet druk om maken. Mijn leven :).

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 08:50

Telefonisch ca 75% van de dag.
Denk ik

Via WhatsApp alleen dan wanneer ik Internet heb, wat alleen via WiFi is.

Dit geeft mij extreem meer rust om niet altijd bereikbaar te zijn

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 12:41

bijna altijd bereikbaar eigenlijk voor als er wat is met mn ouders of mn pony vooral. Data staat wel regelmatig uit maar mensen weten bij mij dan ook dat ze in geval van spoed moeten bellen en anders moeten appen. Gaat vrijwel altijd goed en doordat de meesten appen valt het gestoord worden in alles ook prima te doen. Mail lees ik gemiddeld 1x per week.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:11

Ik heb mijn telefoon altijd op stil, ik kijk wel regelmatig op mijn telefoon en bel dan eventueel terug.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57935
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:11

Yv_ schreef:
Mijn telefoon staat altijd aan, maar mijn geluid nooit. Na 21.30 stelt-ie automatisch in dat ik tot 5:00 helemaal geen berichten binnenkrijg. Althans, ik krijg ze wel, maar voel, zie of hoor er niets van. Als je belt, moet je 2x binnen een minuut bellen, dan gaat-ie op noodstand ofzo en komen ze wel door. Een aantal mensen weten dat, verder dus niet bereikbaar. Me-time. Ik zie het de volgende ochtend vast wel.

Ik heb 2 nummers in mijn telefoon, werknummer is na werktijd ook niet meer bereikbaar, behalve als ik avonddienst heb of als er op het werk iets is voorgevallen waarbij ze me nog nodig kunnen hebben.

Soms krijg ik inderdaad weleens verontwaardigde reacties, maar ik kan me er niet druk om maken. Mijn leven :).

hoe werkt dat dan als iemand daar verontwaardigd op reageert als ik vragen mag?

Is dat zoals mijn moeder altijd zeurt dat "haar kinderen" (mijn broer doet hetzelfde als ik) nooit bereikbaar zijn of?

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 13:22

S nachts bereikbaar voor 4 mensen ofzo. Overdag voor iedereen maar geluid staat 99% uit. Echter mijn mobiel is altijd wel bij de hand dus mis zelden iets. Als ik wel iets mis dan ben ik bezig en kan ik sowieso dus niets beantwoorden

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:37

Ik ben eerlijk echt heel slecht bereikbaar :=
Allereerst heb ik dus best wel extreme belangst dus bellen doe ik eigenlijk al nooit. Als ik een telefoontje verwacht daargelaten. Nummers die ik niet ken neem ik nooit direct op en zoek ik altijd eerst op internet :+ Daarna moet ik er nog even over nadenken of ik terug ga bellen of niet.

Mijn geluid staat bijna altijd uit, tenzij ik dus echt een melding of telefoontje verwacht. 's Avonds staat mijn telefoon automatisch in slaapstand en ontvang ik helemaal geen meldingen meer, tenzij ik dus bij mijn notificaties kijk. Appjes ligt er aan. Soms reageer ik binnen een paar minuten, maar soms gaan er ook dagen overheen. Of ik heb het dan niet gezien, of ik heb het wel gezien maar vergeten, of... ik heb het gezien en moet er even over nadenken. Kan allemaal.

Als het belangrijk is en je stuurt een appje reageer ik eigenlijk bijna altijd wel, tenzij ik het dus niet zie, dus ik suggereer meestal dat als het belangrijk is, je gewoon even nog een follow up appje stuurt zodat je zeker weet dat ik het ook echt zie.

Ik krijg ook vaak wel verontwaardigde reacties eigenlijk, of idd "je bent nooit bereikbaar" of "ik hoor nooit van je" maar ik heb gewoon veel me-time nodig.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:57

Alle meldingen staan op stil en ook niet trillen. Behalve belgeluid, maar ik word eigenlijk vrijwel nooit zonder reden gebeld. En met reden ook zelden trouwens dus geen reden om daar iets in te veranderen:)

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-23 09:25

Ja en Nee. Telefoon staat eigenlijk altijd aan, maar ook bijna altijd op trillen.
Dat hoor of voel ik niet altijd ondanks dat ik de telefoon in mijn zak heb.
Ik heb de telefoon wel 95% van de tijd bij, maar ook vaak genoeg in mijn tas ofzo.
Dus in theorie ben ik altijd bereikbaar, maar bij bellen neem ik lang niet altijd op en reageren op berichten verschilt per keer.

Overigens gaat mijn telefoon helemaal niet vaak af, dus zo veel rustiger zou het niet worden als hij uit staat :')

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:25

Ik ben overdag altijd bereikbaar. Geluid staat uit op mijn werk. Ik kijk wel regelmatig en bel dan terug als het dringend is.

In de nacht staat hij op stil.

Op vakantie ben ik ook gewoon bereikbaar en reageer altijd.


mensen die appjes lezen maar gewoon niet reageren of 6 dagen later of zo vind ik erg vervelend

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:29

Ik ben vaak bereikbaar, best per app of mail. Hou niet van bellen. Bel soms daaaagen om iemand heen die mij dan weer op rottijden belt.
Voor 10:00 uur ben ik niet bereikbaar. Ik heb wel alle pingels, trillingen etc uit staan op mn telefoon. Als ik mn smartwatch om heb trilt die wel bij telefoon.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:26

Ik heb mn geluid alleen aan als ik buiten de deur ben. Thuis heb ik mn telefoon eigenlijk altijd wel bij de hand dus zie ik t wel. Verder wel 24/7 bereikbaar ivm paarden en schapen.

Kimberley_

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:29

Ik moet altijd bereikbaar zijn ivm transplantatielijst maar in de nacht staat hij wel op niet storen en komen er alleen oproepen binnen.