Zijn jullie altijd bereikbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110673
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 07:06

Zoals de titel al zegt: zijn jullie altijd bereikbaar?
Ik heb af en toe wel eens een paar uurtjes het geluid van mijn telefoon uit omdat ik die rust heerlijk vind. Ook slaap ik gigantisch slecht en probeer ik af en toe nog weleens een uurtje in te halen (wat vaak niet lukt :\ ). Dan staat mijn telefoon ook uit.
Uiteraard doe ik dat niet wanneer ik een belangrijk telefoontje verwacht :P
Laatst had ik daar met iemand een discussie over. Zij vond dat je in principe altijd bereikbaar moet zijn. Er kan bijvoorbeeld iets met familie gebeuren waardoor ze jou niet kunnen bereiken. Ik weet dat ze daarmee een punt heeft, maar 'vroeger' (oh, wat ben ik al oud :P ) waren er nog geen mobiele telefoons en wist toch ook niet iedereen waar je uithing of wat je aan het doen was? Ik vond die rust toen eigenlijk wel fijn, maar zoiets is nu bijna niet meer voor te stellen.
Ook trek ik af en toe weleens de deurbel eruit.

Ik leef overigens niet als kluizenaar hoor :D Maar dat 24 uur per dag bereikbaar zijn vind ik gewoon niet nodig.
Ik ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan?

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:15

Je kan je tel zo inschakelen dat bv 's nachts alleen belletjes worden doorgelaten, eventueel van alleen vooraf bepaalde mensen.
Mijne staat 's nachts op stil, overdag mis ik ook wel eens wat. Maar kijk over het algemeen vaak genoeg. Wel indd paar maanden terug midden in de nacht gebeld voor overlijden opa, wisten we in de ochtend pas dus. Nou was dat wel verwacht, en konden we op dat moment toch niks doen..

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:15

Ik ben lang niet altijd bereikbaar. Als ik een belangrijk telefoontje of iets verwacht dan staat mijn geluid aan, maar het grootste deel van de dag staat mijn geluid uit.
Ook bij berichten via facebook messenger reageer ik niet altijd gelijk. Ze kunnen zien dat ik op dat moment niet online ben, dus dan kunnen ze wachten tot ik zin heb ik facebook.

Dat altijd bereikbaar moeten zijn vind ik geen goede evaluatie. Privacy heb je op die manier niet meer, iedereen moet altijd maar weten wat je waar, wanneer en met wie je iets doe.

Zelf stoor ik mij er ook niet aan als ik iemand anders niet kan bereiken. Is het belangrijk stuur ik even een berichtje of spreek ik iets in en dan bellen ze meestal wel snel terug. Is het voor een gezellige babbel met bijvoorbeeld mijn moeder dan bellen ze terug als het voor hun past.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:15

Nee. Mijn mobiel staat standaard op geluid uit.
Alles iemand mij nodig heeft proberen ze het nog maar een keer.
Ik check mijn mobiel regelmatig.

Vroeger hadden we ook geen mobiel en tijden zijn veranderd. Mensen verwachten dat je altijd bereikbaar bent en daar pas ik voor.

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:18

Ik heb mijn telefoon ‘s nachts op niet storen staan, daar springt ie automatisch op, en overdag zet ik em daar ook af en toe op. Is erg handig, want als iemand twee keer achter elkaar belt dan herkent hij dat als noodoproep en laat em door, en je kan ook instellen dat bepaalde personen niet stil worden gehouden.
Maar ik laat mijn telefoon ook regelmatig thuis.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:18

Jap helaas zo goed als altijd. Op werk word veel via de telefoon gecommuniceerd dus heb ik het ding ook echt nodig. Snachts gaat de werktelefoon naar een andere kamer en mijn prive telefoon hou ik wel bij.

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:20

24/7 bereikbaar zijn zou voor mij veel onrust geven. ‘S avonds een uurtje voor het slapen gaan gaat mijn telefoon op vliegtuigstand en als ik mijn telefoon in de ochtend niet nodig heb probeer ik hem ook vaak ik elk geval het eerste half uur niet te checken. Eerst maar even lekker rustig wakker worden :).

Eigenlijk heb ik wel vaker momenten dat hij uit gaat, tijdens een avondje weg of als ik op stal ben, lekker met de paarden tutten zonder gestoord te worden. Mijn vrienden weten eigenlijk allemaal ook wel dat ik nooit direct antwoord op appjes. Ga liever in de avond thuis even er goed voor zitten om te vragen hoe het met iedereen is.

Ik heb een vriendinnen die de telefoon 24/7 aan hebben, en waarvan de trilfunctie ook aan blijft ‘snachts bij inkomende appjes. Ik word daar gewoon wakker van. Kan niet goed zijn voor je nachtrust :)

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:21

Ik vind zakelijk wel iets anders dan privé.
Die telefoon kan je moeilijk niet beantwoorden.

8nnemiek

Berichten: 43395
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:23

Mijn whatsapp heb ik helemaal stil staan. Als er een rood bolletje bij staat dan kijk ik er wel eens naar, maar ik gebruik bijna alleen imessage verder.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:26

Ik vind het juist heerlijk wakker worden door even rustig op mijn telefoon facebook ed te kijken. Snachts gaat hij bij mij op niet storen. En ik kijk gewoon wanneer ik wil, als ik geen tijd heb dan niet. Soms kan die dus zo 5 uur weg liggen en soms antwoord ik met 10 sec

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:27

Mijn telefoon staat van 8-17 stil. Ik ben dan aan het werk en kan dan toch niet opnemen. Voor de rest staat hij op trillen, ook midden in de nacht. Ik slaap zo vast dat ik dat ding toch niet hoor als iemand mij een berichtje stuurt. :')

Goof

Berichten: 28779
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:44

Nee hoor, alsjeblieft zeg.
Ik heb het geluid van mijn telefoon permanent uit staan voor zowel oproepen als berichten, al jaren. Ik zou zelfs niet weten wat voor beltoon ik heb. Ik bel of app vanzelf wel terug als ik iets gemist heb.
Een deurbel heb ik ook niet, die heb ik verwijderd op de dag dat ik de sleutel van dit huis kreeg.

Edit; ik heb geen vaste telefoon, enkel mobiel.
Laatst bijgewerkt door Goof op 29-01-18 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:50

In de nacht heb ik mijn geluid uit. Als ik op vakantie ben laat ik mijn telefoon in zo'n kluisje liggen, die check ik dan wel elke dag even maar op vakantie ben ik echt weg, dat is ook het enige moment dat ik rust genoeg weet te vinden voor een boek.

leeslampje

Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:50

Goof schreef:
Nee hoor, alsjeblieft zeg.
Ik heb het geluid van mijn telefoon permanent uit staan voor zowel oproepen als berichten, al jaren. Ik zou zelfs niet weten wat voor beltoon ik heb. Ik bel of app vanzelf wel terug als ik iets gemist heb.
Een deurbel heb ik ook niet, die heb ik verwijderd op de dag dat ik de sleutel van dit huis kreeg.

Mijn telefoon staat ook permanent op stil, net zoals bij Goof. 's Nachts gaat ie op vliegtuigstand. Een deurbel heb ik dan weer wel, maar alleen de pakketbezorger en verwacht bezoek bellen aan. Dus dat is niet erg.

Ik heb ook een vaste telefoon, dus als er 's nachts iets dringend is, weten mensen dat ze me daarop moeten bellen. Gelukkig is dat nog maar 1 keer nodig geweest.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:52

Ik heb mijn telefoon bijna altijd op ‘nachtstand/niet storen’. Dan komen alleen telefoontjes van mijn hoofd contacten door (ouders, zusjes, vriend..). Vind het ideaal. Contacten die niet in die lijst staan of onbekende nummers krijgen mijn voicemail. Of als ze 3x kort na elkaar bellen komt het telefoontje ook door (soort noodfunctie).
En als ik aan het werk ben, kunnen ze me daar bereiken. De ‘belangrijke’ mensen weten dit ook.

Ik ben dus in principe voor mijn belangrijkste contacten vrijwel altijd bereikbaar, maar zet wel mijn telefoon zo dat ik niet constant berichten binnen krijg van iedereen.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:00

Nee.

Ik heb eigenlijk de hele dag mijn geluid + trillen uit. Tenzij ik iets belangrijks verwacht. (Ook heel handig is dat als je je mobiel kwijt bent :\ want je hoort hem dus ook niet trillen.)

Vaste telefoon hebben we wel, maar bijna niemand heeft dat nummer.

Deurbel staat wel de hele dag aan. Alleen de batterij begint op te raken, dus die hoor ik ook niet altijd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101731
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:02

Ik heb hem overdag wel aan en hij zit in mijn kontzak maar omdat ik in een werkplaats sta met zagen die veel lawaai maken hoor ik hem meestal niet. Kijk dan in de pauze even en bel iemand terug als dat moet. 'S nachts staat hij op stil. Heb een huistelefoon dus in geval van nood kan familie daar op bellen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:07

Dat ik mijn oude paardje nog in bezit had had ik de telefoon altijd bij me. Inmiddels is ze overleden en sindsdien staat de tel de hele dag op stil tenzij ik een belangrijk telefoontje verwacht. Vindt het heerlijk om hem weg te leggen wanneer ik dat wil. Is de nood hoog dan hebben ze mijn huistel ook nog.

Werktel vriend gaat inmiddels ook uit na het werk. Ding ging op slot 24 uur per dag of als je vrij was en werkgever reed langs huis (wonen in dezelfde straat) belde hij op dat als je op de bank gaat zitten je ook wel te werk had gekunt. Partner is bijna nooit vrij en gaat altijd moeilijk dus als het is lukt hoeven we daarover niet gebeld te worden.

Vriendin van mij is wel getrouwd met dr telefoon tot irritant aan toe. Zodra ik maar online geweest ben en ik tot 5 tel dan heb ik al een app. Reageer je niet dan blijven doorappen. Zodra het mij irriteerd dan gaat hij op volledig stil.

Ik zat toevallig van de week het programma groeten uit te kijken. Heerlijk die tijd zo zonder mobiel. Stond daar in een krant dat ze besloten hadden dat er 4x per jaar een koopzondag mocht plaats vinden. Praat ik over 30 jaar terug. Economie is 24/7 geworden maar ook de verwachting van veel mensen/bedrijven 24/7 bereikbaar. Het is alleen ga je er in mee of niet.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:15

Ik ben ook niet altijd bereikbaar.
Als ik aan het werk ben zit mijn telefoon in mijn tas.
Als er echt iets dringend is bellen ze maar naar mijn werk.
Voor de rest wachten ze maar tot ik pauze heb of afgewerkt ben.
'S nachts heb ik het geluid wel aan staan, maar er is dan toch niemand die belt en van appjes wordt ik niet wakker. :+
Groepsapp staat altijd op dempen, als ze daar bezig zijn wordt ik gek van het gepingel. :+

Anna_98

Berichten: 454
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:16

Als ik aan het werk ben ben ik in principe niet bereikbaar. Mag m'n telefoon niet bij me hebben en alleen m'n ouders hebben het telefoonnummer van werk. Als ik slaap staat m'n telefoon in vliegtuigstand. De rest van de tijd staat m'n telefoon op stil, maar dan ligt hij vaak naast me op tafel oid, dus dan zie ik berichten enzo wel altijd snel

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:21

Geluid staat over het algemeen uit.
Vooral omdat ik het niet begrijp dat mensen tussen 22u en 06u het nodig vinden om berichten te sturen.

Kabayo

Berichten: 13970
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:22

Mijn mobiel staat standaard op stil. Geen geluid en geen trillen. Ik reageer wel wanneer ik tijd heb.
Nadeel is dat ik in principe alle belletjes mis. Had het er laatst al over met mijn werkgever O:) Maar ik bel bijna altijd binnen 5 minuten terug

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:23

Ik vraag mij af hoe vaak jullie telefoons dan piepen, trillen of rinkelen dat het noodzakelijk is het geluid eraf te zetten :o? En hoe vaak er mensen aan de deur staan te bellen dat het noodzakelijk is die "eruit te trekken" (geen beeld bij hoe dat zou moeten?) :?

Ik ben absoluut geen kluizenaar, maar hier heb ik echt geen voorstelling van.
Antwoord op de vraag van TS: ja, ik ben altijd bereikbaar maar dat is niet bezwaarlijk.

goldenarrow

Berichten: 8660
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Zijn jullie altijd bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:33

Ik ben praktisch altijd bereikbaar. Mijn telefoon staat dag en nacht op trillen, alleen als ik een belangrijk telefoontje verwacht zet ik het geluid aan. Ik heb het bij Whatsapp wel zo ingesteld dat mijn telefoon alleen trilt als ik een privéberichtje krijg. Anders zou ik ook helemaal gek worden :)) Over het algemeen krijg ik 's nachts geen privéberichtjes, dus ik wordt dan ook niet wakker. Maar het is wel eens voorgekomen. Als mensen dan meerdere berichtjes achter elkaar sturen wordt ik wel wakker.

Dat ik altijd bereikbaar ben wil trouwens niet zeggen dat ik altijd antwoord :+

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 08:43

Roodvos bij mij is het inderdaad helaas nodig om mijn telefoon op stil te zetten, anders word ik helemaal gek. Groepsprojecten, familie, vrienden en mijn vriend heb ik dagelijks whatsapp contact mee. Hierdoor zou mijn telefoon de hele dag afgaan. Ondanks dat ik sommige liever vaker in het echt zie is dat door afstand helaas niet altijd mogelijk. En omdat bij mij op het hbo veel tijd thuis krijgen om aan projecten etc. te werken heb ik veel app contact met mijn groepsgenoten.

Snachts staat mijn telefoon op stil omdat ik liever niet tijdens mijn slaap gestoord word door schoolgerelateerde berichtjes. Overdag kijk ik meerdere keren per uur op mijn telefoon en reageer altijd snel terug. Snachts ben ik voor niemand bereikbaar.