Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:05

Ik studeer ook. Ga op dinsdag naar school, maar studiebelasting is vergelijkbaar met voltijd studie.
Elke dag studeer ik als mijn jongste slaapt en s Avonds als beide kinderen op bed liggen.
Ik werk 2 dagen in de week, dan ben ik van 8-17 of van 16-00.30 van huis. Elke dag in de ochtend voor de jongste op bed gaat probeer ik huishouden te doen. Als hij weer wakker is probeer ik wat leuks met de kinderen te doen, maar hoeveel tijd er is hangt af van hoe laat de kleine naar bed ging en wat we eten.
Tijd voor partner schiet er wel bij in.en: Sociaal leven? Wat is dat???

Edit: vanaf volgende week ook nog stage...


xTammyy

Berichten: 4396
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:08

Grappig om te zien hoe iedereen zijn week inplant.
Ik moet zelf ook weer wennen. Van amper les naar fulltime afstuderen.
Mijn dagen zijn van maandag tot en met donderdag tot 17:00 gevuld.
Daarna heb ik tijd voor mijn paard, vrienden of sporten. Net waar ik zin in heb.

Heb gelukkig drie dagen weekend, dus vrijdag en zaterdag werk ik vaak een paar uur en ben ik verder lekker vrij.

Moet vooral wennen dat ik door de weeks tot zo laat bezig ben, maar ik prijs mezelf heel gelukkig met drie dagen weekend!

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:27

Herkenbaar! Ik volg een niveau 4 opleiding, maar mocht een jaar overslaan. Ben 3 weken terug van jaar 1 naar jaar 2 geplaatst. De stof is niet moeilijk, maar er zijn veel opdrachten die je moet inhalen, wat gewoon best wat uren kost.

Daarnaast heb ik ziekte van Lyme gehad, waarvan de vermoeidheid een beetje is blijven hangen.

Zo ziet mijn week er uit (incl. schoolreistijd van een halfuurtje).

- Maandag - school 7:45-13:00
- Dinsdag - school 7:45-16:00
- Woensdag - school 7:45-17:00
- Donderdag - school 7:45-17:00
- Vrijdag - school 11:15-17:30

Daarnaast laat ik vaak de hond uit. Op dinsdag kook ik.

Studeren doe ik meestal op maandagmiddag en iedere dag savonds na het eten nog eventjes.

Op vrijdagochtend slaap ik een beetje uit, want dan ben ik gesloopt.

Ik stop meestal savonds tussen 21:00 en 22:00 met leren en laat dan de hond uit.

In het weekend ben ik meestalbij mijn vriendin en doe ik nog wat huiswerk en kom ik bij van de week.

Tot savonds laat studeren lukt me niet, dan zit ik te knikkebollen voor mijn laptop...

Ook heb ik nog regelmatig wat afspraken bij doktoren, psycholoog, coach, tandarts fysio etc. Al probeer ik dit wel allemaal af te bouwen.

Ik zou in mijn planning graag nog het volgende terug zien, maar heb even geen idee hoe...
- Nog wat meer met mijn hondje.
lopen.(wordt nu door ook vaak door mijn broertje of ouders gedaan)
- Werken
- iets met vrienden doen
- Sporten (want ik zit heel erg veel door mijn opleiding)
- Af en toe weer naar mijn verzorgpaard kunnen.
- Tijd voor hobby's
- Thuis weer iets vaker mee kunnen helpen met het husihouden (koken ed schiet er vaak bij in op het moment)

Mocht iemand goede ideeën hebben, dan hoor ik ze graag :D

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:40

Maandag: stagedag 10:00 - 17:00
Dinsdag: stagedag 10:00 - 17:00
Woensdag: 2 uurtjes aan stage en voor de rest huiswerkdag
Donderdag: stagedag 10:00 - 17:00

Vrijdag, zaterdag en zondag varieren elke week bij mij. Ik zit om de week op vrijdag op school en werk om de week op zaterdag en zondag in een boekenwinkel.
De week dat ik in het weekend niet werk merk ik dat ik echt geen puf heb om leuke dingen te doen :+

:D

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-18 00:00

pfoe ik word depressief van mijn aankomende week _O- maar erg blij met aangeraden kalender!

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Flying_Angel

Berichten: 15706
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Leren, werken, leven. Weekplanning van een student

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 07:33

Pff erg herkenbaar allemaal! :oo
Mijn schema is als volgt:
Maandag: stage: 08:00-15:30 uur
Dinsdag: stage: 08:00-12:00 uur
Woensdag: stage: 08:00-15:30 uur
Die dagen bereid ik ook nog lessen voor, toetsen nakijken, vergaderen etc. Ik sta namelijk voor de klas.
Donderdag: school/huiswerk: 08:30–15:00
Dan werk ik nog bij mijn bijbaan van 16:00-21:00 uur.
Vrijdag: school/huiswerk 08:30-15:00 uur
Zaterdag: werken bij mijn bijbaan van 11:00-19:30 uur.
Zondag: ben ik kapot :+

Live free <3 [o]


ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:57

Ik ben ook student! Grappig dat student zijn voor iedereen anders is. Ik loop nu van maandag tot vrijdag stage. Gemiddeld ben ik van 7:15 tot 18:00 van huis (inclusief reistijd). Vaak ga ik een dag een half uur langer en dan kan ik een andere dag weer eerder naar huis. Zodra ik thuis ben ga ik de was doen of eten maken, of mijn vriend is daar al mee bezig. Dan eten en even niets. De ratjes voeren en aandacht geven. Vaak nog een keer doordeweeks stofzuigen. Maar dan is de dag wel om, ik wil wel graag weer een sport doen, maar ik heb er nu nog niet de energie voor en ik vind ook niet veel leuk behalve paardrijden en daar heb ik het geld niet voor :Y)
Om de week ga ik op zaterdagochtend 3 uurtjes werken. En verder het huishouden doen en de boodschappen voor de week. Het scheelt een hele hoop om dat in een keer te doen. ( In tijd en in de portemonnee) . ‘s avonds gaan we vaak iets met vrienden doen.
Op de zondag ga ik meestal langs familie of even een dagje niets.
Nu met stage heb ik geen huiswerk en dat vind ik wel erg lekker. Alleen heb ik twee herkansingen, dus het leren komt er ook weer aan B-)

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, Buxy, Esther, gigil, Googlebot, Happy_Hippie, IASCrawler, janna, Larissa123, laura22, NinaCharlie, Rooss_24 en 82 bezoekers