Alleenstaande mama's en papa's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:50

Wat een verhalen komen er hier voorbij zeg. Ik schrik er eigenlijk van hoe vaak je nog hoort dat mannen tijdens de zwangerschap of vlak na de geboorte vertrekken.
Bij mij kwam de scheiding juist van mijn kant. Mijn ex heeft psychische problemen en ik trok dat niet meer in combinatie met de kinderen. Mijn ex heeft het erg moeilijk gehad met de scheiding (nog steeds wel). En ik heb dan ook enorm veel respect voor hem, hoe hij met mij omgaat. We zijn eigenlijk nog vrienden gebleven. Blijven vaak nog even kletsen met overdracht van de kinderen

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 11:58

Geen alleenstaande mama, maar mijn mama is wel alleenstaand. Was 11 jaar samen met mijn vader en toen mijn moeder zwanger was van mijn broertje is mn vader weggegaan. Ik heb hem daarna nooit meer gezien tot ik zag dat hij getrouwd was op facebook. Ik wilde hem feliciteren met zn verjaardag en stuurde een privebericht naar zijn nieuwe vrouw. Mijn vader was super enthousiast en blij dat ik contact zocht (ookal wilde ik alleen feliciteren) en sinds 2015 hebben we nu regelmatig contact en zien we elkaar. Mijn broertje wilt hem zelf niet zien en niet kennen. Ben supertrost en dankbaar voor mijn mama want ze doet het al 17 jaar supergoed alleen! Ik heb nooit wat gemist <3

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:07

SavannahNx schreef:
Ben supertrost en dankbaar voor mijn mama want ze doet het al 17 jaar supergoed alleen! Ik heb nooit wat gemist <3


Dit heb ik ook. Mijn moeder was ook plotseling alleenstaand met twee kleine kinderen omdat mijn vader op 37 jarige leeftijd geheel onverwachts (hartaanval) overleed. Ondanks dat ik uiteraard mijn vader ontzettend mis en gemist heb ben ik qua opvoeding niks tekort gekomen en heb ik een hele fijne jeugd en basis gehad. Ik ben ook heel trots op mijn moeder en haar ontzettend dankbaar.

Dus voor alle alleenstaande moeders hier: het kan! Je hebt niet perse beide ouders nodig om toch een fijne jeugd te hebben.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:32

Aangezien jullie vast ook op vakantie gaan...hoe doen jullie dat? Ik wil in de zomer graag weg, maar ik ga dus echt niet in een tentje slapen... de centerparcs- etc parken heb ik ook wel zon beetje gezien en ik ben onderhand wel even klaar met Nederland. Het liefst ga ik dus naar het buitenland...dan is het wel zoonlief en ik, want we gaan met z’n twee. Hij is dan ook bijna 2.
Wat zijn jullie aanraders? Wat kan ik vooral beter niet doen? Hoe zorg je ervoor dat ook jij vakantie hebt?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:38

Ik ga een week met mijn ouders en zoontje naar een park in NL, doordat mijn ouders over kunnen nemen heb ik ook nog iets van vakantie.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:39

Dieselpaard schreef:
Aangezien jullie vast ook op vakantie gaan...hoe doen jullie dat? Ik wil in de zomer graag weg, maar ik ga dus echt niet in een tentje slapen... de centerparcs- etc parken heb ik ook wel zon beetje gezien en ik ben onderhand wel even klaar met Nederland. Het liefst ga ik dus naar het buitenland...dan is het wel zoonlief en ik, want we gaan met z’n twee. Hij is dan ook bijna 2.
Wat zijn jullie aanraders? Wat kan ik vooral beter niet doen? Hoe zorg je ervoor dat ook jij vakantie hebt?


All inclusief naar een 5 sterren resort. :j
Anders heb ik inderdaad geen vakantie. Dan ga ik liever niet. Voor mij geen camping of tentje hoor.
Iets met een kidsclub toen ze jonger was en glijbaantjes. Nu is ze groter en wordt het steeds leuker.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:57

Ik heb echt een schat van een moeder en we zijn 3 jaar geleden heerlijk op vakantie naar Mallorca geweest, maar ik ga dat dit jaar liever niet doen.
Punt is natuurlijk ook dat zoontje pas 2 is en constant in de gaten moet worden gehouden. Dat zal op een 5 sterren resort niet anders zijn denk ik of wel?
Voorgaande keren was de vader wel mee, maar daar had je ook vrij weinig aan. Alleen het stukje dat er iemand op de spullen let was fijn...

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:06

Hier zijn de vakanties toch vaak Center Parcs... :P Zwembad, activiteiten, en een Plopsa Indoor vij de Huttenheugte. :')

Ik wil wel een keertje naar het buitenland, en zou dan toch ook inderdaad voor een all inclusive gaan... maar vind het nog net iets te spannend in mijn eentje met twee kinderen := Maar ja, wie neem je dan mee? :')

Lisette03

Berichten: 1825
Geregistreerd: 23-06-06

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:25

Ik ben sinds 21-12-2017 ook een alleenstaande mama, mijn man is onverwacht overleden na een hartaanval. Onze/mijn kinderen zijn 7, 4, 2 en 1,5.
Ik vind het aan de ene kant best zwaar, nooit meer tijd voor mezelf, maar gelukkig heb ik hele lieve ouders die veel hier zijn of ik daar (wonen wel op ruim een uur rijden) maar aan de andere kant gaat het dagelijkse leven ook gewoon door en zijn de kinderen een enorme afleiding.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 03:26

Jeetje Lisette, wat moet dat een ongelooflijk verdriet voor jullie zijn! Wat is de wereld soms toch ontzettend oneerlijk verdeeld :(:) hoe zijn de kindjes eronder? En hou jij je een beetje staande? Sterkte!



Vakantie.. met Pasen ga ik een weekend weg met mijn twee oudste, even quality time voor hen. Twee jongste zijn dan bij opa en oma. In de zomer ga ik voor het eerst sinds 3 jaar met alle 4 de kinderen naar center Parcs, de jongste zijn dan 3 en 5. Ik ben 1x eerder een weekend weg geweest met alle 4, toen waren de jongste twee 2 en 9 maanden. Alleen toen kon ik niet zwemmen (vond ik niet veilig genoeg met twee van zulke kleintjes). Nu hoop ik dat dat beter zal lukken. Buitenland durf ik echt niet aan. Überhaupt zelf ook nooit naar buitenland geweest, dus erg onbekend in en ver rijden of vliegen vind ik niks met 4 kinderen.

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:03

Mag ik me ook melden?! :o
Voorheen kletste ik veel mee hier op Bokt maar qua drukte kwam het er al niet veel meer van mede door werk, huwelijk wat niet prettig meer liep waaronder samen met mijn ex- man bij een relatie therapeut hebben gelopen maar helaas en toen toch samen besloten (hoe moeilijk ook was) want we waren toch 12 jaar bij elkaar geweest plus 2 jaar getrouwd en samen 2 prachtig mooie kinderen. We zijn echt normaal en als vrienden uit elkaar gegaan, omwille van onze kinderen mocht ik nog gewoon in het huis blijven totdat ik mijn eigen woning heb gekregen en dit is pas november 2017. En dat terwijl de scheiding al even rond was en alles, en nog communiceren we goed met elkaar misschien wel beter dan dat we nog getrouwd waren.

Ik heb wel even een nieuwe vriend gehad, tenminste dacht ik maar heb daar mezelf compleet helemaal in vergist. Het hadden mooie feestdagen moeten zijn geworden, maar niks was minder waar hij dacht enkel maar aan zichzelf blijkbaar want zelf zijn verantwoordelijkheid nemen deed ie echter helemaal niks op ja het ''lang leve de lol'' tenminste dat idee en gevoel kreeg ik ervan. Begin 2017 dat het al eens mis gegaan was tussen mij en hem (de jongen waarvan dacht opnieuw een nieuwe start mee te kunnen maken :o ), maar door hem heb ik mijzelf al wel tot 2x toe goed laten mishandelen, beide keren op de spoed ben beland gelukkig had of nou ja nog steeds een wel heel goede vriend die was die beide keren aan het werk had nachtdienst en pikte mij op van de spoed!


Maar ik zit momenteel nog te vol in mijn hoofd daar nog vers is, afgelopen maand ik heb definitief knoop doorgehakt die jongen moet ver uit mijn leven vandaan blijven en die instelling blijf ik houden. Want hij moest mijn woning uit van mij ik wilde hem weg hebben, en dan gaat of jankt ie de hele wereld maar bij elkaar ik vertik het om hem alleen onder 4 ogen te gaan komen want dan pakt ie mij zo weer in zijn macht dit omdat ik momenteel te zwak ben.

Mijn ex- man (de vader van mijn kinderen) als ook hele goede beste vriendin als vriend die dicht naast mij staan steunen mij door dik en dun.
En nu?! Voel me stuk rustiger nu hij weg is, weg uit mijn leven en ook weg uit het leven van mijn kinderen. Zielig doen dat hoeft hij niet te proberen, hij is volwassen dus zorgt ie maar voor zichzelf! Heel 2017 dat ik alles al voor hem deed en gedaan heb, nu is het mijn tijd en hij kan de ram bam krijgen.



En over vakanties gesproken, samen met goede vrienden dat we of een weekend of een midweek Slagharen zullen gaan doen! Lekker ontspannen en genieten!
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 01-02-18 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:15

Dieselpaard schreef:
Ik heb echt een schat van een moeder en we zijn 3 jaar geleden heerlijk op vakantie naar Mallorca geweest, maar ik ga dat dit jaar liever niet doen.
Punt is natuurlijk ook dat zoontje pas 2 is en constant in de gaten moet worden gehouden. Dat zal op een 5 sterren resort niet anders zijn denk ik of wel?
Voorgaande keren was de vader wel mee, maar daar had je ook vrij weinig aan. Alleen het stukje dat er iemand op de spullen let was fijn...


Nee dan moet je ook op je kind letten maar verder op niks anders. :D
Je hoeft aan niks anders te denken. Verder is er vaak ook een leuke kidsclub. Al is 2 jaar wel heel jong. Ik ging met 3,5 jaar voor het eerst met haar op vakantie.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:48

Ik meld mij ook maar eens aan. Ik ben al 15 jaar lang een alleenstaande moeder. 5 maanden voor de geboorte van mijn oudste zoon is de vader met de noordezon vertrokken en nooit niks meer van hem gehoord.
Mijn jongste zoon is nu 5 en tussen mijn beide zonen zit 10.5 jaar leeftijd verschil. Jongste zoon komt uit een date, hier ook de vader vertrokken voor de geboorte

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:51

Hier alleenstaande moeder vanaf de positieve zwangerschapstest. Ongepland, maar voor mij het grootste geschenk omdat ik eigenlijk niet zwanger kon worden.
Ik heb een heerlijk kind, super makkelijk en inmiddels is hij ruim 2.
We wonen met mijn moeder en mijn broertje en daar heb ik veel steun aan. Vakantie gaan we al vanaf dat ie 9 maanden is, met elkaar naar de camping, ik heb er geen kind aan. Hele dagen lekker buiten, zwemmen, wandelen, paardrijden, dagtrips, hij vindt alles leuk :D . Deze zomer wordt dus zijn 3e keer en hij heeft het er nu al over. Centerparcs doen we ook wel, maar dan meer in de koude maanden en dan met de familie. Ook leuk, maar niet zo ontspannen als op de camping.

Tink89
Berichten: 2931
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:12

Ik ben dochter van een alleenstaande moeder. Mijn ouders hebben vijf kinderen en mijn vader is vertrokken na bijna 25 jaar huwelijk. Nog een tijdje contact gehad, maar inmiddels hebben we dat alle vijf niet meer. Ik was 17 toen hij ging, de oudste 20, mijn jongste zusje was 5. Mijn moeder heeft nu een leuker leven dan toen hij er nog wel was, maar het heeft heel veel vechten gekost om dat voor elkaar te krijgen. Mijn vader vertrok met al het spaargeld, de auto en de helft van de spullen en mijn moeder bleef berooid achter. Alimentatie heeft hij pas betaald toen hij dat bijna een jaar later moest van de rechter en nog is hij vaker te laat dan op tijd. Binnen een jaar is hij hertrouwd met een vrouw die ik nog steeds nog nooit gezien heb. Hij heeft mij en mijn beide broertjes voor de rechter gesleept zodra we 18 waren om de alimentatie te laten verlagen 'omdat hij twee stiefkinderen heeft die toch niet kunnen leven van alleen studiefinanciering?'. Zijn eigen kinderen moeten dat blijkbaar wel...

Inmiddels is hij 12 jaar weg en heb ik hem al minstens 10 jaar niet gezien. Vorig jaar ben ik getrouwd. Ik heb hem dat niet laten weten en hij was ook niet uitgenodigd. Niemand van ons heeft contact met hem. Nadat hij steeds dwarslag bij mijn zusje (die is autistisch en moest naar speciaal onderwijs enzo), heeft jeugdzorg of de kinderbescherming ofzo geoordeeld dat hij niet meer hoeft mee te tekenen voor beslissingen die haar aangaan.

Al met al een lang verhaal, maar de conclusie is: blijf alsjeblieft met elkaar praten en stel het belang van je kinderen voorop.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:14

Jeetje dames en heer, petje af voor jullie. Ik zou het retezwaar vinden alleen.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:12

Sees schreef:
Jeetje dames en heer, petje af voor jullie. Ik zou het retezwaar vinden alleen.


Bedankt!!! Maar je moet ook gewoon genieten van de leuke momenten... :D Zometeen even dochterlief naar haar kickboxles brengen... en dan uurtje pokemon spelen met mijn zoontje terwijl wij wachten, fijn wat 1 op 1 tijd :D

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:14

Dat is iets wat ik wel lastig vind met 4 kinderen. 1 op 1 tijd vrij maken is héél, héél moeilijk.

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:44

Dat vind ik met 3 kinderen ook al lastig. Donderdag is de enige dag dat de jongste alleen thuis is. En hij geniet daar zo van, even alle aandacht voor hem.
De oudste gaat 's avonds later naar bed, dus die heeft dan nog even de aandacht alleen. Maar de middelste heb ik niet zo vaak alleen. En dat is toch lastiger in te plannen als je er alleen voor staat.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:51

Hier lukt het soms om er eentje af te schepen om bij een vriendje of vriendinnetje te spelen.

... soms ...

... heel soms ...

... want meestal zit ik hier gewoon met 4 kids in huis smiddags :')

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:09

Hier ook alleenstaand :)
Zijn uit elkaar gegaan toen mijn dochter 6 was, nu 2 jaar geleden.
En hebben een prima regeling, week om week. Met elke zondag om 6 uur savonds de wissel.
Merk dat zij heel veel behoefte heeft aan die vastigheid, duidelijkheid.
Gaat prima zo! :)
Vond in het begin die week alleen echt verschrikkelijk, maar nu prima aan gewend.

silmitan
Berichten: 262
Geregistreerd: 16-01-11

Re: Alleenstaande mama's en papa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:35

Ik ben al 15 jaar alleenstaande moeder. Inmiddels zijn onze kinderen volwassen. Ja, onze kinderen. Want hoe beroerd je relatie ook met elkaar is/was. Kinderen zien ons als moeder en vader. Of we nou bij elkaar wonen of niet. En dat verdienen ze. Zij hebben nergens om gevraagd. Wat fijn dat jullie voor co-ouderschap hebben gekozen. Destijds hebben wij die keuze ook gemaakt. Nog erg ongewoon in die tijd. En ook door velen mij ontraden. Want ja, het is niet eenvoudig, 'kinderen horen bij moeder', is ook soms een gangbare gedachte. Ik vond destijd dat mijn kinderen ook recht hadden op evenveel tijd met hun vader. Ook al vond ik hem een eikel. Er wordt veel van jullie onderlinge communicatie gevraagd en je moet daardoor jezelf vaak wegcijferen. Maar dat is het waard!
Nu jaren later krijgen wij complimenten voor het feit dat wij ondanks de scheiding een tweetal evenwichtige kinderen hebben grootgebracht en die op hun beurt ons meegeven geen negatieve invloed te hebben ondervonden van de scheiding.
Als je tips wilt of tegen dingen aanloopt, mag je mij altijd een PB sturen. Want nogmaals, het is niet eenvoudig, maar levert veel op.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:47

Dieselpaard schreef:
Aangezien jullie vast ook op vakantie gaan...hoe doen jullie dat? Ik wil in de zomer graag weg, maar ik ga dus echt niet in een tentje slapen... de centerparcs- etc parken heb ik ook wel zon beetje gezien en ik ben onderhand wel even klaar met Nederland. Het liefst ga ik dus naar het buitenland...dan is het wel zoonlief en ik, want we gaan met z’n twee. Hij is dan ook bijna 2.
Wat zijn jullie aanraders? Wat kan ik vooral beter niet doen? Hoe zorg je ervoor dat ook jij vakantie hebt?


Vorig jaar wezen kamperen met de caravan hier in Nederland. Hebben het erg naar ons zin gehad. Maar het buitenland blijft kriebelen, en om nou alleen met een kindje van dan 4 zo eind te rijden zie ik niet zitten.
Dus ga dit jaar met mijn ouders mee :D .

Je kan natuurlijk ook op een camping iets huren, ingerichte tent? Stacaravan?

Pfff 3 of 4 kids en dan alleen, dat lijkt mij wel zwaar!

Lisette jeetje dat is niet niks zeg!

Storm

Berichten: 20830
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:36

Sees schreef:
Jeetje dames en heer, petje af voor jullie. Ik zou het retezwaar vinden alleen.


Soms is het met partner zwaarder dan zonder.
Laatst bijgewerkt door Storm op 01-02-18 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:40

Storm schreef:
Sees schreef:
Jeetje dames en heer, petje af voor jullie. Ik zou het retezwaar vinden alleen.


Sons is het met partner zwaarder dan zonder.


Absoluut. Mijn ex kon bijvoorbeeld niet tegen huilende baby's. Elke nacht stond ik er alleen voor omdat hij binnen 2 minuten beneden op de bank lag. Hele nare sfeer ontstond er dan omdat hij echt boos werd en ik daar gespannen van werd, wat de kleine weer merkte. Bij de laatste was ik vanaf dag 1 alleen, wat een ongelofelijke rust was dat, ondanks dat hij 10 keer per nacht kwam. Ik was zo ontspannen