Ervaring huizenoppassite.nl?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 21:11

Ik heb net een oproepje geplaatst op huisoppassite.nl waarin ik iemand zoek die op ons huis en beesten wil passen als wij op vakantie gaan in juni.
Ik heb wat profielen van potentiële oppassers bekeken en het ziet er allemaal keurig uit, maar ergens blijf ik toch bang dat we ons huis naderhand uitgewoond en de dieren uitgehongerd aantreffen :')

Zijn er mensen die ervaring hebben met dergelijke sites of überhaupt al eens 'vreemden'in huis gehad hebben om op te passen?

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Ervaring huisoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:19

Ik zou toch via via proberen, buren, werk, hobby. Wij wonen zelf buiten met wat beesten. Al veel vrienden en kennissen gesproken die graag op willen passen. Ook weleens iemand via mijn werk getroffen die aangaf het leuk te vinden. Of een dochter of zoon (student) van iemand. Via een site lijkt mij dan weer eng.
Maar je hebt nog even....

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:39

Een wildvreemde in huis halen via een site zou ik echt nooit doen :n

Ken je niet gewoon iemand die even in je huis wil zitten? Bv een student die even van z’n ouders af wil? :+

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:44

Ik heb het via een Facebookgroep gedaan, waar je ook om referenties kunt vragen en er controle is wanneer iemand niet netjes is bv, dan worden ze uit de groep gehaald. Dat is goed gegaan! Er was contact wanneer nodig, de mensen hebben alles netjes achtergelaten en alle dieren waren goed verzorgd.

Wij hadden ze enkele uren voor vertrek uitgenodigd, kennisgemaakt en alles laten zien en toen zijn we vertrokken.

We hadden destijds meerdere reacties en hebben gewoon gekozen voor degene die ons aansprak, een stel van 48 en 51.
Wij zijn met een gerust hart op vakantie gegaan voor 5 dagen :)

Hof_Arcadia
Berichten: 99
Geregistreerd: 15-12-12

Re: Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 21:52

Ik heb hele goede ervaringen met care4yourpet.nl
Je moet er wel voor betalen maar heel goed en betrouwbaar. Was prima thuiskomen.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:33

verootjoo schreef:
Een wildvreemde in huis halen via een site zou ik echt nooit doen :n

Ken je niet gewoon iemand die even in je huis wil zitten? Bv een student die even van z’n ouders af wil? :+


:+ Doet me denken aan een topic laatst, die student (en bekende) was geen succes.

Anoniem

Re: Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:52

Lijkt mij onwijs eng zo vreemden in je huis te halen/ laten. :=
Ik zou mij vooral ook zorgen maken om je privacy, en dure spullen (pc, laptop, tablet, tv, camera, foto's). Nee dan zou ik nog eerder iemand via via vragen, of inderdaad via facebook maar dan wel iemand uitkiezen die bij voorkeur een gedeelde vriend heeft zodat je daar kan checken of die persoon echt is zoals ze zeggen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:54

Weet niet waar je zit in Overijssel en welke dieren / periode het is. Maar ik woon in Zwolle en kan altijd wat voor je delen op facebook etc?

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:57

Geen ervaring met de site. Echter ben ik wel iemand die met regelmaat gevraagd wordt op te passen. Is zo ontstaan en daarna via via gaan rollen. Ik vind het altijd erg leuk om te doen.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Ervaring huizenoppassite.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:59

Hier goede ervaringen met HomeCare (ik heb er als oppasser gewerkt).

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:00

Wij maken zoveel mogelijk gebruik van familie of bekenden , maar op een gegeven moment is iedereen wel een keer geweest.
We hebben een aantal keren gebruik gemaakt van voor-elkaar.net en daar hebben we nu 2 vaste oppassers.
Het is gewoon een kwestie van proberen en referenties navragen/checken.

Ersina
Berichten: 1437
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:13

Met deze site heb ik geen ervaring. Wel heb ik toen ik nog huisdieren had, jaren oppassers via een ander site gehad. Is mij prima bevallen. Het alternatief was, dat we dan niet met vakantie konden en dat vond ik erger, dan het feit dat misschien mijn huis vies achtergelaten zou worden. Is trouwens nooit gebeurd. Ik woonde niet in de eenzaamheid en ik denk dat buren wel aan de bel hadden getrokken als mijn hond er slecht uit zou gaan zien. Mijn sieraden borg ik op. Dure spullen? Die zijn toch verzekerd? Het lijkt mij ook dat je als oppasser slechts 1 keer de mist in kan gaan en dan geblokt wordt. Waar ik bij zat (holiday.link) moest oppasser en oppasvrager achteraf een enquete invullen. Bovendien hing er ook van hun een verzekering aan. Vreemden kunnen kennissen worden. Pech kun je hebben via een site, maar net zo goed via je familie of kennis. Wat is je vakantie waard?

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 11:13

MarlindeRooz schreef:
Weet niet waar je zit in Overijssel en welke dieren / periode het is. Maar ik woon in Zwolle en kan altijd wat voor je delen op facebook etc?


We wonen in Kampen dus dat is wel dichtbij! Ik zal binnenkort een oproepje zetten op Facebook en hier in het topic zetten :j

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:23

Ik heb vreemden in huis gehad via een Facebook huisoppas site en via Bokt. Beide keren viel er wel wat aan te merken, ik denk dat het altijd wel zo is, maar de beesten op zich waren prima verzorgd voor zover ik kon zien.

(En het was me het waard, even niet de verantwoording over de dieren is pas echt vakantie)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:58

Wat leuk! Door jouw topic heb ik een profiel aangemaakt op huizenoppas :D

https://huizenoppassite.nl/oppasser/ent ... angeboden/

Ik heb al eens eerder op een huis gepast in Utrecht met katten, maar dat had ik heel toevallig gevonden via Marktplaats. Was er toen niet eens naar op zoek, maar het kwam op mijn pad. Nooit aan gedacht dat er hele sites voor zouden bestaan.

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:21

Hof_Arcadia schreef:
Ik heb hele goede ervaringen met care4yourpet.nl
Je moet er wel voor betalen maar heel goed en betrouwbaar. Was prima thuiskomen.


Wij ook, alles wordt prima verzorgd, huis netjes, dieren krijgen veel aandacht en zorg. Ze komt hier voor de paarden ( 2 hengsten), 5 katten, 1 hond, kippen en dat gaat altijd heel goed.
We betalen daar dan wel voor maar dan hebben we ook de garantie dat alles goed gaat.

http://care4yourpet.nl/