Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:34

Hoeft alleen niet altijd negatief te zijn, ligt er ook maar net aan hoe ver je bent in verwerking, reflectief vermogen, etc.

Hahahaha Ailill :')

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:55

Het is echt zo. Nu is mijn leven sowieso van de ups and downs (gelukkig voeren al een paar jaar de ups de boventoon), blijkbaar vloeit dit ook door binnen mijn relaties.

Dat vind ik overigens helemaal niet raar, alleen maar heel erg bijzonder :P

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Anoniem

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:57

_O-

Ik had het er laatst toevallig met een vriendin over, ons gezin is wel een beetje murphy´s law in uitvoering geweest vanaf mijn jeugd en nu is het ´al´ 2 jaar ´rustig´ op wat verhuizingen, veranderingen van banen, bruiloften en herstellen na zware break up´s na. Ik moet daar serieus aan wennen, die rust ken ik echt niet en soms lijkt het ook wel of ik de downs een beetje mis zelfs :+

Kaatastrof

Berichten: 6249
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:58

Goh, ik ga me niet echt mengen in de al-dan-niet rugzakje discussie. Ikzelf heb ook een rugzak en doe heel erg mijn best om die zo veel mogelijk leeg te maken en de dingen achter mij te laten. Als mijn potentiële partner die ook heeft, dan is dat zo. Dat is niet iets waarvoor ik iemand zou afschrijven, zeker niet als het gewoon goed klikt. We hebben allemaal ons verhaal. Het belangrijkste is hoe je bent in het hier en nu en hoe je de toekomst voor je ziet.

Hier overigens een geweldige date gehad woensdag. <3 Heerlijk gegeten met een wijntje en aangezien het zo gezellig was nog naar een bierhuis gegaan. Daar al snel het uur uit het oog verloren omdat het zo gezellig was.. Voor we het wisten was het 1 uur en reden onze bussen en trams niet meer dus zaten we wat gestrand. := Gelukkig was men studentenkamer 'slechts' 2,2 km stappen. Het was zeker niet het plan om de nacht te spenderen samen but it kinda just happened. Had ik me ook niet zo fijn bij hem gevoeld had ik het ook niet gedaan. Maar geen spijt van gehad. Wel letterlijk geen oog dicht gedaan. Mede omdat het zo gezellig was, anderzijds omdat een 1 persoonsbed delen met 2 niet zo handig is. _O-

Anyways, veel positieve gevoelens wederzijds en stiekem wel best verliefd. Lang geleden dat ik zo'n fijn gevoel heb gehad bij iemand. :o Dus zeker to be continued...

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Urbanus

Berichten: 44934
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:20

Ik heb een hele saaie jeugd gehad op gebied van drama. Twee leuke ouders, leuke broers, eigen pony's, er kon veel en er mocht veel. Er zijn wel eens wat dingetjes mis gegaan, een fout vriendje, een zieke papski maar dat is allemaal hersteld. Mijn man komt uit een heel ander leven en soms is dat wel confronterend. Mijn vriendinnen zijn ook met een goud lepeltje geboren en om dan te zien dat er gezinnen zijn waarbij dingen níet kunnen, dingen die ík heel vanzelfsprekend vind, dat vind ik confronterend.

Hier dus een leven met weinig downs.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:25

Gezins technisch hier ook absoluut niet te klagen gehad in mijn jeugd. Wel de gehele basisschool/middelbare school dagelijks gepest, maar dat heeft mij ook gevormd tot wie ik nu ben, en ben daar alleen maar sterker van geworden.
Wel net een hele slechte relatie achter de rug, die het voor mijzelf zeker wel moeilijk maakt voor een volgende.
Maar dat komen we vast wel te boven, "vroeger" kon ik mezelf prima redden en voor mezelf opkomen waar nodig, dus dat gaat nu ook wel weer lukken :D

Z2 + 3, pr 216

Urbanus

Berichten: 44934
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:28

Ja! Sterke vrouw!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:30

Robijntjah schreef:
_O-

Ik had het er laatst toevallig met een vriendin over, ons gezin is wel een beetje murphy´s law in uitvoering geweest vanaf mijn jeugd en nu is het ´al´ 2 jaar ´rustig´ op wat verhuizingen, veranderingen van banen, bruiloften en herstellen na zware break up´s na. Ik moet daar serieus aan wennen, die rust ken ik echt niet en soms lijkt het ook wel of ik de downs een beetje mis zelfs :+
Hahaha :D

Snap ik, is dan ook echt een heel bizarre gewaarwording. Hier een beetje andersom, of zoals mam het begin v.d. week zei: "Over jou maakte we ons het meest zorgen toen jullie klein waren. Inmiddels zijn jullie allemaal volwassen en maak ik me over jou het minst zorgen."

Wat natuurlijk fijn is, al is het dan weer een stuk minder fijn om te zien dat het bij 2 zussen + gezin atm minder lekker loopt. Vind dat echt lastig, confronterend en moeilijk. Maar goed, uiteindelijk zijn we wel een sterk gezin en zorgen voor elkaar, komt wel weer goed :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:31

lieveli schreef:
Ik heb een hele saaie jeugd gehad op gebied van drama. Twee leuke ouders, leuke broers, eigen pony's, er kon veel en er mocht veel. Er zijn wel eens wat dingetjes mis gegaan, een fout vriendje, een zieke papski maar dat is allemaal hersteld. Mijn man komt uit een heel ander leven en soms is dat wel confronterend. Mijn vriendinnen zijn ook met een goud lepeltje geboren en om dan te zien dat er gezinnen zijn waarbij dingen níet kunnen, dingen die ík heel vanzelfsprekend vind, dat vind ik confronterend.

Hier dus een leven met weinig downs.
Goed om te horen Lee!

Dat laatste is inderdaad erg lastig om te verkroppen, wat dat betreft is het leven niet voor iedereen even eerlijk en dat is moeilijk. Wat ik dan wel weer frappant vind, is dat de mensen die blijkbaar met een gouden rammelaar zijn geboren, in hun latere leven een stuk minder goed om kunnen gaan met tegenslag. Je zou toch denken dat ze nog wel wat reserves hebben.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Urbanus

Berichten: 44934
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:33

Hoe bedoel je dat laatste?

Of laat ik het anders zeggen. Ik denk niet dat je sterker/minder sterk bent als je veel of weinig hebt meegemaakt, niet per definitie. Nature vs nurture.

Ik denk ook dat sommige mensen erg blijven hangen in dingen en dan vinden dat ze veel hebben meegemaakt terwijl anderen veel makkelijker loslaten en zichzelf over de gehele linie onbezorgd vinden.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 16-03-18 15:38, in het totaal 2 keer bewerkt

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:36

Die laatste zin?

Als in: Als alles je voor de wind gaat, weinig tegenslag (let wel, ik zeg niet dat deze mensen er niets voor hebben hoeven doen) dan zou ik verwachten dat je wel wat kunt incasseren, je hebt dan immers nog weinig tegenslag gehad.

Kijk ik dan naar mensen die wel al jong een flinke portie ellende over zich heen hebben gehad, dan zou ik persoonlijk verwachten dat die mensen wat minder kunnen hebben.

Vaak is het juist precies andersom.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Urbanus

Berichten: 44934
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:38

Ik heb even in hetzelfde bericht een edit gedaan. Ik ben het namelijk niet met je eens.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:43

lieveli schreef:
Hoe bedoel je dat laatste?

Of laat ik het anders zeggen. Ik denk niet dat je sterker/minder sterk bent als je veel of weinig hebt meegemaakt, niet per definitie. Nature vs nurture.

Ik denk ook dat sommige mensen erg blijven hangen in dingen en dan vinden dat ze veel hebben meegemaakt terwijl anderen veel makkelijker loslaten en zichzelf over de gehele linie onbezorgd vinden.
Tuurlijk blijven sommige mensen hangen in het verleden, echter is leed objectief en voor ieder anders.

Laat ik het zo zeggen: Er zijn mensen waarbij alles voor de wind gaat en die zijn sterk. Of dit daardoor komt is een vraag die niet valt te beantwoorden. Net als dat er mensen zijn die, ondanks veel voorspoed, niet sterk in het leven staan.

Dit geldt precies hetzelfde voor mensen met een andere achtergrond, ook dat kan beide kanten opgaan en staat wellicht los van de omstandigheden.

Wél met de toevoeging dat ellende en leed vaak wel voor kracht zorgt, sommigen weten daardoor extra waar hun krachten liggen, of juist wat hun valkuilen zijn. Dit maakt iemand, in de meeste gevallen, sterker. Al kan dit laatste ook van toepassing zijn op iemand met een stabiele background, al zal dit, in mijn optiek/ervaring, minder snel het geval zijn.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Cer

Berichten: 30032
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:43

Ik weet het niet, ik denk dat dat heel persoonlijk is... ?

Ik vind dat ik weinig tegenslag gehad heb, maar daar denken anderen weer anders over. Zelf heb ik last van absurd rationaliseren (dat is ook niet goed :') ) maar dat valt onder 'loslaten en verdergaan' misschien.

Ik vind het dan lastig als mensen helemaal over de theewater gaan omdat een verbouwing een dag langer duurt (ik noem maar wat). Maar ik heb wel geleerd dat ieder daar op een eigen manier mee omgaat, en dat je dat nooit mag reflecteren aan jezelf.

Maar dat betekent ook dat ik een slechte match zou zijn met iemand die imo veel drama om niks maakt, omdat ik daar verder niks mee kan. Nogmaals, wel voor vrienden/vriendinnen, maar niet in een relatie. Das toch net even wat meer..

Urbanus

Berichten: 44934
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:47

Nee ik vind het nog steeds onzin, sorry Ailill.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:50

Cer schreef:
Ik weet het niet, ik denk dat dat heel persoonlijk is... ?

Ik vind dat ik weinig tegenslag gehad heb, maar daar denken anderen weer anders over. Zelf heb ik last van absurd rationaliseren (dat is ook niet goed :') ) maar dat valt onder 'loslaten en verdergaan' misschien.

Ik vind het dan lastig als mensen helemaal over de theewater gaan omdat een verbouwing een dag langer duurt (ik noem maar wat). Maar ik heb wel geleerd dat ieder daar op een eigen manier mee omgaat, en dat je dat nooit mag reflecteren aan jezelf.

Maar dat betekent ook dat ik een slechte match zou zijn met iemand die imo veel drama om niks maakt, omdat ik daar verder niks mee kan. Nogmaals, wel voor vrienden/vriendinnen, maar niet in een relatie. Das toch net even wat meer..
Absoluut hoor, zeer zeker persoonlijk.

Dat absurd rationeel denken/handelen klinkt bekend, lol!

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:51

lieveli schreef:
Nee ik vind het nog steeds onzin, sorry Ailill.
Dan kijken we er anders tegen aan, prima toch :)

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Relaxed

Berichten: 26406
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:51

Ailill schreef:
Robijntjah schreef:
_O-

Ik had het er laatst toevallig met een vriendin over, ons gezin is wel een beetje murphy´s law in uitvoering geweest vanaf mijn jeugd en nu is het ´al´ 2 jaar ´rustig´ op wat verhuizingen, veranderingen van banen, bruiloften en herstellen na zware break up´s na. Ik moet daar serieus aan wennen, die rust ken ik echt niet en soms lijkt het ook wel of ik de downs een beetje mis zelfs :+
Hahaha :D

Snap ik, is dan ook echt een heel bizarre gewaarwording. Hier een beetje andersom, of zoals mam het begin v.d. week zei: "Over jou maakte we ons het meest zorgen toen jullie klein waren. Inmiddels zijn jullie allemaal volwassen en maak ik me over jou het minst zorgen."

Wat natuurlijk fijn is, al is het dan weer een stuk minder fijn om te zien dat het bij 2 zussen + gezin atm minder lekker loopt. Vind dat echt lastig, confronterend en moeilijk. Maar goed, uiteindelijk zijn we wel een sterk gezin en zorgen voor elkaar, komt wel weer goed :)


Toen ik ging scheiden maakte mijn moeder zich meer zorgen om mijn ex dan om mij, jij redt je wel zei ze :')

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:55

Een moeilijk verleden kan zorgen voor extra kracht 'want je hebt dát immers ook overleefd' maar het kan ook een valkuil zijn 'oh nee, niet weer. Waarom ik?'. Zelfde met een onbezorgde jeugd, dat kan er juist voor zorgen dat tegenslagen wat meer van je afglijden. Of dat ze juist keihard aankomen omdat je nog geen eelt op je zieltje hebt.

Ik kan echt wel over de zeik gaan van kleine dingen, maar dat is meestal afreageren vanwege andere zaken. Houdt meestal niet lang aan. Hoewel... ik ga binnenkort mijn badkamer laten verbouwen. We zullen zien hoe ik dat trek :') :')

Op dit moment vervloek ik vooral mijn krakkemikkige, zeer doende lijf. En wil ik niet op date vanavond := Eens zien hoe ik daar onderuit ga komen.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:55

Zo, da's ff een beste boost, top moeder :D

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Exitium

Berichten: 7113
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:40

Ailill schreef:
Die laatste zin?

Als in: Als alles je voor de wind gaat, weinig tegenslag (let wel, ik zeg niet dat deze mensen er niets voor hebben hoeven doen) dan zou ik verwachten dat je wel wat kunt incasseren, je hebt dan immers nog weinig tegenslag gehad.

Kijk ik dan naar mensen die wel al jong een flinke portie ellende over zich heen hebben gehad, dan zou ik persoonlijk verwachten dat die mensen wat minder kunnen hebben.

Vaak is het juist precies andersom.

Denk dat andersom ook logischer is. Doordat je tegenslagen gekend hebt, kun je vaak wat makkelijker incasseren en doorgaan. Voor iemand die dat nooit meegemaakt heeft is het nieuw, dan kost dat wat meer moeite.

Heb in m'n jeugd (god, wat klink ik nu oud :')) ook wel het nodige meegemaakt met een broertje die z'n halve leven in het ziekenhuis gelegen heeft en overleden is toen ik 18 was. Heb het daar toen behoorlijk lastig mee gehad, maar ben er uiteindelijk ook sterker uit gekomen en echt niet zo snel gek meer te krijgen.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:42

Hahaha ik ga tijdens de verbouwing gewoon 10 dagen uit logeren, prima oplossing :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8700
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:57

Ik vindt rugzak(je) altijd een bijzonder woord
Iedereen maakt van alles mee in t leven .
De een moet zichzelf al bij elkaar rapen als er een skippybal op zijn teen valt en de ander kan veel meer hebben .
Mijn inziens heeft iedereen een rugzak maar de manier waarop je je rugzak inpakt maakt hoe je hem meedraagt en of je hem onderweg open gaat doen om o of aah te doen/zeggen .
Je leert ervan en/ of je dealt ermee

Chasing Dreams ...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37170
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:12

Rugzakjes maken me niks uit. Enige waar ik niet mee kan leven is alcoholisme, borderline of gokschulden. Verder zolang het geen drama is maakt het wel iemand hoe die is.

Ikzelf heb een super jeugd gehad. Fijne ouders die veel met ons ondernamen, alles was bespreekbaar, eigen pony, mijn mams zat toen we jonger waren thuis klaar met koekje en thee. Voldoende geld om het niet krap te hebben. Rustige omgeving om in op te groeien wat maar goed ook was gezien mijn adhd.

Maar heb toch een flinke rugzak, door adhd en heel klein dorp en import heel erg gepest en aan de kant gezet, misbruikt in vriendschappen (iets te veel borderliners tegen gekomen als vriendin blijkt wel en een heftige relatie met een nare laatste drie jaar die me heel erg hebben gemaakt hoe ik nu ben. En ik best wat issues heb weg te werken.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:51

Ailill schreef:
En we duiken van luchtig volledig de diepte in, ik blijf dit, op een positieve manier, een erg bijzonder topic vinden :)


Heerlijk vind ik dat! Zo ben ik zelf ook een beetje, dus vind het fijn dat het hier ook zo kan.

Je verleden vormt je gewoon, zowel positief als negatief. Sommige dingen heb je langer last van dan andere dingen. En persoonlijkheid van iemand speelt daar ook bij mee natuurlijk. De ene is een binnenvetter, de ander kan dingen makkelijker loslaten.
Bij mij spelen er nog mentale dingen uit t verleden, waar ik zelf overigens weinig last van ondervind, maar een ander misschien wel bij tijd en wijle tegenaan loopt. Een ander (zoals mn date) heeft puur praktische zaken waarmee je wordt geconfronteerd. Denk dat t belangrijkste is dat je iedereen in zn waarde laat, ongeacht wat die persoon heeft gevormd tot wie die is. Maar ik ben dus ook van mening dat ik heel bewust mag kiezen of dat het past bij wat ik wil in het leven.
Ik ben nu blij dat alles hier op de rit is, ik wil niet het risico lopen dat ik voor 2,5 ton aan schulden voor een ander zou kunnen gaan opdraaien op de een of andere manier.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Patriesz, Berdien, GrapeshotBot, Joy_Mennings, Lipydo, nafnaf, Poekkie en 51 bezoekers