Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:58

Interpolis gaat via de rabobank dus bel je contactpersoon even. Tenminste, bij ons is de rabobank tussenpersoon en via de bank kunnen we ook onze polis inzien.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:00

bigone schreef:
Interpolis gaat via de rabobank dus bel je contactpersoon even. Tenminste, bij ons is de rabobank tussenpersoon en via de bank kunnen we ook onze polis inzien.

Ik heb als eerste contact gehad met rabobank. Die konden niks doen dus toen doorverwezen naar interpolis die ik niet te pakken krijg.

Winged

Berichten: 33014
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:03


Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 15:09

Winged schreef:
Eerste hit op google: https://www.interpolis.nl/service/wonen ... erzekering.

Edit: Echter: Wat is je buitenshuis verzekering?


Ja die had ik gevonden maar dat is voor in huis toch?

Tweede durf ik niet te zeggen. Heb er echt geen verstand van dus vandaar dat ik mijn verzekering wilde bellen met hoe het nou zit.

digo

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:24

Heb je een fietsverzekering? Dan zou je er iets mee kunnen. De scooter aansprakelijk stellen zal heel lastig gaan. Storm is overmacht.

Cowboy55
Berichten: 8486
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:35

Winged schreef:
De meeste verzekeraars hanteren een eigen risico van een paar tientjes. Als je even zoekt op 'schade fiets' kom je al heen heel eind. Mogelijk kom je dan ook jouw verzekeraar tegen.

Een gewone 'slag' uit de fiets halen kost ook een paar tientjes. Dus dan is het aan jou de overweging of die laatste paar tientjes een verhoging van jouw lopende verzekering waard is.


Ja, maar dit is geen 'slag' meer. Die velg is overleden, die maak je niet meer recht. Een nieuw wiel voor een paar tientjes wordt hem ook niet want ik zie trommelremmen. Dus zelfs als de naaf, de vork en het frame (!!! laat dat effe checken!!!) nog recht zijn moet er een nieuwe velg komen en moet het hele spul opnieuw gespaakt worden. Dat kost tijd en (dus) geld.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:55

Volgens mij is het zo dat je dit claimt bij je eigen verzekering, die het vervolgens bij de verzekering van de scooter probeert terug te halen. Maar dan moet je minstens het kenteken en een goede foto hebben. Maak dan wel even een rekensommetje hoe het zit met eigen risico en no claim.

Overigens lijkt het me sterk dat de voorwaarden niet op internet staan. Maar soms moet je inderdaad behoorlijk zoeken.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 16:02

Jacquel schreef:
Volgens mij is het zo dat je dit claimt bij je eigen verzekering, die het vervolgens bij de verzekering van de scooter probeert terug te halen. Maar dan moet je minstens het kenteken en een goede foto hebben. Maak dan wel even een rekensommetje hoe het zit met eigen risico en no claim.

Overigens lijkt het me sterk dat de voorwaarden niet op internet staan. Maar soms moet je inderdaad behoorlijk zoeken.


Ja ik heb er ook geen verstand van helaas en kan nu niet de verzekering bereiken.

Heb goede tips gekregen dus denk dat ik sowieso een idee heb van de mogelijkheden. Ik ga morgen nogmaals bellen. En dus niet zoals sommige getuigen opperden de scooter aan de ketting leggen zodat ik weet wie de eigenaar is :Y)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:04

Zoals ik kan lezen weet je helemaal niets van de tegenpartij? Dan kun je daar weinig mee. Als je ook het kenteken niet hebt kan je niet zomaar bewijzen dat het die scooter is geweest en de eigenaar weet waarschijnlijk van niets want die heeft er niets van gezien dus die zal er ook niet zomaar mee akkoord gaan mocht je die nu nog gaan vinden. Dat je getuigen hebt is fijn maar zolang die ook geen kenteken genoteerd hebben blijft dat wel lastig. Zullen vast meer van zulke scooters rond rijden.
Ik zou eerst even lang de fietsenmaker gaan/bellen om te kijken wat hun zeggen van de kosten en dan morgen even bij je eigen verzekering kijken wat je er mee kan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:08

Als je het kenteken van de scooter hebt zou je dit nog samen met je eigen verzekering op de eigenaar kunnen proberen te verhalen.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 16:11

Tigra_ schreef:
Zoals ik kan lezen weet je helemaal niets van de tegenpartij? Dan kun je daar weinig mee. Als je ook het kenteken niet hebt kan je niet zomaar bewijzen dat het die scooter is geweest en de eigenaar weet waarschijnlijk van niets want die heeft er niets van gezien dus die zal er ook niet zomaar mee akkoord gaan mocht je die nu nog gaan vinden. Dat je getuigen hebt is fijn maar zolang die ook geen kenteken genoteerd hebben blijft dat wel lastig. Zullen vast meer van zulke scooters rond rijden.
Ik zou eerst even lang de fietsenmaker gaan/bellen om te kijken wat hun zeggen van de kosten en dan morgen even bij je eigen verzekering kijken wat je er mee kan.


Kenteken heb ik wel. Heb direct meerdere fotos o.a van de scooter (incl kenteken) gemaakt.
Juist om nog info te hebben mocht ik de eigenaar niet kunnen vinden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 16:59

Lienek schreef:
Tigra_ schreef:
Zoals ik kan lezen weet je helemaal niets van de tegenpartij? Dan kun je daar weinig mee. Als je ook het kenteken niet hebt kan je niet zomaar bewijzen dat het die scooter is geweest en de eigenaar weet waarschijnlijk van niets want die heeft er niets van gezien dus die zal er ook niet zomaar mee akkoord gaan mocht je die nu nog gaan vinden. Dat je getuigen hebt is fijn maar zolang die ook geen kenteken genoteerd hebben blijft dat wel lastig. Zullen vast meer van zulke scooters rond rijden.
Ik zou eerst even lang de fietsenmaker gaan/bellen om te kijken wat hun zeggen van de kosten en dan morgen even bij je eigen verzekering kijken wat je er mee kan.


Kenteken heb ik wel. Heb direct meerdere fotos o.a van de scooter (incl kenteken) gemaakt.
Juist om nog info te hebben mocht ik de eigenaar niet kunnen vinden.


Dat is makkelijk. Gewoon indienen en dan zie of hoor je vanzelf wel wat ze gaan doen.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:02

Op welke verzekering wil je dit claimen?

maessie

Berichten: 5743
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:25

Toevallig hier vorige week ook een verzekeringsgevalletje gehad. Je kan het bij je eigen verzekering indienen, en met het kenteken kunnen ze de eigenaar wel achterhalen. Je verzekering kan in dit geval ook wel zeggen hoe het uitpakt waar het onder valt. Even bij een fietsenmaker horen wat de geschatte schade ongeveer is, en even een briefje op de scooter met je nummer. (Bij een kleinere schade is het soms handiger om buiten de verzekering om, ivm eigen risico ed) Balen hoor... gebeurt niet met opzet, maar je hebt er wel de drukte van..

IJsco_Love

Berichten: 531
Geregistreerd: 16-03-16

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:15

Maar je hebt toch geen foto van de scooter op je fiets? Hoe wil je bewijzen dat die scooter echt op je fiets lag? Mensen die jou kennen (je collega's begreep ik) zijn niet de meest betrouwbare en onafhankelijke getuigen. Los van de overmacht door storm zou ik als verzekering van de scooter echt niet zomaar betalen...

Ik denk dat je bitter weinig kans maakt en dat claimen uiteindelijk duurder uitpakt doordat je premie omhoog gaat...storm is overmacht, meeste polissen hebben daar aparte regels voor, zelfs als je fiets wél verzekerd is maak je dus weinig kans...

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Kan ik schade verhalen ?(op de tegenpartij )

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:19

De polisvoorwaarden van de alles in een van Interpolis zijn op internet makkelijk vindbaar hoor.
En Interpolis is ook altijd bereikbaar op de tijden dst ze open zijn. Je kunt eventueel online schade melden of gewoon bellen.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:29

Een fietsverzekering dekt dit wel, mijn zoon heeft ook al eens zoiets meegemaakt en dat werd zonder problemen vergoed, op de €35 eigen risico na. En mijn man is laatst de sloot in gereden met zijn ebike omdat hij verblind werd door een auto en ook dat werd zonder problemen vergoed (en dat ging om een serieus bedrag). Maar beide hebben wel een aparte fietsverzekering, geen idee of een andere verzekering dat ook dekt.

Supervixen

Berichten: 12827
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:54

Ik heb toevallig gisteren schade geclaimd bij interpolis, stormschade aan de schutting. Eigen risico is 100 euro. Tenminste bij de inboedelverzekering. Je kunt gewoon schade aanmelden op de site en dan stormschade aanklikken. Dan zie je het vanzelf. Wel even een account aanmaken, dan vinden ze je verzekering.

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:03

Ik zou lekker even wachten totdat je iemand kan bereiken van Interpolis, pas dan krijg je direct de juiste info. Maak vast even een Word-bestandje met je verhaal en de foto's, datum en tijd van het gebeuren en je gegevens zodat je alles bij de hand hebt om door te mailen als ze er naar vragen :)

Bij ons is door de storm de hele veranda van het huis losgerukt en over het dak gaan vliegen waarbij het nog aardig wat stukken dak beschadigd heeft in zijn vlucht. Dat lijkt geen enkel probleem te zijn voor onze verzekering gelukkig :)