Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:32

Hier ook mee gemaakt en de politie gebeld,de politie kwam en even later kwam de oma het kind op halen.Ook geen dank je wel.


Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:35

wemkelover schreef:
Sani schreef:
Och dat komt (helaas) vaker voor.

Hier was gezin vertrokken naar de volgende winkel (Ikea) en konden wij met kind na het omroepen in onze eigen winkel, daar gebruik maken van het intercomsysteem.. toen kwam zuslief het kindje ophalen, ouders kwamen niet eens. Ze waren daar aan het koffie drinken..
Kan er met Mn kop niet bij dat ze zoiets doen, maar toch gebeurde het.


Dit is echt wel heel erg zeg -O- -O-
Misschien wouden ze van het kind af ofzo :+ :+
\

Dat is wel heel raar of ze schaamden zich zo, dat ze zelf neit durfden.
MIj hadden ze vreoger gewoon aan een tuigje anders was ik ook foetsie. :+

TS hoop maar dat het kwam omdat ze zo over de pis was omdat ze zich ineens realiseerde dat haar kind foetsie was en dat ze daarom totaal vergat dankjewel te zetten.

Wil je echt van je kinderen af?
Dan moet je ze gewoon op pad sturen in het donker met slechte (met sporttas ervoor) of nog beter geen fiets verlichtigting, gegarandeerd success... Snap dat echt niet, je bent toch zuinig op je kinderen?? Dat je ze niet altijd aan het handje kan houden snap ik ook, maar ze willens en wetens gevaarlijk bezig laten zijn?

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:38

Ik had ‘graag gedaan hoooooor’ door de brievenbus geroepen denk ik :=

Manadeluca

Berichten: 1122
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:40

Ik vermoed ook dat dit een reactie uit schaamte/schrik was, zelf zou ik je heel erg dankbaar maar tergelijkertijd er ook van geschrokken zijn dat me ontgaan is dat mijn kindje erop uit was zonder dat ik het in de gaten had.

Brrr akelig, maar een dikke duim voor jou!

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:44

Ik denk dat we ooit dezelfde ouders zijn tegen gekomen. In de winkel waar ik werk liep ooit een verdwaald kindje rond te huilen om mama (Moeder was koffie drinken in een huis tegenover de winkel). Na verschillende keren om zitten te roepen met de intercom en rondje gelopen, maar de buren afgegaan met kind. Daar ook bij het goede huis aan gekomen en die moeder boos dat het kind uit de tuin was gelopen terwijl moeders en vriendin koffie zaten te drinken. Ook niks gezegd tegen mij. Precies dezelfde ondankbare reactie.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:46

Goed gedaan van jou TS!
Zou mijn kind ook never niet alleen in de auto laten, heb weleens iemand onder invloed van drugs vol op een geparkeerde auto zien klappen, wat als je kind er in zit!
Maargoed sommige mensen zijn zo makkelijk. hier op bokt bijv iemand die liet zelfs n kind van 3 een paar uur alleen thuis. Dan kan je toch niet raar opkijken als er wat gebeurt.. blijkbaar wel (en dan in jouw geval ook nog vergeten te bedanken!!)

Anoniem

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 17:53

Goed gehandeld TS.. het jochie is je in ieder geval wel dankbaar...

Ik heb eens hetzelfde gehad. Werk in een supermarkt en daar kwam een omwonende aanlopen met een meisje van 2 of 3 jaar, kind liep alleen op straat, zeker 4 straten van de supermarkt af. Het kind vertelde alleen niks, leek alsof ze ons niet verstond. Wij waren radeloos, want hoe ga je dan in hemelsnaam de moeder vinden? We liepen een rondje met het kind door de winkel en toen bleek dat moeders gewoon boodschappen aan het doen was, ze had haar dochter niet eens gemist... De reactie was "Foei *naam kind*, dat mag niet he". Geen bedankje, helemaal niks. Terwijl het kindje toch minimaal 10 minuten over het stuk van de supermarkt naar de straat waar ze is gevonden gedaan moet hebben... Met een drukke weg ernaast. Ik snap dat ook echt niet, je houdt je kind toch in de gaten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:01

Liesje89 schreef:
Ik had ‘graag gedaan hoooooor’ door de brievenbus geroepen denk ik :=

_O- _O- _O- :')


Wat stom TS, misschien schaamde ze zich!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:09

Volgende keer even een uurtje binnen houden met stiften en een papiertje. Chips erbij en kind is gelukkig. Krijg je denk ik zelfs een bedankje van de politie erbij! :D

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:56

Pieter25 schreef:
Dat is dus de maatschappij van tegenwoordig.. bizarre reactie!

Mare dikke +1 voor jou!!

Ah ik dacht al waar blijft die dooddoener. Zo niks zeggende reactie over enkele individuen die zo reageren

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:49

Je kunt er nog eens aan bellen en vragen hoe het met dat kind gaat. Vervolgens zeggen dat je het fijn vond dat je zo uitdrukkelijk bedankt werd.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 13:26

Goed idee frankiej, heb niets meer gehoord :')

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:37

Maar waarom zou je dat willen? Ok je hebt een kind teruggebracht en ze waren niet dankbaar. Wat hadden ze dan moeten doen? Had je een lintje gewild? Op de foto met de burgermeester? Kom op zeg...

Goedgekeurd onderschrift :)

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:49

Billy schreef:
Maar waarom zou je dat willen? Ok je hebt een kind teruggebracht en ze waren niet dankbaar. Wat hadden ze dan moeten doen? Had je een lintje gewild? Op de foto met de burgermeester? Kom op zeg...


Een bedankje was genoeg geweest... als zelfs dat je bek niet kan verlaten moet je je eens afvragen of het wel goed met je gaat ;)

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:02

Dat klopt, maar teruggaan en aanbellen en vragen hoe het met het kind gaat? Zou je niet gelijk de kinderbescherming er opaf sturen? #)

Goedgekeurd onderschrift :)

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Verdwaald kind teruggebracht, ondankbare moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:05

Ik denk dat die moeder zo verbouwereerd was dat haar nog niet gemiste kind teruggebracht werd dat een bedankje niet eens in haar opkwam, op dat moment. En hoe langer je met een bedankje wacht, hoe stommer je je voelt.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

schuimpie
Berichten: 252
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:06

Zo heb ik ooit als kind van 5/6 jaar een beurs gevonden... Wij woonden vlakbij de Duitse grens, en het bleek de beurs te zijn van een Duitse mevrouw te zijn. Bankpasjes, rijbewijs, en 1000 Mark erin! :wow: Ik had als kind nog nooit zoveel geld bij elkaar gezien en dacht dat we nu heeeel rijk waren! *D

Mijn moeder heeft er een lesje van gemaakt over normen en waarden, en vertelde hoe verdrietig die mevrouw wel niet zou zijn om haar geld kwijt te zijn, en hoe gelukkig ik die mevrouw maakte door de beurs terug te bezorgen...
Dus wij aan de deur bij “de mevrouw”: T kreng maakt de deur open, ziet de beurs, trekt hem uit mijn handen en gooit de deur dicht! ^)
Ik geloof dat ik mijn moeder nooit in mijn leven zoveel scheldwoorden (jawel, ook door de brievenbus) heb horen roepen als toen! _O-

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:07

Dieselpaard schreef:
Billy schreef:
Maar waarom zou je dat willen? Ok je hebt een kind teruggebracht en ze waren niet dankbaar. Wat hadden ze dan moeten doen? Had je een lintje gewild? Op de foto met de burgermeester? Kom op zeg...


Een bedankje was genoeg geweest... als zelfs dat je bek niet kan verlaten moet je je eens afvragen of het wel goed met je gaat ;)

Dat je een aai over je bol en een bedankje verwacht terwijl je iets doet wat heel normaal is, een kind terug brengen naar zijn moeder, dan zou je jezelf ook eens af moeten vragen of het goed gaat.

Het was fijn geweest als ze bedankt had gezegd maar om een of andere reden is dat niet gebeurt en om dan maar door te blijven zagen dat een bedankje wel had gemoeten jeetje er zijn wel ergere dingen hoor :roll:

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 19:10

Relax jongens. Dat teruggaan na een week was cynisch bedoeld. Ik ga hart van Nederland er niet bij halen }>

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:16

schuimpie schreef:
Zo heb ik ooit als kind van 5/6 jaar een beurs gevonden... Wij woonden vlakbij de Duitse grens, en het bleek de beurs te zijn van een Duitse mevrouw te zijn. Bankpasjes, rijbewijs, en 1000 Mark erin! :wow: Ik had als kind nog nooit zoveel geld bij elkaar gezien en dacht dat we nu heeeel rijk waren! *D

Mijn moeder heeft er een lesje van gemaakt over normen en waarden, en vertelde hoe verdrietig die mevrouw wel niet zou zijn om haar geld kwijt te zijn, en hoe gelukkig ik die mevrouw maakte door de beurs terug te bezorgen...
Dus wij aan de deur bij “de mevrouw”: T kreng maakt de deur open, ziet de beurs, trekt hem uit mijn handen en gooit de deur dicht! ^)
Ik geloof dat ik mijn moeder nooit in mijn leven zoveel scheldwoorden (jawel, ook door de brievenbus) heb horen roepen als toen! _O-


Wow dat is wel heel erg ja :oo
Wel heel coole moeder heb je dan _O- :D

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:27

Gillbo schreef:
Dat je een aai over je bol en een bedankje verwacht terwijl je iets doet wat heel normaal is, een kind terug brengen naar zijn moeder, dan zou je jezelf ook eens af moeten vragen of het goed gaat.

Het was fijn geweest als ze bedankt had gezegd maar om een of andere reden is dat niet gebeurt en om dan maar door te blijven zagen dat een bedankje wel had gemoeten jeetje er zijn wel ergere dingen hoor :roll:


Ik vind het niet normaal dat ze de persoon er niet voor bedankt.
Als het mijn kind was was ik de persoon die hem terugbracht ontzettend dankbaar, er kan echt wel wat ergs gebeuren als een kind zonder ouder over de straat loopt en aangezien je het kind het ook niet kwalijk kan nemen..

en nog even over de tijd van tegenwoordig, ja daar sluit ik me bij aan.
Ik zie de laatste tijd steeds vaker jonge moeders die zelf nog thuis wonen en die kei asociaal in het bijzijn van kindlief hun vriend (als die al de vader is) uit staan gaan schelden.. nee mij niet gezien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, YandexBot en 147 bezoekers