Afgelast evenement betaald maar niet terug

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 09:16

Hoi bokkers. Ik vroeg me af hoe jullie hierover denken en wat ik hier mee kan.

Om te beginnen moest dit voor de regelgeving iets uitmaken. Ik ben Belg en woon in België maar het evenement vind plaats in Nederland en woedt door Nederlanders georganiseerd.

April 2017 heb ik aan een klein/middelgroot evenement deelgenomen (ca 100 deelnemers). Ik vond dit een erg leuke ervaring en besloot me weer in te schrijven voor de editie op 29 oktober. Echter een dag voor het evenement krijgen we een e-mail dat het evenement niet door zal gaan en de deelnemers terug betaald worden.
Ik snap volledig dat dit niet binnen de week gebeurd.
Op 13 december heb ik een e-mail verstuurd dat ik Nog steeds geen geld terug ontvangen heb. Hierop kreeg ik antwoord enkele dagen later dat ze onverwachte kosten hadden gehad en binnen de 2 weken alles terug betaald ging zijn.
Het gaat niet echt over een klein bedrag (ook geen enorm maar toch) dus als student zou ik de centen goed kunnen gebruiken. Ik besluit af te wachten, maar geld komt er niet.

Tot op de dag van vandaag heb ik geen geld terug ontvangen. Hun fb pagina is verdwenen en van de site is alle contactinformatie verdwenen (gelukkig zat hun e-mailadres nog in mijn box met verzonden berichten).
Ik heb hier een ongelofelijk slecht gevoel bij. Iemand een idee wat ik kan doen?

Voorlopig noem ik geen namen van het evenement gezien in het verleden 1 van de organisatoren op bokt zaten (ben haar naam wel even vergeten).

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Kairos
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:19


~ The comeback is always stronger than the setback ~

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 09:25

Kairos schreef:

Dankje voor de link.
Het gaat echter niet om een evenement waar je tickets voor koopt. Het gaat echt om inschrijvingsgeld dat je betaald als deelnemen en waarmee je ook in de dagcataloog opgenomen wordt. Maakt dit verschil?
Ook kan ik geen brief sturen. Het enige adres dat ik heb is van de evenementlocztie niet van een organisator.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Schuur_

Berichten: 4860
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:31

Dan zou ik toch beginnen zoeken naar meer contactgegevens van de organisators. Heb je op mail staan dat het geld terugbetaalt wordt? Ken je nog andere deelnemers?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 09:39

Ik heb het op mail staan. Maar ik heb nergens namen van de organisators. En alle gegevens zijn van het internet verdwenen.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:40

Ik vind het heel netjes dat je geen naam van het evenement wilt noemen, maar het helpt wel om sneller een antwoord te krijgen. Dan is het probleem misschien snel opgelost.

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:46

Oh dit gaat over die hondenshow of niet? Ik heb ook erg lang moeten wachten op mijn terug betaling maar heb het inmiddels wel! Heb je het email adres van de organisatie? Zo nee, dan kan ik je die wil toesturen. Ik heb er ook een paar keer achteraan moeten mailen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:50

Ik snap dat het niet goed voelt, lastig! Via internet, google, zijn er ook geen verdere contactgegevens te vinden? (E-mailadres door google halen wil ook wel eens werken)

Is het een gehuurd terrein? Dan zou je, als je over een tijdje nog niets binnen hebt, een mail kunnen sturen naar de eigenaar/beheerder van:
'Op die datum was er het evenement blablabla, ik zou graag in contact willen komen met de organisatoren.'
En dan wat netter geschreven :P
Nadeel, dan betrek je er een derde bij én is er een mogelijkheid dat hij/zij geen gegevens verstrekt. Maar voor dat laatste geldt: niet geschoten is altijd mis.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:52

Aranel schreef:
Oh dit gaat over die hondenshow of niet? Ik heb ook erg lang moeten wachten op mijn terug betaling maar heb het inmiddels wel! Heb je het email adres van de organisatie? Zo nee, dan kan ik je die wil toesturen. Ik heb er ook een paar keer achteraan moeten mailen namelijk.

Als het om deze show gaat, op het hondenforum loopt er een topic over. Ook met tips over je geld terug krijgen.

Sprakeloos

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 09:55

Graag geen evenementen noemen hier.
Contact opnemen met de eigenaar van het terrein kan ik wel eens proberen binnenkort.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

speurneusc

Berichten: 5362
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:14

als het hondenshow betreft... die worden georganiseerd door een plaatselijke kynologenclub aangesloten bij de raad van beheer, op hun site staan ws de clubs ook vermeld met hun contact gegevens.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:26

Ik weet dat sommige deelnemers hun geld bijzonder snel terug kregen toen aangifte om de hoek kwam kijken.

speurneusc schreef:
als het hondenshow betreft... die worden georganiseerd door een plaatselijke kynologenclub aangesloten bij de raad van beheer, op hun site staan ws de clubs ook vermeld met hun contact gegevens.

Het gaat niet om zo'n show, dus dat werkt in dit geval helaas niet :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 10:27

Ik heb nu ook andere gedupeerde gevonden. Lijkt inderdaad dat ik niet de enige ben. Ik ga ook maar eens dreigen met aangiften en dit volgende week doen als dit blijft duren...

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 13:52

Net antwoord gehad op mijn mail dat ze de volgende week lijn betaling uit zal voeren. Na de verhalen op internet en de vorige loze belofte geloof ik hier echter niet meer in. Ik heb haar de deadline 22/1/2018 gegeven, anders zal ik verdere stappen ondernemen.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:02


De Turtle.

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:13

Ik heb ooit eens dure concert kaarten gekocht en het geld nooit terug gekregen omdat de organisatie failliet ging (Royal Beach Concert). Hoop dat jij het snel terug krijgt maar zo kan het dus ook.

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 08:25

Wat naar dat je het geld niet terug gekregen hebt!
Ik heb gisteren een Pb gekregen van de bokker die organisator is dat ik dit moet verwijderen, want dat het geld heus wel komt. Ze zou toch moeten begrijpen dat na alle loze beloftes aan mij en anderen ik haar niet meer zo op haar woord geloof.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:33

Das wel handig dat ze dat gedaan heeft, weet je meteen hoe je met de organisatie in contact kan komen.

Een excuus van de organisatie het al zolang duurt zou ook wel op zn plek zijn...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 11:52

Toch bizar hè, zij betalen niet terug en jij moet een topic waarin je informatie vraagt om je geld terug te halen maar verwijderen omdat het geld heus wel komt.. bedoel je wacht niet pas een week op je geld hè... Sommige mensen zouden zich echt moeten schamen en iets anders gaan doen want dit gaat ze blijkbaar niet goed af.
Ts,goed dat je doorgaat! Hopelijk krijg je je geld alsnog snel terug!

Karaat_the_newforest op Instagram

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:35

Zul je zien dat TS straks een PB krijgt dat als ze het topic niet weghaalt dat ze geen geld meer krijgt ;) want die zitten er ook nog tussen he.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:39

speurneusc schreef:
als het hondenshow betreft... die worden georganiseerd door een plaatselijke kynologenclub aangesloten bij de raad van beheer, op hun site staan ws de clubs ook vermeld met hun contact gegevens.

Deze is door iemand zelf verzonnen een show voor rasloze honden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:41

Zoe_97 schreef:
Wat naar dat je het geld niet terug gekregen hebt!
Ik heb gisteren een Pb gekregen van de bokker die organisator is dat ik dit moet verwijderen, want dat het geld heus wel komt. Ze zou toch moeten begrijpen dat na alle loze beloftes aan mij en anderen ik haar niet meer zo op haar woord geloof.

Ook bijzonder van die bokker ze moet toch weten dat je niet zomaar een topic kan verwijderen.Ze kan beter de mensen terug betalen heeft ze ook geen gezeur.Hoop dat je snel je centen terug heb.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:42

Wat naar dat je een PB krijgt, vind ik ook zeer onterecht. Ik zou ook zeker er achterna blijven zitten. Anders je rechtbijstands even een belletje doen?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 14:45

Ach dat is typisch voor de organisator, dit is niet het enige wat ze aan oplichting doet.
Ik zou je aanmelden op het hondenforum, daar is een topic met gedupeerden.

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Afgelast evenement betaald maar niet terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 14:52

Ik heb haar tot 22/1 gegeven. Deze datum wil ik graag respecteren voor ik stappen onderneem. Dat forum had ik inderdaad al gevonden, ik ben echter mijn inloggegevens kwijt en zit midden in lijn examens. Moest ze de datum niet houden dan doe ik inderdaad wat meer moeite. Aangifte doen, informeren bij een advocaat etc.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aniek_joefy, Anoukjuuuhh, CarpeDiem_, Escada, fleurtjeuh, friezenfan2, GrapeshotBot, hagelslag, Hieperdi, Jacquelinee_, jooproo, Ketly, LiannePuthzy, limagirl, loowny, LouLi, majemalo, Pellelilly, rider, Roquen, Rubs, SemrushBot, vilo, xPabloBokt, ziechriet en 211 bezoekers