Problemen met juwelier, horloge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:05

€70 Is tegenwoordig toch wel lagere prijsklasse voor een horloge bij de juwelier. Zeker met stalen band. Alleen de plastic Swatch horloges vind je misschien goedoper.
Heb ook bij een juwelier gewerkt en wij hadden dan 'huismerk' horloges voor rond de €70. Die waren kwalitatief idd helaas niet zo goed als de merk horloges...
Beter kan je wat meer geld uitgeven voor een degelijk merkhorloge. Tegenwoordig liggen die echter wel tussen de €100 en €200. Fossil is bvb heel degelijk en niet zo duur. Ik heb er 1 die al meer dan 10 jaar mee gaat.

De stalen 'mesh' bandjes, waar ik denk dat jij het over hebt, lijken mij ook niet zo stevig. Zeker bij de merken waarbij je ze zelf kunt verwisselen -ala Daniel Wellington- heb je erg veel risico dat ze kapot gaan bij de bevestiging aan de kast of dat de pinnetjes kwijt raken.

Ik zou toch bijbetalen voor de duurdere of je geld terug vragen en even doorsparen voor een goed merkhorloge.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!


PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 15:09

Is Oozoo echt een B-merk dan? Ik dacht juist dat het een goed merk was ten opzichte van bijvoorbeeld de dertig euro horloges bij Lucardi. Normaal zou ik nooit €70,- uitgeven aan een horloge omdat ik dat echt een zonde uitgave vind.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:17

PrinceAmos schreef:
@Cayenne, dat het in een duurdere prijsklasse valt betekent niet dat je het verschil moet bijleggen. Het was wel zo netjes geweest van haar om het te vertellen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een bedrijf een product van betere kwaliteit meegaf, zonder bijbetaling. Ze had het gewoon moeten vermelden.


Maar je had het toch ook zelf kunnen vragen? :o?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 15:19

PrinceAmos schreef:
Is Oozoo echt een B-merk dan?

Weinig ervaring met de kwaliteit van dat merk. Wij verkochten t niet. Ik ken ze ook vooral van de hele grote uurwerken met de lederen bandjes, omdat dat een tijd lang heel hip was.
Maar als ik zo de prijzen zie dan vraag ik me wel af hoe de prijs-kwaliteit verhouding is.
En zoals ik al zei; die mesh-bandjes komen sws al niet heel stevig over op mij, ongeacht welk merk.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 17:46

Cayenne schreef:
PrinceAmos schreef:
@Cayenne, dat het in een duurdere prijsklasse valt betekent niet dat je het verschil moet bijleggen. Het was wel zo netjes geweest van haar om het te vertellen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een bedrijf een product van betere kwaliteit meegaf, zonder bijbetaling. Ze had het gewoon moeten vermelden.


Maar je had het toch ook zelf kunnen vragen? :o?

Waarom? Als het niet ter sprake kwam.

Ik ben geweest, ze wil geen geld terug geven en dus alleen de garantie verlengen of ik moet bijbetalen.
Ze zegt dat ik blij moet wezen dat zij het bandje kosteloos blijven vervangen.. ik vind dat gewoon service.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:53

Als iemand mij vertelt dat iets in het duurdere segment zit, dan vraag ik dat na. Iets met dubbele check omdat je anders mogelijk toch voor kosten komt te staan.
Maar goed, blijkbaar doet niet iedereen dat :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:57

Is het een winkelketen of is ze zelf eigenaar. Anders klacht indienen bij de keten of de autoriteit. Wettelijk is de garantie een jaar. Ze kan je heus niet zomaar een goed werken horloge door de neusboren. 70 euro vind ik ook een hoop geld voor een horloge wat elke 2 maanden een keer stuk is.

Laat hun maar aantonen dat wat jij doet fout is en dat je bewust je garantie schaat...

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Marjo

Berichten: 37202
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:03

Ik zie het probleem eigenlijk niet...
Je koopt een horloge bij een juwelier. Dit horloge is niet door de juwelier zelf gemaakt, juwelier is slechts een dealer. Dat het horloge dus steeds kapot gaat kunnen zij in wezen niets aan doen. 3x is geprobeerd om je horloge te maken maar is blijkbaar niet gelukt. Ik vind de juwelier erg schappelijk dat ze je een nieuw horloge aanbieden.
Dat je moet bijbetalen als het bedrag hoger is dan de kosten voor je originele horloge, is logisch. Wellicht is dat enkel een misverstand geweest.

Waarom ga je niet gewoon naar de winkel en ga je in overleg?

Misschien is er wel een ander horloge van 70 euro die je kan uitkiezen... Dan hoef je niets bij te betalen.

Veulen84 schreef:
Is het een winkelketen of is ze zelf eigenaar. Anders klacht indienen bij de keten of de autoriteit. Wettelijk is de garantie een jaar. Ze kan je heus niet zomaar een goed werken horloge door de neusboren. 70 euro vind ik ook een hoop geld voor een horloge wat elke 2 maanden een keer stuk is.

Laat hun maar aantonen dat wat jij doet fout is en dat je bewust je garantie schaat...


Dat gebeurt toch nergens :?

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 18:13

@Marjoow, ik denk dat je hebt gereageerd terwijl ik een post maakte. Ik ben al heen geweest voor overleg, dit was niet met succes zoals je kan lezen.

Een horloge in dezelfde prijsklasse is bij hun alleen van dit merk. En daar wil ik juist vanaf. Het minste voor bij betalen is €40,-. Dat vind ik echt te gek..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:34

Ik heb het even voor je opgezocht via de consumenten wijzer.
Het is zo dat wanneer je een ondeugdelijk product hebt gekocht de verkoper een aantal plichten heeft.
Dit zijn:
- Recht op kosteloze reparatie.
- Recht op een nieuw product.
- Ontbinden van de koopovereenkomst. (Let op; dit mag alleen wanneer optie 1 niet aangeboden is.)

Zie hier de toelichting.

Citaat:
Waar hebt u recht op als uw product niet goed is?
Recht op kosteloze reparatie of een nieuw product:
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan er dan bijvoorbeeld voor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Dat mag.

U hoeft niet bij te betalen:
De verkoper kan u niet dwingen om bij te betalen voor een reparatie of een nieuw product. U kunt wel altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Dat is soms redelijk. Bijvoorbeeld als uw televisie na jaren kapot gaat en het gaat om een probleem dat u nog niet hoeft te verwachten. En u krijgt nu een nieuwe televisie. Of dat u een deel van de reparatiekosten betaalt als uw oudere koelkast na de reparatie dan toch zeker nog een extra aantal jaren meegaat. Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.

Ontbinden van de koopovereenkomst:
Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt en de verkoper krijgt het product terug. U mag de koopovereenkomst ook ontbinden als de verkoper geen oplossing kan of wil geven in de vorm van een reparatie of een nieuw product.

Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Let op: Denkt u na over ontbinding van de koopovereenkomst? Dat kunt u alleen doen als de verkoper het product niet kan repareren of een nieuw product niet kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd kan worden. De basisregel is dat u recht hebt op levering van een goed product. En dat de verkoper daarvoor moet zorgen.


Dus ts... Ik vermoed dat zolang de juwelier blijft aanbieden voor kosteloze reparatie je niet zo veel meer kunt dan iedere week expres het bandje slopen en terug gaan, tot irritatie toe. 8-)

Onderschrift

N4N4
Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:39

Ik dacht ook dat het om een peperduur horloge ging .. :j
70 euro voor een horloge bij een juwelier is Idd het " huismerk ".. en zal niet zoveel voorstellen helaas .

Mijn horloge word dit jaar 40 jaar en loopt nog steeds als een tierelier .. koste geen 70 euro .. <<)

Ik zou als ik jou schoenen stond , mijn geld terug vragen ..
Een horloge wat alleen maar stuk is , heb je niks aan
Succes

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:00

N4N4 schreef:
Ik dacht ook dat het om een peperduur horloge ging .. :j
70 euro voor een horloge bij een juwelier is Idd het " huismerk ".. en zal niet zoveel voorstellen helaas .

Mijn horloge word dit jaar 40 jaar en loopt nog steeds als een tierelier .. koste geen 70 euro .. <<)

Ik zou als ik jou schoenen stond , mijn geld terug vragen ..
Een horloge wat alleen maar stuk is , heb je niks aan
Succes



Haha.. Eh.. dat is dus het hele probleem.TS krijgt geen geld terug van de juwelier. :D

Onderschrift

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 19:21

Ik vind 70 euro ook goedkoop.......(tuurlijk kan ik niet in ieders beurs kijken maar ik dacht ook dat we het toch minstens over 150-200 euro hadden).

Ik vind het aanbod van 40 euro bijbetalen voor het andere horloge niet onrealistisch.....(geld terug krijg je niet) wellicht als je met de rechtsbijstand aan de slag gaat. Maar vaak heb je dan ook een "eigen risico per gebeurtenis..bv 50 euro) dus dan schiet je er ook niets mee op.

(ik kan mij voorstellen dat als je horloge 500 euro was en de nieuwe optie 540 dat een juwelier nog weleens wil zeggen laat het verschil maar zitten als service van de zaak...maar dat horloge is minder dan 10% duurder).

Op 70 euro 40 euro meer is > 50% dat is andere koek imo

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:26

Bij een juwelier is 70 Euro inderdaad lagere prijsklasse.

Ik denk dat de kans dat je dat duurdere horloge mee krijgt erg klein is, de winstmarge op het horloge wat nu kapot is gegaan is niet zo groot dat dit voor de juwelier uit kan.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:32

Misschien heb je een maandag morgen horloge van het merk?

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:48

Hoe is het afgelopen? Je bent vandaag terug gegaan als ik het goed gelezen heb?

Dorien66

Berichten: 1639
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:55

bartjeminoes schreef:
Hoe is het afgelopen? Je bent vandaag terug gegaan als ik het goed gelezen heb?

PrinceAmos schreef:
Ik ben geweest, ze wil geen geld terug geven en dus alleen de garantie verlengen of ik moet bijbetalen.
Ze zegt dat ik blij moet wezen dat zij het bandje kosteloos blijven vervangen.. ik vind dat gewoon service.

instagram: @dorien_66

_kimm

Berichten: 1782
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:11

Ik lees even mee. Heb denk ik hetzelfde horloge of uit dezelfde serie maar dan een slag kleiner. Hier gelukkig nog geen problemen maar moet wel zeggen dat ik hem alleen draag op mijn vrije dagen als ik niet naar de paarden ga en dat is max 1 dag in de week. Wel ben ik erg nieuwsgierig geworden naar waar jij je horloge gekocht heb maar helmaal naar de uitkomst. Hoop dat het nog een beetje goed opgelost wordt

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:14

Waarom sta je er niet voor open hetzelfde horloge nieuw te ontvangen? Je geeft aan geen enkel horloge van dit merk meer te willen, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat jij net de rotte appel gekregen hebt en de andere horloges uit dezelfde serie deze gebreken niet laten zien. :) Indien de juwelier hierin mee wil gaan lijkt het mij best een redelijke optie dit eerst te proberen.

Daarnaast is het natuurlijk niet vreemd dat je iets bij moet betalen als je een horloge uit een hogere prijsklasse uitkiest. Dat de juwelier dat niet specifiek aangegeven heeft is misschien niet slim, maar in mijn ogen is dat ook wel een kwestie van logisch nadenken.

Anoniem

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:08

TS je geeft aan dat de juwelier het maar had moeten aangeven dat je had bij moeten betalen voor het horloge in de hogere prijsklasse.
Maar je mag/kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat je een ander product van een hogere prijsklasse meekrijgt zonder bijbetaling, omdat het een andere keer toevallig ook een keer zo is gebeurd. Dat je dat eerder hebt meegemaakt, dát is coulance.

Dat gezegd hebbende; ze geven aan dat ze de garantieperiode willen/kunnen verlengen en dus wel iedere keer het bandje kunnen/willen vervangen. Dat is over het algemeen een normale gang van zaken dus daar kan je niks van zeggen.

Voor mij komt het meer over op een soort 'principekwestie' nu voor je.
Ze bieden je garantieverlenging aan en blijven het kosteloos repareren, en dan verwacht je na 3 reparaties (weg marge!) een horloge van een hogere prijsklasse zo meekrijgt. Terwijl we het over een verschil van 40€ hebben. Terwijl als je een nieuw horloge van een lagere prijsklasse aangeboden zou krijgen (onder de noemer 'die doen het ook heel goed') had je dan wel zelf geïnformeerd wat er met het prijsverschil zou gebeuren?

Draai het eens om; als je zelf je marge al weg hebt zien waaien dan geef je een 2e horloge toch ook niet voor niets weg als het duurder waa? Dan gooi je 2x je marge weg. Dat ze een nieuw horloge zouden geven in dezelfde prijsklasse was dan logischer geweest, dat ben je toch met me eens?

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:26

Oozoo is geen beste kwaliteit.
Bandjes zijn snel stuk en het glas krast ook.
Dat is mijn ervaring met 2 Oozoo horloges.

Probeer te overleggen met de juwelier.
Vertellen dat je geen vertrouwen hebt in de reparaties en dat je liever je geld terug wil.

[o]

Niqui

Berichten: 2154
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:38

Dat heeft de TS al gedaan.

Ik zou zeggen: print het artikel van Consuwijzer uit en neem het mee naar de juwelier. Vraag dan nogmaals om teruggave van je geld. Je mag namelijk verwachten dat je een goed werkend horloge koopt. Als het gerepareerd wordt in plaats van teruggenomen, dan mag je er geen last van ondervinden. Als je steeds terug moet voor reparatie en dan zonder horloge zit, dan heb je er last van. Enige nette oplossing is dan teruggave van het bedrag dat je hebt betaald.

Ashleytjuhh

Berichten: 6655
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:45

hier ook een oozoo horloge. ik draag dan wel een heren variant zelf. maar die doet het goed nog steeds naar 4 jaar :j bandje ook niks mis mee

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:49

Niqui schreef:
Dat heeft de TS al gedaan.

Ik zou zeggen: print het artikel van Consuwijzer uit en neem het mee naar de juwelier. Vraag dan nogmaals om teruggave van je geld. Je mag namelijk verwachten dat je een goed werkend horloge koopt. Als het gerepareerd wordt in plaats van teruggenomen, dan mag je er geen last van ondervinden. Als je steeds terug moet voor reparatie en dan zonder horloge zit, dan heb je er last van. Enige nette oplossing is dan teruggave van het bedrag dat je hebt betaald.



Dit is heel scherp. :j vind ik een goed idee!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:55

Zit er wel garantie op de band? Ik weet dat glazen uitgesloten zijn van garantie en dat garantie vaak alleen geld voor het uurwerk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, JornaR, Mar_M, Nalonyda en 154 bezoekers