Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
PrinceAmos schreef:@Cayenne, dat het in een duurdere prijsklasse valt betekent niet dat je het verschil moet bijleggen. Het was wel zo netjes geweest van haar om het te vertellen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een bedrijf een product van betere kwaliteit meegaf, zonder bijbetaling. Ze had het gewoon moeten vermelden.
PrinceAmos schreef:Is Oozoo echt een B-merk dan?
Cayenne schreef:PrinceAmos schreef:@Cayenne, dat het in een duurdere prijsklasse valt betekent niet dat je het verschil moet bijleggen. Het was wel zo netjes geweest van haar om het te vertellen. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een bedrijf een product van betere kwaliteit meegaf, zonder bijbetaling. Ze had het gewoon moeten vermelden.
Maar je had het toch ook zelf kunnen vragen?
Veulen84 schreef:Is het een winkelketen of is ze zelf eigenaar. Anders klacht indienen bij de keten of de autoriteit. Wettelijk is de garantie een jaar. Ze kan je heus niet zomaar een goed werken horloge door de neusboren. 70 euro vind ik ook een hoop geld voor een horloge wat elke 2 maanden een keer stuk is.
Laat hun maar aantonen dat wat jij doet fout is en dat je bewust je garantie schaat...
Citaat:Waar hebt u recht op als uw product niet goed is?
Recht op kosteloze reparatie of een nieuw product:
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan er dan bijvoorbeeld voor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Dat mag.
U hoeft niet bij te betalen:
De verkoper kan u niet dwingen om bij te betalen voor een reparatie of een nieuw product. U kunt wel altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Dat is soms redelijk. Bijvoorbeeld als uw televisie na jaren kapot gaat en het gaat om een probleem dat u nog niet hoeft te verwachten. En u krijgt nu een nieuwe televisie. Of dat u een deel van de reparatiekosten betaalt als uw oudere koelkast na de reparatie dan toch zeker nog een extra aantal jaren meegaat. Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.
Ontbinden van de koopovereenkomst:
Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt en de verkoper krijgt het product terug. U mag de koopovereenkomst ook ontbinden als de verkoper geen oplossing kan of wil geven in de vorm van een reparatie of een nieuw product.
Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Let op: Denkt u na over ontbinding van de koopovereenkomst? Dat kunt u alleen doen als de verkoper het product niet kan repareren of een nieuw product niet kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd kan worden. De basisregel is dat u recht hebt op levering van een goed product. En dat de verkoper daarvoor moet zorgen.
N4N4 schreef:Ik dacht ook dat het om een peperduur horloge ging ..
70 euro voor een horloge bij een juwelier is Idd het " huismerk ".. en zal niet zoveel voorstellen helaas .
Mijn horloge word dit jaar 40 jaar en loopt nog steeds als een tierelier .. koste geen 70 euro ..
Ik zou als ik jou schoenen stond , mijn geld terug vragen ..
Een horloge wat alleen maar stuk is , heb je niks aan
Succes
bartjeminoes schreef:Hoe is het afgelopen? Je bent vandaag terug gegaan als ik het goed gelezen heb?
PrinceAmos schreef:Ik ben geweest, ze wil geen geld terug geven en dus alleen de garantie verlengen of ik moet bijbetalen.
Ze zegt dat ik blij moet wezen dat zij het bandje kosteloos blijven vervangen.. ik vind dat gewoon service.
Niqui schreef:Dat heeft de TS al gedaan.
Ik zou zeggen: print het artikel van Consuwijzer uit en neem het mee naar de juwelier. Vraag dan nogmaals om teruggave van je geld. Je mag namelijk verwachten dat je een goed werkend horloge koopt. Als het gerepareerd wordt in plaats van teruggenomen, dan mag je er geen last van ondervinden. Als je steeds terug moet voor reparatie en dan zonder horloge zit, dan heb je er last van. Enige nette oplossing is dan teruggave van het bedrag dat je hebt betaald.