Problemen met juwelier, horloge

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:18

70 Euro is onderkant markt voor horloges bij een juwelier. En dergelijke metalen bandjes zijn kwetsbaar ( tenminste die ik op de site zag). Dat soort horloges zijn mode accessoires en niet geschikt voor dagelijks gebruik bij b,v. paarden of zo. Natuurlijk weet ik niet hoe jij het gebruikte, maar een ander soort bandje zou waarschijnlijk veel beter bevallen. Al is de gemiddelde levensduur van een lederen bandje ook maar 1 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:19

nynke55 schreef:
Zit er wel garantie op de band? Ik weet dat glazen uitgesloten zijn van garantie en dat garantie vaak alleen geld voor het uurwerk.


Dit is nog wel een hele goede om even uit te zoeken ja...

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:59

Het moet niet uitmaken of het onderkant is van de markt. Van een horloge mag je verwachten dat deze langer dan 2 maanden zonder reparatie kan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:02

Marjoow schreef:
Ik zie het probleem eigenlijk niet...
Je koopt een horloge bij een juwelier. Dit horloge is niet door de juwelier zelf gemaakt, juwelier is slechts een dealer. Dat het horloge dus steeds kapot gaat kunnen zij in wezen niets aan doen. 3x is geprobeerd om je horloge te maken maar is blijkbaar niet gelukt.

Dat dat er totaal niet toe. TS heeft een overeenkomst met de juwelier, niet meer en niet minder.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 12:57

Gast3289, ik zie nergens staan dat het voor mij een principe kwestie is. Ik koop wat bij hen, en verwacht er ook wat. Beetje rare reactie dus van je.

Ook lees ik veel dat mensen €70 niks vinden, en je het huismerk hebt. Dit verschilt denk ik per juwelier. Bij deze juwelier de duurste horloge €150. Ze doen veel met de bekende kleine merken.

De band wordt telkens vervangen, dat is ook defect. Ik denk dat ik maar voor een waardebon van hun zaak ga. En die weggeef aan een familielid en zelf maar naar de lucardi ga. Ik zie weinig goeds in de toekomst met dit probleempje.

Anoniem

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:05

TS, daarom zeg ik; VOOR MIJ lijkt het nu meer een principe kwestie van jouw kant.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 13:42

Ondergrens of niet, €70,- is geen laag bedrag. En leuk dat de juwelier de garantie wil verlengen maar dan moet TS dus wel constant haar horloge wegbrengen en een tijd missen zodra hij stuk is.
Nee, ik zou er ook niet vanuitgaan dat ik kosteloos een upgrade krijg maar ik vind het raar dat dit óf het constant moeten laten reparen haar enige opties zijn volgens de juwelier.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 14:09

Anoniem schreef:
TS, daarom zeg ik; VOOR MIJ lijkt het nu meer een principe kwestie van jouw kant.

Heb meerdere malen argumenten uitgebreid gegeven, iets meer inlezen voordat je gaat reageren mag van mij wel.

Jolien, ja zo dacht ik ook. Als zij mij van te voren had gezegd dat ik moest bij betalen werd ik niet zo voor het blok gezet.

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:03

Giolli schreef:
Ik heb het even voor je opgezocht via de consumenten wijzer.
Het is zo dat wanneer je een ondeugdelijk product hebt gekocht de verkoper een aantal plichten heeft.
Dit zijn:
- Recht op kosteloze reparatie.
- Recht op een nieuw product.
- Ontbinden van de koopovereenkomst. (Let op; dit mag alleen wanneer optie 1 niet aangeboden is.)

Zie hier de toelichting.

Citaat:
Waar hebt u recht op als uw product niet goed is?
Recht op kosteloze reparatie of een nieuw product:
U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan er dan bijvoorbeeld voor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Dat mag.

U hoeft niet bij te betalen:
De verkoper kan u niet dwingen om bij te betalen voor een reparatie of een nieuw product. U kunt wel altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Dat is soms redelijk. Bijvoorbeeld als uw televisie na jaren kapot gaat en het gaat om een probleem dat u nog niet hoeft te verwachten. En u krijgt nu een nieuwe televisie. Of dat u een deel van de reparatiekosten betaalt als uw oudere koelkast na de reparatie dan toch zeker nog een extra aantal jaren meegaat. Maar of u bijbetaalt kunt u zelf beslissen. Zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.

Ontbinden van de koopovereenkomst:
Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt en de verkoper krijgt het product terug. U mag de koopovereenkomst ook ontbinden als de verkoper geen oplossing kan of wil geven in de vorm van een reparatie of een nieuw product.

Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Let op: Denkt u na over ontbinding van de koopovereenkomst? Dat kunt u alleen doen als de verkoper het product niet kan repareren of een nieuw product niet kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd kan worden. De basisregel is dat u recht hebt op levering van een goed product. En dat de verkoper daarvoor moet zorgen.


Dus ts... Ik vermoed dat zolang de juwelier blijft aanbieden voor kosteloze reparatie je niet zo veel meer kunt dan iedere week expres het bandje slopen en terug gaan, tot irritatie toe. 8-)

Ik neem aan dat het in dit artikel gaat om eenzelfde vervangend product waarvoor je niet hoeft bij te betalen.
TS heeft duidelijk aangegeven gekozen te hebben voor een ander horloge van een ander merk (wat in een hogere prijsklasse blijkt te vallen).
Ik denk dus dat je met bovenstaand artikel weinig kunt...

Verder verkochten wij altijd horloges met enkel garantie op het uurwerk. Dit vermeldden wij ook nog eens expliciet mondeling aan de klant op het moment van aankoop. Dit geldt voor de meeste horlogemerken.
Soms wordt er uit coulantie wel kosteloos wat aan gedaan als er binnen korte tijd toch beschadigingen ontstaan aan band of glas. Dit hangt echt af van het merk! (Vaak wordt t dan nl terug gestuurd naar de fabrikant).
Het horloge van TS is echter gerepareerd door de tussenpersoon/verkoper (ten minste; dat haal ik uit het verhaal?) en is niet terug gestuurd naar de fabrikant. Dit is ook al coulant van de verkoper, aangezien er wss geeneens garantie op het bandje zat.

De fabrikant had wellicht een nieuw zelfde horloge op kunnen sturen of ook kosteloos een reparatie kunnen uitvoeren, als zij coulant zijn in dit soort zaken.
Ik weet niet of de garantie in de ogen van de fabrikant nu al vervallen is, aangezien de verkoper er reparaties aan heeft gemaakt, buiten de garantie om... dit is ook nog een dingetje om uit te zoeken...

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Problemen met juwelier, horloge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:19

Dan nog heeft ts recht op de wettelijke garantie van 6 maanden tot een jaar.