Welke lichtgewicht koffer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 15:26


Utah L1 + 1

Ik ben zo blij met mijn vreselijk eigenwijze merrie <3


UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:33

De koffers die je noemt heb ik geen ervaring mee maar ik kan je de koffers van Princess aanbevelen! Oa verkrijgbaar bij Blokker.

Edit: deze heb ik, ben er erg tevreden over. Is meegeweest naar Canada, inhoud is 90 liter vgm. http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/prince ... lifornia-l

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:45

Mijn koffers van de Action ben ik tot nu toe erg blij mee, niet zo zwaar en super in gebruik.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:47

Die samsonite is heel goed en fijn! Is onverwoestbaar; mijn ouders hebben nu na 30 jaar nieuwe gekocht, diezelfde uit jouw plaatje, omdat er een stuk was. Met die koffers is dan ook wel zo'n 6/7x per jaar heen en terug gevlogen.

[o]

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:56


Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:15

eenitraM schreef:
Ik heb deze aangeschaft: https://www.travelbags.nl/decent-tobi-l ... pagne.html

En ben er content mee. Heb er nu al een aantal keer mee gevlogen. Degelijk, handig met rits, aparte compartimenten, licht en bovenal redelijk betaalbaar.


Ik heb ook een Decent gekocht, en ben er ook heel tevreden van! Hij weegt echt 3x niks (dus kun je meer kleren/spullen meenemen). De mijne is 'maar' handbagage maar ik heb er toch voor 8 dagen vakantie spullen ingekregen :Y)
Voor dit jaar willen we toch een grotere als handbagage en ik ga er zeker weer eentje van Decent kopen!

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:26

Je huidige koffer gebruiken en tegen betaling meer kilo's bij boeken is mijn eerste gedachte.
Ik heb hier een samsonite carbon koffer die vrij licht is, van de action 2 trolleys staan voor handbagage maar die zijn naar verhouding zwaarder.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:48

Waarom niet een backpack? Lichter kan je het niet maken! Of een grote weekendtas op wieltjes :)
Wel wat kwetsbaarder maar dan kan je wel meer meenemen qua kilo's

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:11

Ik heb sinds kort ook een Samsonite en het is echt een heerlijke koffer! Als je een TKMaxx bij je in de buurt hebt zitten, zou ik daar zeker even langs gaan. De mijne komt daar vandaan en was nog eens extra in de sale, was uiteindelijk maar rond de €70 kwijt.

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 18:42

Bedankt voor alle reacties!

Een backpack durf ik niet ivm de ritsen... je hoort zoveel gekke verhalen dat er dingen in je “koffer” gestopt worden dat alles met een rits afvalt!

Kilo’s bijboeken gaat hem helaas ook niet worden, dat werd een erg duur grapje kwamen we achter. Ook omdat we nog een aparte vlucht hebben waardoor je voor 3 vluchten bij moet boeken.

Ik hoor veel goede verhalen over samsonite dus daar neig ik nu toch meer naar!

Ik hoop dat er nog mensen zijn met ervaringen over american travellers, ik had ergens gelezen dat dat een “zuster” bedrijf van samsonite was namelijk!

Utah L1 + 1

Ik ben zo blij met mijn vreselijk eigenwijze merrie <3

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:43

Als je er gewoon een slotje op hebt kunnen ze er echt niks bij in stoppen hoor. Eventueel kan je hem ook in laten sealen op bijvoorbeeld het vliegveld.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 18:44

Ik kan de samsonite uit je link aanraden :j

annemerel

Berichten: 590
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: apeldoorn

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 19:43

Nee ik wil echt een koffer, vind zo’n backpack niks!

Goed om te weten van de samsonite bedankt!

Utah L1 + 1

Ik ben zo blij met mijn vreselijk eigenwijze merrie <3

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:53

Ik heb een BHPPY koffer, fijne koffer. Licht en sterk, maar natuurlijk geen Samsonite, niks gaat boven een Samsonite.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:58

American tourister is het iets goedkopere zusje van samsonite geloof ik. Beide zijn goede merken die lang mee gaan. Als je budget het toelaat zou ik voor de samsonite gaan, mijn ervaring is ook dat niks boven samsonite gaat wat koffers betreft.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:00

De Samsonite s'cure van je link is een hele goede koffer, en 23 kg krijg je daar makkelijk in en er zit 5 jaar garantie op. Wat het fijne is bij Samsonite dat ze garantie geven in heel Europa, dus mocht je koffer tijdens de reis kapot gaan dan kun je naar een winkel in het buitenland om hem te laten repareren.

Amarican tourister is inderdaad van Samsonite, het is wat goedkoper en er zijn dus ook goedkopere materialen gebruikt voor de koffer en er zit 2 jaar garantie op, verder wel dezelfde voorwaarden.

De american tourister is zeker geen verkeerde koffer en qua inhoud komt ie overeen met de Samsonite, alleen hij voelt wat minder stevig.

You're not supposed to look back. You're supposed to keep going [o]

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:01

Als je hem weinig gebruikt en van leuke printjes houdt kun je toe met een goedkopere. Mijn BHPPY vaart bij citytrips en hij is roze met ijsjes. Maar als je een koffer voor het leven wilt: Samsonite. Die Tourister zijn ook goed hoor!

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:31

Hier nog een gebruiker van die Samsonite uit je link, superfijne en lichte koffer, echt een aanrader!

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:34

Ik ben zelf erg tevreden met mijn koffer van SuitSuit :)). Lekker licht, leuke kleurtjes/printjes en hij rijdt echt super fijn!

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

x_spekkie_x

Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:11

Ik vind de koffers uit je openingspost helemaal niet lichtgewicht met 4,6kg. Ik gebruik zelf een tas met wieltjes, die is rond de drie kilo.
Als je een koffer wilt weet ik dat Samsonite ook koffers heeft die 2,5-3kg wegen afhankelijk van de inhoud. Die gaan onder de naam Samsonite Lite (Shock Spinner). Ze zijn wel ontzettend duur (200 tot 600 euro!) dus dat is goed zoeken naar een model van vorig seizoen. Misschien hebben andere merken ook ultra lichte koffers, dat weet ik niet. Of toch voor een grote tas gaan. Die van mij heeft een TSA slot aan de rits dus daar kan niemand bij.


Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:33


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:39

lieveli schreef:
Ik heb een BHPPY koffer, fijne koffer. Licht en sterk, maar natuurlijk geen Samsonite, niks gaat boven een Samsonite.


Hier ook een BHPPY. Blauw met toucans. Fijne koffer en je krijgt er echt niet zomaar wat ingestopt hoor :)

I am because you were

DWitzel

Berichten: 372
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Welke lichtgewicht koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:51

Ik heb van de zomer voor een reis naar Amerika deze gekocht, https://www.travelbags.nl/american-tour ... green.html Dit is echt lichtgewicht met 2,2 kg, er zit een TSA slot op, dus prima, is inmiddels ook mee geweest naar Kenia en beiden trips prima tevreden over. Heeft wel een rits, maar in combinatie met het slot weet ik niet waarom je geen rits zou willen.

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:08

Sowieso Titan, veruit!

Mijn vriend reist voor zijn werk 50-75% van zijn tijd over de hele wereld. Hij wilde een hele sterke, lichte koffer. Alles gaat vrij snel stuk of was niet handig, ze gaan immers ook niet perse netjes met je koffer om op vliegvelden. Hij heeft een jaar of 2 geleden zijn eerste grote Titan gekocht en man wat een verademing. Er zit nog niet eens een krasje op joh! Dus inmiddels is er een 2e kleinere Titan bijgekomen :)

Het ingebouwde slot van Titan is ook heel fijn. Veel koffers hebben dat tegenwoordig volgensmij, maar op vliegvelden hebben ze een sleutel om erbij te komen zonder hem open te hoeven breken of de cijfer code te weten. Ideaal :j

[o]

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:48

lieveli schreef:
Ik heb een BHPPY koffer, fijne koffer. Licht en sterk, maar natuurlijk geen Samsonite, niks gaat boven een Samsonite.


Hier t zelfde. Ik heb de blauwe met flamingo's haha. Mijn ouders hebben vorig haar voor het eerst in 20 jaar nieuwe samsonites gekocht (de oude werden wel echt minder) maar dat zijn wel echt topkoffers :) als je veel reist is dat zeker een aanrader :j

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Amazonbot, amy495, Astrophe, boyca, Duran123, ellen05, Esther, fjord_brucht, Freyr, IASCrawler, LCT, ManonGrr, nick_en_ik, rien10, Roosch, Sasqiua, soeboenoe, supervon78, venga, Xanthippe en 209 bezoekers