Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Telpeva

Berichten: 14684
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:23

Heel onbewust die envelop in de tas, onbewust precies op dat moment dat jij niet keek :o

Ergens zit ik stilletjes te hopen dat de auto nu gewoon echt gerepareerd moet worden en dat ze dat niet faken. Inderdaad iets met karma...

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:49

Tja. Je bent duidelijk geweest over wat je van de auto wist. Hebt ze alle opties tot onderzoek gegeven.

Zelfs als ze niet hadden lopen sjoemelen met geld was het jammer maar helaas. Garantie tot de deur.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:01

Toen wij onze auto kochten (een 206) hadden we na 1 dag een motormanagement lampje. Wij kochten hem van vrienden en die zijn ons toen een stukje tegemoet gekomen in de reparatiekosten.

Maar ook met dit verhaal met dat geld, zeker nu de beelden binnen zijn... zou ik dat absoluut niet doen. Bizar zeg! Inderdaad garantie tot aan de deur, zéker op deze manier :oo

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:08

Je schrijft dat je geen melding gaat maken van wat ze geflikt hebben met het geld, waarom niet?
Dat is niet iets wat je 'gewoon een keertje probeert' ik gok dat ze dit soort geintjes vaker uithalen, en zelfs als dat niet zo is, gedrag als dit dient afgestraft te worden. Niet alleen door karma (hopelijk kost de eventuele reparatie heeeel veel geld }:) ) maar ook door het recht. Wie weet hoe veel mensen ze met dit soort geintjes gaan bedriegen, mensen die niet toevallig filmbeelden hebben en dus geen poot hebben om op te staan?

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:16

Mag jij blij zijn dat je bewijs voor het gesjoemel met het geld hebt, wat een schooiers en verder, mooi laten wezen want hier heb jij geen aandeel meer in, verkocht is verkocht. Inderdaad een gevalletje karma wanneer de auto echt stuk is.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:18

Ik geloof niet eens dat dat lampje echt is gaan branden. Dat was gewoon truc 2 om je geld afhandig te maken.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Emerald

Berichten: 683
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:19

idylle schreef:
Klinkt alsof ze de €1000,- nu op een andere manier terug willen verdienen nu de wisseltruc niet gelukt is....


Je haalt de woorden uit mijn mond.

]My beautiful, wonderful, magical friend has spread his wings and has flown into a new life. I will miss you so much, my angel horse. R.i.p. Madrileno XVII. 12-03-1994 - 11-08-2014

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:21

julius_juut schreef:
Je schrijft dat je geen melding gaat maken van wat ze geflikt hebben met het geld, waarom niet?
Dat is niet iets wat je 'gewoon een keertje probeert' ik gok dat ze dit soort geintjes vaker uithalen, en zelfs als dat niet zo is, gedrag als dit dient afgestraft te worden. Niet alleen door karma (hopelijk kost de eventuele reparatie heeeel veel geld }:) ) maar ook door het recht. Wie weet hoe veel mensen ze met dit soort geintjes gaan bedriegen, mensen die niet toevallig filmbeelden hebben en dus geen poot hebben om op te staan?

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Zou toch even bij de politie een melding achterlaten.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:23

julius_juut schreef:
Je schrijft dat je geen melding gaat maken van wat ze geflikt hebben met het geld, waarom niet?
Dat is niet iets wat je 'gewoon een keertje probeert' ik gok dat ze dit soort geintjes vaker uithalen, en zelfs als dat niet zo is, gedrag als dit dient afgestraft te worden. Niet alleen door karma (hopelijk kost de eventuele reparatie heeeel veel geld }:) ) maar ook door het recht. Wie weet hoe veel mensen ze met dit soort geintjes gaan bedriegen, mensen die niet toevallig filmbeelden hebben en dus geen poot hebben om op te staan?

Mee eens! Ik zou in ieder geval melding doen van poging tot oplichting. Je wil toch niet dat iemand anders hetzelfde overkomt...

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:26

Misschien een beetje vergezocht maar aangezien ze precies wisten welke auto ze zochten..
Kan het niet zo zijn dat ze thuis eenzelfde auto hebben staan met deze storing en hem nu op jouw kosten proberen te repareren of iets dergelijks?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:35

Zou hier toch ook een melding van maken bij de politie, je weet maar nooit of ze het nog vaker proberen.

Mijn vriend en ik denken hetzelfde over deze situatie: de poging tot oplichting is mislukt, dus proberen ze je maar op een andere manier op te lichten, zodat ze alsnog hun geld terug kunnen 'verdienen'. En omdat ze wisten naar wat voor auto ze precies op zoek waren en wisten wat de voorkomende problemen waren, hebben ze hier maar zelf aan geprutst, om het probleem uit te lokken of ze hebben zelf een zelfde auto met deze storing thuis staan.

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 12:36

julius_juut schreef:
Je schrijft dat je geen melding gaat maken van wat ze geflikt hebben met het geld, waarom niet?
Dat is niet iets wat je 'gewoon een keertje probeert' ik gok dat ze dit soort geintjes vaker uithalen, en zelfs als dat niet zo is, gedrag als dit dient afgestraft te worden. Niet alleen door karma (hopelijk kost de eventuele reparatie heeeel veel geld }:) ) maar ook door het recht. Wie weet hoe veel mensen ze met dit soort geintjes gaan bedriegen, mensen die niet toevallig filmbeelden hebben en dus geen poot hebben om op te staan?


Dat is helemaal waar. Maar kan ik iets, omdat ze het later toch zijn komen brengen? We hebben wel ook opnames van alle telefoon gesprekken. Dat ze eerst ontkennen tot ik over de beelden begon. En ook een gesprek later aan de deur met mijn vriend, dat ze zei dat ze het raar vond dat ze de avond ervoor €1000 over hadden. Ze wisten het dus wel, ook tijdens het ontkennen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:38

Je kunt altijd melding maken. Misschien zijn er eerder aangiftes gedaan tegen dit stel, waar de mensen het niet konden bewijzen. En staan die sterker in hun verhaal als jij met jou verhaal komt.

Je kunt ze altijd bellen met, heeft het zin om dit te melden?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:43

Shiloh schreef:
Je kunt altijd melding maken. Misschien zijn er eerder aangiftes gedaan tegen dit stel, waar de mensen het niet konden bewijzen. En staan die sterker in hun verhaal als jij met jou verhaal komt.

Alleen al hierom, zeker doen :)

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:45

Stel dat het wel echt een storing is aan deze auto, dan nog kunnen ze jou niets maken.
Jij hebt alles verteld en laten zien, zij zijn hiermee akkoord gegaan.

Als ze hier nu werk van willen maken, redden ze dat niet want dan hadden ze de auto eerst moeten laten keuren. Als je iets zonder keuring koopt en het blijkt kapot te zijn, heb je pech.
Dus wat dat betreft zou ik mij er niet te veel zorgen over maken.
Of het echt nut heeft om een melding te maken durf ik niet te zeggen, maar je kunt altijd even bellen of gewoon langs gaan om te vragen wat jij ermee kan doen

MarjanB

Berichten: 16411
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Auto particulier verkocht, nu hebben kopers problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:55

Ik denk dat ze proberen geld afhandig te maken. Dit is vast een handelaar... heb je al gezocht op naam en telefoonnummer? Ze kunnen heel makkelijk een storing faken dus zou m'n 1.000 euro eisen, politie eens bellen met je verhaal en verder niks.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:20

MarjanB schreef:
Ik denk dat ze proberen geld afhandig te maken. Dit is vast een handelaar... heb je al gezocht op naam en telefoonnummer? Ze kunnen heel makkelijk een storing faken dus zou m'n 1.000 euro eisen, politie eens bellen met je verhaal en verder niks.

Lees even het hele topic!!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Dorien66

Berichten: 1641
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:31

bigone schreef:
MarjanB schreef:
Ik denk dat ze proberen geld afhandig te maken. Dit is vast een handelaar... heb je al gezocht op naam en telefoonnummer? Ze kunnen heel makkelijk een storing faken dus zou m'n 1.000 euro eisen, politie eens bellen met je verhaal en verder niks.

Lees even het hele topic!!

+ waarom nou roepen ‘dit is vast een handelaar’?

instagram: @dorien_66

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:43

Wat ik niet helemaal snap: ze hadden ook TS kunnen negeren en de 1000 euro niet terug brengen, maar dat hebben ze dan weer wel netjes gedaan. Dan zou je toch niet direct denken dat het om een poging tot oplichten gaat? Dan lijkt me dat ze met de noorderzon vertrokken waren?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:44

Cayenne schreef:
Wat ik niet helemaal snap: ze hadden ook TS kunnen negeren en de 1000 euro niet terug brengen, maar dat hebben ze dan weer wel netjes gedaan. Dan zou je toch niet direct denken dat het om een poging tot oplichten gaat? Dan lijkt me dat ze met de noorderzon vertrokken waren?

Maar ts had hun naam door het overschrijven.
Ik denk dat ze wel bang waren voor aangifte inclusief de beelden als bewijs.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:48

Cayenne schreef:
Wat ik niet helemaal snap: ze hadden ook TS kunnen negeren en de 1000 euro niet terug brengen, maar dat hebben ze dan weer wel netjes gedaan. Dan zou je toch niet direct denken dat het om een poging tot oplichten gaat? Dan lijkt me dat ze met de noorderzon vertrokken waren?

Ze deden toch ook als of ze van niets wisten? Tot dat TS ineens op de proppen kwam met beelden, pas toen gaven ze toe dat er misschien wat mis gegaan kon zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:50

bruintje123 schreef:
Cayenne schreef:
Wat ik niet helemaal snap: ze hadden ook TS kunnen negeren en de 1000 euro niet terug brengen, maar dat hebben ze dan weer wel netjes gedaan. Dan zou je toch niet direct denken dat het om een poging tot oplichten gaat? Dan lijkt me dat ze met de noorderzon vertrokken waren?

Maar ts had hun naam door het overschrijven.
Ik denk dat ze wel bang waren voor aangifte inclusief de beelden als bewijs.


Ah, dat had ik gemist. Dan snap ik het idd.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Reformer

Berichten: 741
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 13:55

Ja precies, ik heb ze eerst de kans gegeven gewoon te komen. Toen wisten ze zeker dat het niet kon, we hadden samen staan tellen. Hierna heb ik gezegd, dat ik het vervelend vond en dan thuis verder zou zoeken, maar als ik het echt niet kon vinden, ik de beelden van ons beveiligings systeem wel op kon vragen. Toen ineens werd ik terug gebeld dat ze het thuis hadden liggen. Sindsdien voel ik me belazerd, zeker na de bevestiging van de beelden. Ik had echt het idee dat dit niet zulke types waren en het geld ergens in huis moest liggen. Heb me gister ochtend dan ook rot gezocht. Jong gezin met een zoontje, zo een cliché verhaal, leek heel betrouwbaar allemaal. Weer wat geleerd :D

MarjanB

Berichten: 16411
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:59

Ik bedoel met vast een handelaar dat diegene die de auto gekocht heeft wat handelt in auto's zijn veel mensen die dat doen. En ja heb het hele topic gelezen..

Edit: dat dit niet de eerste keer is dat ze dit soort dingen doen. Klinkt als heel geraffineerd

Life is a balance of holding on, and letting things go…

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:04

Lepeltje schreef:
Misschien een beetje vergezocht maar aangezien ze precies wisten welke auto ze zochten..
Kan het niet zo zijn dat ze thuis eenzelfde auto hebben staan met deze storing en hem nu op jouw kosten proberen te repareren of iets dergelijks?

Kennis van ons heeft een auto / busjesverhuurbedrijf. Dit is wel een bekende truc waar hij ook al ervaring mee heeft. Hij had een busje verhuurd en dan komt hij terug met een kapotte versnellingsbak. Blijkt de originele versnellingsbak door huurder omgewisseld voor een kapotte. Dat soort geintjes.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, arjaaaaa, ComscoreBot, Deniseee96, Dido2316, fetisje, Geerten, Hicaria, Kimberley_, Laibadji, LiDi, Lithya, marlouhusson, Nathalie18x, Niwla, Sanniejtjuh, SemrushBot, xAlice, zonnebloem18 en 150 bezoekers